Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tuchów w okresie od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia 30 czerwca 2020 r.

Gmina Tuchów ogłasza przetarg

  • Adres: 33-170 Tuchów, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0146525218 w. 12, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2019-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchów
    ul. Rynek 1
    33-170 Tuchów, woj. małopolskie
    tel. 0146525218 w. 12, , fax. -
    REGON: 52780700000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuchow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tuchów w okresie od dnia 1 stycznia 2020 r. do dnia 30 czerwca 2020 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości położonych na terenie gminy Tuchów oraz z Punktu Selektywnego Odbioru Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego przy ul. Długiej 51D w Tuchowie. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru i zagospodarowania następujących frakcji odpadów komunalnych (w nawiasie kody odpadów): zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne (20 03 01), szkło i opakowania ze szkła (15 01 07, 20 01 02), papier i tektura i opakowania z papieru i tektury (15 01 01), metale i opakowania z metali (15 01 04, 20 01 40), opakowania z drewna (15 01 03), tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02, 20 01 39), opakowania wielomateriałowe (15 01 05), żużel i popiół pochodzący z procesów spalania (20 01 99), meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07), tekstylia, odzież (15 01 09, 20 01 10), zużyte opony (16 01 03), odpady budowlane i rozbiórkowe (17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 06, 17 01 07), zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (20 01 35*, 20 01 36), odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych tj. przeterminowane leki, chemikalia, farby, środki ochrony roślin, detergenty, świetlówki / żarówki (20 01 32, 20 01 27, 20 01 28, 20 01 29, 20 01 30, 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 25, 15), baterie i akumulatory (16 06 01, 16 06 02, 16 06 04, 16 06 05, 20 01 33*, 20 01 34)], odpady ulegające biodegradacji (bioodpady), w tym odpady zielone (20 02 01)]. Wykonawca zobowiązany będzie do zagospodarowania odpadów komunalnych w Regionalnych Instalacjach Przetwarzania Odpadów Komunalnych (dalej: „RIPOK”) wskazanych w ofercie. Jeżeli RIPOK nie będzie w stanie przyjąć odpadów, Wykonawca będzie musiał wskazać inną Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych, która przyjmie odpady na koszt Wykonawcy w takim samym czasie, w jakim podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach przedmiotu zamówienia, będzie zamierzał dostarczyć je do RIPOK. Wykonawca powiadomi ten podmiot o fakcie, że nie jest w stanie przyjąć odpadów na RIPOK, a także wskaże temu podmiotowi inną Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych oraz dni i godziny przyjmowania przez nią odpadów najpóźniej w pierwszym dniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. Jeżeli RIPOK będzie znowu w stanie przyjąć odpady, Wykonawca powiadomi podmiot, który będzie dostarczał Wykonawcy odpady w celu zagospodarowania w ramach przedmiotu zamówienia o fakcie, że jest w stanie przyjąć odpady na RIPOK najpóźniej w pierwszym dniu po zakończeniu okresu, w którym nie będzie w stanie przyjąć odpadów. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady na RIPOK w dni robocze w godzinach od 8:00 do 18:00. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę nieprawidłowej segregacji odpadów w dostarczonych workach Wykonawca spisze numer kodu umieszczony na tych workach i przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą VAT wystawianą za miesiąc, w którym stwierdzono nieprawidłową segregację. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: - ważenie – odrębnie dla każdej frakcji - odebranych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania. Przyjmowane odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a ważenie musi być potwierdzone wystawieniem kwitu wagowego; - osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowanie do ponownego wykorzystania materiałów odpadowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. Na potwierdzenie realizacji tego obowiązku Wykonawca sporządzi sprawozdanie i przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za grudzień 2020 r.; - ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych na składowiska zgodnie z wymogami wynikającymi z krajowego i wojewódzkiego planu gospodarki odpadami oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczenia poziomu masy tych odpadów; - niezwłoczne zawiadamianie Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi; - spełnianie przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. Wykonawca będzie miał następujące obowiązki w zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: - sporządzanie półrocznych sprawozdań wg wzoru umieszczonego w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, zawierających informacje o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania; - sporządzanie innych sprawozdań lub dokumentów, jeżeli ich sporządzenie stanie się wymagane w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa - dla podmiotów realizujących usługi zagospodarowania odpadów; - każdorazowe dokumentowanie wszystkich dostaw przez Wykonawcę pisemnym zestawieniem zawierającym datę przywozu, rodzaj, kod i wagę odpadów, nr rejestracyjny pojazdu i dane identyfikacyjne dostawcy. Kopię zestawienie Wykonawca przekaże kierowcy dostawcy odpadów podczas każdej dostawy odpadów; - sporządzanie za każdy miesiąc karty przekazania odpadów w rozumieniu rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów i przekazanie Zamawiającemu wraz z fakturą VAT za miesiąc, którego karta dotyczy. Wykonawca zobowiązany będzie ponadto do: - zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w ofercie złożonej przez Wykonawcę; - ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami; - zapewnienia, że zgodnie z art. 20 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. miejsca operacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych będą spełniać kryteria technologiczne i będą odpowiadały wymaganiom określonym w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska i innym właściwym przepisom; - okazanie - na żądanie Zamawiającego - wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; - przyjmowania odpadów w następujący sposób: a) w zakresie przyjęcia odpadów: - udostępnienie wjazdu na wagę znajdującą się na terenie RIPOK, - zarejestrowanie pochodzenia i rodzaju przywiezionych odpadów (rodzaj odpadu wraz z kodem), - zarejestrowanie wagi brutto pojazdu, - wskazanie miejsca wyładunku odpadów, - udostępnienie wjazdu na wagę dla opróżnionego pojazdu, - wydanie kwitu wagowego zgodnie z ust. 14 pkt 1; b) w zakresie procesów, którym powinny zostać poddane odpady: - odzysk surowców wtórnych i pozostałych odpadów zawartych w niesegregowanych zmieszanych odpadach komunalnych, - przyjęcie do sortowania odpadów zbieranych w sposób selektywny, przeznaczonych do odzysku i recyklingu, - składowanie odpadów na składowisku, - zagospodarowanie odpadów w sposób określony w dokumencie dotyczącym sposobu funkcjonowania RIPOK, którym dysponuje Wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Tak Informacja na temat wadium Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w terminie wyznaczonym do składania ofert, w wysokości: 30 000,00 zł. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Tuchowie nr 75 8627 0001 2023 9000 2645 0004, prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Bieczu, z tytułem przelewu: „Zagospodarowanie odpadów komunalnych”. Kwota wadium wnoszonego w pieniądzu musi znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego nie później niż w dniu i w godzinie składania ofert. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Przesądzającym o wniesieniu wadium w pieniądzu jest wpływ wadium na rachunek bankowy Zmawiającego, a nie dołączenie do oferty dowodu wpłaty kwoty wadium. Jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, to oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada: a) dokumenty potwierdzające uzyskanie stosownych zezwoleń właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami, b) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.); c) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na platformie ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Do oferty należy dołączyć Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a następnie - wraz z plikami stanowiącymi ofertę - skompresować do jednego pliku archiwum (w formacie .zip). W przypadku, gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty, wymaga się, aby Wykonawca dołączył do oferty pełnomocnictwo do podpisania oferty. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie zamówienia (w tym również wspólników spółki cywilnej lub konsorcjum) oferta może być podpisana przez wszystkich Wykonawców albo przez pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. Jeżeli podmiotem wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia jest spółka cywilna, może zamiast pełnomocnictwa załączyć umowę spółki, jeżeli pełnomocnictwo takie będzie wynikać z zapisów umowy spółki. Oferta powinna składać się z: 1) formularza ofertowego - wg wzoru określonego w załączniku nr 1a, 1b lub 1c do SIWZ (odpowiednio na części 1, 2 lub 3 zamówienia); 2) oświadczenia na formularzu jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia - wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do SIWZ; 3) oświadczenia Wykonawcy dotyczącego realizacji obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 RODO – wg wzoru określonego w załączniku nr 8 do SIWZ; 4) pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego; 5) jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; 6) jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 7) dowodu wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach