Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Szelków

Gmina Szelków ogłasza przetarg

  • Adres: 06220 Stary Szelków, Stary Szelków
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 297 176 001 , fax. 029 7176004 w. 28
  • Data zamieszczenia: 2017-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szelków
    Stary Szelków 39
    06220 Stary Szelków, woj. mazowieckie
    tel. 297 176 001, fax. 029 7176004 w. 28
    REGON: 55066837300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Szelków
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych w sposób selektywny od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szelków. 2.1 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Szelków. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany jest do: 1/ przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2016r. poz. 1987, z późn. zm.), 2/ przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikającej z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami. 2.2. Powierzchnia Gminy Szelków: 113,21 km². 2.3. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Szelków wg stanu na dzień 31.12.2016r. – 3719 2.7 W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować z zamieszkałych nieruchomości następujące rodzaje odpadów: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, pojemniki w kolorze czarnym, 2) segregowane odpady komunalne w oddzielnych pojemnikach lub workach, według następujących frakcji: a/ odpady z tworzyw sztucznych, metali, wielomateriałowych (drobny sprzęt elektroniczny, pojedyncze odpady z tkanin i tekstylia, kartony po sokach, mleku) – pojemniki – kolor żółty; b/ szkło białe i kolorowe – pojemniki - kolor zielony; c/ odpady z papieru i tektury –worki - kolor niebieski; d/ odpady biodegradowalne (odpady kuchenne, resztki jedzenia, odpady roślinne, środki higieny osobistej, resztki i obierki z owoców i warzyw, fusy z kawy, herbaty, skorupki jajek, worki z odkurzaczy) – pojemniki - kolor brązowy. 3) odpady zmieszane lub odpady resztkowe selektywnie zbierane - pojemniki w kolorze czarnym, 4) W Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) pozostałe odpady komunalne: a) zużyte baterie i akumulatory, b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, c) odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych, d) odpady wielkogabarytowe, e) odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, f) zużyte tekstylia i odzież, g) odpady kuchenne ulegające biodegradacji, h) zużyte opony, i) zużyta folia, j) opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, k) popiół C.O. 2.8. Zorganizowanie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK). 2.8.1. W ramach zamówienia w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego (ogrodzony teren w miejscowości Chyliny, działka nr ewidencyjny 67/1, Gmina Szelków) Wykonawca zorganizuje PSZOK. 2.8.2. PSZOK zostanie wyposażony przez Wykonawcę w odpowiednie pojemniki tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy w Szelkowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania oraz uchwałą Rady Gminy w Szelkowie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szelków. 2.8.3. Wykonawca odpowiada za zachowanie na terenie PSZOK i wokół niego czystości i porządku. 2.8.4 PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców: - dwa razy w tygodniu - w każdą sobotę w godz. 10.00 – 14.00.oraz poniedziałek w godz. 7.00 – 11.00 w okresie letnim (od 16 kwietnia do 15 października), - raz w tygodniu - w każdą sobotę w godz. 9.00 – 15.00 w okresie zimowym (od 16 października do 15 kwietnia), przez cały okres obowiązywania umowy. 2.8.5. Do PSZOK mieszkańcy mogą oddawać odpady zgodnie z uchwalą Rady Gminy w Szelkowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz uchwałą Rady Gminy w Szelkowie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy w Szelkowie 2.9. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych, odpadów elektrycznych i elektronicznych oraz zużytych opon. 2.9.1. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do zrealizowania odbioru odpadów wielkogabarytowych, odpadów elektrycznych i elektronicznych oraz zużytych opon bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. Odbiór odpadów wielkogabarytowych odpadów elektrycznych i elektronicznych, zużytych opon w ramach zamówienia musi być zrealizowany minimum 2 razy w roku lub zgodnie ze złożoną ofertą. 2.9.2. Szczegółowy termin zbiórki w poszczególnych miejscowościach oraz zasady zbiórki powinny być każdorazowo poprzedzone akcją informacyjną. 2.9.3. Zbiórka polega na : - załadunku na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomość zamieszkałą, - zagospodarowaniu odebranych odpadów, - posprzątaniu miejsc, z których odbierane są wystawione odpady. 2.9.4. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 2.10. Obowiązek zapewnienia pojemników 2.10.1. Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia posiadaczom nieruchomości zamieszkałych, pojemników oraz worków na odpady, przystosowanych do opróżniania mechanicznego o pojemnościach i właściwościach określonych w: - uchwale Rady Gminy w Szelkowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, - uchwale Rady Gminy w Szelkowie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szelków, - oraz ust 2.7 pkt 1-3 SIWZ. Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane bez uszkodzeń mechanicznych, czyste i estetyczne. 2.10.2. Pojemniki będą przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy w Szelkowie, w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Ilości i objętości pojemników dla nieruchomości powinny być dopasowane do ilości osób oraz do ilości odpadów wytwarzanych przez nich. Wykaz nieruchomości zamieszkałych wraz z ilością osób zameldowanych, wykaz pojemników stanowi załącznik nr 2 do SIWZ i będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 1 miesiąca od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na nieruchomościach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. 2.10.3. Pojemniki oraz worki będą dostarczane przez Wykonawcę mieszkańcom na posesje w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2017r. zgodnie z wykazem pojemników stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ (załącznik zostanie uszczegółowiony przez Zamawiającego – w ciągu 3 dni po zawarciu umowy z Wykonawcą - o numery nieruchomości oraz liczbę osób w nich zameldowanych). W terminie do 01.07.2017r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 30.06.2017r. wraz z informacją o posesjach, do których pojemników nie dostarczono (z podaniem przyczyny niedostarczenia). 2.10.4. Wykonawca wyposaży PSZOK w pojemniki w ilości i pojemności wynikające z potrzeb, z uwzględnieniem uchwał Rady Gminy w Szelkowie. 2.10.5. Jeżeli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy wykonawcy, wykonawca zobowiązany będzie do wymiany uszkodzonego pojemnika na własny koszt. 2.11. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów. 2.11.1. Odbiór i wywóz odpadów komunalnych wykonawca będzie realizował z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy w Szelkowie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. 2.11.2. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów. 2.11.3. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami nie segregowanymi. 2.11.4. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego wywozu odpadów z PSZOK tak aby zapewnić możliwość ciągłego dostarczania odpadów przez mieszkańców gminy. 2.11.5.Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, do drogi dojazdowej, do których zapewniony jest swobodny dojazd. 2.11.6. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości. 2.12.Kontrola obowiązku segregowania odpadów. 2.12.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 2.12.2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane. 2.12.3. W takim przypadku wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o otrzymaniu ostrzeżenia za nie przestrzeganie obowiązku segregowania odpadów. 2.12.4. O zaistniałej sytuacji wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia wykonawca dołącza protokół określający: dzień wywozu, miejscowość, ulicę i numer posesji oraz krótki opis obrazujący podstawę udzielenia ostrzeżenia właścicielowi nieruchomości. Do protokołu zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną. 2.12.5. W przypadku segregowanych odpadów, nie może być podstawą odbioru odpadów jako zmieszane, sytuacja gdy wszelkiego rodzaju opakowania po żywności nie są umyte. 2.13. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1) Raportu na koniec IV kwartału 2017r. o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 2) Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach. 3) Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 4) Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie wykonawca. 5) Jako załączniki do faktury miesięcznej wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Szelków. 2.14. Pozostałe obowiązki Wykonawcy: 2.14.1. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 2.14.2. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych 2.14.3. Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2016r., poz. 1987, z późn. zm.) 2.14.4. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru – taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach