Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Świnna.

Wójt Gminy w Świnnej ogłasza przetarg

  • Adres: 34-331 Świnna, ul. Wspólna 13
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 863-80-23
  • Data zamieszczenia: 2013-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy w Świnnej
    ul. Wspólna 13 13
    34-331 Świnna, woj. śląskie
    tel. 033 863-80-23
    REGON: 00055198700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.swinna.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Świnna.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Świnna i zagospodarowanie tych odpadów w roku 2014. Usługi obejmują odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych od nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Świnna, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, a także ich transport do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej do obsługi regionu, zgodnie z zapisami: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( j.t. Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.), - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, ze zm.), - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.( Dz. U. z 2012 r. poz. 645 ) w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 21) - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). - Planu Gospodarki Odpadami - Uchwała Nr IV/25/1/2012 z dnia 24 sierpnia 2012r. Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 29 sierpnia 2012 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego 2014. A także: - Uchwała Nr XXXII/174/12 Rady Gminy Świnna z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świnna, - Uchwała Nr XXXII/175/12 Rady Gminy Świnna z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, - Uchwała Nr XXXII/179/12 Rady Gminy Świnna z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi. 2. Zamówienie obejmuje: 1.1) Odbieranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Świnna następujących rodzajów odpadów: a) papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne b) szkło i odpady opakowaniowe ze szkła c) odpady organiczne: zielone i kuchenne d) żużle i popioły z kotłów c.o. e) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny g) odpady wielkogabarytowe Częstotliwość odbioru odpadów: a) segregowane surowce wtórne i balast- raz w miesiącu, b) żużel (popioły) - raz w miesiącu, c) meble i inne odpady wielkogabarytowe, - sprzęt elektroniczny, - przeterminowane leki i chemikalia, - zużyte baterie i akumulatory, - farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, - lampy żarowe, halogenowe i świetlówki, - opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach powstających w rodzinnych gospodarstwach domowych, - zużyte opony, dwa razy w roku (w miesiącu kwietniu i październiku), d) odpady organiczne: zielone i kuchenne - dwa razy w miesiącu. Miejsce odbioru - odpady odbierane będą spod bram (wyjazdów) wszystkich posesji zamieszkałych i niezamieszkałych. 1.2) Dostęp do niektórych nieruchomości może być utrudniony z uwagi na: niewystarczającą szerokość niektórych dróg dojazdowych do nieruchomości, rodzaj nawierzchni niektórych dróg dojazdowych, ukształtowanie terenu oraz znaczne nachylenie niektórych ulic, dróg dojazdowych. 1.3) Ilość wytworzonych odpadów komunalnych, które będzie trzeba odebrać i zagospodarować szacuje się na około 1 600 Mg. 1.4) czyszczenie placów manewrowych zamiatarką mechaniczna na przystankach końcowych autobusów w Świnnej, Przyłękowie, Rychwałdku, Pewli Małej, Pewli Ślemieńskiej i Trzebini oraz innych miejsc wskazanych przez Zamawiającego - ok- 1500 m2. 1.5) Utrzymanie w czystości przystanków MZK, PKS ( 32 szt ) we wszystkich sołectwach na terenie Gminy Świnna - jeden raz w tygodniu ( piątek) i opróżnianie wszystkich koszy - 32 szt. 3. Działania informacyjne Obowiązkiem Wykonawcy jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej informacji o gospodarce odpadami komunalnymi w gminie Świnna Na przedmiotowej stronie Wykonawca zamieści Harmonogram odbioru odpadów, Harmonogramy odbioru odpadów wielkogabarytowych. Na przedmiotowej stronie Wykonawca będzie również zamieszczał inne informacje w sprawie zamówienia, przekazane przez Zamawiającego lub zatwierdzone przez Zamawiającego. Ponadto w terminie 14 dni od dnia akceptacji Harmonogramu odbioru odpadów przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy do każdego właściciela nieruchomości z której odbierane są odpady Harmonogram odbioru odpadów w wersji papierowej. 4.Transport i zagospodarowanie. a. Zaleca się by Wykonawca zapoznał się z ukształtowaniem terenu gminy i dostosował środki transportu do specyfiki terenu. b. Wykonawca wyposaży pojazdy, przeznaczone do wykonywania usługi w urządzenie zapewniające bieżący monitoring pracy tj. odbiornik GPS z możliwością podglądu pojazdów monitorowanych przez upoważnionego pracownika UG Świnna c. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, d. Wykonawca przekazuje odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie IV, lub instalacji zastępczej dla obsługi regionu. e. Wykonawca winien przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości selektywnie zebrane odpady komunalne do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami. f. Wykonawca winien gospodarować odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.: - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do 5. Inne ustalenia i wymagania dot. realizacji zadania. DO OBOWIĄZKÓW WYKONAWCY W SZCZEGÓLNOŚCI NALEŻY: 1. Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. a)Sprawozdawczość a) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu następujące dokumenty, w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym : - raport o ilości i rodzaju odpadów komunalnych (ilość worków frakcjami) zebranych z wyszczególnionych nieruchomości, (raport winien obejmować nazwę miejscowości, nr porządkowy nieruchomości, ilość worków z podziałem na odpady segregowane i balast), - raport o ilości i rodzaju odpadów wielkogabarytowych, elektrycznych i elektronicznych oraz niebezpiecznych (Mg z podziałem na frakcje) odebranych podczas objazdowej zbiórki, - raport o sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów. b.przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania kwartalne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.) oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630) w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych, oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Dodatkowo Wykonawca przekaże takie sprawozdanie w formie elektronicznej. c. wraz z kolejnymi kwartalnymi sprawozdaniami należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i rodzajów odpadów jakie odebrano d. wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących: papier ,metale, tworzywa sztuczne, szkło, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz.645). 2.Kontrola rzetelności segregacji: Powiadomienie Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 3.Harmonogram odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych a. dokonywanie odbioru odpadów komunalnych sprzed nieruchomości zgodnie ze sporządzonym przez Wykonawcę harmonogramem. Harmonogram zatwierdza Zamawiający. b. wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne; zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy, c. dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości harmonogramu wywozu odpadów komunalnych na rok 2014. d. wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego uwagi, oraz nowe punkty wywozowe - w ciągu 7 dni od zgłoszenia, 4.INNE OBOWIĄZKI WYKONAWCY: a). wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy, b).zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, c).porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru, d).garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej, e). wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy, f).dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu: prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych, konfiguracji terenu itp. Wykonawcy nie przysługują wtedy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, g).okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa, h).ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, i).naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie, j).umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi, k).uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Gminy, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami, l).udostępnienie co najmniej jednej linii telefonicznej w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą, ł).udostępnia worków do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, które będą przekazywane nieodpłatnie mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane (cena worków wliczona w cenę oferty). Worki na surowce wtórne muszą spełniać następujące wymagania: - być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o grubości minimum 0,03 mm, - wyglądać estetycznie, być trwałe i oznakowane rodzajem odpadów, jakie mają być do niego zbierane - integralną częścią worka powinien być element umożliwiający jego skuteczne zawiązanie. m) Odpady komunalne będą odbierane od wszystkich mieszkańców z terenu gminy Świnna, z uwagi na górzysty teren zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia, celem rzetelnego przygotowania się wykonawcy do złożenia oferty. n) Tereny o utrudnionym dojeździe z uwagi na ukształtowanie terenu wymagające użycia specjalistycznego sprzętu mechanicznego: sołectwo Pewel Ślemieńska - ul. Bukowa, droga gruntowa - polna o nienormatywnej szerokości - 3 nieruchomości zamieszkałe, Sołectwo Świnna - Odnoga ul. Pielgrzymów i ul. Kasztelańskiej, droga gruntowa - polna o nienormatywnej szerokości - 1 nieruchomość zamieszkała, - Odnoga ul. Komarnik - droga gruntowa - polna o nienormatywnej szerokości - 1 nieruchomość zamieszkała. 6. CHARAKTERYSTYKA ZAMAWIAJĄCEGO: 1. Charakterystka Gminy Świnna: Powierzchnia gminy wynosi 39,40 km2 Gmina obejmuje sześć sołectw: Świnna, Przyłęków, Pewel Mała, Pewel Ślemieńska, Rychwałdek, Trzebinia. Liczba mieszkańców, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych (nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe ) - około 8 000 osób. Długość dróg na terenie Gminy Świnna wynosi: 55,049 km, 18,5 km dróg powiatowych 4,5 km dróg wojewódzkich. 2. Nieruchomości: 2.1.Nieruchomości zamieszkałe: Liczba nieruchomości wg segregacji TAK NIE Pewel Mała 380 17 Pewel Ślemieńska 382 5 Przyłęków 92 --- Rychwałdek 208 4 Świnna 558 13 Trzebinia 407 5 ŁĄCZNIE - 2071 nieruchomości, z których 2027 (97,88%) zadeklarowało oddawanie odpadów w sposób selektywny. 2.2.Nieruchomości niezamieszkałe: Pewel Mała: Działalność gospodarcza -36 Domki letniskowe -58 Zespół Szkolno- Przedszkolny -1 GOPS -1 Budynek komunalny -1 Ośrodek Zdrowia -1 Parafia -1 Cmentarz -1 OSP -1 Pewel Ślemieńska: Działalność gospodarcza -13 Domki letniskowe -23 Zespół Szkolny -1 Budynek komunalny -1 Parafia -1 Cmentarz komunalny -1 OSP -1 Przyłęków: Działalność gospodarcza -4 Domki letniskowe -14 Szkoła Podstawowa -1 Parafia -1 Cmentarz -1 OSP -1 Rychwałdek: Działalność gospodarcza -13 Domki letniskowe -8 Szkoła Podstawowa -1 OSP -1 Świnna: Działalność gospodarcza -39 Domki letniskowe -49 Zespół Szkolno-Przedszkolny -1 Urząd Pocztowy -1 Urząd Gminy -1 Gminny Ośrodek Kultury -1 Gminna Biblioteka -1 Parafia -1 OSP -1 Cmentarz komunalny -1 Trzebinia: Działalność gospodarcza -15 Domki letniskowe -7 Zespół Szkolno - Przedszkolny -1 Parafia -1 Cmentarz komunalny -1 OSP -1 ŁĄCZNIE - 294 nieruchomości, z których 227 (77,21%) zadeklarowało oddawanie segregowanych odpadów. Podana ilość nieruchomości objętych zbiórką odpadów w okresie realizacji umowy może ulec zmianie. 7. INNE INFORMACJE. W 2012 roku ilość i rodzaj odpadów komunalnych odebranych od właścicieli, położonych na terenie gminy Świnna, przez uprawnione podmioty (dane ze sprawozdań kwartalnych i kart przekazania odpadów z przeprowadzonych zbiórek) przedstawia się następująco: (IV kw. 2012r. i I,II,III kw.2013r.) KOD ODPADU NAZWA MASA [Mg] 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 439,9 10 01 01 żużle i popioły 882,0 15 01 07 opakowania ze szkła 132,5 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 0,50 17 01 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu 5,2 20 02 03 Odpady nie ulegające biodegradacji 21,8 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 81,3 20 01 01 Papier i tektura 1,0 20 01 34 Baterie i akumulatory 0,1 20 01 01 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 1,3 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 12,4 20 01 23 Urządzenia zawierające freony 2,1 16 01 03 Zużyte opony 0,8 20 01 35 i 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki i zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21,20 01 23 i 20 01 35 8,3 20 03 07 odpady wielkogabarytowe 10,8 Suma 1 600,00 Określoną ilość w/w odpadów należy traktować orientacyjnie, ich ilość w roku 2014 może ulec zmianie. Odpady segregowane poza określonymi w harmonogramie terminami mogą być przez właściciela posesji dowożone do PSZOK. Punkt ten mieści się w Żywcu ul. Bracka 51 składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie : pięćtysięcyzłotych00/100) najpóźniej do dnia 2 grudnia 2013r. do godziny 9.30 w następujących formach: a) w pieniądzu płatne przelewem na rachunek bankowy Urząd Gminy w Świnnej, ul. Wspólna 13, 34 - 331 Świnna prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Radziechowach - Wieprzu nr konta 12 8140 0009 0000 1124 2000 0060, do oferty należy załączyć kopię polecenia przelewu. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z 2008r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz.1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620). 2. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w kasie Urzędu Gminy w Świnnej, natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. 3. Przy wnoszeniu wadium przelewem, dniem wniesienia jest dzień uznania na rachunku Zamawiającego kwoty wadium. 4.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp (tj. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.swinna.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach