Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków

Gmina Osjaków ogłasza przetarg

  • Adres: 98-320 Osjaków, ul. Targowa 26
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. (043) 842 33 91 , fax. (043) 842 33 91 w. 31
  • Data zamieszczenia: 2013-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Osjaków
    ul. Targowa 26
    98-320 Osjaków, woj. łódzkie
    tel. (043) 842 33 91, fax. (043) 842 33 91 w. 31
    REGON: 73093467700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osjakow.bip.net.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Odbiorem i zagospodarowaniem zostaną objęte następujące rodzaje odpadów: 1) odpady komunalne zmieszane - o kodzie 20 03 01, 2) opakowania ze szkła - o kodzie 15 01 07, 3) zmieszane odpady opakowaniowe - o kodzie15 01 06 (papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe), 4) opakowania z tworzyw sztucznych - o kodzie 15 01 02, 5) odpady zielone - o kodzie 20 02 01, 6) odpady wielkogabarytowe - o kodzie 20 03 07, 7) przeterminowane leki - o kodzie 20 01 32, 8) chemikalia - o kodzie 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15, (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) 20 01 19, 20 01 27, 20 01 29, 9) odpady budowlano - rozbiórkowe - kody z grupy 17, 10) opakowania z papieru i tektury - o kodzie 15 01 01, 11) opakowania z metali oraz metale - o kodzie 15 01 04, 20 01 40. 2) Zakres usługi obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, położonych na terenie Gminy Osjaków, wyposażenie w odpowiednie pojemniki i kontenery oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Osjakowie, zbiórkę odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych polegającą na bezpośrednim odbiorze tych odpadów sprzed nieruchomości, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Osjaków, stanowiącym załącznik Nr 11 do SIWZ. 3) Bezpośrednio z nieruchomości odbierane będą następujące rodzaje odpadów: a) odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) o kodzie 20 03 01, b) odpady komunalne segregowane z podziałem na następujące frakcje: - odpady opakowaniowe szklane o kodzie 15 01 07, - zmieszane odpady opakowaniowe o kodzie 15 01 06, tj. papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (tzw. odpady suche), 4) Szacuje się, iż odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości będzie się odbywał z następującą częstotliwością: a) odpady komunalne zmieszane - jeden raz w miesiącu, b) odpady opakowaniowe szklane - jeden raz w kwartale, c) odpady suche - jeden raz w miesiącu, 5) Odpady będą zbierane i odbierane z pojemników o określonych pojemnościach i odpowiednich oznaczeniach kolorystycznych, zgodnie z uchwałą Nr XXX/150/2013 Rady Gminy w Osjakowie w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osjaków, uchwałą Nr XXXI/161/2013 w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osjaków (stanowiącą załącznik Nr 11 do SIWZ), oraz zgodnie z uchwałą Nr XXVIII/136/2013 Rady Gminy w Osjakowie z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, stanowiącą załącznik Nr 12 do SIWZ. a) określa się pojemności poszczególnych pojemników dla nieruchomości zamieszkałych: - odpady komunalne zmieszane - pojemniki 80l, 120l, 240l i 1100l, - odpady opakowaniowe szklane - pojemniki 80l, 120l, - odpady suche - pojemniki 80l, 120l, 240l, b) dla nieruchomości niezamieszkałych: - odpady komunalne zmieszane - pojemniki 120l,240l, 1100l lub kontenery KP-5, KP-7, KP-10, - odpady zbierane selektywnie - pojemniki 80l, 120l, 240l c) wskazuje się ujednolicone oznaczenie kolorystyczne poszczególnych pojemników: - odpady komunalne zmieszane - kolor zielony - odpady opakowaniowe szklane - kolor pomarańczowy lub w przypadku pojemników typu IGLOO kolor zielony z przeznaczeniem na szkło kolorowe i kolor biały na szkło bezbarwne, - odpady suche - kolor żółty lub w przypadku pojemnika siatkowego na tworzywa sztuczne bez oznaczenia kolorem, Dopuszcza się możliwość oznakowania pojemników na zmieszane odpady komunalne innym kolorem niż wymienione przy pojemnikach na segregację. 6) Wykonawca zobowiązany jest: a) wyposażyć każdą nieruchomość zamieszkałą i niezamieszkałą, na której powstają odpady komunalne w odpowiednie pojemniki do dnia 21 czerwca 2013 r., bez dodatkowych opłat ze strony właściciela nieruchomości, b) przedłożyć Zamawiającemu raport o ilości i rodzaju dostarczonych na wskazane nieruchomości pojemników, w terminie do 25 czerwca 2013r. wraz z informacją, na które nieruchomości nie dostarczono pojemników wraz z uzasadnieniem, c) do comiesięcznego aktualizowania wykazu nieruchomości, z których odebrane zostały odpady komunalne, aktualizacje wykazu powinny zawierać informacje o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach Gminy Osjaków i składane do 10-go dnia następnego miesiąca, d) przedłożyć Zamawiającemu, sporządzony w formie kalendarzyka, harmonogram odbioru odpadów komunalnych, do akceptacji, w terminie do 21 czerwca 2013r. e) dostarczyć mieszkańcom i Zamawiającemu, sporządzonego w formie kalendarzyka, harmonogram odbioru odpadów komunalnych na okres trwania umowy - do dnia 28 czerwca 2013r. 7) Dane istotne dla wyposażenia w pojemniki, odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli każdej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej z obszaru Gminy Osjaków. Szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady, wraz z liczbą i rodzajem pojemników, w które należy je wyposażyć, Zamawiający dostarczy Wykonawcy nie później niż do dnia 07.06.2013 r. Szacunkowe ilości pojemników, które Wykonawca powinien zabezpieczyć i szacowaną ilość odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w rozdziale III pkt 2 ppkt 7 SIWZ (tabele). Dane dotyczące ilości pojemników mają charakter szacunkowy. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. 8) Wyposażenie w odpowiednie pojemniki i kontenery oraz odbiór i zagospodarowanie niżej wymienionych odpadów komunalnych z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Osjakowie, a) przeterminowanych leków o kodzie 20 01 32, b) chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29* c) odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07, d) odpadów budowlano - rozbiórkowych o kodach z grupy 17, e) odpadów zielonych o kodzie 20 02 01, f) opakowań ze szkła o kodzie 15 01 07, g) opakowań z tworzyw sztucznych o kodzie 15 01 02, h) opakowań z papieru i tektury o kodzie 15 01 01. Odpady wymienione powyżej będą odbierane z częstotliwością wynikającą z potrzeb z uwzględnieniem stopnia zapełnienia pojemników na zgłoszenie (realizacja usługi do 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia). Wykonawca ma obowiązek wyposażyć Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Osjakowie w odpowiednie pojemniki i kontenery do gromadzenia następujących frakcji odpadów: a) przeterminowane leki - pojemnik o pojemności 120 l, b) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) - wyznaczone miejsce do magazynowania odpadów lub kontener o poj. 5,5 m3, c) odpady wielkogabarytowe - wyznaczone miejsce do magazynowania odpadów lub kontener o poj. 5,5 m3, d) odpady budowlano - rozbiórkowe - kontener od 5,5 m3, e) odpady zielone - kontener od 5,5 m3, f) opakowania ze szkła -dwa pojemniki o pojemności 1,5 m3 (typ IGLOO, szkło białe i kolorowe), g) opakowania z tworzyw sztucznych - pojemnik o pojemności 2,5 m3 (typ SIATKA), h) opakowania z papieru i tektury - pojemnik o pojemności 1,1 m3. Wielkość i rodzaj pojemników może ulec zmianie w trakcie trwania zamówienia. Szacowana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania z punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Osjakowie szczegółowo określona została w rozdziale III pkt 2 ppkt 8 SIWZ (tabela). 9)Przeprowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych, pochodzących z gospodarstw domowych odbywać się będzie poprzez bezpośredni odbiór odpadów sprzed nieruchomości, bez odpadów powstałych w związku z prowadzoną działalnością przez podmioty gospodarcze, która polegać będzie na: a) zebraniu wystawionych następujących rodzajów odpadów: - odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 (elementy mebli, meble tapicerowane, dywany, wykładziny, okna), - metale (złom metalowy) o kodzie 20 01 40 b) załadunek odpadów na środek transportu, c) zagospodarowanie zebranych odpadów, d) uprzątnięcie miejsc, z których odebrane będą odpady. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych będzie odbywała się raz w roku w okresie wiosenno- letnim bądź jesiennym. Termin zbiórki zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu harmonogram zbiórki w terminie 30 dni przed jej przeprowadzeniem. Szacowana ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania w trakcie realizacji zamówienia z objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych z terenu Gminy Osjaków wynosi 10 Mg 10) Informacje dodatkowe istotne z punktu widzenia przedmiotu zamówienia: a) charakterystyka gminy Osjaków Gmina Osjaków to gmina wiejska, obejmująca swym zasięgiem 20 sołectw: Borki Walkowskie, Chorzyna, Czernice, Dębina, Dolina Czernicka, Drobnice, Felinów, Gabrielów, Jasień, Józefina, Kolonia Radecka, Krzętle, Kuźnica Ługowska, Kuźnica Strobińska, Nowa Wieś, Osjaków, Raducki Folwark, Raduczyce, Walków, Zofia. Powierzchnia gminy wynosi - 10 074ha. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i pobyt czasowy wg stanu na dzień 31.12.2012r. - wynosiła 4 832 osób. b) drogi - szacunkowy wykaz w kilometrach dróg przebiegających przez Gminę Osjaków: - drogi dojazdowe gminne: 127 km, - drogi powiatowe: 30 km, - drogi krajowe 14 km c) nieruchomości zamieszkałe Do nieruchomości zamieszkałych zalicza się wszystkie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, tj. gospodarstwa domowe. Szacunkowa liczba zamieszkujących mieszkańców gminy Osjaków wynosi - 4 183 osób.Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi - 1 216. Wykaz sołectw wraz z szacunkową liczbą mieszkańców i gospodarstw domowych stanowi załącznik Nr 9 do SIWZ. d) nieruchomości niezamieszkałe Do nieruchomości niezamieszkałych zalicza się zabudowane działki rekreacyjne i letniskowe, obiekty użyteczności publicznej, przedsiębiorstwa, cmentarze. Wykaz sołectw wraz z szacunkową liczbą nieruchomości niezamieszkałych objętych obowiązkiem wywozu odpadów, za wyjątkiem firm, stanowi załącznik Nr 10 do SIWZ. W przypadku działek rekreacyjnych szacuje się, że faktyczne użytkowanie nieruchomości i konieczność wywozu odpadów, będzie głównie w miesiącach letnich, tj. od czerwca do września; szacuje się, że powstawanie odpadów komunalnych zadeklaruje około 30% właścicieli tych nieruchomości. Szacowana liczba firm, które faktycznie wytwarzają odpady komunalne na terenie gminy i zostaną objęte obowiązkiem wywozu odpadów wynosi - 90. e) ilości odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Osjaków w roku 2012, z uwzględnieniem podziału na poszczególne określone zostały w rozdziale III pkt 2 ppkt 10 SIWZ (tabela). 11) Obowiązki Wykonawcy: a) Wykonawca ma obowiązek prawidłowo gospodarować odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. b) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych właściwej dla regionu II lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla województwa łódzkiego 2012r.c) Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21). d) Wykonawca jest zobowiązany uzyskać: - poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012, poz. 676), -poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, - poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012, poz. 645). e) Wykonawca będzie monitorował selektywny sposób zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informował Zamawiającego o nieprawidłowej segregacji odpadów wraz z wykonaniem dokumentacji fotograficznej i protokołem opisującym zaistniałą sytuację. f) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania każdej ilości odpadów znajdujących się w pojemniku, bez względu na stopień jego zapełnienia, a także bez względu na sposób segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. g) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. h) Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów przetargowych oraz do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach i przeoczeniach. i) Wykonawca jest zobowiązany do: - comiesięcznego aktualizowania (uzupełniania) wykazu nieruchomości, z których odebrane zostały odpady, aktualizacja powinna zwierać informację o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych zamieszkałych nieruchomościach Gminy Osjaków, - comiesięcznego potwierdzania ilości i rodzaju odebranych i zagospodarowanych odpadów z terenu Gminy Osjaków
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905330002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy zł 00/100). Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju przedsiębiorczości (Dz. U. z 2001r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NBS Działoszyn O/Osjaków Nr 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080 z dopiskiem wadium - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, gwarancja lub poręczenie musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy: 1) nazwę i adres wykonawcy (dającego zlecenie), zamawiającego (beneficjenta gwarancji), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej, które udzielają gwarancji) , 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na każde pisemne żądanie Zamawiającego złożone w terminie związania ofertą pełnej kwoty wadium w przypadku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy, tj: gdy wykonawca: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub d) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 5) W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, gwarancja lub poręczenie (oryginał) musi być dołączone do oferty w oddzielnej kopercie opisanej wadium - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Osjaków, a kserokopia dołączona do treści oferty. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający uzna za skuteczne wówczas, gdy bank prowadzący rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. Ponadto warunkiem koniecznym do uznania przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium jest potwierdzenie banku, o którym mowa w pkt 6. Zwrot wadium odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił odpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, lub d) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.osjakow.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach