Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ochotnica Dolna w latach 2015-2016

Gmina Ochotnica Dolna ogłasza przetarg

  • Adres: 34-452 Ochotnica Dolna, Osiedle Dłubacze 160
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 262 09 10 , fax. 18 262 09 36
  • Data zamieszczenia: 2014-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ochotnica Dolna
    Osiedle Dłubacze 160 160
    34-452 Ochotnica Dolna, woj. małopolskie
    tel. 18 262 09 10, fax. 18 262 09 36
    REGON: 49189258700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ochotnica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ochotnica Dolna w latach 2015-2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Odbiór odpadów komunalnych przez uprawnionego przedsiębiorcę na terenie Gminy Ochotnica Dolna będzie odbywał się poprzez: A.odbiór z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych: I.w sposób selektywny: tj. z podziałem na trzy poniżej określone frakcje wynikające z uchwały Nr XXV.210.12 Rady Gminy Ochotnica Dolna z dnia 13 grudnia 2012 roku w sprawie: Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ochotnica Dolna: 1)SUCHE - zawierające selektywnie zbierane metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło, papier, 2)MOKRE - zawierające pozostałe zmieszane odpady komunalne, (np. pieluchy jednorazowe i inne środki higieny osobistej, opakowania po dezodorantach, perfumach, zużyte wyroby z gumy, skóry, drewno, zużyte worki do odkurzaczy, zużyta odzież i tekstylia, itp.), 3)POPIÓŁ-BIOODPADY- zawierające zamiennie popiół lub bioodpady czyli odpady ulegające biodegradacji z terenów zieleni, odpady spożywcze i kuchenne z gospodarstw domowych, zakładów gastronomicznych i innych, a także odpady podobne ze względu na swój charakter lub skład. II.w sposób nieselektywny: tj. bez podziału na trzy w.w. frakcje, tzn. w taki sposób, że ZMIESZANE odpady komunalne, nie rozdzielone na frakcje suche i mokre, gromadzi się w jednym pojemniku, a POPIÓŁ-BIOODPADY w drugim pojemniku. III.oznakowanie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie Gminy Ochotnica Dolna: Wykonawca przed rozpoczęciem odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy zobowiązany jest do oznakowania wszystkich pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie gminy zgodnie z przyjętym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ochotnica Dolna tj. rozdziałem na frakcje odpadów komunalnych tj.: SUCHE, MOKRE, ZMIESZANE, POPIÓŁ-BIOODPADY, wynikających ze złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. Oznakowanie pojemników ma być trwałe i czytelne - najlepiej naklejka z dużymi drukowanymi literami. Na naklejkach musi się również znaleźć oznaczenie numeru nieruchomości -właściciela odpadów. B. odbiór z czterech mini punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: tj. punktów, gdzie będą znajdować się po 4 sztuki pojemników o poj 1,5 m3 (kolorowych gniazd dzwonów), zakupione przez Zamawiającego, gdzie właściciele nieruchomości i turyści mogą dostarczać następujące rodzaje wysegregowanych odpadów komunalnych: 1)Papier - pojemnik oznaczony kolorem niebieskim, 2)Metal - pojemnik oznaczony kolorem białym,, 3)Tworzywa sztuczne - pojemnik oznaczony kolorem żółtym, 4)Szkło opakowaniowe - pojemnik oznaczony kolorem zielonym. W każdym sołectwie na terenie Gminy Ochotnica Dolna będzie umiejscowiony jeden mini punkt selektywnej zbiórki. Szczegółowe miejsca rozmieszczenia ogólnodostępnych mini punktów zostaną ustalone do 7 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy. Zamawiający planuje umiejscowienie mini punktów w centralnych częściach sołectw Ochotnica Górna, Ochotnica Dolna, Młynne, Tylmanowa, w miejscach łatwo dostępnych komunikacyjnie. C.odbiór z głównego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych - w szczególności problemowych odpadów komunalnych takich jak: 1)zużyte baterie i akumulatory, 2)zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 3)meble i inne odpady wielkogabarytowe, 4)zużyte opony, 5)odpady budowlane i rozbiórkowe, 6)przeterminowane leki i chemikalia. W tym celu Gmina Ochotnica Dolna zapewni i wyznaczy teren do utworzenia głównego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, a proponowanymi miejscami do tego celu jest: teren oczyszczalni ścieków w Tylmanowej lub inny teren określony w terminie późniejszym. Całościowe koszty związane z jego utrzymaniem, wyposażeniem pokryje firma wyłoniona w ramach przetargu. Odpady komunalne problemowe odbierane będą od mieszkańców gminy w punkcie bez dodatkowych opłat. Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 1 stycznia 2015 roku do wyposażenia głównego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zgodnie z wszystkimi wymaganiami określonymi w przepisach odrębnych, na terenie Gminy Ochotnica Dolna w niezbędny sprzęt do selektywnej zbiórki odpadów m. in. W pojemniki-kontenery do selektywnej zbiórki odpadów wymienionych w w.w. punktach od 1 do 6. Do czasu utworzenia głównego punktu selektywnej zbiórki odpadów segregowanych firma zobowiązana będzie odbierać tego rodzaju odpady komunalne w sposób mobilny od mieszkańców, w oparciu o stworzony przez firmę harmonogram, u źródła ich powstawania. Ponadto w ramach tej usługi Gmina Ochotnica Dolna określi miejsce z jakiego firma będzie odbierać przeterminowane leki i chemikalia - poprzez stały odbiór z apteki i punktów aptecznych zlokalizowanych w Ochotnicy Górnej, Ochotnicy Dolnej i Tylmanowej. Powyższe zaplanowane miejsca zbiórki jak i też ich ilość mogą ulec nieznacznej zmianie. Gmina Ochotnica Dolna zapewni wyposażenie wybranych punktów aptecznych w specjalistyczne pojemniki do selektywnej zbiórki przeterminowanych leków. D.odbiór zmieszanych odpadów podobnych do komunalnych i zielonych z terenów ogólnodostępnych w ramach: I.występujących sporadycznie nieprzewidywalnych zdarzeń atmosferycznych takich jak powodzie, wiatry, pożary i inne katastrofy, II.utrzymania, w zakresie czystości i porządku przystanków autobusowych - 50 szt. na przystankach komunikacji samochodowej (o poj. do 60 l). III.utrzymania, w zakresie czystości i porządku innych (wyżej nie wymienionych) ogólnodostępnych miejsc na terenie Gminy Ochotnica Dolna np. przy niektórych ciągach komunikacyjnych i innych terenach zielonych - 20 szt. koszy (o poj. do 60 l). Wszystkie odpady określone w w/w punktach od I do III będą odbierane przez wyłonionego Wykonawcę. E.Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości, do których dojazd nie jest możliwy: W okresach zimowych oraz miejscach, do których dojazd samochodem przystosowanym do zbierania odpadów nie jest możliwy Wykonawca będzie obowiązany ustalić z mieszkańcami sposób odbioru odpadów komunalnych tak aby również z tych posesji odpady usuwane były zgodnie z harmonogramem. F.Częstotliwość odbioru wszystkich rodzajów odpadów komunalnych z nieruchomości: Firma dopasuje się z częstotliwością odbioru odpadów komunalnych do obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ochotnica Dolna i warunków w gminie panujących oraz wynikających ze złożonych do gminy przez właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w nowym systemie gospodarowania odpadami będzie się odbywał z następującą częstotliwością: 1)SUCHE- firma odbiera nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu kalendarzowym, 2)MOKRE- firma odbiera nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu kalendarzowym, 3)ZMIESZANE- firma odbiera z jednego pojemnika zmieszane dwie frakcje tj.: suche i mokre, nie rzadziej niż co dwa tygodnie, 4)POPIÓŁ-BIOODPADY - popiół firma odbiera nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu w terminie od 1 października do 30 kwietnia, a bioodpady nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu w terminie od 1 maja do 30 września. W przypadku gdy na nieruchomości nie powstają popioły firma odbiera bioodpady cały rok, z częstotliwością jak wyżej. 5)Sprzątanie przystanków autobusowych oraz ogólnodostępnych miejsc na terenie Gminy Ochotnica Dolna np. przy niektórych ciągach komunikacyjnych i innych terenach zielonych nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu. Zamawiający nie dopuszcza łącznego zbierania odpadów komunalnych (szczególnie frakcji suchej) i ich zmieszania podczas transportu oprócz frakcji mokrej i odpadów zmieszanych, które mogą być zbierane łącznie. Częstotliwość odbierania z nieruchomości odpadów komunalnych takich jak: zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe; to 2 razy do roku. Częstotliwość odbioru przeterminowanych leków z aptek przez firmę będzie wynikała z zapełnienia pojemnika, a odbiór odbywał się będzie w sposób selektywny na telefon bezpośrednio do Wykonawcy, wykonany przez administratora-właściciela apteki, w której znajduje się pojemnik, najpóźniej na drugi dzień od dokonanego zgłoszenia. Częstotliwość opróżniania segregowanych odpadów komunalnych z mini punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, powinna być dostosowana do potrzeb, jednak nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu, nie dopuszczając do przepełnienia pojemników (dzwonów). G.Szacowana ilość odpadów komunalnych do odbioru w podziale na poszczególne frakcje i rodzaje w okresie 24 miesięcy, służąca do złożenia oferty cenowej przez oferentów. Łączna szacowana ilość odpadów komunalnych do odbioru w podziale na poszczególne frakcje i rodzaje w okresie obowiązywania umowy (24 miesięcznym). Frakcja sucha (szkło, papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe) 600,0 Frakcja mokra 600,0 Odpady zmieszane 600,0 Bioodpady 66,7 Popiół 80,0 Baterie i akumulatory 8,0 Odpady budowlane i rozbiórkowe 80,0 Meble i inne odpady wielkogabarytowe 53,3 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 21,3 Chemikalia 0,7 Zużyte opony 40,0 Przeterminowane leki 0,7 S U M A 2.150,7 Mg Powyższa szacowana ilość odpadów (w okresie 2 lat obowiązywania umowy), została ustalona w oparciu o skład morfologiczny odpadów komunalnych wytworzonych w gminach wiejskich, wynikający z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami 2014, a także z danych z przeprowadzonej analizy, inwentaryzacji i deklaracji złożonych przez mieszkańców. Należy przyjąć, że ilości te mogą się zmieniać w trakcie realizacji umowy w związku z nowopowstającymi gospodarstwami domowymi czy zwiększeniem ilości mieszkańców zamieszkujących teren gminy. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W ZAKRESIE ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH. Zagospodarowanie odpadów komunalnych przez uprawnionego przedsiębiorcę na terenie Gminy Ochotnica Dolna będzie odbywał się poprzez transport odpadów zebranych na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych, do miejsc ich unieszkodliwiania. Wykonawca w tym zakresie zobowiązany będzie do przekazywania zebranych selektywnie odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, zaś w przypadku zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, wynikającej z Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. SZACUNKOWA WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA: Zgodnie z wyliczeniem wartości zamówienia publicznego z dnia 9.12.2014 r. Wartość zamówienia publicznego wynosi poniżej 200.000 Euro
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z dyspozycją art. 45 ust 2. Pzp Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000 zł. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust 6. Pzp. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza należy je wpłacić przelewem do dnia 18.12.2014 r. do godz. 8,45 (decyduje data wpływu środków na konto, a nie data ich nadania) na konto Zamawiającego Łąckim Banku Spółdzielczym nr 77 8805 0009 0000 2206 2003 0028

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin odbioru odpadów w sytuacjach awaryjnych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.malopolska.pl/bip/ochotnica dolna
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach