Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2016 r.

Gmina Krościenko Wyżne ogłasza przetarg

  • Adres: 38-422 Krościenko Wyżne, ul. Południowa 9
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 43 151 90 , fax. 13 43 168 60
  • Data zamieszczenia: 2015-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krościenko Wyżne
    ul. Południowa 9 9
    38-422 Krościenko Wyżne, woj. podkarpackie
    tel. 13 43 151 90, fax. 13 43 168 60
    REGON: 37024378200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kroscienkowyzne.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2016 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90500000-2 usługi związane z odpadami komunalnymi 90513100-7 usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90511000-2 usługi wywozu odpadów 90512000-9 usługi transportu odpadów 2. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2016 r. obejmująca: - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) w ilości 556,12 Mg, - odpady ulegające biodegradacji (zielone) (kod odpadu 20 02 01) w ilości 92,14 Mg, - odpady wstępnie segregowane (kod odpadu 15 01 02, 15 01 06, 15 01 07) w ilości 200,72 Mg, - odpady wielkogabarytowe (kod odpadu 20 03 07) w ilości 24,28 Mg, - popioły paleniskowe (kod odpadu ex 20 01 99) w ilości 27,67 Mg, - inne odpady (cmentarne) nieulegające biodegradacji (kod odpadu 20 02 03) w ilości 16,52 Mg, - odpady niebezpieczne (kod odpadu 15 01 10*) w ilości 1,00 Mg, - materiały izolacyjne (styropian) inne niż wymienione w kodzie 17 06 01 i 17 06 03 (kod odpadu 17 06 04) w ilości 1,00 Mg. Szacunkowa ilość osób zamieszkujących Gminę Krościenko Wyżne wynosi 5688. Liczba nieruchomości zamieszkałych - 1595, liczba nieruchomości niezamieszkałych - 54. Podane powyżej dane liczbowe są szacunkowe i służą jedynie do wyznaczenia ceny oferty. Mogą one ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia. Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w podanej ilości odpadów. UWAGA: Zamawiający informuje, że ma zawartą umowę wykonawczą z dnia 28 czerwca 2013 r. do porozumienia międzygminnego pomiędzy Gmina Krosno a Gminą Krościenko Wyżne dotyczącą zasad współpracy w zakresie dostarczania do RIPOK w Krośnie zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych wytworzonych na terenie Gminy Krościenko Wyżne. Zgodnie z wymogiem §3 pkt. 1 ww. umowy, Zamawiający informuje o wymogu dotyczącym przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów zielonych wytworzonych na terenie Gminy Krościenko Wyżne do RIPOK w Krośnie - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie. Wykonawca będzie płacił bezpośrednio RIPOK w Krośnie za usługi zagospodarowania odpadów. Wykonawca odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, Uchwał Rady Gminy Krościenko Wyżne określających sposób postępowania z odpadami, w tym Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krościenko Wyżne. 2.1. Odbiór odpadów będzie odbywał się w następujący sposób: 1) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych w workach koloru czarnego; 2) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady w workach koloru czarnego; 3) odpady ulegające biodegradacji (zielone) koloru zielonego 4) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych gromadzonych w kontenerach, ustawionych na terenach nieruchomości niezabudowanych, 5) odpadów z koszy ulicznych 6) odpadów wstępnie segregowanych z terenu nieruchomości zamieszkałych, gromadzonych w workach: - koloru żółtego - odpady łącznie - tworzyw sztucznych, metalu, odpadów wielomateriałowych oraz papieru i tektury - koloru bezbarwnego - szkła - koloru szarego - popiołu paleniskowego 7) odpadów wstępnie segregowanych z terenu nieruchomości niezamieszkałych, gromadzonych w workach: - koloru żółtego - odpady łącznie - tworzyw sztucznych, metalu, odpadów wielomateriałowych oraz papieru i tektury - koloru bezbarwnego - szkła 8) odpadów wstępnie segregowanych z pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanych na terenie gminy Krościenko Wyżne, stanowiących własność Zamawiającego, tj. pojemników koloru żółtego o poj. 1,3 m3 oraz 2,5 m3 - tworzywa sztuczne 9) odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów niebezpiecznych, 10) innych odpadów (cmentarne) nieulegających biodegradacji, 11) materiałów izolacyjnych (styropian) innych niż wymienione w kodzie 17 06 01 i 17 06 03. 2.2. Procedura odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych 1) Wykonawca na wezwanie właściciela nieruchomości zamieszkałej lub niezamieszkałej (telefoniczne lub pisemnie) jest zobowiązany dostarczyć stosowne pojemniki do zbierania odpadów budowlanych i rozbiórkowych, a następnie odpady odebrać i przekazać zgodnie z warunkami SIWZ. 2) Wykonawca powinien dostarczać Zamawiającemu dowody ważenia i karty przekazania ww. odpadów, miesięczną kartę przekazania odpadów - do 10 dnia miesiąca za poprzedni miesiąc. 3) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji nieruchomości, z których będzie odbierał odpady budowlane i rozbiórkowe i będzie te informacje przekazywał Zamawiającemu. 4) Zamawiający nie będzie brał udziału w rozliczeniach finansowych pomiędzy Wykonawcą, a właścicielem nieruchomości. Wykonawca będzie wystawiał fakturę obciążeniową za wykonaną usługę bezpośrednio zainteresowanemu właścicielowi nieruchomości zlecającemu usługę. 2.3. Terminy i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1) Przewidywana częstotliwość odbioru odpadów: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w workach foliowych co dwa tygodnie zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych w 2016 r. stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. b) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z kontenerów o pojemności 1,1 m3 usytuowanych na terenie Gminy w stałych miejscach (tj. cmentarze, Publiczna Szkoła Podstawowa i Publiczne Gimnazjum, Przedszkola, Urząd Gminy, Plac Domu Ludowego w Pustynach) odbywać się będzie maksymalnie do 2 dni od daty zgłoszenia dokonanego przez pracownika Urzędu Gminy, c) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z koszy ulicznych usytuowanych wzdłuż ulic przy chodnikach na terenie całej Gminy, przy przystankach autobusowych, oraz placach zabaw wg wykazu Urzędu Gminy, co dwa tygodnie zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych w 2016 r. stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. d) odpadów wstępnie segregowanych zgromadzonych w workach: - odpadów z tworzyw sztucznych, metalu, odpadów wielomateriałowych oraz papieru i tektury w workach żółtych, - szkła w workach bezbarwnych, - odpadów ulegających biodegradacji (zielonych) w workach koloru zielonego zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych w 2016 r. stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ e) popiołu paleniskowego w workach koloru szarego - raz w miesiącu w sezonie grzewczym zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych w 2016 r. stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. f) odpadów wstępnie segregowanych tj. tworzywa sztuczne gromadzonych w pojemnikach do selektywnej zbiórki o poj. 1,3 m3 i 2,5 m3, usytuowanych na terenie Gminy Krościenko Wyżne, odbywać się będzie na zgłoszenie, ale nie rzadziej niż raz w miesiącu, maksymalnie 2 dni po zgłoszeniu faktu zapełnienia pojemników przez pracownika Urzędu Gminy. 2) Odbiór odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia nastąpi najpóźniej do godz. 17.00 w dniu odbioru. 3) Wykaz i przebieg dróg stanowiących trasy przejazdu pojazdów odbierających odpady komunalne na terenie Gminy Krościenko Wyżne przedstawia załącznik nr 10 do SIWZ. 3. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia 1) Przekazanie odpadów będzie następować, po uprzednim zważeniu ich na legalizowanej wadze do tego przeznaczonej. Wykonawca jest zobowiązany przedkładać Zamawiającemu w terminach sprawozdawczych dowody ważenia. 2) Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia odbioru odpadów wielkogabarytowych i odpadów niebezpiecznych (chemikaliów) na następujących warunkach: - odpady wymienione wyżej należy odebrać bezpośrednio od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Krościenko Wyżne wskazanych przez Zamawiającego raz w okresie obowiązywania umowy, po uprzednim uzgodnieniu terminu odbioru. - Wykonawca jest zobowiązany do odbioru ww. odpadów oraz przekazania ich zgodnie z warunkami opisanymi w SIWZ, jak również przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających tę czynność tj. dowodów ważenia i kart przekazania odpadów - do 10 dnia miesiąca za poprzedni miesiąc. 3) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia, w tym także dokumentacji dotyczącej odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych, prowadzonych przez Wykonawcę jako usługa płatna bezpośrednio na zlecenie właściciela nieruchomości zamieszkałej lub niezamieszkałej i opłacana przez właściciela nieruchomości. 4) Do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu raport: z dowodami ważenia, z podaniem ilości przekazanych odpadów (z podziałem na frakcje), miesięczną kartę przekazania odpadów - oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów - w celu potwierdzenia wykonania usługi. 5) Wykonawca będzie sporządzał i przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie kwartalne zgodne z Rozdziałem 4b art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). 6) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do tachografów z samochodów odbierających odpady oraz do systemu GPS rejestrującego trasy przejazdu samochodów odpierających odpady w momencie kontroli wykonywania zadania. 7) Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać czystość i porządek w miejscach ustawienia pojemników oraz miejscach gromadzenia odpadów w momencie odbioru odpadów. 8) Wykonawca odpowiada za ewentualne szkody spowodowane podczas wykonywania usługi. 9) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów ulic tj. ich szerokości oraz rodzaju nawierzchni. Na wąskich uliczkach do 2,4 m szerokości należy stosować małe samochody (do 3,5 Mg). 10) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług. 11) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP, oraz zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i postanowieniami umowy. 12) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania stałości cen przez okres obowiązywania umowy. Cena może ulec zmianie jedynie w przypadku zmiany ustawowej wysokości stawki podatku VAT od towarów i usług. 13) Wykonawca do 7 dni od daty podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu trasy przejazdu samochodów odbierających odpady zmieszane i zbierane selektywnie z terenu Gminy Krościenko Wyżne w celu akceptacji przez Zamawiającego. Po zaakceptowaniu tras przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne przez Zamawiającego stają się one obowiązującymi do stosowania. Trasy nie ulegną zmianie w czasie trwania umowy. Ewentualna zmiana tras wymaga akceptacji Zamawiającego. 14) Zamawiający zastrzega sobie, że podane w SIWZ ilości wytwarzanych odpadów mogą ulegać zmianie i nie należy ich traktować jako wartość stałą. Zostały podane jedynie w celu sporządzenia oferty, jako ilości szacunkowe. 4. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnych będących przedmiotem zamówienia. 1) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w przepisach ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym zgodnie z art. 9d ust. 1: a) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego; b) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; c) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do obierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; d) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej; e) spełnienia wymagań określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 2) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na których powstają odpady, zgodnie z art. 9e ust 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest obowiązany do: a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami; b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności faktury/rachunku
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.kroscienkowyzne.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach