Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Iwonicz-Zdrój powstałych na nieruchomościach zamieszkałych.

Urząd Gminy Iwonicz-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 38440 Iwonicz-Zdrój, Aleja Słoneczna
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 435-02-12
  • Data zamieszczenia: 2016-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Iwonicz-Zdrój
    Aleja Słoneczna 28
    38440 Iwonicz-Zdrój, woj. podkarpackie
    tel. 13 435-02-12
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Iwonicz-Zdrój powstałych na nieruchomościach zamieszkałych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Odpady będą odbierane z terenu gminy Iwonicz-Zdrój, szacunkowa liczba mieszkańców od których odbierane będą odpady komunalne to ok 11 tys. (wg złożonych deklaracji 8511 osób) mieszkańców (mieszkających stale i czasowo) zamieszkujących w ok. 2211 nieruchomościach w obrębie miasta Iwonicz-Zdrój oraz trzech sołectw: Iwonicz, Lubatowa, Lubatówka. Na terenie Gminy znajduje się 20 budynków wielomieszkaniowych o łącznej liczbie 285 mieszkań. 2. Zbiórką objęty zostanie teren całej gminy według uzgodnionych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą tras przejazdu – mapę poglądowa z naniesionymi trasami przejazdu samochodów określono w załączniku nr 5. Długość jednorazowej trasy przejazdu po obszarze całej gminy szacuje się na ok. 45 km. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1) Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach i pojemnikach wystawionych w obrębie trasy odbioru w ilości ok 1050 Mg, 2) Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w sposób selektywny w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach wystawionych w obrębie trasy odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów w ilości 350 Mg: a) tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, drobny metal, papier,tektura, zmieszane odpady opakowaniowe b) szkło i opakowania ze szkła c) zmieszane odpady opakowaniowe 3) Pozostałych odpadów wyszczególnionych poniżej a) odpadów wielkogabarytowych b) przeterminowanych leków c) zużytych opon d) odpadów budowlanych i rozbiórkowych e) baterii i akumulatorów f) popiołu g) odpadów zielonych h) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego 4. Oznakowanie worków i pojemników. 1) Zmieszane odpady niesegregowane a) opisany kontener b) worek lub pojemnik z białą nalepką umieszczoną w widocznym miejscu 2) odpady segregowane: Tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, drobny metal, papier, tektura, zmieszane odpady opakowaniowe, a) opisany kontener b) worek lub pojemnik z żółtą nalepką umieszczoną w widocznym miejscu 3) odpady segregowane: szkło i opakowania ze szkła a) opisany kontener b) worek lub pojemnik z zieloną nalepką umieszczoną w widocznym miejscu 5. Częstotliwość wywozu poszczególnych frakcji odpadów od właścicieli budynków jednorodzinnych. 1) Odpady zmieszane niesegregowane gromadzone w workach i pojemnikach a) 1 raz w tygodniu w mieście Iwonicz-Zdrój b) 1 raz na dwa tygodnie w sołectwach Iwonicz, Lubatowa, Lubatówka 2) odpady segregowane: tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, drobny metal, papier i tektura gromadzone w workach lub pojemnikach a) 2 razy w miesiącu w miejscowościach Iwonicz-Zdrój, Iwonicz, Lubatowa, Lubatówka 3) odpady segregowane: Szkło i opakowania ze szkła a) 1 raz na dwa miesiące w miejscowościach Iwonicz-Zdrój, Iwonicz, Lubatowa, Lubatówka 6. Częstotliwość wywozu poszczególnych frakcji odpadów z budynków wielomieszkaniowych: 1) odpady zmieszane niesegregowane gromadzone w workach i pojemnikach – 1 raz w tygodniu, 2) odpady segregowane: tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, drobny metal, papier i tektura, gromadzone w workach lub pojemnikach – 2 razy w miesiącu, 3) odpady segregowane: szkło i opakowania ze szkła gromadzone w workach lub pojemnikach – 1 raz na dwa miesiące. 7. Częstotliwość wywozu pozostałych odpadów: 1) odpady zielone – 20- krotny wywóz kontenera KP7, 2) odpady wielkogabarytowe – minimum 2 raz w okresie obowiązywania umowy, 3) zużyte opony – minimum 2 raz w okresie obowiązywania umowy, 4) przeterminowane leki – 20 razy w okresie obowiązywania umowy, 5) odpady budowlane i rozbiórkowe – 30- krotny wywóz kontenera KP7, 6) popiół – 10 razy w okresie obowiązywania umowy, 7) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – minimum 2 razy w okresie obowiązywania umowy, 8) baterie i akumulatory – 2 razy w okresie obowiązywania umowy. 8. Miejsce odbioru poszczególnych frakcji odpadów: 1) odpady niesegregowane i segregowane gromadzone w workach i pojemnikach składowane będą na posesjach wzdłuż tras oznaczonych na mapie poglądowej umieszczonej w załączniku nr 5, 2) odpady powstająca w budynkach wielomieszkaniowych gromadzone będą w pojemnikach i kontenerach umieszczonych w obrębie danej nieruchomości; (Iwonicz-Zdrój: ul. Piwarskiego 20, 22, 24, ul. Rąba 10, 12, 18, ul. Partyzantów 3, 5, ul. Słoneczna 4, 6, 8, 10, 14, 16, ul. Plac Dietla 3; Iwonicz: ul. Zadwór 8, 9, 10, 11, 12). 9. Miejsca odbioru pozostałych odpadów: 1) odpady zielone – wywóz kontenerów z terenu PSZOK w Iwoniczu-Zdroju, 2) odpady wielkogabarytowe – gromadzone luzem wzdłuż tras przejazdu oznaczonych na mapie poglądowej umieszczonej w załączniku nr 5, oraz na terenie PSZOK w Iwoniczu-Zdroju, 3) zużyte opony – gromadzone luzem wzdłuż tras przejazdu oznaczonych na mapie poglądowej umieszczonej w załączniku nr 5, oraz na terenie PSZOK w Iwoniczu-Zdroju, 4) przeterminowane leki – odbiór z 4 punktów rozmieszczonych na terenie gminy, oraz na terenie PSZOK w Iwoniczu-Zdroju, 5) odpady budowlane i rozbiórkowe – wywóz kontenerów z terenu PSZOK w Iwoniczu-Zdroju, 6) popiół – gromadzony w workach wzdłuż tras oznaczonych na mapie poglądowej umieszczonej w załączniku nr 5 oraz wywóz kontenera z terenu PSZOK w Iwoniczu-Zdroju, 7) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – wywóz kontenerów z terenu PSZOK w Iwoniczu-Zdroju, 8) baterie i akumulatory – wywóz kontenera z terenu PSZOK w Iwoniczu-Zdroju. 10. Wykonawca zapewni odbiór odpadów gromadzonych w sposób selektywny w pojemnikach typu dzwon umieszczonych na terenie gminy. Na terenie gminy znajduje się 55 (25 szt. na szkło, 30 szt. na papier, tworzywa sztuczne i metal) pojemników rozstawionych wzdłuż taras przejazdu oznaczonych na mapie poglądowej umieszczonej w załączniku nr 5. Zamawiający przewiduje 12–sto krotne opróżnianie wszystkich kontenerów ze szkłem oraz 24 krotne opróżnianie wszystkich kontenerów z tworzywami sztucznymi w trakcie obowiązywania umowy. 11. Wykonawca po każdorazowej zbiórce odpadów gromadzonych w workach, zobowiązany jest informować Zamawiającego o ilości oraz miejscach odebranych worków nie oznaczonych nalepką z kodem kreskowym. 12. Zaleca się Wykonawcy zapoznanie z warunkami terenowymi panującymi na trasach przejazdu oraz miejsc odbioru odpadów z nieruchomości wielomieszkaniowych. 13. Zamawiający nie dopuszcza odbioru odpadów w poniedziałki, niedziele i święta. 14. Odpady odbierane będą w dniach ustalonych w harmonogramie w godzinach od 800 do 1800. 15. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów wystawionych przez mieszkańców wzdłuż tras przejazdu w godzinach określonych w pkt 14. przy czym wystawienie odpadów po przejeździe śmieciarki nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku odbioru odpadów. 16. W sytuacji pozostawienia odpadów Wykonawca winien niezwłocznie po podjęciu informacji od Zamawiającego usunąć i zagospodarować pozostawione odpady. 17. Odpady odbierane z terenu gminy gromadzone będą w następujących urządzeniach: 1) pojemniki na odpady o pojemności 50 l, 80 l, 120 l, 240 l, 1100 l; 2) worki o pojemności 60 l, 80 l, 100 l, 120 l 3) pojemniki „dzwony” o pojemności 1500 l, 2500 l 4) kontenery typy KP 7 18. Zamawiający posiada porozumienie międzygminne z Gminą Krosno w sprawie dostarczania odpadów komunalnych i zielonych. W związku z tym Wykonawca zobowiązany jest przekazywać wszystkie zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie. 19. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu południowo-zachodniego woj. Podkarpackiego zgodnie z uchwałą Sejmiku województwa podkarpackiego: Nr XXIV/409/12 z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Plany Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 20. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21 z późń. zm.) 21. Wykonawca obowiązany jest do porządkowania terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia. 22. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem i transportem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 23. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. zbiórki odpadów, ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 24. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników lub kontenerów wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 25. W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w workach, pojemnikach i kontenerach. 1) Wykonawca zobowiązany jest dysponować co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych. 2) Wykonawca zobowiązany jest dysponować co najmniej dwoma samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych. 26. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań z art. 9 d ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późń. zm.) 27. Wykonawca ma obowiązek sporządzania i przekazywania Zamawiającemu: 1) comiesięcznych raportów dołączanych do faktury określających ilość wywiezionych odpadów wszystkich frakcji odebranych w danym miesiącu rozliczeniowym, 2) półrocznego sprawozdania zgodnie z rozdziałem 4b art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 934 z późn. zm.). 28. Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca sporządzi do 7 dni od podpisaniem umowy szczegółowy harmonogram wywozu odpadów z terenu Gminy Iwonicz-Zdrój, który to musi uzyskać pisemną akceptację Zamawiającego. 29. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność i zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują dodatkowe wynagrodzenie. 30. Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów prawa, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 31. Wykonawca zapewni Zamawiającemu oraz właścicielom nieruchomości zamieszkałych możliwość kontaktu telefonicznego z jego przedstawicielem, co najmniej w dniach roboczych od godz. 8.00 do 18.00. 32. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji w terenie oraz zapoznał się z trasami przejazdu oraz warunkami terenowymi występującymi na trasach przejazdu w różnych porach roku. 33. Wykonawca zobowiązany jest dostosować pojazdy do zbierana odpadów do nośności nawierzchni dróg na trasach przejazdu. 34. Wykonawca zobowiązany jest dostosować pojazdy przeznaczone do odbierana odpadów komunalnych do parametrów dróg, placów manewrowych, wymiarów bram wjazdowych, poszczególnych zasobni itp. znajdujących się na terenie RIPOK w Krośnie. 35. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga aby w okresie realizacji zamówienia osoby, które będą wykonywały czynności związane z realizacją zamówienia były zatrudnione u wykonawcy lub podwykonawcy na podstawie umowy o pracę. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są w Rozdziale II pkt. 9 SIWZ oraz projekcie umowy.Pozostałe dane do wyceny znajdują się w SIWZ. UWAGA !Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym przygotuje harmonogram wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy Iwonicz-Zdrój z podziałem na miejscowości tj.: Iwonicz-Zdrój, Iwonicz, Lubatówka i Lubatowa w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram będzie stanowił integralną część umowy. UWAGA!!W przypadku użycia w dokumentacji przetargowej (SIWZ wraz z załącznikami) nazw własnych, technologii, narzędzi, materiałów itp. należy je traktować jako przykładowe mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Technologia, narzędzia i materiały do wykonania zamówienia należy przyjmować w kategorii jakości nie niższej (równoważnej) niż ta wskazana w SIWZ i załącznikach do niej. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu na którym będzie świadczona usługa i zapoznał się z przedmiotem zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach