Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Haczów.

Wójt Gminy Haczów ogłasza przetarg

  • Adres: 36-213 Haczów, Haczów
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 134 391 002 , fax. 134 391 696
  • Data zamieszczenia: 2020-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Haczów
    Haczów 573
    36-213 Haczów, woj. podkarpackie
    tel. 134 391 002, fax. 134 391 696
    REGON: 37044020600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.haczow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Haczów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PSZOK utworzony został na terenie gminy Haczów w roku 2020. Punkt przyjmuje następujące rodzaje odpadów: odpady zielone, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny odpady niebezpieczne , chemikalia, opakowania po środkach ochrony roślin oraz przeterminowane leki, odpady komunalne niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi w szczególności igły i strzykawki, zużyte baterie i akumulatory, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe, popiół. 2.Dane dotyczące miejsca powstawania i ilości odpadów : Gmina Haczów liczy ok. 9.300 mieszkańców oraz ok. 2.500 gospodarstw podzielonych na siedem sołectw. Średnioroczna ilość wywiezionych odpadów komunalnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy z terenu Gminy Haczów wyniosła ok. : 1.165 ton z czego: ok. 8,28 t. to opakowania z papieru i tektury ok. 223,0 t. to opakowania z tworzyw sztucznych ok. 30,00 t. to opakowania z metali ok. 143,2 t. to opakowania ze szkła ok. 11,0 t. to odpady budowlane i rozbiórkowe, ok. 5 t. to odpady wielkogabarytowe ok. 0,42 t. to odpady niebezpieczne ok. 83,10 t. to odpady ze spalania paliwa stałego w instalacjach c.o. ( popioły) ok. 12,00 t. to zużyte opony z pojazdów mechanicznych ok. 40,39 t. to zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny ok. 574,0 t. to odpady zmieszane, komunalne ok. 30,0 t. – to odpady biodegradowalne ok 0,28 t – to odpady zielone ok. 3,80 t - to odpady tekstylne Podana ilość odebranych odpadów stanowi wartość orientacyjną i pomocniczą dla Wykonawcy na etapie kalkulowania ceny oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. Nie będą odbierane: odpady ciekłe, odpady nieznanego pochodzenia, odpady o składzie niezgodnym z dokumentami wymaganymi przy obrocie odpadami. Zbiórka, wywóz i zagospodarowanie odpadów winno się odbywać zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami oraz przepisami prawa polskiego. Płatność za wykonane usługi: co miesiąc na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury. 3. Sposób i zasady wywozu , rodzaje odpadów : Wywozem i zagospodarowaniem odpadów objęte będą wyłącznie nieruchomości zamieszkałe w miejscowościach Haczów, Trześniów, Buków, Jasionów, Wzdów, Jabłonica Polska, Malinówka. Właściciele nieruchomości zamieszkałych na których powstają odpady komunalne obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w oparciu o system selektywnego zbierania frakcji odpadów z podziałem na: papier, szkło , metale , tworzywa sztuczne odpady zmieszane, popiół, odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. 3.Odpady mają być zgromadzone w pojemnikach/ workach z umieszczonym na nich czytelnym nr identyfikacyjnym podatnika nadanym przez Urząd Gminy w Haczowie o następującej pojemności i kolorystyce: a) odpady z papieru w tym odpady opakowaniowe z papieru i tektury – gromadzone w workach LDPE koloru niebieskiego, o poj. min. 60 l. oznaczonych nadrukiem: Gmina Haczów „PAPIER” które zapewni właściciel nieruchomości, Częstotliwość odbioru co tydzień lub co dwa tygodnie. Odpady na czas odbioru przez Wykonawcę mają znajdować się poza terenem nieruchomości przy drogach publicznych wyznaczonych do przejazdu śmieciarek. b) odpady ze szkła białego (bezbarwnego), kolorowego, w tym opakowania ze szkła białego i kolorowego - gromadzone w workach LDPE koloru zielonego , o poj. min. 60 l. oznaczonych nadrukiem: Gmina Haczów „SZKŁO”; które zapewni właściciel nieruchomości. Częstotliwość odbioru raz na miesiąc. Odpady na czas odbioru przez Wykonawcę mają znajdować się poza terenem nieruchomości przy drogach publicznych wyznaczonych do przejazdu śmieciarek. c) odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, – gromadzone w workach LDPE koloru żółtego, o poj. min. 120 l. oznaczonych nadrukiem: Gmina Haczów „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, które zapewni właściciel nieruchomości, Częstotliwość odbioru co tydzień lub co dwa tygodnie. Odpady na czas odbioru przez Wykonawcę mają znajdować się poza terenem nieruchomości przy drogach publicznych wyznaczonych do przejazdu śmieciarek. d) tworzywa sztuczne: gromadzone w workach LDPE koloru żółtego, o poj. min. 120 l. oznaczonych nadrukiem: Gmina Haczów „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”, które zapewni właściciel nieruchomości, Częstotliwość odbioru co tydzień lub co dwa tygodnie. Odpady na czas odbioru przez Wykonawcę mają znajdować się poza terenem nieruchomości przy drogach publicznych wyznaczonych do przejazdu śmieciarek. e) bioodpady stanowiące odpady komunalne – gromadzone w workach LDPE koloru brązowego, o poj. min. 60 l. oznaczonych nadrukiem: Gmina Haczów „BIO”; które zapewni właściciel nieruchomości. Częstotliwość odbioru co tydzień lub co dwa tygodnie, a z budynków wielolokalowych położonych w miejscowości Haczów i Trześniów ( ogółem 7 budynków) co tydzień. Odpady na czas odbioru przez Wykonawcę mają znajdować się poza terenem nieruchomości przy drogach publicznych wyznaczonych do przejazdu śmieciarek. f) odpady zmieszane, gromadzone w workach LDPE koloru czarnego, o poj. min. 120 l. oznaczonych nadrukiem: Gmina Haczów „ZMIESZANE”; które zapewni właściciel nieruchomości i Zamawiający w przypadku odpadów zmieszanych z koszy ulicznych Częstotliwość odbioru co tydzień lub co dwa tygodnie. a z budynków wielolokalowych położonych w miejscowości Haczów i Trześniów ( ogółem 7 budynków) co tydzień. Odpady na czas odbioru przez Wykonawcę mają znajdować się poza terenem nieruchomości przy drogach publicznych wyznaczonych do przejazdu śmieciarek oraz przy placach przy Domach Ludowych i Urzędzie Gminy w Haczowie. g) odpady zielone ; liście skoszona trawa drewno gromadzone na PSZOK . Miejsce odbioru: PSZOK w Haczowie. Częstotliwość odbioru; wg zgłaszanych potrzeb administratora PSZOK. h) popiół paleniskowy gromadzony w workach LDPE koloru szarego o poj. min. 60 l., oznaczonych nadrukiem: Gmina Haczów „POPIÓŁ”, które zapewni właściciel nieruchomości. Miejsce odbioru: PSZOK w Haczowie Częstotliwość odbioru; wg zgłaszanych potrzeb administratora PSZOK. i) zużyte opony z pojazdów mechanicznych za wyjątkiem opon z pojazdów rolniczych gromadzone luzem; Miejsce odbioru: PSZOK w Haczowie Częstotliwość odbioru; wg zgłaszanych potrzeb administratora PSZOK. j) meble i inne odpady wielkogabarytowe; - gromadzone w stanie jakim były użytkowane. Miejsce odbioru: PSZOK w Haczowie Częstotliwość odbioru; wg zgłaszanych potrzeb administratora PSZOK. k) odpady budowlane i rozbiórkowe, gromadzone w kontenerach na PSZOK – u w Haczowie Miejsce odbioru: PSZOK w Haczowie Częstotliwość odbioru; wg zgłaszanych potrzeb administratora PSZOK. l) odpady niebezpieczne, chemikalia, opakowania po środkach ochrony roślin oraz przeterminowane leki, odpady komunalne niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi w szczególności igły i strzykawki: Miejsce odbioru: PSZOK w Haczowie. Częstotliwość odbioru; wg zgłaszanych potrzeb administratora PSZOK. ł) zużyte baterie; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Miejsce odbioru: PSZOK w Haczowie Częstotliwość odbioru; wg zgłaszanych potrzeb administratora PSZOK. m) odpady tekstylne , odzież Miejsce odbioru: PSZOK w Haczowie. Częstotliwość odbioru; wg zgłaszanych potrzeb administratora PSZOK. 4.Częstotliwość wywozu odpadów: a) wymienione w pkt. 3 lit. a, c, d, e f, co tydzień lub co dwa tygodnie ( wybór dokonany przez Wykonawcę w oparciu o kryterium: częstotliwość odbioru odpadów) , b) wymienione w pkt. 3 lit b, raz w miesiącu, c) wymienione w pkt.3 lit. g , h, i , j, k, l. ł, m – wg potrzeb zgłaszanych przez administratora PSZOK w Haczowie , d) sugerowany dzień wywozu odpadów wymienionych w w pkt. 3 lit. a, b, c, d, e, f: wtorek e) terminy odbioru poszczególnych frakcji odpadów należy przedstawić w harmonogramie opracowanym i załączonym do oferty przez Wykonawcę. 5.Miejsca odbioru odpadów: Odpady na czas odbioru przez Wykonawcę mają znajdować się poza terenem nieruchomości przy drogach publicznych wyznaczonych do przejazdu śmieciarek wg załączonej do niniejszej SIWZ mapki wskazującej sieć dróg przebiegających przez teren gminy Haczów. Ze względu na to, że odbiór i transport odpadów odbywał się będzie po sieci dróg zlokalizowanych na terenie gminy Haczów w skład których wchodzą drogi : krajowa, wojewódzkie, powiatowe i gminne, koniecznym będzie dostosowanie pojazdów do warunków terenowych. Przeważającą ilość stanowią drogi gminne o szerokości ok. 3 m usytuowane w części na terenie górzystym. Kalkulując tabor samochodowy przeznaczony do wykonywania usług odbioru i zagospodarowania odpadów należy uwzględnić powyższe warunki. Wskazane jest aby wykonawca posiadał lekki samochód do 3,5 t. umożliwiający odbiór z odpadów z terenów trudno dostępnych i o małej gęstości zaludnienia. 6. Miejsce wywozu i zagospodarowania odpadów: zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami tj. odbiór i transport do RIPOK w Krośnie niżej wymienionych odpadów komunalnych: -zmieszanych odpadów komunalnych -odpadów ulegających biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. - wysegregowanych odpadów opakowaniowych i surowców wtórnych tj. papieru, tektury , szkła , tworzyw sztucznych i metalu. Pozostałe frakcje odpadów Wykonawca zbiera i dokonuje ich zagospodarowania zgodnie z przyjętą hierarchią postepowania z odpadami na podstawie obowiązujących przepisów prawa. 7. Obowiązki wykonawcy: - odbiór i zagospodarowanie odpadów zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Haczów zgodnie z harmonogramem w tym przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do RIPOK w Krosnie oraz do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów , zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w ustawie o odpadach, - przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów przeznaczonych do składowania, wysegregowanych odpadów opakowaniowych i surowców wtórnych tj. papieru, tektury , szkła , tworzyw sztucznych i metalu. na regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych. w Krośnie, - odbiór i zagospodarowanie odpadów z PSZOK, -informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właściciela/li nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, - sporządzanie półrocznych sprawozdań i przekazywanie ich zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy , zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, - wykonywanie obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami, -wykonawca zobowiązany jest kontrolować właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku zbierania odpadów komunalnych zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Haczów oraz w zadeklarowany sposób (zbierane selektywnie bądź jako odpady zmieszane), a w przypadku stwierdzenia niezgodności z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Haczów, Wykonawca winien odebrać odpady jako zmieszane powiadamiając o tym fakcie Zamawiającego, podając dane adresowe nieruchomości (miejscowość, ulica, numer domu) dane ilościowe i dowody potwierdzające zaistniałe zdarzenie (notatka, dokumentacja fotograficzna). Notatka powinna zawierać w szczególności: adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są niezgodnie z wymaganiami regulaminu (deklaracją), rodzaj niezgodności i termin odbioru odpadów. Notatka powinna być podpisana przez dwóch pracowników odbierających odpady. Wykonawca jest również zobowiązany do wyrywkowej kontroli właścicieli nieruchomości zamieszkałych wskazanych przez Zamawiającego. -W przypadku stwierdzenia, że nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne nie jest ujęta w wykazie nieruchomości, który będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie bądź pocztą elektroniczną Zamawiającego. -wykonawca zorganizuje odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do właścicieli nieruchomości zamieszkałych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, zmiany organizacji ruchu drogowego itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku braku możliwości dojazdu odpady komunalne winny zostać odebrane w możliwie najkrótszym terminie. -Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru, transportu. Wykonawca będzie ponosił koszty opóźnienia w odbiorze odpadów. -Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług. -Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. -Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. -Zamawiający i właściciele nieruchomości zabudowanych winni mieć zapewnioną przez wykonawcę możliwość kontaktu telefonicznego oraz drogą emaliową z jego przedstawicielem - co najmniej w godzinach: 700 - 1500 w dni robocze. -Wykonawca zapewni, aby odbiór odpadów komunalnych dokonywany był przez osoby wyposażone w ubrania robocze z wyraźnym oznaczeniem nazwy firmy Wykonawcy. -Za ewentualne szkody spowodowane w ramach wykonywania przedmiotu umowy na nieruchomościach odpowiada Wykonawca. W szczególności w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia mienia Zamawiającego lub osób trzecich w toku realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca zobowiązuje się doprowadzić go do stanu pierwotnego i naprawić szkodę na własny koszt. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. Wykonawca zobowiązuje się dostosować wielkość i rodzaj pojazdów odbierających odpady do tonażu, szerokości, rodzaju nawierzchni i innych parametrów dróg. -Wykonawca zachowa uzyskane w takcie realizacji umowy dane, a w szczególności dane osobowe, w poufności, będzie przestrzegał zasad wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i nie wykorzysta ich do innych celów niż wynikające z realizacji przedmiotowego zamówienia. -W przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa w szczególności związanych z przedmiotem zamówienia Zamawiający i Wykonawca określą zakres czynności zmierzających do wypełnienia postanowień umowy i sposób ich realizacji. -Wykonawca zobowiązuje się do stałego kontaktu z Zamawiającym w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia, w tym celu Wykonawca wyznaczy Koordynatora, z którym Zamawiający będzie mógł się kontaktować bezpośrednio w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 700do 1500. Koordynator odpowiadał będzie za nadzorowanie ze strony Wykonawcy wykonywania przedmiotu umowy. Również Zamawiający ze swojej strony wyznaczy Koordynatora, w celu kontaktu z Wykonawcą w sprawach dotyczących realizacji umowy. -Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialności za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. W szczególności w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów oraz osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami wymienionych ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2020 r., poz.1439) -Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013, poz. 122). - Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odebranych odpadów w sposób, który zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku niektórych frakcji odpadów komunalnych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167). Ustalenie, czy Wykonawca osiągnął wymagane poziomy recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku, nastąpi na podstawie przedłożonego Zamawiającemu sprawozdania, -Wykonawca ma obowiązek składać Zamawiającemu kwartalne sprawozdania zgodnie z art. 9n ust. 1-3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie odbieranych odpadów (nie dotyczy odpadów przekazywanych do RIPOK). Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami. -Wykonawca obowiązany jest do okazania na żądanie Zamawiającego dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku oraz ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże , że : - jest wpisany do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Haczów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 poz. 1439 ) - posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów bądź zaświadczenie o wpisie do rejestru prowadzących transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz.U. z 2013 poz. 21 z póź. zm.) - jest wpisany do rejestrów podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w V pkt.1 niniejszej SIWZ zostaną spełnione wyłącznie jeżeli: c) w przypadkach określonych w pkt.1podpunkt 2 c warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli chociaż jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie posiał kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w V pkt.1 niniejszej SIWZ zostaną spełnione jeżeli

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach