Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Domanice w 2021 roku

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 08-113 Domanice, Domanice
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 256 312 982 , fax. 256 312 982
  • Data zamieszczenia: 2020-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    Domanice 52
    08-113 Domanice, woj. mazowieckie
    tel. 256 312 982, fax. 256 312 982
    REGON: 71000394800000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Domanice w 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć po jednej ofercie na każdą część zamówienia. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części: 1) „Odbieranie odpadów komunalnych oraz zagospodarowanie wybranych frakcji odpadów komunalnych z terenu Gminy Domanice z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy”, 2) „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Urzędu Gminy Domanice, Szkół będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Domanice i Wiejskich Domów Kultury należących do Gminy Domanice”. 3. Charakterystyka Gminy Domanice 1) informacje dla części 1: Powierzchnia Gminy Domanice wynosi 4.697 ha. Liczba osób zameldowanych na terenie Gminy Domanice (wg. ewidencji ludności) stan na dzień 10.11.2020r. 2689 osób. Liczba osób zamieszkałych na terenie Gminy (wg. złożonych deklaracji i wydanych decyzji) – stan na dzień 10.11.2020r. - 2337 osób. Na terenie Gminy występuje zabudowa zagrodowa, jednorodzinna. Szacunkowa liczba nieruchomości zamieszkałych (gospodarstw domowych), z których będą odbierane i zagospodarowane odpady komunalne (wg złożonych deklaracji) wynosi 719. Gmina Domanice liczy 14 miejscowości: Czachy, Domanice, Domanice-Kolonia, Emilianówka, Kopcie, Olszyc-Folwark, Olszyc Szlachecki, Olszyc Włościański, Pieńki, Podzdrój, Przywory Duże, Przywory Małe, Śmiary-Kolonia, Zażelazna; 2) informacje dla części 2: Na terenie Gminy Domanice znajdują się dwa Wiejskie Domy Kultury: w Olszycu Szlacheckim i Przyworach Dużych, dwie Szkoły Podstawowe: w Olszycu Szlacheckim i Domanicach-Kolonii (posiadająca Oddziały Przedszkolne w Domanicach) oraz Urząd Gminy. 4. Dane charakteryzujące zamówienie (w stosunku do pierwszej części zamówienia): 1) ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Domanice nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. Na terenie Gminy Domanice mieszka około 2337 osób w około 719 gospodarstwach domowych. W miesiącach styczeń – październik 2020 roku, mieszkańcy przekazali do odbioru i zagospodarowania 336,2 Mg odpadów komunalnych. 2) Zamawiający informuje, że zawarł umowę na zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Domanice z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na 2021 rok z Zakładem Utylizacji Odpadów Sp. z o.o., ul. Błonie 3, 08-110 Siedlce; 3) w ramach umowy, o której mowa w pkt. 2, Wykonawca zobowiązał się do zagospodarowania odpadów komunalnych o następujących kodach: 20 03 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07, 20 01 99, 20 02 01, 16 01 03, 17 01 07, 17 02 02, 20 03 07, 17 06 04, 20 01 10, 20 01 11, 20 01 36; 4) adres instalacji, do której Wykonawca będzie musiał zawieźć odebrane odpady komunalne, wskazane w pkt 3: ul. Sokołowska 2, 08-125 Wola Suchożebrska; 5) przedmiot zamówienia obejmuje także odbiór i zagospodarowanie poniższych frakcji odpadów komunalnych: Frakcja odpadu i kod odpadu Przewidywana ilość (Zamawiający może przekazać więcej lub mniej odpadów) 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 5 Mg 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 1 Mg 5. Opis szczegółowy przedmiotu zamówienia A. Szczegółowy opis przedmiotu pierwszej części zamówienia: 1) przez cały czas trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest bez względu na warunki atmosferyczne, do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się na terenie Gminy Domanice oraz wyposażenie nieodpłatnie mieszkańców w odpowiednie worki z folii LDPF o grubości 60µm zapewniającej odporność na rozerwanie; 2) usługę odbierania odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny i nieselektywny należy wykonać z podziałem na 6 frakcji (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na obszarze Gminy Domanice): a) papier - worek niebieski o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby, b) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal – worek żółty o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby, c) szkło – worek zielony o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby, d) odpady ulegające biodegradacji (odpady roślinne) - worek brązowy o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby, e) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) – worek czarny o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby, f) popiół – worek szary o pojemności minimalnej 60 l na cztery osoby; 3) odbiór odpadów selektywnych i nieselektywnych powinien odbywać się jeden raz w miesiącu, z tym, że w okresie od kwietnia do października odpady niesegregowane (zmieszane) i odpady komunalne oraz bioodpady stanowiące odpady komunalne powinny być odbierane raz na dwa tygodnie; 4) Wykonawca zważy odrębnie każdą frakcję przywiezionych odpadów w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do przetwarzania, odpady muszą być każdorazowo ważone na legalizowanej wadze, a waga odpadów musi być potwierdzona wystawieniem kwitu wagowego; 5) zorganizowanie akcji odbioru następujących rodzajów odpadów: a) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (np. meble, dywany, wózki dziecięce, materace, pierzyny, kołdry, sieci na pranie, rowery, zabawki dużych rozmiarów itp.), b) tekstyliów i odzieży, c) zużytych opon o średnicy do 120 cm (bez opon z ciągników rolniczych), d) chemikaliów (np. resztki farb, rozpuszczalników i lakierów oraz opakowań po nich, pozostałości po drobnych remontach wykonanych we własnym zakresie), e) sprzętu elektrycznego i elektronicznego (RTV, AGD itp.), f) zużytych akumulatorów, ogniw i wszelkiego rodzaju baterii, g) przeterminowanych leków, h) odpadów budowlanych i rozbiórkowych, i) odpadów niebezpiecznych, j) odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, - poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów od właścicieli nieruchomości tj. sprzed posesji w terminie ustalonym przez Zamawiającego z Wykonawcą (jeden raz w roku, w terminie do 30 czerwca 2021 roku – jako zamówienie podstawowe oraz Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa opcji poprzez zorganizowanie w terminie październik/ listopad 2021 drugiego terminu odbioru odpadów wskazanych w lit. a-j (zamówienie wynikające z realizacji przez Zamawiającego prawa opcji) – Zamawiający poinformuje o skorzystaniu lub nieskorzystaniu z prawa opcji do 10 października 2021 roku); 6) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia budynku Apteki zlokalizowanej w miejscowości Domanice-Kolonia w specjalnie oznakowany pojemnik na przeterminowane leki pochodzące z gospodarstw domowych - odpady te odbierane będą w ciągu 7 dni kalendarzowych od zgłoszenia (pismo, e-mail lub telefon do Wykonawcy); 7) Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości zaakceptowany przez Zamawiającego szczegółowy harmonogram odbioru odpadów komunalnych oraz ulotkę informującą o prawidłowym sposobie segregowania odpadów komunalnych; 8) worki powinny być w kolorach wskazanych w pkt. 2 i oznaczone informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadach, nazwą, adresem, numerem telefonu odbiorcy odpadów; 9) worki należy przekazywać na bieżąco właścicielowi nieruchomości w systemie za każdy odebrany napełniony worek danej frakcji odpadów Wykonawca na posesji pozostawia worek pusty; 10) worki dostarczane są na koszt Wykonawcy - w przypadku dodatkowego zapotrzebowania na worki właściciel posesji będzie mógł pobrać za darmo dodatkowe worki u Zamawiającego lub Wykonawcy; 11) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia do Zamawiającego worków do selektywnego zbierania odpadów oraz worków do zbiorki odpadów mieszanych, które będą wydawane mieszkańcom w ilościach zapewniających ciągłość funkcjonowania systemu zbiorki odpadów komunalnych - do dnia 1 stycznia 2021 roku należy dostarczyć po 100 kompletów worków na odpady segregowane i na odpady zmieszane do Urzędu Gminy Domanice; 12) Wykonawca, w dniu odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, ma obowiązek sprawdzić przyjmowane odpady pod kątem selektywnej zbiórki - w przypadku stwierdzenia nieprawidłowej segregacji, Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego; 13) zamówienie obejmuje także transport odpadów do instalacji, która znajduje się przy ul. Sokołowskej 2, 08-125 Wola Suchożebrska – w zakresie odpadów wskazanych w ust. 4 pkt 3 lub do innej instalacji wybranej przez Wykonawcę (na koszt wykonawcy) – w zakresie odpadów wskazanych w ust. 4 pkt 4; 14) Wykonawca, przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańców obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację identyfikującą właściciela nieruchomości (notatkę, oświadczenie osoby odbierającej, fotografię, informację z datą i adresem nieruchomości), umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty; 15) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją zamówienia i sporządzania sprawozdań wymaganych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego; 16) po zakończeniu danego miesiąca, Wykonawca przekłada Zamawiającemu raport miesięczny zawierający informację o ilości odebranych odpadów z podziałem na poszczególne frakcje (kody odpadów); 17) Wykonawca do 10 dnia każdego miesiąca przekazuje Zamawiającemu dowody potwierdzenia wykonania usługi tj. karty przekazania odpadów - Wykonawca ma obowiązek prowadzenia kart ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami; 18) w przypadku odpadów komunalnych, o których mowa w ust. 4 pkt 5, Wykonawca do 10 dnia każdego miesiąca przekazuje Zamawiającemu dowody potwierdzenia wykonania usługi tj. karty przekazania odpadów i oświadczenia potwierdzające przekazania w/w odpadów do unieszkodliwienia, recyklingu lub przygotowania do ponownego użycia; 19) obowiązki wskazane w pkt 16-18, tj. przekazanie danych o ilości odebranych lub zagospodarowanych odpadów za miesiąc grudzień oraz wystawioną fakturę za wykonane usługi w grudniu 2021 roku, Wykonawca prześlę do Zamawiającego w terminie do 20 grudnia 2021 roku; 20) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie zniszczenia, uszkodzenia i szkody w majątku u Zamawiającego lub właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Domanice powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia; 21) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zebranych w sposób selektywny do odpowiednich instalacji, zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego; 22) Wykonawca obowiązany jest do opróżniania pojemników znajdujących się przy wiatach przystankowych oraz innych miejsc użyteczności publicznej na których znajduje się pojemnik na odpady komunalne; 23) przed rozpoczęciem realizacji umowy Wykonawca wskaże Zamawiającemu na piśmie koordynatora (osobę odpowiedzialną tj. imię i nazwisko, telefon i adres e-mail), do bezpośredniego kontaktu z Zamawiającym - Koordynator będzie odpowiadał za nadzorowanie wykonania przedmiotu umowy; 24) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niepozostawienie worków na odpady komunalne) w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienie telefonicznie lub pisemnie od Zamawiającego; 25) Wykonawca okaże na żądanie Zamawiającego, wszelkie dokumenty potwierdzające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. B. Szczegółowy opis przedmiotu drugiej części zamówienia: 1) przez cały czas trwania umowy, Wykonawca zobowiązany jest bez względu na warunki atmosferyczne do odbioru i zagospodarowania następującej ilości odpadów komunalnych powstałych w: a) Urzędzie Gminy Domanice: - pojemnika o objętości 1100 litrów odpadów zmieszanych, - pojemnika o objętości 240 litrów szkła, - pojemnika o objętości 1100 litrów tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, b) Wiejskim Domu Kultury w Olszycu Szlacheckim: - pojemnika o objętości 240 litrów odpadów zmieszanych, - pojemnika o objętości 240 litrów szkła, - pojemnika o objętości 240 litrów tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, c) Wiejskim Domu Kultury w Przyworach Dużych: - pojemnika o objętości 240 litrów odpadów zmieszanych, - pojemnika o objętości 240 litrów szkła, - pojemnika o objętości 240 litrów tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, d) Szkole Podstawowej w Olszycu Szlacheckim: - pojemnika o objętości 1100 litrów odpadów zmieszanych, - pojemnika o objętości 240 litrów szkła, - pojemnika o objętości 1100 litrów tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, e) Szkole Podstawowej w Domanicach – Kolonii: - pojemnika o objętości 1100 litrów odpadów zmieszanych, - pojemnika o objętości 240 litrów szkła, - pojemnika o objętości 1100 litrów tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, f) Szkole Podstawowej w Domanicach – Kolonii (Oddziały Przedszkolne w Domanicach): - pojemnika o objętości 1100 litrów odpadów zmieszanych, - pojemnika o objętości 240 litrów szkła, - pojemnika o objętości 1100 litrów tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu; 2) realizacja przedmiotu zamówienia określonego w pkt. 1, będzie realizowana w oparciu o trzy umowy, których wzór stanowią Załączniki nr 9-11 do SIWZ, 3) odbiór odpadów wskazanych w pkt. 1 powinien odbywać się zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Wykonawcę (przewidującym minimum jeden termin w miesiącu), z zastrzeżeniem pkt. 4; 4) minimum 2 dni przed wyznaczonym terminem odbioru odpadów, Zamawiający przekazuje Wykonawcy informację, które odpady komunalne wskazane w pkt. 1, Wykonawca ma odebrać w określonej lokalizacji (w przewidzianym terminie) – Wykonawcy z tytułu odwołania odbioru części lub wszystkich pojemników odpadów, w terminie wskazanym w harmonogramie, nie przysługuje żadne wynagrodzenie; 5) zamówienie obejmuje także transport i unieszkodliwienie odpadów komunalnych zebranych od podmiotów wskazanych w pkt. 1 do instalacji komunalnej, instalacji odzysku lub instalacji unieszkodliwiania odpadów; 6) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia wszelkiej dokumentacji związanej z realizacją zamówienia; 7) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszystkie zniszczenia, uszkodzenia i szkody w majątku u Zamawiającego lub właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Domanice powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia; 8) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zebranych w sposób selektywny do instalacji, zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego; 9) przed rozpoczęciem realizacji umowy Wykonawca wskaże Zamawiającemu na piśmie koordynatora (osobę odpowiedzialną tj. imię i nazwisko, telefon i adres e-mail), do bezpośredniego kontaktu z Zamawiającym, który będzie odpowiadał za nadzorowanie wykonania przedmiotu umowy; 10) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem) w ciągu 48 godzin od otrzymania zawiadomienia telefonicznie lub pisemnie od Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Wykonawca posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach prowadzonego przez Wójta Gminy Domanice, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, b) wpis do rejestru BDO na podstawie ustawy o odpadach, c) zezwolenie na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy o odpadach;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony formularz ofertowy sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 lub i/2 do niniejszej SIWZ, w ilości zależnej od ilości części na którą składa ofertę; 2) oświadczenie własne stanowiące Załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ - jeżeli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia może złożyć jedno oświadczenie własne, w którym wymienia dwie części lub dwa oświadczenia własne (po jednym na każdą część); 3) zobowiązanie, którego wzór stanowi Załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu; 4) w przypadku, gdy w imieniu Wykonawcy występują inne osoby, których uprawnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych (KRS, CEIDG) do oferty należy dołączyć Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie; 5) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach