Przetargi.pl
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY CZARNOŻYŁY

Gmina Czarnożyły ogłasza przetarg

  • Adres: 98-310 Czarnożyły, Czarnożyły 48
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 8416804 , fax. 043 8416281
  • Data zamieszczenia: 2013-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czarnożyły
    Czarnożyły 48 48
    98-310 Czarnożyły, woj. łódzkie
    tel. 043 8416804, fax. 043 8416281
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.czarnozyly.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY CZARNOŻYŁY
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy z terenu gminy Czarnożyły w okresie od 01.07.2013 r. do 31.12.2014 r. 1.2. Informacje ogólne mające wpływ na wycenę zamówienia 1.2.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować odpady komunalne ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Czarnożyły. System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstałych w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 1.2.2. Powierzchnia gminy: ok. 70 km2. 1.2.3. Mapa gminy- załącznik Nr 7 do niniejszej SIWZ. 1.2.4. Dane dotyczące szacowanej liczby nieruchomości zamieszkałych oraz liczby mieszkańców zameldowanych na pobyt stały wg stanu na dzień 31.12.2012 r.: Lp. Miejscowość Liczba nieruchomości zamieszkałych Liczba mieszkańców 1 Czarnożyły 340 1229 2 Działy 15 41 3 Emanuelina 16 70 4 Gromadzice 81 319 5 Kąty 33 152 6 Leniszki 27 92 7 Łagiewniki 113 510 8 Opojowice 69 283 9 Platoń 27 141 10 Raczyn 144 596 11 Staw 88 325 12 Stawek 43 177 13 Wydrzyn 146 654 14 Razem 1142 4589 1.2.5. W okresie realizacji zamówienia dane objęte powyższym wykazem będą ulegać zmianie. Nie wpłynie to na cenę zamówienia, która w okresie realizacji zamówienia jest niezmienna. 1.2.6. Ilości odpadów zebranych w 2012 r. na terenie gminy przez firmy odbierające odpady: Lp. Rodzaj odpadu Kod odpadu Ilość [Mg] 1 opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 0,1 2 zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 6,7 3 opakowania ze szkła 15 01 07 51 4 szkło 20 01 02 1 5 baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 20 01 34 0,03 6 tworzywa sztuczne 20 01 39 1 7 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 271,3 8 Razem 331,13 Wskazane ilości odebranych w 2012 r. odpadów podane są jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Zamawiający prognozuje, że po wprowadzeniu na terenie gminy nowego systemu zbiórki odpadów ilość odbieranych odpadów znacznie wzrośnie. 1.2.7. Ilość umów na wywóz odpadów zawartych przez mieszkańców wg stanu na dzień 31.12.2012 r. wynosiła 932, co stanowi 82 % nieruchomości zamieszkałych. 1.3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odbierać i zagospodarować następujące frakcje odpadów: 1) z nieruchomości zamieszkałych: a- niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne; b- segregowane odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: - papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe; - szkło; - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; - meble i inne odpady wielkogabarytowe; - zużyte opony. 2) z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a- przeterminowane leki i chemikalia; b- zużyte baterie i akumulatory; c- odpady budowlane i rozbiórkowe; d- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; e- meble i inne odpady wielkogabarytowe; f- zużyte opony. 1.4. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) 1.4.1. Zamawiający zorganizuje PSZOK na terenie istniejącego wysypiska śmieci w miejscowości Maręże, gm. Skomlin. 1.4.2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia PSZOK w pojemniki przeznaczone do składowania poniższych frakcji odpadów: - przeterminowanych leków i chemikaliów; - zużytych baterii i akumulatorów; - odpadów budowlanych i rozbiórkowych; - zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; - mebli i innych odpadów wielkogabarytowych; - zużytych opon, tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Czarnożyły w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowiącą załącznik Nr 8 do niniejszej SIWZ oraz uchwałą Rady Gminy Czarnożyły w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnożyły stanowiącą załącznik Nr 9 do niniejszej SIWZ. 1.4.3. Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego oznakowania pojemników, określającego rodzaje odpadów, jakie mogą być do nich składane oraz zawierającego nazwę gminy, z terenu której pochodzą odpady. 1.4.4. Zamawiający zabezpieczy pracownika odpowiadającego za obsługę PSZOK. 1.4.5. PSZOK będzie odbierał odpady od mieszkańców od poniedziałku do piątku w godz. 730- 1530 (za wyjątkiem pierwszego i ostatniego poniedziałku miesiąca) oraz w pierwszą i ostatnią sobotę miesiąca w godz. 800- 1400. 1.5. Zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon 1.5.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. 1.5.2. Zadanie będzie obejmowało: - załadunek na środek transportu odpadów wystawionych przed nieruchomości zamieszkałe; - zagospodarowanie zebranych odpadów; - posprzątanie miejsc, z których odebrano odpady. 1.5.3. Zbiórka nie obejmuje odpadów powstałych w trakcie prowadzonej działalności przez podmioty gospodarcze. 1.6. Obowiązek zapewnienia pojemników 1.6.1. Wykonawca na czas realizacji zamówienia wyposaży na własny koszt nieruchomości zamieszkałe w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych oraz dostarczy je mieszkańcom na posesje. 1.6.2. Przekazywane pojemniki powinny być nowe lub używane, nieuszkodzone, czyste i estetyczne, powinny być dostosowane do mechanicznego odbierania odpadów oraz powinny zawierać wyjaśnienia, jakie frakcje odpadów można do nich wrzucać. 1.6.3. Rodzaje i minimalna pojemność pojemników, w jakie powinni zostać wyposażeni właściciele nieruchomości zamieszkałych zostały określone w uchwale Rady Gminy Czarnożyły w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnożyły. 1.6.4. Szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą odpady, wraz z liczbą i rodzajem pojemników, w które należy je wyposażyć, zostanie dostarczony Wykonawcy nie później niż do 10.06.2013 r. Wykaz ten będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego. Wykonawca w terminie 14 dni od daty przekazania mu aktualizacji wykazu zobowiązany będzie do dokonania wymiany pojemników na posesjach lub dostarczenia dodatkowych pojemników stosownie do wprowadzonych zmian. 1.6.5. Szacunkowe ilości pojemników, które Wykonawca powinien zabezpieczyć określa poniższa tabela: Lp. Rodzaj odpadu Rodzaj pojemnika Ilość pojemników 1 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 120 l 782 szt. 240 l 364 szt. 2 papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe 120 l 761 szt. 240 l 361 szt. 3 szkło 120 l 1115 szt. 240 l 7 szt. Dane przedstawione w tabeli mają charakter szacunkowy. Podane ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z uwzględnieniem migracji ludności oraz budowy nowych nieruchomości. 1.6.6. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki powinno nastąpić do 20.06.2013 r. 1.6.7. W terminie do 28.06.2013 r. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu raport o rodzaju i ilości pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach na dzień 20.06.2013 r. wraz z informacją o nieruchomościach, do których nie dostarczono pojemników (z podaniem przyczyny niedostarczenia). 1.6.8. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia PSZOK w pojemniki przeznaczone do składowania poniższych frakcji odpadów: - przeterminowanych leków i chemikaliów; - zużytych baterii i akumulatorów; - odpadów budowlanych i rozbiórkowych; - zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego; - mebli i innych odpadów wielkogabarytowych; - zużytych opon, tak aby zapewnić prawidłową segregację odpadów zgodnie z uchwałą Rady Gminy Czarnożyły stanowiącą załącznik Nr 8 do niniejszej SIWZ oraz uchwałą Rady Gminy Czarnożyły stanowiącą załącznik Nr 9 do niniejszej SIWZ, w terminie do 20.06.2013 r. 1.6.9. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenia bądź zniszczenie pojemników dostarczonych przez Wykonawcę do właścicieli nieruchomości. 1.7. Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów komunalnych 1.7.1. Wykonawca będzie realizował odbiór i wywóz odpadów komunalnych z częstotliwością i na zasadach określonych w uchwale Rady Gminy Czarnożyły w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz w uchwale Rady Gminy Czarnożyły w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Czarnożyły. 1.7.2. Wykonawca będzie realizował odbiór i wywóz odpadów komunalnych w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam dzień roboczy tygodnia. W sytuacji, gdy dzień odbioru odpadów komunalnych przypada na dzień wolny od pracy (święto), Wykonawca odbierze odpady komunalne w pierwszym dniu roboczym po dniu wolnym lub odbiór przesunie się o jeden dzień. 1.7.3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania w porozumieniu z Zamawiającym i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów w terminie do 20.06.2013 r. Harmonogram powinien być tak opracowany, by odbiór odpadów był regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawianie odpadów do odbioru. 1.7.4. W przypadku nowo zgłoszonej nieruchomości Wykonawca zaopatrzy tę nieruchomość w harmonogram odbioru podczas dostarczenia pojemników. 1.7.5. Podczas realizacji umowy niedopuszczalne jest mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych z odpadami niesegregowanymi. 1.7.6. Odbiór odpadów będzie następował z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji, w miejsce umożliwiające swobodny dojazd. 1.7.7. W zakresie odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości oraz poinformować o tym fakcie Zamawiającego. 1.7.8. Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników podczas realizacji usługi odbioru. 1.7.9. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych z PSZOK w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia potrzeby odbioru przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego. 1.7.10. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest przeprowadzić zbiórkę zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon 3 razy podczas trwania umowy: w miesiącach marzec/kwiecień i wrzesień/październik. 1.7.11. Termin odbioru ww. odpadów zostanie uzgodniony pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu harmonogram zbiórki w terminie 30 dni przed jej przeprowadzeniem. 1.7.12. Zamawiający poinformuje mieszkańców o terminach ww. zbiórek. 1.8. Kontrola obowiązku segregowania odpadów 1.8.1. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. 1.8.2. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako zmieszane i umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik (np. samoprzylepna kartka) informujący właściciela nieruchomości o nie wywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów. 1.8.3. O zaistniałej sytuacji Wykonawca zawiadamia Zamawiającego drogą elektroniczną, faxem lub pisemnie, w terminie do 3 dni roboczych. Do zawiadomienia Wykonawca dołącza protokół określający dzień wywozu, miejscowość, nr posesji oraz krótki opis zaistniałej sytuacji. Do protokołu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć również dokumentację fotograficzną dowodzącą, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy. Zdjęcia muszą być wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomości. 1.9. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia i przekazania Zamawiającemu dokumentacji związanej z przedmiotem zamówienia: 1) Raportów miesięcznych zawierających wykaz opróżnionych pojemników z poszczególnych nieruchomości, w terminie 7 dni od zakończenia miesiąca, którego dotyczy. 2) Raportów kwartalnych zawierających określenie ilości i rodzajów przekazywanych pojemników w danym kwartale wraz z uaktualnionym raportem o ilości i rodzaju pojemników znajdujących się na poszczególnych nieruchomościach (załącznik do faktury). 3) Sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 4) Innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający nałoży taki obowiązek. Obowiązek ten dotyczyć może jedynie informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca. 5) Jako załączniki do faktury Wykonawca załączy karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj, wagę przekazanych odpadów komunalnych do RIPOK. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu gminy Czarnożyły. 1.10. Pozostałe obowiązki Wykonawcy 1.10.1. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi. 1.10.2. Prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie. 1.10.3. Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do właściwej Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu zgodnie z uchwałą w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Łódzkiego. 1.10.4. Przekazywanie selektywne zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 1.10.5. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi) gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z harmonogramem, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru - taki sposób spełnienia świadczenia wynikającego z umowy może być wykonywany jedynie po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, jednej z wymienionych poniżej form: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: nr 15 9244 0003 0000 1339 2000 0050 Bank Spółdzielczy Ziemi Wieluńskiej O/Czarnożyły z adnotacją (wadium- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Czarnożyły), 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach ubezpieczeniowych 4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 4. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą. Ważność dokumentu powinna obejmować cały okres związania ofertą, włącznie z dniem w którym upływa termin składania ofert. 5. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 7. W przypadku niezabezpieczenia oferty wadium Wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta uznana za odrzuconą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.czarnozyly.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną