Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo

Gmina Chrostkowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87602 Chrostkowo,
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 54 2870039 wew.44 , fax. 542 870 039
  • Data zamieszczenia: 2016-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chrostkowo
    87602 Chrostkowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 54 2870039 wew.44, fax. 542 870 039
    REGON: 91086652500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych ze wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu Gminy Chrostkowo oraz usług towarzyszących związanych z utrzymaniem czystośćci i porządku na terenie gminy. I. Odbiór i zagospodarowania odpadów komunalnych ze wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu Gminy Chrostkowo. 1. Liczba mieszkańców objętych systemem zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Chrostkowo wynosi około 2500 osób, w tym 2 punkty w zabudowie wielolokalowej do 8 lokali oraz w zabudowie jednorodzinnej około 750 nieruchomości. 2. Powierzchnia Gminy Chrostkowo – 74 km2 3. W Gminie Chrostkowo w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych: 3.1. Rok 2013 - ilości podane są w Mg Kod odpadu 150101 – opakowania z papieru i tektury – 1,4 Kod odpadu 150102 – opakowania z tworzyw sztucznych – 10,0 Kod odpadu 150104 – opakowania z metali – 0,8 Kod odpadu 150106 – zmieszane odpady opakowaniowe – 28,4 Kod odpadu 150107– opakowania ze szkła – 15,2 Kod odpadu 160103 – zużyte opony – 0,4 Kod odpadu 200201 – odpady ulegające biodegradacji – 4,2 Kod odpadu 200301 – inne odpady niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 152,6 RAZEM – 213 3.2. Rok 2014 - ilości podane są w Mg Kod odpadu 150101 – opakowania z papieru i tektury – 0,2 Kod odpadu 150102 – opakowania z tworzyw sztucznych – 2,8 Kod odpadu 150104 – opakowania z metali – 2,4 Kod odpadu 150106 – zmieszane odpady opakowaniowe – 27 Kod odpadu 150107– opakowania ze szkła – 2,6 Kod odpadu 160103 – zużyte opony – 0,1 Kod odpadu 200101 – papier i tektura – 0,2 Kod odpadu 200201 – odpady ulegające biodegradacji – 3,3 Kod odpadu 200203 – inne odpady nieulegające biodegradacji – 3,5 Kod odapdu 200102 – szkło – 35,0 Kod odpadu 200301 – inne odpady niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 272,1 Kod odpadu 200136 – zuzyte urządzenia elektryczne i elektroniczne – 0,2 Kod odpadu 200139 – tworzywa sztuczne – 19,7 Kod odpadu 200140 – metale – 0,1 Kod odpadu 200307 – odpady wielkogabarytowe – 0,2 RAZEM – 369,4 3.3. Rok 2015 - ilości podane są w Mg Kod odpadu 150101 – opakowania z papieru i tektury – 5,0 Kod odpadu 150102 – opakowania z tworzyw sztucznych – 7,9 Kod odpadu 150104 – opakowania z metali – 1,6 Kod odpadu 150107 – opakowania ze szkła – 10,4 Kod odpadu 200201 – odpady ulegające biodegradacji – 2,3 Kod odapdu 200102 – szkło – 36,9 Kod odpadu 200301 – inne odpady niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 220,7 Kod odpadu 200139 – tworzywa sztuczne – 47,5 Kod odpadu 200307 – odpady wielkogabarytowe – 0,7 RAZEM – 333 4. Na terenie Gminy Chrostkowo zbiera się następujące rodzaje odpadów komunalnych: 4.1. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 200301); 4.2. selektywnie zbierane: 4.2.1. papier i tekturę (kod 200101, 150101), 4.2.2. metale (kod 200140, 150104), 4.2.3. tworzywa sztuczne (kod 200139, 150102), 4.2.4. opakowania wielomateriałowe (kod 150105, 150103, 150106), 4.2.5. szkło (kod 150107), 4.2.6. odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (kod 200108), 4.2.7. odpady zielone (kod 200201), 4.2.8. przeterminowe leki (kod 200132), 4.2.9. chemikalia (kod 200113, 200114, 200115, 200119, 200125, 200126, 200128, 200129, 200130, 200180), 4.2.10. zużyte baterie i akumulatory (kod 200134), 4.2.11. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 200136), 4.2.12. meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 200307), 4.2.13. odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 170101, 170102, 170103, 170107, 170904), 4.2.14. zużyte opony (kod 160103), 4.2.15. tekstylia i odzież (kod 200110, 200111, 150109), 4.2.16. popiół (kod 200199), przy czym rodzaje odpadów wskazane w pkt. 4.2.8 – 4.2.16 przyjmowane są w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych organizowanym przez Wykonawcę zgodnie z §3 pkt. III niniejszej SIWZ. 5. Szczegółowy zakres realizacji zamówienia obejmuje: 5.1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: 5.1.1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: 5.1.1.1. ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U z 2015 r., poz. 584, ze zm.), 5.1.1.2. ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz.21, ze zm.), 5.1.1.3. ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 250, ze zm.), 5.1.1.4. ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 672, ze zm.), 5.1.1.5. ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym I elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688), 5.1.1.6. ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 687, ze zm.), 5.1.1.7. ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 469, ze zm.), 5.1.1.8. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), 5.1.1.9. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1973), 5.1.1.10. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1923), 5.1.1.11. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), 5.1.1.12. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 934), 5.1.1.13. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), 5.1.1.14. uchwała nr XIV/101/2016 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 26 września 2016 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chrostkowo, 5.1.1.15. uchwała nr XIII/93/2016 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 26 sierpnia 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania I zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy I od właścicieli domków letmniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 5.1.1.16. uchwała nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, 5.1.1.17. uchwała nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „ Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023” (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2012 r., poz. 2028). 5.1.2. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj, Dz. U. z 2016 r., poz. 250, ze zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”. 5.1.3. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia bez wnoszenia przez właściciela nieruchomości dodatkowych opłat, worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, a w nieruchomościach powyżej 8 lokali pojemników do selektywnej zbiórki. 5.1.4. Wykonawca zapewni właścicielom nieruchomości możliwość zakupu pojemników na odpady komunalne poprzez ich dostarczenie w dniu odbioru odpadów po uprzednim złożeniu zamówienia przez właściciela nieruchomości. 5.1.5. W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą zmieszane oraz selektywnie zebrane odpady komunalne. 5.1.6. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. 5.1.7. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 5.1.8. Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. 5.1.9. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kolorowych kalendarzy z harmonogramem odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości (styczeń – grudzień 2017 r., styczeń – grudzień 2018 r., styczeń – grudzień 2019 r.). Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. 5.1.10. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 5.1.11. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – zapis cyfrowy wykonany przez aparaturę (aparat cyfrowy lub kamera oraz urządzenie GPS) znajdującą się w samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości I protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Dokumentacja będzie podpisana przez Wykonawcę i będzie zawierać także dane osobowe świadków. 5.1.12. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 5.1.13. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 5.2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. w regionie 3 lipnowsko-rypińskim co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Chrostkowo te rodzaje odpadów mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. 5.3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: 5.3.1. odpady komunalne zbierane będą do pojemników/ worków posiadających oznaczenie określające rodzaj odpadów, ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości, które nie stanowią utrudnienia dla sąsiadów, mieszkańców, użytkowników dróg, itp. oraz są dostępne dla korzystających z tych urządzeń i dla przedsiębiorcy uprawnionego do odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość odpadów komunalnych. 5.3.2. ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: 5.3.2.1. z obszarów zabudowy budynkami jednorodzinnymi i wielorodzinnymi poniżej ośmiu lokali mieszkalnych: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co cztery tygodnie; b) bioodpady, w tym odpady zielone (odpady mokre) – co dwa tygodnie; c) papier I tektura – co cztery tygodnie; d) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – co cztery tygodnie; e) metale – co cztery tygodnie; f) szkło – co osiem tygodni; g) popiół – w okresie od 1 października do 30 kwietnia – raz w miesiącu, a od 1 maja do 30 września raz na 2 miesiące. 5.3.2.2. z obszarów zabudowy wielorodzinnej powyżej ośmiu lokali mieszkalnych: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – co cztery tygodnie; b) bioodpady, w tym odpady zielone (odpady mokre) – co dwa tygodnie; c) papier i tektura – co cztery tygodnie; d) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – co cztery tygodnie; e) metale – co cztery tygodnie; f) szkło – co osiem tygodni; g) popiół – w okresie od 1 października do 30 kwietnia – raz w miesiącu, a od 1 maja do 30 września raz na 2 miesiące. 5.3.2.3. z terenów nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy: a) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: w okresie od 1 maja do 30 września – co najmniej raz w miesiącu, w okresie od 1 paździenrika do 30 kwietnia – 1 raz w miesiącu; b) bioodpady, w tym odpady zielone (odpady mokre): w okresie od 1 maja do 30 września – co najmniej raz w miesiącu, a w okresie od 1 października do 30 kwietnia – 1 raz w miesiącu c) papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – co cztery tygodnie d) popiół – raz na 2 miesiące. 5.4. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 5.4.1. Wielkości pojemników przeznaczonych do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych na terenie Gminy Chrostkowo: a) kosze uliczne o pojemności co najmniej 30 litrów; b) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności co najmniej 80 litrów; c) kontenery o pojemności co najmniej 3000 litrów. 5.4.2. Wielkości pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych: a) pojemniki o pojemności co najmniej 30 litrów; b) kontenery o pojemności co najmniej 3000 litrów; c) worki o pojemności co najmniej 30 litrów. 5.4.3. worki o pojemności co najmniej 60 litrów, które Wykoanwca dostarczy w ramach umowy muszą być wykonane z tworzywa sztucznego o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka oznaczone w następujący sposób: 5.4.3.1. kolor biały – do zbiórki łącznie tworzywa sztucznych, opakowań wielomateriałowych i drobnych metali oraz papieru i tektury 5.4.3.2. kolor zielony – do zbiórki szkła, 5.4.3.3. kolor brązowy – do zbiórki odpadów ulegających biodegradacji, w tym zielonych, przy czym Wykonawca jest zobowiązany do dostoswania kolorów worków do obowiązujących przepisów wraz z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektrywnego zbierania wybranych frakcji odpadów. II. Odbiór i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe z terenu Gminy Chrostkowo wykorzystywanych jedynie przez część roku. 1. Liczba nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe z terenu Gminy Chrostkowo wykorzystywanych jedynie przez część roku szacowana jest na 10 szt. 2. Z terenu nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe z terenu Gminy Chrostkowo wykorzystywanych jedynie przez część roku zbiera się następujące rodzaje odpadów komunalnych: 2.1. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 200301); 2.2. selektywnie zbierane: 2.2.1. papier i tekturę (kod 200101, 150101), 2.2.2. metale (kod 200140, 150104), 2.2.3. tworzywa sztuczne (kod 200139, 150102), 2.2.4. opakowania wielomateriałowe (kod 150105, 150103, 150106), 2.2.5. szkło (kod 150107), 2.2.6. odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (kod 200108), 2.2.7. odpady zielone (kod 200201), 2.2.8. przeterminowe leki (kod 200132), 2.2.9. chemikalia (kod 200113, 200114, 200115, 200119, 200125, 200126, 200128, 200129, 200130, 200180), 2.2.10. zużyte baterie i akumulatory (kod 200134), 2.2.11. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 200136), 2.2.12. meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 200307), 2.2.13. odpady budowlane i rozbiórkowe (170101, 170102, 170103, 170107, 170904), 2.2.14. zużyte opony (kod 160103), 2.2.15. tekstylia i odzież (kod 200110, 200111, 150109), 2.2.16. popiół (kod 200199), przy czym rodzaje odpadów wskazane w pkt. 2.2.8. - 2.2.16. przyjmowane są w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych organizowanym przez Wykonawcę zgodnie z §3 pkt. III niniejszej SIWZ. 3. Szczegółowy zakres realizacji zamówienia obejmuje: 3.1. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: 3.1.1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: 3.1.1.1. ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U z 2015 r., poz. 584, ze zm.), 3.1.1.2. ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz.21, ze zm.), 3.1.1.3. ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 250, ze zm.), 3.1.1.4. ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 672, ze zm.), 3.1.1.5. ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym I elektronicznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1688), 3.1.1.6. ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 687, ze zm.), 3.1.1.7. ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 469, ze zm.), 3.1.1.8. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), 3.1.1.9. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1973), 3.1.1.10. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1923), 3.1.1.11. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 645), 3.1.1.12. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r., poz. 934), 3.1.1.13. rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), 3.1.1.14. uchwała nr XIV/101/2016 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 26 września 2016 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chrostkowo, 3.1.1.15. uchwała nr XIII/93/2016 Rady Gminy Chrostkowo z dnia 26 sierpnia 2016 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania I zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy i od właścicieli domków letmniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wykorzystywane jedynie przez część roku, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, 3.1.1.16. uchwała nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, 3.1.1.17. uchwała nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023” (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2012 r., poz. 2028). 3.1.2. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj, Dz. U. z 2016 r., poz. 250, ze zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”. 3.1.3. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia bez wnoszenia przez właściciela nieruchomości dodatkowych opłat, worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. 3.1.4. Wykonawca zapewni właścicielom nieruchomości możliwość zakupu pojemników na odpady komunalne poprzez ich dostarczenie w dniu odbioru odpadów po uprzednim złożeniu zamówienia przez właściciela nieruchomości. 3.1.5. W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą zmieszane oraz selektywnie zebrane odpady komunalne. 3.1.6. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. 3.1.7. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 3.1.8. Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania. 3.1.9. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kolorowych kalendarzy z harmonogramem odbioru odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości (styczeń – grudzień 2017 r., styczeń – grudzień 2018 r., styczeń – grudzień 2019 r.). Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z systemem gospodarki odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. 3.1.10. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 3.1.11. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – zapis cyfrowy wykonany przez aparaturę (aparat cyfrowy lub kamera oraz urządzenie GPS) znajdującą się w samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości I protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Dokumentacja będzie podpisana przez Wykonawcę i będzie zawierać także dane osobowe świadków. 3.1.12. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. 3.1.13. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 3.2. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwieniu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. w regionie 3 lipnowsko-rypińskim co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Chrostkowo te rodzaje odpadów mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów. 3.3. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: 3.3.1. odpady komunalne zbierane będą do pojemników/ worków posiadających oznaczenie określające rodzaj odpadów, ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości, które nie stanowią utrudnienia dla sąsiadów, mieszkańców, użytkowników dróg, itp. oraz są dostępne dla korzystających z tych urządzeń i dla przedsiębiorcy uprawnionego do odbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość odpadów komunalnych. 3.3.2. ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: a) W miesiącach od marca do maja – co cztery tygodnie; b) W miesiącach od czerwca do sierpnia – co dwa tygodnie; c) W pozostałych miesiącach – co cztery tygodnie. 3.4. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 3.4.1. Wielkości pojemników przeznaczonych do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych na terenie Gminy Chrostkowo: 3.4.1.1. pojemniki o pojemności o najmniej 60 litrów; 3.4.1.2. worki o pojemności co najmniej 60 litrów. 3.4.2. Wielkości pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych: 3.4.2.1. pojemniki o pojemności co najmniej 110 litrów; 3.4.2.2. worki o pojemności co najmniej 60 litrów. 3.4.3. worki o pojemności co najmniej 60 litrów, które Wykoanwca dostarczy w ramach umowy muszą być wykonane z tworzywa sztucznego o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka oznaczone w następujący sposób: 3.4.3.1. kolor biały – do zbiórki łącznie tworzywa sztucznych, opakowań wielomateriałowych i drobnych metali papieru i tektury, 3.4.3.2. kolor zielony – do zbiórki szkła, 3.4.3.3. kolor brązowy – do zbiórki odpadów ulegających biodegradacji, w tym zielonych przy czym Wykonawca jest zobowiązany do dostoswania kolorów worków do obowiązujących przepisów wraz z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu selektrywnego zbierania wybranych frakcji odpadów III. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów. 1. Wykonawca zobowiązany jest do organizowania na okres obowiązywania umowy na terenie Gminy Chrostkowo obwozowego Punktu Selektwynej Zbiórki Odpadów oraz dopełnienia wszystkich związanych z tym formalności. Odbiór odpadów w niniejszym punkcie następował będzie bez pobierania dodatkowej opłaty i będzie organizowany z częstotliwością dopasowaną do potrzeb Zamawiającego nie rzadziej niż 2 razy w roku. Zakłada się, że PSZOK w danym dniu będzie organizowany w miejscowości Chrostkowo, Stalmierz, Makówiec i Chojno min. po 2 godziny w każdej z miejscowości. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić we wskazanych miejscach pojemniki/kontenery lub inny sprzęt techniczny do odbioru odpadów składanych w PSZOK. 2. W PSZOK Wykonawca będzie przyjmował następujące odpady: 2.1. przeterminowane leki; 2.2. chemikalia; 3.2. zużyte baterie i akumulatory; 3.3. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 3.4. meble i inne odpady wielkogabarytowe; 3.5. odpady budowlane i rozbiórkowe; 3.6. zużyte opony; 3.7. tekstylia i odzież; 3.8. popiół; 3.9. rozpuszczalniki, kwasy alkalia; 3.10. oleje i tłuszcze; 3.11. farby, tusze, kleje, lepiszcze i żywice; 3.12. smary, środki do konserwacji metali i drewna 3.13. opakowania zawierające substancje niebezpieczne np. pojemnini po lakierach, areozolach, tuszach lub farbach drukarskich. IV. Pozostałe wymagania realizacji zamówienia. 1. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chrostkowo. 2. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: 2.1. Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów półrocznych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników/worków znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników/worków, które nastąpiły w danym półroczu; 2.2. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 2.3. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 2.4. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsc odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Chrostkowo. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów lub kwitu wagowego z potwierdzeniem przyjęcia przez RIPOK, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1973). 2.5. W przypadku zmian przepisów krajowych i koniecznością dostosowania do nich przepisów prawa miejscowego w zakresie zawartym w opisie przedmiotu zamówienia Wykonawca bez odrębnego wynagrodzenia dostosuje wykonywanie usługi do zmienionych przepisów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 PLN, słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium powinno być wniesione w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28.11.2016 r. do godz. 10:00 i winno obejmować okres związania ofertą. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 3.1. pieniądzu, 3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.3. gwarancjach bankowych, 3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Lipnie Nr 44 9542 0008 2004 0030 0013 0012 z dopiskiem „Wadium na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Chrostkowo”. 5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą. 9. Z treści polisy, poręczenia, gwarancji lub innego dokumentu stanowiącego formę wadium winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Pzp. 10. W trakcie postępowania przetargowego czas związania ofertą może ulec przedłużeniu o oznaczony okres, zgodnie z treścią § 10 niniejszej SIWZ, co pociąga za sobą obowiązek przedłużenia okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, wniesienia nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. 11. Odmowa wyrażenia przez Wykonawcę zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie spowoduje utraty wadium. 12. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania oferty, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust.3 ustawy Pzp, albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego ofertę uzna się za odrzuconą. 13. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 14. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 15. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 16. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 17. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 18. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach