Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łękawica

Gmina Łękawica ogłasza przetarg

  • Adres: 34321 Łękawica, ul. Wspólna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 651 601 , fax. 338 651 701
  • Data zamieszczenia: 2016-12-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łękawica
    ul. Wspólna 24
    34321 Łękawica, woj. śląskie
    tel. 338 651 601, fax. 338 651 701
    REGON: 7218263400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łękawica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Łękawica. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: • Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), • Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U z 2013r., poz. 21 ze zm.), • Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 672 ze zm.), • Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 584 ze zm.), • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.( Dz. U. z 2012 r. poz. 645) w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 676) w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów. • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów ( Dz. U. z 2014 r., poz. 1923), • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2016 r. poz. 934), • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r. nr 104 poz. 868), • Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014 r. poz. 1973), • Planu Gospodarki Odpadami – Uchwała Nr IV/25/1/2012 z dnia 24 sierpnia 2012 r Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 29 sierpnia 2012 r. w sprawie Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego 2014. A także: • Uchwały Nr XIX/141/16 Rady Gminy Łękawica z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie: przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łękawica, • Uchwały Nr XIX/142/16 Rady Gminy Łękawica z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, • Uchwały Nr XIX/143/16 Rady Gminy Łękawica z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie: rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cena za te usługi. Wykonawca zobowiązany jest do śledzenia ewentualnych zmian w wyżej wymienionych przepisach oraz nowo wprowadzanych i stosować je na bieżąco. 2. Ogólna charakterystyka Gminy Łękawica: Powierzchnia gminy wynosi 42,77 km2 Gmina obejmuje 5 sołectw: Łękawica, Kocierz Moszczanicki, Kocierz Rychwałdzki, Okrajnik, Łysina. Liczba mieszkańców, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych – około 4000 osób. Długość dróg na terenie Gminy wynosi: ok. 75 km dróg gminnych publicznych i niepublicznych, ok. 11,44 km dróg powiatowych i ok. 14 km dróg wojewódzkich. 3. Ilość nieruchomości zamieszkałych: Łękawica - 599 Łysina - 42 Kocierz Moszczanicki - 275 Kocierz Rychwałdzki - 88 Okrajnik – 188 ŁĄCZNIE - 1192 nieruchomości zamieszkałych, z których 100 % zadeklarowało oddawanie odpadów w sposób selektywny. 4. Prognozowana ilość odpadów do zebrania w terenie i PSZOK Rodzaj i kod odpadu Ilość w tonach POPIÓŁ (10 01 01) 508 ZMIESZANE (20 03 01) 179 SZKŁO (15 01 07) 109 OPAKOWANIA (15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06) 143 „BIO” ( 20 02 01, 20 01 08) 28 GABARYTY (20 03 07), OPONY (16 01 03) 83 NIEBEZPIECZNE, ZSEiE (20 01 35*, 20 01 36, 20 01 23*) BUDOWLANE (17 09 04) Razem: 1050 [Mg] Przewidywana ilość wytworzonych odpadów komunalnych, które będzie trzeba odebrać i zagospodarować w okresie realizacji zamówienia: 1050 Mg. 5. Częstotliwość odbioru następujących odpadów: a) odpady zmieszane, balast, opakowania szkło – raz w miesiącu. b) odpady ulegające biodegradacji – raz w miesiącu w wyznaczonym dniu po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym c) popiół, żużel – raz w miesiącu, poza sezonem grzewczym tj. od maja do września po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym; b) meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – dwa razy do roku w miesiącu kwietniu i październiku. Miejsce odbioru – odpady gromadzone w pojemnikach i workach odbierane będą przy każdej nieruchomości w miejscach o równym podłożu, łatwo dostępnym dla pojazdów specjalistycznych. W przypadku braku dojazdu do danej nieruchomości, Wykonawca zobowiązany jest podjechać i odebrać odpady sprzed nieruchomości lub wykorzystać inne dostępne Wykonawcy środki techniczne. Odpady poza określonymi w harmonogramie terminami mogą być przez właściciela nieruchomości dowożone do PSZOK. 6. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Odbieranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Łękawica następujących rodzajów odpadów podczas zbiórki: - zmieszane odpady komunalne; – balast, - popiół, żużle, - szkło (bezbarwne, kolorowe), - opakowania (papier i tektura, tworzywa sztuczne, drobny metal, opakowania wielomateriałowe), - odpady ulegające biodegradacji: zielone i kuchenne, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. 2) Przygotowanie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Obowiązki Wykonawcy w zakresie przygotowania PSZOK:, a) Teren PSZOK winien być zlokalizowany w miejscowości Łękawicy; b) PSZOK winien spełniać wszystkie warunki wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego; c) PSZOK musi być wyposażony w pojemniki umożliwiające przyjmowanie następujących rodzajów odpadów: Rodzaj odpadów przyjmowanych w PSZOK Przeterminowane leki Chemikalia i opakowania po chemikaliach Zużyte baterie i akumulatory Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny Odpady budowlane i rozbiórkowe Opakowania Szkło Odpady ulegające biodegradacji Popiół, Zużyte opony Balast Meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony Odpady odzieży i tekstyliów Zużyte świetlówki, halogeny i inne źródła światła d) Termin rozpoczęcia funkcjonowania PSZOK: od 08 luty 2017 Obowiązki Wykonawcy w zakresie funkcjonowania PSZOK : - zapewnienie funkcjonowania PSZOK przez cały czas obowiązywania umowy w dni tygodnia: poniedziałek, środa, sobota w godz. 10:00 - 14:00. - przy odbiorze poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów Wykonawca będzie ważył te odpady lub w inny sposób określał ich ilość, co zanotuje w ewidencji ilościowej i jakościowej przyjmowanych odpadów, wraz z adresem posesji/właściciela nieruchomości. Wykonawca ma obowiązek wydać mieszkańcowi (właścicielowi nieruchomości) dokument potwierdzający przyjęcie jego odpadów do PSZOK; - prowadzenie ewidencji jakościowej i ilościowej przyjmowanych odpadów oraz utrzymanie czystości i porządku w PSZOK. Selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco przekazane do właściwej instalacji zgodnie z przepisami prawa; - wykonanie i umieszczenie w widocznym miejscu (przed wjazdem do punktu) regulaminu działania PSZOK; - przyjmowanie rodzajów odpadów zgodnie z Uchwałą Nr XIX/141/16 Rady Gminy Łękawica z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie: przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łękawica, oraz zgodnie z Uchwałą Nr XIX/142/16 Rady Gminy Łękawica z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie: szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów. e) Uruchomienie od dnia 01.02.2017 r. w miejscowości Łękawica Biura Obsługi Klienta (BOK), w którym będą udzielane wszelkie informacje dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (m.in. harmonogramu wywozu odpadów, sposobu świadczenia usług przez PSZOK i innych) oraz przyjmowane wszelkie zgłoszenia i reklamacje właścicieli nieruchomości. BOK winno być czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 1000 – 1200. W celu sprawnej obsługi BOK Wykonawca zapewni odpowiedni personel obsługujący klientów, oraz wyposaży Biuro w odpowiednie środki łączności, tj. minimum jeden numer telefoniczny (stacjonarny lub komórkowy), numer faksu, adres poczty elektronicznej Biura. 3) Dostawa worków do gromadzenia odpadów przekazywanych właścicielom przy każdym odbiorze odpadów (przewidywana ilość worków – ok.45 tys..szt./rok); 4) Transport i zagospodarowanie odpadów: a) Wykonawca winien zapoznać się z ukształtowaniem terenu gminy i dostosować środki transportu do jej specyfiki. Przed przystąpieniem do postępowania przetargowego celem rzetelnego przygotowania się Wykonawcy do złożenia oferty zaleca się zapoznanie z warunkami lokalnymi na terenie gminy, ponieważ ze względu na ukształtowanie terenu i usytuowanie nieruchomości możliwy jest utrudniony dojazd do poszczególnych nieruchomości (w szczególności w okresie zimowym). W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do dysponowania takim zapleczem technicznym jak i organizacyjnym, aby odbierać odpady komunalne bezpośrednio sprzed nieruchomości. Tereny o utrudnionym dojeździe z uwagi na ukształtowanie terenu wymagające użycia specjalistycznego sprzętu mechanicznego to w szczególności: - sołectwo Łysina, - sołectwo Okrajnik – ul. Skrajna, Oś. Palarzówka, - sołectwo Kocierz Rychwałdzki – ul. Widokowa, Oś. Borczakówka, Oś. Brydziakówka, Oś. Szkolarówka, - sołectwo Kocierz Moszczanicki – Oś. Wysokie, ul. Zielona, ul. Górska, - sołectwo Łękawica – ul. Brzozowa. b) Wykonawcy, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.) nie wolno pod groźbą kary pieniężnej mieszać selektywnie zebranych odpadów z odpadami zmieszanymi. Zamawiający nie dopuszcza także możliwości mieszania ze sobą poszczególnych frakcji odpadów zbieranych selektywnie. c) Wykonawca jest zobowiązany bezpośrednio do przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla Województwa Śląskiego tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Regionie IV zgodnie z przepisami prawa. d) Przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2013, poz. 21 ze zm.). 7. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania zamówienia: 1) Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj: a) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu w terminie do 15 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym faktury wraz z niżej wymienionymi załącznikami w formie papierowej zawierające co najmniej: • Faktura z PSZOK: – Załącznik: ilość i rodzaj (Mg lub kg z podziałem na frakcje), sposób i miejsce zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych w PSZOK oraz wykaz nieruchomości, z których mieszkańcy dostarczyli odpady komunalne do PSZOK; • Faktura ze zbiórki w terenie : - Załącznik nr 1: ilość i rodzaj (Mg z podziałem na frakcje) oraz sposób i miejsce zagospodarowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz odpadów odebranych podczas objazdowej zbiórki, - Załącznik nr 2: wykaz obejmujący nazwę miejscowości, nr porządkowy nieruchomości, ilość odebranych pojemników/worków z danej nieruchomości w miesiącu rozliczeniowym z podziałem na frakcje; - Załącznik nr 3: karty lub potwierdzone przez siebie za zgodność z oryginałem ich kopie, przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia; b) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania zgodne ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 czerwca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 934) w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 2) W zakresie kontroli rzetelności segregacji: W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek: a) pozostawić źle wysegregowane odpady na nieruchomości z pisemną informacją dla właściciela nieruchomości o konieczności ich posegregowania; b) jeśli upomnienie nie przyniesie skutku i sytuacja taka powtórzy się dwukrotnie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dokumentacji na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty (dokumentacja fotograficzna z datownikiem wykonania w sposób niebudzący wątpliwości w zakresie przypisanie pojemników/worków do konkretnej nieruchomości oraz oświadczenie pracownika Wykonawcy, który stwierdził niezgodność wraz z jego podpisem) oraz do powiadomienia niezwłocznie Zamawiającego o zaistniałym fakcie w formie pisemnej, najpóźniej w ciągu 7 dni. 3) W zakresie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych a) Dokonywanie odbioru odpadów komunalnych sprzed nieruchomości zgodnie ze sporządzonym przez Wykonawcę harmonogramem i zatwierdzonym przez Zamawiającego; b) W terminie 3 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy szczegółowy wykaz nieruchomości z których następował będzie odbiór odpadów komunalnych. Przedmiotowy Wykaz będzie podstawą do opracowania „Harmonogramu odbioru odpadów” przez Wykonawcę. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu projekt „Harmonogramu odbioru odpadów” w formie papierowej i elektronicznej (wersja edytowalna) w terminie do 7 dni od dnia otrzymania ww. wykazu. Zamawiający zatwierdzi „Harmonogram odbioru odpadów” lub przedstawi do niego uwagi w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty otrzymania tego Harmonogramu. c) Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy; d) Dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości harmonogramu wywozu odpadów komunalnych w terminie do 7 dni od daty jego zatwierdzenia oraz podanie przez Wykonawcę harmonogramu do publicznej wiadomości; 4) W zakresie transportu odpadów komunalnych: a) Utrzymanie należytego porządku i czystości wokół pojemników przy ich opróżnianiu; b) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości; c) Zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych; d) Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę; e) Zorganizowanie transportu odpadów, tak aby nie zagrażały one bezpieczeństwu ruchu drogowego; f) Zapewnienie przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi zgodnie z wymogami określonymi w § 2-5 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U z 2013, poz. 122); g) Środki techniczne nie powinny uszkadzać posiadanych przez właścicieli nieruchomości pojemników; h) Utrzymywanie przez cały czas trwania umowy odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbioru odpadów; i) Dobór wielkości pojazdów powinien uwzględniać szerokość dróg na terenie gminy Łękawica; j) Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne. 5) W zakresie worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości: a) Udostępnienie worków do gromadzenia odpadów komunalnych, które będą przekazywane przy każdym odbiorze co najmniej w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Przekazane worki powinny być dostosowane do wielkości pojemników. Worki winny być trwałe (min. grubość 0,02 mm) i oznakowane rodzajem odpadów, jakie mają być do niego zbierane zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie Łękawica. Integralna częścią worka powinien być element umożliwiający jego skuteczne związanie. 6) Inne obowiązki Wykonawcy: a) Wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy b) Wykonawca zobowiązany będzie do odebrania odpadów poza ustalonym harmonogramem (na zgłoszenie Zamawiającego), jeżeli zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru ze względu na zagrożenia sanitarno-epidemiologiczne, zapewnienie bezpieczeństwa życia i zdrowia mieszkańców; c) Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z worków/ pojemników i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru; d) Zapewnienie odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo -transportowej; e) Garażowanie pojazdów wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo -transportowej; f) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z przepisami prawa; g) Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy; h) Dokonanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu: prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych, konfiguracji terenu itp. Wykonawcy nie przysługują wtedy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; i) Podmiot świadczący usługi odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Łękawica jest zobowiązany do odbioru odpadów wystawionych przed posesję, bez względu na warunki dojazdu do nieruchomości. j) Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do wszystkich nieruchomości zamieszkałych (przekazanych w wykazie oraz na bieżąco przekazywanych przez Zamawiającego) bez względu na ich usytuowanie lokalne czy przeszkody techniczne związane z dojazdem sprzętu i odebrać odpady zebrane w workach lub pojemnikach sprzed posesji; k) Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji umowy do objęcia systemem odbioru odpadów komunalnych wszystkie nowe nieruchomości zamieszkałe zgłaszane na bieżąco przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca będzie odbierał odpady z tych nieruchomości począwszy od pierwszego, określonego w harmonogramie terminu odbioru odpadów, przypadający po zgłoszeniu. l) W przypadku stwierdzenia, że dana nieruchomość jest zamieszkała, a nie jest objęta odbiorem odpadów komunalnych, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu w terminie do dwóch dni roboczych, podając dane umożliwiające zlokalizowanie danej nieruchomości; m) Naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 7 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub e-mail przez Zamawiającego; n) Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa; o) Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy; p) Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie; q) Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji rady Gminy, innych naradach ) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 3 dni przed tymi naradami; r) Wykonawca będzie chronił dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 27.08.1997 r. (t.j. Dz.U.z 2016 r. poz.922). s) Pojazdy muszą spełniać wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U z 2013 r. poz. 122). 7 Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska: a) Zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu odpadów komunalnych należy natychmiast usunąć. b) Porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. c) Zachowanie właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów i urządzeń (mycie, dezynfekcja sprzętu) winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej, w szczególności §4 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U z 2013, poz. 122). 8. Informacje na temat podwykonawców: a) W przypadku, gdy Wykonawca będzie korzystał z podwykonawców Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, która zamierza im powierzyć, podania nazw firm podwykonawców (zgodnie z załącznikiem nr 1 SIWZ ). b) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia. c) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. d) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 9. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które wykonywać będą następujące czynności składające się na przedmiot zamówienia: - odbiór ( w tym załadunek) odpadów i ich transport; - obsługa BOK i PSZOK. 10. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.9 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 11. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.9 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 3.12. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.9 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego – załącznik nr 7 SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.9 SIWZ czynności. 13. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału Wykonawcy w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 4.000,00 zł ( słownie: cztery tysiące złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: - w pieniądzu- winno być wpłacone na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Gilowicach - Nr rachunku 07 8141 0008 0000 1658 2000 0050 (niedopuszczalne jest wniesienie wadium w kasie Zamawiającego); - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2014 roku poz. 0raz z 2015, poz. 978 i 1240) 3. Wadium w postaci dokumentu (gwarancji, poręczenia) należy złożyć w formie oryginału w Sekretariacie Urzędu Gminy w Łękawicy, ul. Wspólna 24. 4. Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert. Kopię wniesionego wadium należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na koncie Zamawiającego przed terminem składania ofert (dniem wniesienia jest dzień uznania na rachunku Zamawiającego). 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, to gwarancja winna być bezwarunkowa, nieodwołalna i sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 7. Oferta nie zabezpieczona w formie wadium zostanie odrzucona bez rozpatrzenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach