Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ochotnica Dolna

Gmina Ochotnica Dolna ogłasza przetarg

  • Adres: 34-452 Ochotnica Dolna, Osiedle Dłubacze 160
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 262 09 10 , fax. 18 262 09 36
  • Data zamieszczenia: 2013-05-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ochotnica Dolna
    Osiedle Dłubacze 160 160
    34-452 Ochotnica Dolna, woj. małopolskie
    tel. 18 262 09 10, fax. 18 262 09 36
    REGON: 49189258700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ochotnica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Ochotnica Dolna
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W ZAKRESIE ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH Odbiór odpadów komunalnych przez uprawnionego przedsiębiorcę na terenie Gminy Ochotnica Dolna będzie odbywał się poprzez Odbiór z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w sposób selektywny tj. z podziałem na trzy poniżej określone frakcje wynikające z uchwały Nr XXV.210.12 Rady Gminy Ochotnica Dolna z dnia 13 grudnia 2012 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ochotnica Dolna SUCHE - zawierające selektywnie zbierane metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło, papier, MOKRE - zawierające pozostałe zmieszane odpady komunalne, (np. pieluchy jednorazowe i inne środki higieny osobistej, opakowania po dezodorantach, perfumach, zużyte wyroby z gumy, skóry, drewno, zużyte worki do odkurzaczy, zużyta odzież i tekstylia, itp.), POPIÓŁ-BIOODPADY- zawierające zamiennie popiół lub bioodpady czyli odpady ulegające biodegradacji z terenów zieleni, odpady spożywcze i kuchenne z gospodarstw domowych, zakładów gastronomicznych i innych, a także odpady podobne ze względu na swój charakter lub skład. W sposób nieselektywny tj. bez podziału na trzy w.w frakcje, tzn. w taki sposób, że ZMIESZANE odpady komunalne, nie rozdzielone na frakcje suche i mokre, gromadzi się w jednym pojemniku, a POPIÓŁ-BIOODPADY w drugim pojemniku. Oznakowanie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie Gminy Ochotnica Dolna Wykonawca przed rozpoczęciem odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy zobowiązany jest do oznakowania wszystkich pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie gminy zgodnie z przyjętym w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ochotnica Dolna tj. rozdziałem na frakcje odpadów komunalnych tj. SUCHE, MOKRE, ZMIESZANE, POPIÓŁ-BIOODPADY, wynikających ze złożonych deklaracji przez właścicieli nieruchomości. Oznakowanie pojemników ma być trwałe i czytelne - najlepiej naklejka z dużymi drukowanymi literami. Na naklejkach musi się również znaleźć oznaczenie numeru nieruchomości -właściciela odpadów. Odbiór z czterech mini punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych tj. punktów, gdzie będą znajdować się po 4 sztuki pojemników o poj 1,5 m3 (kolorowych gniazd dzwonów), zakupione przez Zamawiającego, gdzie właściciele nieruchomości i turyści mogą dostarczać następujące rodzaje wysegregowanych odpadów komunalnych Papier - pojemnik oznaczony kolorem niebieskim, Metal - pojemnik oznaczony kolorem białym, Tworzywa sztuczne - pojemnik oznaczony kolorem żółtym, Szkło opakowaniowe - pojemnik oznaczony kolorem zielonym. W każdym sołectwie na terenie Gminy Ochotnica Dolna będzie umiejscowiony jeden mini punkt selektywnej zbiórki. Szczegółowe miejsca rozmieszczenia ogólnodostępnych mini punktów zostaną ustalone do 7 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy. Zamawiający planuje umiejscowienie mini punktów w centralnych częściach sołectw Ochotnica Górna, Ochotnica Dolna, Młynne, Tylmanowa, w miejscach łatwo dostępnych komunikacyjnie. Odbiór z głównego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych - w szczególności problemowych odpadów komunalnych takich jak zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe, przeterminowane leki i chemikalia. W tym celu Gmina Ochotnica Dolna zapewni i wyznaczy teren do utworzenia głównego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, a proponowanymi miejscami do tego celu jest teren oczyszczalni ścieków w Tylmanowej lub inny teren określony w terminie późniejszym. Całościowe koszty związane z jego utrzymaniem, wyposażeniem pokryje firma wyłoniona w ramach przetargu. Odpady komunalne problemowe odbierane będą od mieszkańców gminy w punkcie bez dodatkowych opłat. Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 30 czerwca 2014 roku do wyposażenia głównego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zgodnie z wszystkimi wymaganiami określonymi w przepisach odrębnych, na terenie Gminy Ochotnica Dolna w niezbędny sprzęt do selektywnej zbiórki odpadów m. in. W pojemniki-kontenery do selektywnej zbiórki odpadów wymienionych w w.w punktach. Do czasu utworzenia głównego punktu selektywnej zbiórki odpadów segregowanych firma zobowiązana będzie odbierać tego rodzaju odpady komunalne w sposób mobilny od mieszkańców, w oparciu o stworzony przez firmę harmonogram, u źródła ich powstawania. Ponadto w ramach tej usługi Gmina Ochotnica Dolna określi miejsce z jakiego firma będzie odbierać przeterminowane leki i chemikalia - poprzez stały odbiór z apteki i punktów aptecznych zlokalizowanych w Ochotnicy Górnej, Ochotnicy Dolnej i Tylmanowej. Powyższe zaplanowane miejsca zbiórki jak i też ich ilość mogą ulec nieznacznej zmianie. Gmina Ochotnica Dolna zapewni wyposażenie wybranych punktów aptecznych w specjalistyczne pojemniki do selektywnej zbiórki przeterminowanych leków. Odbiór zmieszanych odpadów podobnych do komunalnych i zielonych z terenów ogólnodostępnych w ramach występujących sporadycznie nieprzewidywalnych zdarzeń atmosferycznych takich jak powodzie, wiatry, pożary i inne katastrofy, utrzymania, w zakresie czystości i porządku przystanków autobusowych - 50 szt. na przystankach komunikacji samochodowej (o poj. do 60 l). utrzymania, w zakresie czystości i porządku innych (wyżej nie wymienionych) ogólnodostępnych miejsc na terenie Gminy Ochotnica Dolna np. przy niektórych ciągach komunikacyjnych i innych terenach zielonych - 20 szt. koszy (o poj. do 60 l). Wszystkie odpady określone w w.w punktach będą odbierane przez wyłonionego Wykonawcę. Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości, do których dojazd nie jest możliwy W okresach zimowych oraz miejscach, do których dojazd samochodem przystosowanym do zbierania odpadów nie jest możliwy Wykonawca będzie obowiązany ustalić z mieszkańcami sposób odbioru odpadów komunalnych tak aby również z tych posesji odpady usuwane były zgodnie z harmonogramem. Częstotliwość odbioru wszystkich rodzajów odpadów komunalnych z nieruchomości Firma dopasuje się z częstotliwością odbioru odpadów komunalnych do obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ochotnica Dolna i warunków w gminie panujących oraz wynikających ze złożonych do gminy przez właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w nowym systemie gospodarowania odpadami będzie się odbywał z następującą częstotliwością SUCHE- firma odbiera nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu kalendarzowym, MOKRE- firma odbiera nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu kalendarzowym, ZMIESZANE- firma odbiera z jednego pojemnika zmieszane dwie frakcje tj. suche i mokre, nie rzadziej niż co dwa tygodnie, POPIÓŁ-BIOODPADY - popiół firma odbiera nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu w terminie od 1 października do 30 kwietnia, a bioodpady nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu w terminie od 1 maja do 30 września. W przypadku gdy na nieruchomości nie powstają popioły firma odbiera bioodpady cały rok, z częstotliwością jak wyżej. Sprzątanie przystanków autobusowych oraz ogólnodostępnych miejsc na terenie Gminy Ochotnica Dolna np. przy niektórych ciągach komunikacyjnych i innych terenach zielonych nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu. Zamawiający nie dopuszcza łącznego zbierania odpadów komunalnych (szczególnie frakcji suchej) i ich zmieszania podczas transportu oprócz frakcji mokrej i odpadów zmieszanych, które mogą być zbierane łącznie. Częstotliwość odbierania z nieruchomości odpadów komunalnych takich jak zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe; to 2 razy do roku. Częstotliwość odbioru przeterminowanych leków z aptek przez firmę będzie wynikała z zapełnienia pojemnika, a odbiór odbywał się będzie w sposób selektywny na telefon bezpośrednio do Wykonawcy, wykonany przez administratora-właściciela apteki, w której znajduje się pojemnik, najpóźniej na drugi dzień od dokonanego zgłoszenia. Częstotliwość opróżniania segregowanych odpadów komunalnych z mini punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, powinna być dostosowana do potrzeb, jednak nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu, nie dopuszczając do przepełnienia pojemników (dzwonów). Szacowana ilość odpadów komunalnych do odbioru w podziale na poszczególne frakcje i rodzaje w okresie 18 miesięcy, służąca do złożenia oferty cenowej przez oferentów. Frakcja sucha (szkło, papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe) -450,0 Mg Frakcja mokra - 450,0 Mg Odpady zmieszane - 450,0 Mg Bioodpady - 50,0 Mg Popiół - 60,0 Mg Baterie i akumulatory - 6,0 Mg Odpady budowlane i rozbiórkowe - 60,0 Mg Meble i inne odpady wielkogabarytowe - 40,0 Mg Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 16,0 Mg Chemikalia - 0,5 Mg Zużyte opony - 30,0 Mg Przeterminowane leki - 0,5 Mg S U M A 1.613 Mg Powyższa szacowana ilość odpadów w okresie 1,5 roku obowiązywania umowy, została wyliczona w oparciu o skład morfologiczny odpadów komunalnych wytworzonych w gminach wiejskich, wynikający z Krajowego Planu Gospodarki Odpadami 2014 a także z danych z przeprowadzonej inwentaryzacji i deklaracji złożonych przez mieszkańców. mieszkańców). Należy przyjąć, że ilości te mogą się zmieniać w trakcie realizacji umowy w związku z nowopowstającymi gospodarstwami domowymi czy zwiększeniem ilości mieszkańców zamieszkujących teren gminy. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA W ZAKRESIE ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH. Zagospodarowanie odpadów komunalnych przez uprawnionego przedsiębiorcę na terenie Gminy Ochotnica Dolna będzie odbywał się poprzez transport odpadów zebranych na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych, do miejsc ich unieszkodliwiania. Wykonawca w tym zakresie zobowiązany będzie do przekazywania zebranych selektywnie odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, zaś w przypadku zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, wynikającej z Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. SZACUNKOWA WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA Zgodnie z wyliczeniem wartości zamówienia publicznego z dnia 31.05.2013 r. Wartość zamówienia publicznego wynosi poniżej 200.000 Euro PODSTAWA PRZELICZENIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA Średni kurs złotego do euro tj. 4,0196 ustalono na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro... WSPÓLNE OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO I WYKONAWCY W terminie 7 dni od zawarcia umowy Zamawiający i Wykonawca rozpoczną wspólna kampanie informacyjną na terenie Gminy Ochotnica Dolna w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów. Na 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów. Wykonawca i Zamawiający opracują wspólnie harmonogram odbioru odpadów dla nieruchomości zabudowanych z terenu Gminy Ochotnica Dolna, celem rozpropagowania i skutecznego przygotowania realizacji umowy. Zamawiający na stronie internetowej Gminy będzie publikował wszelkie informacje związane z systemem gospodarki odpadami komunalnymi. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. Zamawiający dopuszcza powierzenia części zamówienia podwykonawcom. Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę, w druku formularza ofertowego części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zgodnie z dyspozycją art. 45 ust 2. Pzp Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000 zł. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust 6. Pzp. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza należy je wpłacić przelewem do dnia 10.06.2013 r. do godz. 8,45 (decyduje data wpływu środków na konto, a nie data ich nadania) na konto Zamawiającego Łąckim Banku Spółdzielczym nr 77 8805 0009 0000 2206 2003 0028.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.malopolska.pl/bip/ochotnica dolna
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach