Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Medyka w 2014 r.

Gmina Medyka ogłasza przetarg

  • Adres: 37-732 Medyka, Medyka 288
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 16 671 53 91 , fax. 16 671 53 91
  • Data zamieszczenia: 2013-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Medyka
    Medyka 288 288
    37-732 Medyka, woj. podkarpackie
    tel. 16 671 53 91, fax. 16 671 53 91
    REGON: 65090037000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.medyka.itl.pl/bip
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Medyka w 2014 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia. 1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych Gminy Medyka w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 2. Dostarczenie do gospodarstw domowych worków do zbiórki odpadów. 3. Na terenie gminy Medyka obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1. Teren Gminy Medyka wynoszący 6067 ha obejmuje 7 miejscowości: Medyka, Torki, Leszno, Hureczko, Hurko, Jaksmanice, Siedliska. 2. Przewidywana liczba osób, od których odbierane będą odpady wynosi 5200, z czego 4420 to osoby oddające odpady w sposób selektywny, a 780 to osoby oddające w sposób nie selektywny. 3. Wykaz budynków i lokali mieszalnych w poszczególnych miejscowościach gminy: 3.1. Zabudowa wielorodzinna: Miejscowość - Ilość budynków - Ilość lokali mieszkalnych Medyka - 19 - 173 Hurko - 1 - 7 RAZEM - 20 - 180 3.2. Zabudowa jednorodzinna: Miejscowość - Ilość budynków Medyka - 491 Torki - 185 Leszno - 140 Hureczko - 129 Hurko - 144 Jaksmanice - 117 Siedliska - 171 RAZEM: - 1377 4. Trasa przejazdu Wykonawcy w poszczególnych miejscowościach Gminy Medyka wynosi około: 1. Medyka - 13,0 km 2. Torki - 6,3 km 3. Leszno - 3,5 km 4. Hureczko - 4,7 km 5. Hurko - 4,1 km 6. Jaksmanice - 4,8 km 7. Siedliska - 5,8 km Powyższa trasa została naniesiona na mapę poglądową i Wykonawca przed złożeniem oferty może się z nią zapoznać (UG Medyka - pokój nr 39). 5. Średnia ilość odpadów wywiezionych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy z trzech miesięcy (lipiec, sierpień oraz wrzesień 2013 r.) wynosi: 1) Zmieszane odpady komunalne - 38,15 Mg 2) Opakowania z tworzyw sztucznych - 2,59 Mg 3) Opakowania z papieru i tektury - 1,01 Mg 4) Opakowania szklane - 3,30 Mg 5) Odpady biodegradowalne - 0,28 Mg 6. Ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. W przypadku zwiększenia ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. 7. Sposób odbierania odpadów komunalnych: 7.1. Odpady komunalne segregowane i niesegregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym w pojemnikach lub workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport. 7.2. W przypadku zabudowy wielorodzinnej, w miejscach do tego przeznaczonych (altany śmieciowe). 7.3. Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach lub workach. 7.4. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców gminy prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę wyłonionego w drodze przetargu i uzgodnionego z Zamawiającym. Wykonawca przekaże harmonogram Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, w celu załączeniu go do umowy. 7.5. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 7.6. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 7.7. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru. 8. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych: 8.1. zmieszanych niesegregowanych o kodzie 20 03 01 nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie z budynków jednorodzinnych, 8.2. zmieszanych niesegregowanych o kodzie 20 03 01 nie rzadziej niż 1 raz na tydzień z budynków wielorodzinnych, a w okresach świątecznych 2 razy w tygodniu, 8.3. opakowaniowych zebranych w sposób selektywny takich jak : a) papier i tektura b) tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe - łącznie c) szkło białe i kolorowe co najmniej raz w miesiącu. 8.4. pozostałych odpadów powstających w gospodarstwach domowych takich jak: a) odpadów wielkogabarytowych, b) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, dwa razy w roku 8.5. odpady budowlane i rozbiórkowe powstające w gospodarstwach domowych odbierane będą na indywidualne zamówienie złożone przez właściciela nieruchomości, 8.6. odpadów zielonych odbieranych w okresie od maja do października - raz w miesiącu 9. Odpady odbierane z terenu gminy gromadzone będą : 9.1. Odpady komunalne zmieszane: a) w zabudowie jednorodzinnej pojemniki lub worki foliowe o podwyższonej wytrzymałości o minimalnej pojemności 110 l lub ich wielokrotność, b) w zabudowie wielorodzinnej pojemniki o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność; 9.2. Odpady zbierane w sposób selektywny, takich jak papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal oraz szkło: a) w zabudowie jednorodzinnej: worki foliowe o minimalnej pojemności 110 l lub ich wielokrotność, b) w zabudowie wielorodzinnej: pojemniki o minimalnej pojemności 1100 l lub ich wielokrotność 9.3. Odpady zielone w workach foliowych o minimalnej pojemności 110 l. 9.4. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych: pojemniki o minimalnej pojemności 110l lub worki o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów. 9.5. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych winny posiadać następujące kolory: 1. niebieski - przeznaczone na odpadowe opakowania z papieru i tektury oraz papier i tekturę nieopakowaniowe; 2. biały - przeznaczone na odpadowe opakowania ze szkła bezbarwnego; 3. zielony - przeznaczone na odpadowe opakowania ze szkła kolorowego; 4. żółty - przeznaczone na odpadowe opakowania z metali, tworzyw sztucznych oraz wielomateriałowe; 5. czerwony - przeznaczone na zbierane łącznie odpady surowcowe; 6. brązowy - przeznaczone na odpady ulegające biodegradacji. 9.6. Na workach do gromadzenia odpadów powinna być naniesiona informacja o rodzajach odpadów, które można w nich umieszczać oraz logo firmy odbierającej. 9.7. Worki na odpady segregowane oraz na odpady niesegregowane zabezpieczy właścicielom nieruchomości Wykonawca. W przypadku gdy właściciel nieruchomości będzie zainteresowany udostępnieniem pojemnika do gromadzenia odpadów przez Wykonawcę, Wykonawca będzie zobowiązany do udostępnienia tego pojemnika za odrębne wynagrodzenie ustalone z właścicielem nieruchomości. 9.8. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 10. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych 10.1. Odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób aby nie dochodziło do mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie. 10.2. Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza : a) rzetelność segregacji odpadów, b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny, a wystawiają je tylko w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj. wrzucają do odpadów zmieszanych odpady, które powinny być wyselekcjonowane Wykonawca niezwłocznie zgłosi ten fakt do Urzędu Gminy. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację np. dok. fotograficzna, notatka, itp. umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej ustalającej wyższą opłatę. 10.3. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Urzędowi Gminy w Medyce informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie Umowy, 10.4. Wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali sposób postępowania z odpadami Zamawiający przekaże Wykonawcy po zawarciu Umowy. 11. Zagospodarowanie odpadów 11.1. Wykonawca zobowiązany jest do : 1) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do instalacji wynikających z Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, z uwzględnieniem instalacji w Regionie Wschodnim, 2) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z dpadami - ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2013 r. nr 21 ), 3) prowadzenia kart ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przedkładania ich Zamawiającemu, 4) wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz. U. z 2012 r., poz.645) poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów: papier, metale, tworzywa sztuczne i szkło, 5) w celu osiągnięcia poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku wskazanych frakcji odpadów, Wykonawca obowiązany jest do maksymalnego ułatwienia mieszkańcom nieruchomości pozbywania się odpadów papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, metali powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych min. poprzez odbieranie w/w odpadów zebranych w sposób selektywny u źródła. 6) wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno prawnych związanych z odbieraniem i dostarczeniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 11.2. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy , zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 i 951) oraz wykonywanie innych obowiązków wynikających z aktualnie obowiązujących ustaw i rozporządzeń w zakresie gospodarowania odpadami. 15. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi pochodzącymi od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Medyka. 12. Rozliczanie świadczonych usług wywozu odpadów komunalnych następować będzie pomiędzy Gminą Medyka a Wykonawcą ryczałtowo raz w miesiącu, po zakończeniu miesiąca za który wystawiana jest faktura, z terminem płatności do 14 dni od przedłożenia faktury. 13. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 1.1. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 3500,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące pięćset złotych 00/100) 1.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, póz,1158. ze zm,). 1.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego - Bank Spółdzielczy w Żurawicy Filia w Medyce 78 9113 0004 2001 0009 0434 0024. Wadium musi być wniesione przed dzień wyznaczonego terminu składania ofert, tj., do dnia 11.12.2013 r. 1.4. Wniesione wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwota wadium znajdzie się na rachunku Zamawiającego. 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty, lecz dostarczyć go do Sekretariatu Urzędu Gminy w Medyce (pok. nr 43), przed terminem złożenia ofert, t.j. do 12.12.2013r. godz. 11.00. 3. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art.45 ust.6 pkt 2-5 ustawy Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego pełnej kwoty wadium określonej w gwarancji w sytuacji o której mowa w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Z wniesionego wadium w pieniądzu oraz treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust.6 pkt 2-5 ustawy Pzp musi jasno wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Medyka w 2014r., organizowanym przez Gminę Medyka. 5. Zwrot wadium 5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, w wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 5.5. 5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 5.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5.5. Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, nie złożył dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert. 5.6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.medyka.itl.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach