Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych z terenu Gminy Lubaczów

Gmina Lubaczów ogłasza przetarg

  • Adres: 37-600 Lubaczów, ul. Jasna
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 016 632 16 84 , fax. 017 717 36 55
  • Data zamieszczenia: 2019-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lubaczów
    ul. Jasna 1
    37-600 Lubaczów, woj. podkarpackie
    tel. 016 632 16 84, fax. 017 717 36 55
    REGON: 65090065400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalubaczow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych z terenu Gminy Lubaczów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Lubaczów, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zapisami Planu gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubaczów. Na terenie Gminy Lubaczów obowiązywał będzie system mieszany, pojemnikowo – workowy zbiórki odpadów komunalnych. 2. Zagospodarowanie odpadów: 1) Odebrane od mieszkańców i z nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Lubaczów zmieszane odpady komunalne należy bezpośrednio lub za pośrednictwem stacji przeładunkowej o której mowa w art. 23 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) przekazać do instalacji komunalnych, które zostały oddane do użytkowania i posiadają wymagane decyzje pozwalające na przetwarzanie odpadów o którym mowa w art. 35 ust. 6 pkt 1 z zastrzeżeniem art. 158 ust. 4 ustawy o odpadach. Zgodnie z art. 35 ust. 6 pkt 1 instalacja komunalna do przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych lub pozostałości z przetwarzania tych odpadów musi zostać określona na liście, o której mowa w art. 38b ust. 1 pkt 1, spełniając wymagania najlepszej dostępnej techniki, o której mowa w art. 207 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), lub technologii, o której mowa w art. 143 tej ustawy. Wykonawca uwzględniając hierarchię sposobów postępowania z odpadami przekaże odpady do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być przetworzone. Nazwę instalacji Wykonawca wskaże w ofercie. 2) Odebrane od mieszkańców oraz z nieruchomości niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Lubaczów bioodpady należy bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady przekazać do instalacji zapewniających przetwarzanie bioodpadów, spełniającej wymagania określone w przepisach prawa, które zostały oddane do użytkowania i posiadają wymagane decyzje pozwalające na przetwarzanie odpadów. Wykonawca uwzględniając hierarchię sposobów postępowania z odpadami oraz najlepszą dostępną technikę, o której mowa w art. 207 ustawy Prawo ochrony środowiska, lub technologię, o której mowa w art. 143 tej ustawy, przekaże odpady do najbliżej położonych miejsc, w których mogą być przetworzone. Nazwę instalacji Wykonawca wskaże w ofercie. 3) Selektywnie zebrane odpady komunalne należy bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady przekazać do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy o odpadach i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Za prawidłowe gospodarowanie odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami odpowiada Wykonawca. Nazwy instalacji Wykonawca wskaże w ofercie. 4) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób zapewniający osiągnięcie wymaganych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z art. 3b i 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) i aktami wykonawczymi do tej ustawy. 5) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, ich transportu, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. 6) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 7) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę. 8) Zamawiający wymaga ważenia pojazdów w każdym dniu świadczenia usługi. Ważenie odbywać się będzie w następujących sytuacjach: a) przed rozpoczęciem wykonania usługi w siedzibie Wykonawcy lub w innym miejscu ustalonym przez strony; b) z odpadami na wadze w instalacji docelowej; c) ważenie pustego samochodu po rozładunku odpadów w instalacji odcelowej. 9) Wykonawca zobowiązany jest do przesyłania do wglądu elektronicznych dokumentów wagowych, za okresy miesięczne po zakończeniu każdego miesiąca świadczenia usługi w terminie składania faktury, za pośrednictwem poczty elektronicznej: r.hadel@lubaczow.com.pl lub na inny wskazany przez Zamawiającego adres email. 3. Charakterystyka przedmiotu zamówienia: Teren Gminy, wynoszący 203 km2 obejmuje następujące miejscowości: Antoniki, Bałaje, Basznia Dolna, Basznia Górna, Borowa Góra, Budomierz, Dąbków, Dąbrowa, Hurcze, Karolówka, Krowica Hołodowska, Krowica Lasowa, Krowica Sama, Lisie Jamy, Młodów, Mokrzyca, Opaka, Piastowo, Podlesie, Szczutków, Tymce, Wólka Krowicka, Załuże. Dla celów statystycznych wśród miejscowości Gminy Lubaczów wyodrębniana jest dodatkowo Huta Kryształowa, która jest jednym z trzech wolno stojących osiedli byłego PGR-u. 4. Liczba ludności zameldowanej w Gminie Lubaczów na pobyt stały, dzień 15.11.2019 r., wynosiła 9.326 osób, a na pobyt czasowy - 99 osób. Szacunkowa, rzeczywista liczba mieszkańców zamieszkujących na terenie Gminy Lubaczów wynosi około 7.500 osób. Liczba nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych w których powstają odpady (działalność produkcyjna, handlowa, usługowa, kościoły, cmentarze, przedszkola, szkoły, obiekty użyteczności publicznej, itp.) wraz z przystankami, z których odbierane są odpady wynosi ok. 2.260. 5. Liczba złożonych deklaracji o gospodarowaniu odpadami komunalnymi na dzień 15.11.2019 r. wynosiła; 2.285. 6. Trasa przejazdu Wykonawcy w poszczególnych miejscowościach gminy Lubaczów wynosi ok. 150 km. Podane ilości odbioru odpadów zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. 7. Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości niezamieszkałych w których powstają odpady, a także zebrana w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w latach 2018-2019 (dane na podstawie sporządzonych sprawozdań) została szczegółowo określona w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości 5.000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone: w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – Powiatowy Bank Spółdzielczy w Lubaczowie Nr: 70 9101 0003 2001 0007 1954 0004 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium przetargowe na zadanie „wpisać nazwę niniejszego postępowania”. Oryginał, bankowy wydruk elektroniczny nie wymagający podpisu lub kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wnoszone w pozostałych formach: do depozytu w Kasie Urzędu Gminy Lubaczów, przy czym musi to nastąpić przed upływem terminu składania ofert, a do oferty należy dołączyć kopię dokumentu. 4. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. 5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwa i adres Zamawiającego - Gmina Lubaczów, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów 2) określenie przedmiotu zamówienia, 3) nazwę i adres Wykonawcy, 4) termin ważności. 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. W przypadku Wykonawców składających wspólnie ofertę, wadium może wnieść jeden z nich. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwróci wadium wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pie¬niędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 14. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony (ocena wg zasady spełnia – nie spełnia), jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wymagane właściwymi przepisami zezwolenia w zakresie niezbędnym do gospodarowania odpadami komunalnymi (dotyczy również podwykonawców w przypadku powierzenia niektórych zadań podwykonawcom): 1) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójt Gminy Lubaczów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Lubaczów, zgodnie z ustawą z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 2) posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach z zakresu objętym przedmiotem zamówienia, 3) posiada wpis do rejestru podmiotów zbierających sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez głównego inspektora ochrony środowiska wymagany ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym lub legitymuje się umową zawartą z podmiotem na odbiór tych odpadów a posiadającym aktualny wpis do tego rejestru, 4) posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić przetwarzanie odpadów we własnym zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach