Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Słońsk

Gmina Słońsk ogłasza przetarg

  • Adres: 66-436 Słońsk, ul. Sikorskiego 15
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. (095) 7572274 , fax. (095) 7572268
  • Data zamieszczenia: 2016-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Słońsk
    ul. Sikorskiego 15 15
    66-436 Słońsk, woj. lubuskie
    tel. (095) 7572274, fax. (095) 7572268
    REGON: 21096671100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.slonsk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Słońsk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Słońsk, świadczona w okresie od dnia 01 lipca 2016r. do dnia 30 czerwca 2017r. 1/ Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje systematyczny odbiór i zagospodarowanie następujących frakcji odpadów komunalnych: a/ niesegregowanych /zmieszanych/ odpadów komunalnych /200301/ gromadzonych w pojemnikach, b/ odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w workach, obejmujących: - papier /150101, 200101/, - szkło /150107, 200102/, - tworzywa sztuczne /150102, 200139/, metal /150104, 200140, opakowania wielomateriałowe /150105/, - odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji /200108/, c/ odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, nie wymagających specjalnych pojemników do ich zbierania, obejmujących meble i inne odpady wielkogabarytowe /200307/, d/ zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne /20 01 36, 20 01 35/ e/ odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w pojemnikach typu IGLOO /około 5 kompletów/, obejmujących: - papier /150101, 200101/, - szkło /150107, 200102/, - tworzywa sztuczne /150102, 200139/, metal /150104, 200140/, opakowania wielomateriałowe /150105/. 2/ Przedmiot zamówienia obejmuje dostarczenie pojemników do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz dostarczenie worków do selektywnej zbiórki odpadów. Wykonawca uzupełni worki do selektywnego zbierania odpadów poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość pustych worków w dniu odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, w ilości i rodzaju odpowiadającej liczbie i rodzajowi odebranych worków. W ofercie należy również przewidzieć dostarczanie pojemników i worków do nowo powstałych nieruchomości. Wykonawca wyposaży wskazane nieruchomości w niezbędną ilość i rodzaj pojemników oraz worków w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości ze szczegółowym określeniem rodzajów pojemników i worków, w które należy je wyposażyć. Aktualizacja w/w wykazu będzie następować raz na kwartał. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych 1. Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych każdą zebraną ilość odpadów komunalnych z następującą częstotliwością: a/ niesegregowane /zmieszane/ odpady komunalne z nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej - co 2 tygodnie; b/ niesegregowane /zmieszane/ odpady komunalne - ze wskazanych nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej i wskazanych nieruchomości niezamieszkałych, wyłącznie z terenu miejscowości Słońsk - co tydzień; c/ segregowane odpady komunalne: - papier, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale /w workach/ - co miesiąc; - papier, szkło, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale (w IGLOO) - co miesiąc; - ulegające biodegradacji - co tydzień w okresie od 01 czerwca do 30 września oraz co 2 tygodnie od 01 października do 31 maja; - meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 4 razy w roku. 2. W przypadku nieruchomości niezamieszkałych Wykonawca jest zobowiązany zgłosić Zamawiającemu wszelkie przypadki zebrania większej ilości odpadów, niż ilość zadeklarowana przez właściciela nieruchomości. W celu udokumentowania takiego faktu Wykonawca winien sporządzić dokumentację fotograficzną. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i przedstawienia do zatwierdzenia Zamawiającemu projektu harmonogramu wywozu odpadów w II półroczu 2016r. nie później niż w ciągu 3 dni od dnia podpisania umowy. Projekt harmonogramu wywozu odpadów na następny okres Wykonawca przedstawi do dnia 01 grudnia 2016r. Harmonogram na następny okres winien zakładać gromadzenie odpadów w pojemnikach Wykonawcy do dnia 30 czerwca 2017r. Szacunkowa ilość i wielkość pojemników i worków do gromadzenia odpadów: 1. Wykonawca zapewni następującą szacunkową ilość pojemników i worków do gromadzenia odpadów: a/ pojemniki do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych: - o pojemności 60 l w ilości ok. 320 szt., - o pojemności 120 l w ilości ok. 1020 szt., - o pojemności 240 l w ilości ok. 100 szt., - o pojemności 1100 l w ilości ok. - 45 szt; b/ worki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami dla każdej selektywnie zbieranej frakcji: - o pojemności 120 l - w ilości łącznie ok. 26.000 szt. w kolorach żółtym, niebieskim i zielonym - o pojemności 60 l - w ilości ok. 4.000 szt. w kolorze brązowym; 2. Zamawiający, w ustalonym trybie, będzie przekazywał Wykonawcy informacje o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów oraz sposobie gromadzenia odpadów, w ciągu 5 dni od daty złożenia deklaracji. Wykonawca dostarczy pojemnik właścicielom nowo powstałych nieruchomości, nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. 3. W zakres zamówienia wchodzi także okresowa dezynfekcja pojemników do gromadzenia odpadów /co najmniej raz w roku/. Szacowane ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania z nieruchomości z terenu Gminy. Z analizy złożonych deklaracji wynika, że na około 70% nieruchomości odpady komunalne będą gromadzone w sposób selektywny. Ponad połowa właścicieli nieruchomości zadeklarowała indywidualne kompostowanie odpadów biodegradowalnych. Zamawiający szacuje, że w trakcie wykonywania zamówienia /12 miesięcy/ z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zostaną odebrane następujące ilości poszczególnych frakcji odpadów: 1/ zmieszanych (niesegregowanych) - 1100 Mg; 2/ tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych - 80 Mg; 3/ papieru i tektury - 20 Mg; 4/ szkła, w tym szkła bezbarwnego oraz szkła kolorowego - 60 Mg; 5/ biodegradowalnych - 40 Mg; 6/ wielkogabarytowych - 30 Mg; 7/ zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 10 Mg. Wymienione ilości poszczególnych frakcji odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania mają charakter szacunkowy i mają one jedynie pomóc w przygotowaniu oferty. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za powstałe w trakcie zamówienia rozbieżności między podaną szacunkową a zebraną faktycznie przez Wykonawcę ilością odpadów. Wynikłe rozbieżności nie mogą stanowić podstawy ewentualnych roszczeń względem Zamawiającego. Wykonawca przed złożeniem oferty musi mieć świadomość, że dokonując na podstawie podanych wartości obliczeń uwzględnia ryzyko ich zmian w trakcie wykonywania zamówienia. Zasady dotyczące odbierania i zagospodarowania odpadów Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do: 1/ przekazywania odebranych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, zgodnie ze złożoną ofertą, 2/ przekazania odebranych zmieszanych (niesegregowanych) odpadów oraz pozostałości z sortowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu centralnego zgodnie z uchwałą Nr XIX/185/16 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 18 kwietnia 2016r. zmieniającą uchwałę w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku /Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2016r., poz. 861/, zgodnie ze złożoną ofertą, 3/ monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie dokonuje segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane /zmieszane/ i informuje Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji. Informacja musi mieć formę zwięzłego opisu sytuacji, dane nieruchomości wraz z dokumentacją fotograficzną, 4/ zorganizowania i wykonywania odbioru odpadów w sposób uniemożliwiający zmieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 5/ zorganizowania i wykonywania odbioru odpadów w sposób uniemożliwiający zmieszanie zebranych odpadów komunalnych z terenu gminy Słońsk z odpadami komunalnymi odbieranymi z terenu innych gmin, 6/ w przypadku rozsypania się odpadów w trakcie ich odbioru, Wykonawca jest zobowiązany do ich natychmiastowego zebrania. Zasady prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. 1. Wykonawca ma obowiązek przekazywania wraz z fakturą, dotyczącą rozliczenia usługi za poprzedni miesiąc, następujących dokumentów: 1/ zestawienia ilości odebranych i zagospodarowanych poszczególnych, przewidzianych w zamówieniu, frakcji odpadów wraz z podaniem miejsca i sposobu ich zagospodarowania, 2/ odpowiednich, przewidzianych przepisami, dokumentów poświadczających przyjęcie wykazanych w pkt 1 rodzajów i ilości odpadów przez podmiot uprawniony, 3/ zestawienia ilości wydanych worków na poszczególne frakcje odpadów. 2. W zakresie monitorowania wywiązywania się właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca przekazuje informację, o jakiej mowa w pkt 6.1 ppkt 3, wraz z dokumentacją fotograficzną w terminie 5 dni od stwierdzenia naruszenia obowiązku przez właściciela nieruchomości. 3. Wykonawca ma obowiązek składać Zamawiającemu półroczne sprawozdania zgodnie z art. 9n ust. 1-3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Wykonawca zobowiązany jest także zamieścić w sprawozdaniu informację o osiągniętych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Zasady rozliczania usługi świadczonej przez Wykonawcę. Wykonawca będzie rozliczał się z Zamawiającym kosztorysowo, biorąc pod uwagę udokumentowane, wyrażone w Mg, ilości poszczególnych frakcji odpadów komunalnych, odebranych i przekazanych do zagospodarowania w sposób zgodny z zasadami ustalonymi w niniejszej SIWZ. Cena odbioru i zagospodarowania odpadów winna uwzględniać wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki. Wykonawca w przedkładanej fakturze przedstawi należność za wykonaną, w poprzednim miesiącu usługę, sumując następujące wykazane pozycje: 1/ koszt odbioru i zagospodarowania zmieszanych /niesegregowanych/ odpadów komunalnych stanowiący wynik iloczynu ich ilości i podanej w formularzu ofertowym ceny ich odbioru i zagospodarowania, 2/ koszt odbioru i zagospodarowania papieru i tektury stanowiący wynik iloczynu ich ilości i podanej w formularzu ofertowym ceny ich odbioru i zagospodarowania, 3/ koszt odbioru i zagospodarowania szkła bezbarwnego oraz szkła kolorowego stanowiący wynik iloczynu ich ilości i podanej w formularzu ofertowym ceny ich odbioru i zagospodarowania, 4/ koszt odbioru i zagospodarowania tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali stanowiący wynik iloczynu ich ilości i podanej w formularzu ofertowym ceny ich odbioru i zagospodarowania, 5/ koszt odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji stanowiący wynik iloczynu ich ilości i podanej w formularzu ofertowym ceny ich odbioru i zagospodarowania, 6/ koszt odbioru i zagospodarowania odpadów wielkogabarytowych stanowiący wynik iloczynu ich ilości i podanej w formularzu ofertowym ceny ich odbioru i zagospodarowania, 7/ koszt odbioru i zagospodarowania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego stanowiący wynik iloczynu ich ilości i podanej w formularzu ofertowym ceny ich odbioru i zagospodarowania. Zamawiający zastrzega 30 dniowy termin płatności każdej faktury wystawianej przez Wykonawcę. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu płatności faktury na okres konieczny do uzyskania od Wykonawcy wyjaśnień lub sprostowań w przypadku, gdy podane w fakturze wartości nie będą zgodne z załączoną dokumentacją lub w przypadku braku któregokolwiek przewidzianego załącznika do faktury. Zamawiający zobowiązuje się do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia sprostowania przez Wykonawcę nieścisłości, które były powodem wydłużenia terminu zapłaty. Wykonawcy za okres uzasadnionego wstrzymania wynagrodzenia nie przysługuje prawo naliczania odsetek ustawowych oraz odszkodowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wraz ze złożeniem oferty do wniesienia wadium w wysokości 8.000,00zł /słownie: osiem tysięcy złotych 00/100/, zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy PZP, w jednej lub kilku następujących formach: - w pieniądzu - przelewem na numer rachunku bankowego Zamawiającego nr 76 8355 0009 0034 9877 2000 0020 tyt. /wadium przetargowe - odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Słońsk/, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275/. 2. Wadium wniesione w formie przelewu pieniężnego winno znaleźć się na rachunku Zamawiającego, zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, najpóźniej do dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert. 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, powinny one być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 3.1 nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji lub poręczenia /Wykonawcy/, beneficjenta gwarancji lub poręczenia /Zamawiającego/, gwaranta /banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia/ oraz wskazanie ich siedzib; 3.2 określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem; 3.3 kwotę gwarancji lub poręczenia; 3.4 termin ważności gwarancji lub poręczenia; 3.5 zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a/ Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b/ Wykonawca, którego ofertę wybrano odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, c/ zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wskaźnik zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników, którzy będą brali bezpośrednio udział w realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.slonsk.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach