Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości z terenu gminy Wielkie Oczy.

Urząd Gminy Wielkie Oczy ogłasza przetarg

  • Adres: 37-627 Wielkie Oczy, ul. Leśna
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166 310 126 , fax. 166 310 126
  • Data zamieszczenia: 2019-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Wielkie Oczy
    ul. Leśna 2
    37-627 Wielkie Oczy, woj. podkarpackie
    tel. 166 310 126, fax. 166 310 126
    REGON: 54812300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: wielkieoczy.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości z terenu gminy Wielkie Oczy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Wielkie Oczy. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny jak i pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz ich zagospodarowanie. 3. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: a. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne do komunalnych instalacji umieszczonych przez Marszałków Województw na liście w Biuletynie Informacji Publicznej oraz do instalacji komunalnych wskazanych w Wojewódzkich Planach Gospodarki Odpadami Komunalnymi. b. W przypadku odmowy przyjęcia odpadów komunalnych przez instalacje wskazane w umowie zawartej z Wykonawcą (w oświadczeniu Wykonawcy stanowiącym załącznik do oferty) dopuszcza się przekazanie odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy do innych instalacji niż wskazane ww. umowie (w oświadczeniu), po wcześniejszym pisemnym poinformowaniu Zamawiającego. 4. Wykonawca odbierający selektywnie zebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości będzie zobowiązany do przekazania odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 20 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U z 2019 r. poz. 701 ze zm.). 5. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości: Rodzaje odpadów komunalnych 1. pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 2. bioodpady, 3. papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury, 4. metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, odpady opakowaniowe z metali oraz odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, 5. szkło, odpady opakowaniowe ze szkła, 6. popiół 7. meble i inne odpady wielkogabarytowe, 8. odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, 9. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 10. chemikalia 11. odpady niebezpieczne, 12. zużyte opony 13. przeterminowane leki 14. zużyte baterie i akumulatory 15. odpady tekstyliów i odzieży 16. odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki 6. Na terenie Gminy Wielkie Oczy w zabudowie jednorodzinnej obowiązywać będzie system workowy zbiórki odpadów komunalnych segregowanych i workowy lub pojemnikowy pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Worki na poszczególne frakcje odpadów mają być oznaczone przez Wykonawcę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017r. poz. 19 ze zm.) oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielkie Oczy. Wykonawca zaopatruje właścicieli nieruchomości w zróżnicowane kolorystycznie worki z oznaczeniem rodzaju odbieranego odpadu, posiadające logo lub nazwę przedsiębiorcy, prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Właściciele nieruchomości do zbierania odpadów niesegregowanych sami wyposażą nieruchomość w worek lub pojemnik. Pojemniki powinny spełniać aktualnie obowiązujące polskie normy. Charakterystyka worków do zbiórki odpadów komunalnych: - materiał - folia LDPE, - pojemność – 120l, - nadruk – jednostronny, - grubość- co najmniej 60 mikronów Pojemniki mają spełniać wymogi techniczne i sanitarne określone w PN. Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Wielkie Oczy nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez gospodarstwa domowe. 7. W przypadku wejścia w życie nowego rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów Wykonawca w trakcie trwania umowy zobowiązany jest dostosować się do nowo obowiązujących przepisów prawnych. 8. Do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych wprowadza się następujące rodzaje worków lub pojemników z zachowaniem odpowiedniej kolorystyki i opisem: 1) papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury - worki w kolorze niebieskim oznaczone napisem "Papier", 2) szkło, odpady opakowaniowe ze szkła – worki w kolorze zielonym oznaczone napisem "Szkło", 3) metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, odpady opakowaniowe z metali oraz odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych – worki w kolorze żółtym oznaczone napisem "Metale i tworzywa sztuczne", 4) bioodpady – worki w kolorze brązowym oznaczone napisem "Bio", 5) popiół – worki w kolorze szarym oznaczone napisem „Popiół” 9. Odbiór odpadów komunalnych będzie prowadzony w następujący sposób: 1) W okresie od 1 kwietnia do 31 października odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone: - pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - raz na dwa tygodnie. - metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, odpady opakowaniowe z metali, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych - raz na dwa miesiące, - szkło, odpady opakowaniowe ze szkła - raz na dwa miesiące, - papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury - raz na dwa miesiące, - bioodpady - raz na dwa tygodnie. 2) W okresie od 1 listopada do 31 marca odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone: - pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - raz na miesiąc. - metale, tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe, odpady opakowaniowe z metali, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych - raz na dwa miesiące, - szkło, odpady opakowaniowe ze szkła – raz na dwa miesiące, - papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru oraz odpady opakowaniowe z tektury – raz na dwa miesiące, - bioodpady – raz na dwa miesiące. 3) Odbiór pozostałych selektywnie zbieranych odpadów komunalnych będzie prowadzony w okresach określonych w harmonogramie: - popiół- w miesiącach październik, grudzień, luty i kwiecień, - tekstylia i odzież – dwa razy w roku, - chemikalia odbierane będą dwa razy do roku, - odpady niebezpieczne odbierane będą dwa razy do roku, - meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, przeterminowane leki, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki będą odbierane dwa razy do roku, - zużyte opony będą odbierane od właścicieli nieruchomości dwa razy w roku w ilości do 8 szt. rocznie od gospodarstwa domowego. - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót we własnym zakresie, właściciele nieruchomości zamieszkałych mogą zagospodarowywać we własnym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami lub będą odbierane dwa razy do roku w ilości 200 kg rocznie od gospodarstwa domowego bezpośrednio z posesji. Odpady nie spełniające tej definicji oraz odpady powyżej limitu 200 kg nie będą odbierane w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 10. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Wielkie Oczy zostanie sporządzony przez Wykonawcę i uzgodniony z Zamawiającym przy podpisywaniu umowy oraz zostanie doręczony przez Wykonawcę właścicielom nieruchomości przed rozpoczęciem świadczenia usług. 11. W trakcie trwania umowy w uzasadnionym przypadku Zamawiający na wniosek mieszkańców może zmienić harmonogram wywozu odpadów komunalnych w porozumieniu z Wykonawcą. 12. W 2018 roku odebrano z terenu nieruchomości na terenie Gminy Wielkie Oczy następujące ilości odpadów komunalnych: Ilość odebranych odpadów z terenu Gminy Wielkie Oczy w 2018 r. Kod odpadów, Rodzaj odpadów, Masa odebranych odpadów [Mg] 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 336,640 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 6,020 15 01 07 Opakowania ze szkła 47,340 15 01 04 Opakowania z metali 4,810 16 01 03 Zużyte opony 14,820 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 10,780 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 8,875 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 29,510 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 2,820 Razem 461,615 13. Gmina Wielkie Oczy w ramach realizacji umowy zastrzega sobie możliwość sprawdzenia ilości odebranych odpadów komunalnych poprzez ich zważenie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego przy obecności upoważnionej osoby ze strony Zamawiającego. 14. Z chwilą powstania na terenie Gminy Wielkie Oczy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, Wykonawca będzie zobowiązany do odbierania tych odpadów. 15. Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska 1. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności przepisami prawa ochrony środowiska, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, ustawy o odpadach i przepisów wykonawczych w tym zakresie, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielkie Oczy oraz przepisów sanitarnych. 2. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności do: - zapobiegania wysypywaniu się odpadów z worków i pojemników podczas dokonywania odbioru odpadów, - odbierania odpadów z miejsc ich wystawienia na terenie nieruchomości i uprzątnięcia terenu w miejscu wystawienia worków i pojemników z odpadami komunalnymi w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia worka lub pojemnika lub ich uszkodzenia. Wykonawca zobowiązuje się do odbioru z miejsc wystawienia worków i pojemników ewentualnych rozsypanych oraz luźnych odpadów (np. odpady rozrzucone przez zwierzęta). 3. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami komunalnymi zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 16. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. 1. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów w formie pisemnej zawierających informację o ilości odebranych odpadów komunalnych (pozostałości po selektywnie zebranych odpadach komunalnych tj. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i segregowanych odpadach komunalnych) z terenu Gminy Wielkie Oczy w [Mg] oraz o sposobach i miejscach zagospodarowania tych odpadów lub kserokopii kart przekazania odpadów z terenu Gminy Wielkie Oczy sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Prawidłowo sporządzony Raport miesięczny lub kserokopie kart przekazania odpadów z terenu Gminy Wielkie Oczy będą podstawą do rozliczenia faktury za wykonanie usługi. 2. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a nie ujętych w bazie prowadzonej przez Zamawiającego. Informacje te Wykonawca przekazuje Zamawiającemu pisemnie. 3. Wykonawca będzie zobowiązany sporządzać i przekazywać sprawozdania, o których mowa w art. 9n w terminach i na zasadach określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz w ustawie o odpadach, a w przypadku zmiany przepisów zgodnie z nowo obowiązującymi przepisami. 4. Wykonawcę zobowiązuje się do przedłożenia informacji o odpadach, o której mowa w art. 9oa ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r., poz.2010). 5. Wykonawca na żądanie Zamawiającego powinien okazać wszelkie dokumenty potwierdzające wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 17. Szczegółowy sposób postępowania w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielkie Oczy. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 7 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego poinformowania Zamawiającego o nie wywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Zamawiający najpóźniej w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości objętych gminnym systemem odbioru odpadów komunalnych. Dane będą przekazywane w formie elektronicznej. W przypadku przekazania danych o nowych nieruchomościach, objętym gminnym systemem odbioru odpadów komunalnych, Wykonawca jest zobowiązany rozpocząć odbieranie odpadów z tej nieruchomości od pierwszego terminu odbioru odpadów wynikającego z obowiązującego harmonogramu. 18. Szczegółowe wymagania stawiane wykonawcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości: 1) Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości na terenie Gminy Wielkie Oczy w terminie zapewniającym zbieranie przez właścicieli nieruchomości w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości odpadów: co najmniej jeden komplet worków do segregacji oraz harmonogram odbioru odpadów. W przypadku zadeklarowania przez właściciela nieruchomości kompostownika przydomowego i kompostowania bioodpadów Wykonawca nie pozostawia worka na bioodpady (kolor brązowy). 2) Przy odbiorze odpadów Wykonawca będzie dostarczał tyle worków ile odbierze worków z odpadami. 3) Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie bez względu na warunki pogodowe. 4) Usługa będzie wykonywana w dni robocze, 5) Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy, 6) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów. 7) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych zgodnie z uzgodnionym z Zamawiającym harmonogramem. 8) Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Wielkie Oczy z odpadami zebranymi w innych gminach. 9) Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu. W przypadku wysypania Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam itp.), 10) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do gromadzenia odpadów będących w dyspozycji właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11) Reklamacje. Wykonawca zobowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w przypadku zgłoszenia przez właścicieli nieruchomości lub Zamawiającego przypadków nie wykonania lub niewłaściwego świadczenia usług odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przez Wykonawcę (np. odpady nie zostały odebrane zgodnie z harmonogramem, brak worków) bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od otrzymania zawiadomienia drogą pisemną lub telefoniczną od Zamawiającego lub właścicieli nieruchomości. W przypadku reklamacji szczególnie skomplikowanej wymagającej dodatkowego wyjaśnienia należy powiadomić wnoszącego reklamację o nowym terminie załatwienia sprawy. Odpowiedź na złożoną reklamację należy przekazać w formie pisemnej lub telefonicznej (udokumentowane notatką z rozmowy), chyba, że składający reklamację określi inny sposób, w jaki ma być udzielona odpowiedź. W przypadku udzielania odpowiedzi przez Wykonawcę zgłaszającemu reklamację (właścicielowi nieruchomości), winien on poinformować również Zamawiającego o sposobie rozpatrzenia reklamacji. 12) Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób: zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167): - poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, - poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, zapewniający osiągnięcie określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412), a w przypadku zmiany przepisów zgodnie z nowo obowiązującymi przepisami. 13) Wykonawca powinien dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia gwarantującym terminowe i staranne wykonanie zakresu rzeczowego usługi. 14) Wykonawca odbierający odpady komunalne jest obowiązany spełnić wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z art. 9d Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz.2010) oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 122), a w szczególności: - posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Wielkie Oczy na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać następujące warunki: - teren bazy magazynowo - transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym, - miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych, - teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2268 ze zm.), - baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy magazynowo - transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo - transportowej, - część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1 -3 w/w Rozporządzenia. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić aby: - w posiadaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, - pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, - posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania - urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, - zapewnić, aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, - zapewnić, aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, - poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, - na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo -transportowej, - wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, - konstrukcja pojazdów ma zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. - wyposażyć pojazdy w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach załadunku i wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych (system GPS). Zamawiający zastrzega sobie prawo zapoznania się z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obsługujących Gminę Wielkie Oczy w zakresie przedmiotowego zamówienia. - przechowywać dane pochodzące z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w powyższych punktach w siedzibie Wykonawcy przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz weryfikację przechowywanych danych. Dane powinny być udostępnianie na każde żądanie Zamawiającego. 15) W razie awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pojazd zastępczy o zbliżonych parametrach. 16) Wykonawca winien posiadać w swojej ofercie pojazdy zapewniające odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu całej Gminy Wielkie Oczy niezależnie od warunków pogodowych. 17) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane odbiorem odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 18) W przypadku kiedy drogi dojazdowe do posesji uniemożliwiają dojazd dla śmieciarek i innych pojazdów w związku z remontem dróg Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów w bez zbędnej zwłoki w terminie uzgodnionym z Zamawiającym i nie przysługują mu roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. W przypadku wystąpienia ww. trudności obowiązkiem Wykonawcy jest poinformowanie telefonicznie lub mailowe Zamawiającego w dniu odbioru o braku możliwości dotarcia do miejsca odbioru odpadów. 19) Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w tym prawa miejscowego, a w szczególności: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.z 2019 r. poz. 701 ze zm.), - ustawy z dnia 13 września 1996r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz.2010), - Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wielkie Oczy, - Uchwały Rady Gminy Wielkie Oczy w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167), - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2412). 19. Wspólne obowiązki zamawiającego i wykonawcy. 1. Zamawiający na stronie internetowej Gminy będzie publikował wszelkie informacje związane z systemem odbierania zbiórki odpadów komunalnych. 2. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Wielkie Oczy zostanie sporządzony przez Wykonawcę i uzgodniony z Zamawiającym przy podpisywaniu umowy oraz zostanie doręczony przez Wykonawcę właścicielom nieruchomości w terminie minimum 7 dni przed dniem rozpoczęcia realizacji przedmiotu niniejszej umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przetargowe w kwocie 5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) w pieniądzu; 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) w gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego, numer konta: 21 9101 1013 2005 5100 2293 0013. Tytuł przelewu winien umożliwić identyfikację przetargu, którego dotyczy wadium. Przykładowy opis: „wadium na zadanie Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości z terenu gminy Wielkie Oczy”. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium formie innej niż w pieniądzu – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – sekretariat Urzędu Gminy Wielkie Oczy (pierwsze piętro, pok. nr 2), a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 7. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego ze wspólników uważa się za wniesione prawidłowo. 8. Brak wniesienia wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 9. Zwrotu i zatrzymania złożonego wadium przetargowego zamawiający dokona zgodnie z przepisami art. 46 ust. 1-5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że posiada: a) wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, b) aktualna decyzja właściwego organu administracyjnego na prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami – zbieranie i transport,– zgodnie z art. 3 ust.1 pkt 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) c) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Wielkie Oczy. d) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zwanego rejestrem BDO wraz z numerem rejestrowym wpisu wydanym przez Urząd arszałkowski.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp zobowiązany jest złożyć: - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp - wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach