Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Spytkowice na których zamieszkują mieszkańcy od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.

Gmina Spytkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 34745 Spytkowice, Spytkowice
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 688 370 , fax. 182 688 961
  • Data zamieszczenia: 2017-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Spytkowice
    Spytkowice 26
    34745 Spytkowice, woj. małopolskie
    tel. 182 688 370, fax. 182 688 961
    REGON: 49079651600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spytkowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Spytkowice na których zamieszkują mieszkańcy od 01.01.2018 r. do 31.12.2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie)wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Spytkowice, na których zamieszkują mieszkańcy (- ilość zameldowanych mieszkańców ok. 4 540, pow. Gminy ok. 3220 ha) w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r.września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r. poz. 1875), z zapisami Uchwały Nr XXXIV/510/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dn. 27 marca 2017 r. z późn. zm. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016-2022 oraz postanowieniami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Spytkowice . 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zgromadzonych w workach, pojemnikach i kontenerach usytuowanych przy zamieszkałych budynkach mieszkalnych.: a) zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, b) segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny) podanych poniżej rodzajów odpadów: a. papier i tektura (kody 20 01 01, 15 01 01), b. metal i tworzywa sztuczne (kody15 01 04, 20 01 40,15 01 02,20 01 39), c. szkło (kody 20 01 02, 15 01 07), d. opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05), c) odpadów ulegających biodegradacji (kody 20 02 01), d) odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych (tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne) o kodach 20 01 13, 20 01 14, 20 01 15,20 01 19,20 01 21, 20 01 27, 20 01 29, 20 01 33, e) przeterminowanych leków (kody 20 01 31, 20 01 32), f) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (kody 20 01 35, 20 01 36, 20 01 23), g) odpadów wielkogabarytowych (kod 20 03 07), h) budowlanych (kody 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 81 oraz 17 02 01, 17 02 03), i) zużyte opony (kod 16 01 03). 2) W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu południowego zgodnie z Uchwałą Nr XXXIV/510/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dn. 27 marca 2017 r. z późn. zm. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 20162022. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania i postępowania z odpadami zgodnie z art. 20Ustawyo odpadach z dnia14 grudnia 2012 r. (Dz. U. 2016poz.1987 z późn. zm.). 3) Właściciele nieruchomości zamieszkałych od których będą odbierane odpady, mają obowiązek gromadzenia odpadów w następujących typach pojemników (urządzeń do gromadzenia odpadów) : a) papier i tekturę w workach koloru niebieskiego lub oznaczonych pojemnikach, b) metal i tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe w workach koloru żółtego lub oznaczonych pojemnikach, c) szkła w workach koloru zielonego lub oznaczonych pojemnikach, d) odpady ulegające biodegradacji workach o zabarwieniu fioletowym lub do oznaczonych pojemników, e) odpadów komunalnych niesegregowanych - dla pozostałych frakcji odpadów komunalnych nienadających się do segregacji - w workach koloru czarnego i lub oznaczonych pojemnikach, 4) Zamawiający dopuszcza/przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego polegającego na wyposażeniu nieruchomości w pojemniki (pojemniki i worki) służące do zbierania odpadów komunalnych. 5) W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo-transportową oraz o odpowiednim stanie technicznym wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zgodnie Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 11 stycznia 2013 r. poz. 122). 6) Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia - zamawiający będzie wymagał, aby na drogach będących w zarządzie zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, nie powodujący niszczenia dróg (część dróg wąska, ze znacznym spadkiem podłużnym, ograniczonymi warunkami manewrowania). 7) Częstotliwość odbioru odpadów na terenie Gminy Spytkowice z obszarów zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej i wielorodzinnej będzie odbywał się wg podziału na odpady : a) zbierane selektywnie: papier i tektura, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, szkło, odpady ulegające biodegradacji - odbiór odpadów min. jeden raz w ciągu miesiąca; b) odpady zmieszane/pozostałości po segregacji- odbiór odpadów min. jeden raz w ciągu miesiąca; c) odpady wielkogabarytowe, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony i odpady komunalne zaliczane do niebezpiecznych- zbiórka odpadów nie rzadziej niż dwa razy w ciągu roku na zasadzie akcji ogłoszonej wcześniej przez Zamawiającego w uzgodnieniu z Wykonawcą, ze specjalnie do tego wyznaczonych miejsc zbiórki, na które Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć kontenery o pojemności uzgodnionej z Zamawiającym. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, innych odpadów problematycznych oraz odpadów segregowanych będzie następował z ogólnodostępnego punktu w momencie zapełnienia pojemników i kontenerów. 8)Ogólnodostępny punkt będzie zlokalizowany na terenie oczyszczalni ścieków w Spytkowicach. Ponadto będą 3 mini punkty selektywnej zbiórki (przy Szkole Podstawowej Nr 2, Szkole Podstawowej Nr 3 i Urzędzie Gminy)odpadów komunalnych (tzw. gniazd dzwonów) na papier, metal i tworzywo sztuczne, szkło. Odbiór odpadów segregowanych z trzech mini punktów będzie następował w momencie zapełnienia pojemników i kontenerów. Trzy mini punkty są wyposażone w pojemniki typu dzwon więc wykonawca musi dysponować odpowiednim samochodem do opróżniania lub w razie braku takiego może w zamian dostarczyć odpowiednie kontenery. 9)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno- prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 10) Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Spytkowice Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu zgodnie z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnej lub zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (właściwej dla regionu południowego zgodnie z Uchwałą Nr XXXIV/510/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dn. 27 marca 2017 r. z późn. zm. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016-2022)oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. kart przekazania odpadów. 11)Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016r., poz. 2167)oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676). 12) Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę przekaże Zamawiającemu. 13) Wykonawca zobowiązany jest do: a) ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w Punkcie Skupu Surowców Wtórnych w Spytkowicach lub w Punkcie Skupu Surowców Wtórnych w Rabie Wyżnej, b) przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Spytkowice na karcie przekazania odpadów, c) terminowego zbierania i wywożenia odpadów według ustalonego harmonogramu, d) przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu, e) niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi, f) rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych przepisami dokumentów, g) utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy, h) w sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie, i) wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbieraniai zagospodarowania odpadów komunalnych, 14) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych, w terminie10 dni od zakończenia danego miesiąca. b) miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych, w terminie10 dni od zakończenia danego miesiąca. c) zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych pochodzących z zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. d) karty przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami, e) półroczną informację o masie poszczególnych rodzajów odpadów (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowanych do składowania wraz z podaniem instalacji, do której zostały przekazane. Informacja ta ma być składana do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. Przewidywana ilość odpadów zebranych terenu Gminy w ciągu roku: ok. 450 Mg w tym segregowanych –ok. 135 Mg. Ilość oszacowano na podstawie ilości odpadów odebranych od mieszkańców w okresie od października2016 dowrześnia2017 wg faktur i szacunków w podanych miesiącach, która wyniosła: odpady zmieszane – 322,90 Mg, odpady segregowane (tworzywa sztuczne, szkło, papier i tektura, metal, wielkogabarytowe i inne problematyczne) –133,74 Mg. Wskazane powyżej ilości odebranych odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający przewiduje wniesienie wadium w wysokości 5 000,- zł (słownie złotych: pięć tysięcy). 10.2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym),gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z pózn. zm.). 10.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Rabie Wyżnej nr rach.: 35 88 150002 0000 0000 9364 0017 Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uznaje sie datę wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego. 10.4. Pozostałe formy wadium wymienione w pkt. 10.2. wymagają złożenia odpowiednich dokumentów w Kasie Urzędu Gminy Spytkowice, 34-745 Spytkowice 26 do dnia 12.12.2017 r. do godz. 10.00. 10.5. Wadium wniesione w formie poręczeń lub gwarancji musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium na każde jego żądanie w terminie związania ofertą w przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W celu potwierdzenia uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności (art. 22 ust.1,1a1b ustawy – Prawo zamówień publicznych): Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na transport odpadów (zgodnie z art. 233 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm), wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Spytkowice. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie spełnia nie spełnia. W celu potwierdzenia wiedzy i doświadczenia (art.22d ustawy –Prawo zamówień publicznych) Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że realizuje lub zrealizowali w okresie trzech ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie usługę w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych o wielkości 300 Mg/rok (gospodarstwa domowe, podmioty gospodarcze itp.) Doświadczenie Wykonawcy, powinno być potwierdzone referencjami, z których wynika odpowiednio, że usługi te ostały wykonane z należytą starannością i rzetelnością. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana na zasadzie spełnia nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach