Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Polanica-Zdrój w okresie od 01 lipca 2018 do 31 grudnia2019r

Gmina Miejska Polanica-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 57320 Polanica-Zdrój, ul. Dąbrowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 680 600 , fax. 0-74 86 810 46
  • Data zamieszczenia: 2018-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Polanica-Zdrój
    ul. Dąbrowskiego 3
    57320 Polanica-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 748 680 600, fax. 0-74 86 810 46
    REGON: 89071794100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.polanica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Polanica-Zdrój w okresie od 01 lipca 2018 do 31 grudnia2019r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Charakterystyka gminy • Powierzchnia Gminy – 1722ha • Szacunkowa ilość nieruchomości niezamieszkałych - ok.170 Ilość odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w roku 2017. Rodzaj odpadu komunalnego 2017 Zmieszane 1567 Mg Papier i tektura 45 Mg Szkło 58Mg Tworzywa sztuczne 17 Mg Zmieszane odpady opakowaniowe 0,03 Mg 3.2.Zakres zamówienia 3.2.1 Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, położonych na terenie gminy Polanica-Zdrój. 3.2.2 Wykonawca zobowiązany jest do odbierania wytworzonych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych, zgodnie z deklaracją, złożoną do Gminy przez właściciela nieruchomości niezamieszkałej, w której to określa rodzaj prowadzonej zbiórki odpadów – selektywny bądź nieselektywny oraz deklaruje liczbę pojemników na odpady komunalne. 3.2.3 W przypadku napływu nowych deklaracji, bądź w drodze wydania decyzji administracyjnych, ustalających wysokość opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów, usługa zostanie poszerzona o odbiór odpadów z kolejnych nieruchomości 3.2.4 Podstawą rozliczenia między Zamawiającym , a Wykonawcą będzie ilość odebranych odpadów , wyrażona w m³ , wynikająca ze złożonych deklaracji i decyzji administracyjnych. 3.3. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: 1) odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych zbieranych w sposób nieselektywny 2) odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych zbieranych przez właścicieli nieruchomości w sposób selektywny, z uwzględnieniem podziału na następujące frakcje: -papier i tektura -metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe -szkło opakowaniowe 3) odbioru odpadów biodegradowalnych zielonych ( trawa, liście, gałęzie) – w ilości do 400l w miesiącu . Odbiór nie będzie obejmował odpadów kuchennych. 4) odbioru stałych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w częstotliwości – raz w tygodniu 5) odbioru odpadów ze zbiórki prowadzonej selektywnie- nie rzadziej, niż 2 razy w miesiącu 6) odbioru odpadów z terenów ogrodów działkowych – nie rzadziej, niż raz w miesiącu 7) przeprowadzania kontroli rzetelności selektywnego zbierania odpadów komunalnych przez właściciela nieruchomości. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, ma obowiązek udokumentowania tego faktu za pomocą zdjęć fotograficznych, oraz powiadomienia Zamawiającego drogą telefoniczną lub e-mailową o zaistniałym zdarzeniu. 8) dysponowania pojazdami do odbioru odpadów komunalnych z pojemników o pojemnościach 110l, 120l, 240l, 400l, 1100l oraz pojemników typu KP-7. 9) wdrożenia od dnia 01.08.2018r. systemu do kontroli zbiórki odpadów komunalnych w oparciu o identyfikatory RFID UHF. Wszystkie elementy systemu muszą mieć stosowne, przewidziane prawem dopuszczenia i certyfikaty. 10) udostępniania danych o pracy pojazdów ( kamerka umieszczona na pojeździe-dane muszą być przechowywane przez okres min. 6 msc., GPS – dane muszą być przechowywane 5 lat) 11) zapewnienia Zamawiającemu przez cały okres realizacji zamówienia systemu monitorowania pracy sprzętu oraz wskazania miejsc wyładunku obejmującego: a) bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS b) odwzorowanie aktualnej pozycji przebytej trasy pojazdu z dokładnością umożliwiającą jednoznaczne określenie miejsca (adresu) wykonywania pracy 10) utrzymania i wyposażenia stanowiska dyspozytorskiego Zamawiającego w odpowiedni sprzęt, umożliwiający wykonanie funkcji opisanych w pkt. 9) a, b. 11) przeszkolenia min. 1 (jednej) osoby w zakresie obsługi oprogramowania , oraz zapewnienia licencji oprogramowania. 12) zapewnienia na żądanie Zamawiającego dostępu do zapisów z kamerki umieszczonej na samochodzie, w celu weryfikacji sytuacji spornych dot. nieprawidłowej segregacji odpadów, nieodebrania odpadów komunalnych oraz w celu potwierdzenia wykonania usługi mycia i dezynfekcji pojemników. 13) utrzymywania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać usługę przy użyciu specjalistycznej myjki, dwukrotnie w ciągu roku kalendarzowego, w okresie od marca do października.Za potwierdzenie realizacji usługi, Zamawiający uzna zapis systemu pozycjonowania satelitarnego GPS dla pojazdu wyposażonego w specjalną myjkę oraz zapis z kamerki samochodowej. 14) osiągania rocznych poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła, zgodnie z art. 3b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (tj. Dz.U.2017, poz.1289 ) 15) ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, przekazywanych do składowania, zgodnie z art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (tj. Dz.U.2017, poz.1289 ) 16) prowadzenia własnej kontroli w zakresie realizacji zamówienia. 17) przygotowywania sprawozdań z zakresu wykonywanych czynności i zadań; w tym sporządzania półrocznych sprawozdań zgodnie z art.9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (tj.Dz.U.2017, poz.1289). 18) przeładowywania odpadów w Oddziale Gospodarowania Odpadami w Polanicy- Zdroju, ul.Polna 1. 19) dostarczania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Szalejów Górny odpadów biodegradowalnych zielonych ( trawa, liście, gałęzie) , umieszczanych przez właścicieli nieruchomości w workach 20) sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych na terenie gminy Polanica-Zdrój , z uwzględnieniem poniższych wytycznych: a) W ramach świadczonej usługi Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych , w oparciu o wykaz nieruchomości, z uwzględnieniem częstotliwości odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. b) Pierwszy harmonogram będzie obejmował drugie półrocze 2018r. od dnia 01.07.2018 r – 31.12.2018r. Kolejny harmonogram ma być przedłożony na pełny rok 2019, w terminie co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem nowego roku kalendarzowego. c) Harmonogram ma być opracowany w formie kalendarza odbioru dla poszczególnych ulic ,ma być przejrzysty i pozwalać na łatwe wyszukiwanie terminów wywozu poszczególnych rodzajów odpadów. d) Musi uwzględniać dni ustawowo wolne od pracy – Wykonawca zapewni odbiór odpadów w następnym dniu po dniu ustawowo wolnym od pracy oraz wyraźnie oznaczy występującą nieregularność. e) Projekt harmonogramu odbioru odpadów komunalnych powinien zostać przedłożony do zaakceptowania Zamawiającemu w terminie najpóźniej 7 dni od przekazania Wykonawcy wykazu nieruchomości niezamieszkałych. f) Harmonogram musi zostać udostępniony właścicielom nieruchomości obsługiwanych poprzez publikowanie na stronie internetowej Wykonawcy oraz dystrybuowanie w formie wydruków. 3.4. Miejsce świadczenia usługi 3.4.1 Miejsce świadczonej usługi odbierania odpadów komunalnych obejmuje obszar Gminy Polanica – Zdrój. Na tym terenie Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości , na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. 3.4.2 Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Polanica- Zdrój obejmuje pojemniki wymienione w deklaracji złożonej do Gminy. 3.4.3 Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne obejmuje ok. 170 nieruchomości, w których funkcjonują : a) szkoły, żłobki, przedszkola i inne placówki oświatowe, b) organy administracji państwowej i samorządowej c) zakłady opieki zdrowotnej, zakłady opiekuńcze, szpitale, d) lokale handlowe, e) punkty handlowe poza lokalem, f) lokale gastronomiczne oraz uliczne punkty szybkiej konsumpcji, g) zakłady rzemieślnicze, usługowe i produkcyjne, h) internaty, sanatoria, hotele, pensjonaty, i) rodzinne ogrody działkowe j) targowiska k) cmentarz
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), w terminie do dnia 19.06.2018 r. do godziny 10:00. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy - konto depozytowe Gminy Polanica-Zdrój BANK PEKAO S.A. Oddział w Polanicy-Zdroju nr 34 1240 3464 1111 0010 3997 8269 z dopiskiem „Odbiór odpadów z nieruchomości niezamieszkałych”.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) posiadający zezwolenie na transport odpadów , o którym mowa w art. 49 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r., poz. 21 ze zm.) lub wpis do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami, który jest prowadzony przez marszałka województwa 2) posiadający wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 .9. 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach