Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych zmieszanych oraz odpadów segregowanych z terenu Gminy Przedecz

Gmina Przedecz ogłasza przetarg

  • Adres: 62-635 Przedecz, Pl. Wolności 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-63 273-84-67 , fax. 0-63 273-84-67
  • Data zamieszczenia: 2014-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Przedecz
    Pl. Wolności 1 1
    62-635 Przedecz, woj. wielkopolskie
    tel. 0-63 273-84-67, fax. 0-63 273-84-67
    REGON: 31101932600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wokiss.pl/przedecz/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych stałych zmieszanych oraz odpadów segregowanych z terenu Gminy Przedecz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Przedecz (dalej Gmina), z wyłączeniem odpadów powstających na Nieruchomościach Niezamieszkałych. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje nieruchomości określone w załącznikach 11 i 12 do SIWZ, z zastrzeżeniem że wykaz ten może ulec zmianie w okresie wykonywania umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1.Wykonawca odpowiada za zbiórkę zmieszanych i selektywnie zbieranych odpadów komunalnych oraz ich transport i zagospodarowanie. 2.W ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) zlokalizowanej w Krzyżanówku, Gmina Krzyżanów, zgodnie z Uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012.3.Zbiórka odpadów komunalnych bezpośrednio z Nieruchomości Zamieszkałych odbywać się będzie z podziałem na:selektywnie zebrane odpady komunalne, w tym:tzw.frakcja sucha, tj. papier, tektura (makulatura), metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (opakowania wykonane co najmniej z dwóch materiałów, tak że nie można ich rozdzielić w sposób ręczny lub przy zastosowaniu prostych metod mechanicznych), zbierane do jednego pojemnika lub worka;szkło zbierane do pojemnika lub worka;odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone i opakowania ulegające biodegradacji- zbierane do pojemnika lub worka. Zbiórką odpadów biodegradowalnych objęte są tylko nieruchomości z terenu miasta Przedecz. odpady komunalne zmieszane (pozostałość po zbiórce selektywnej, inne odpady komunalne niepodlegające zbiórce selektywnej). 4.W załączniku nr 5 do SIWZ zamieszczono mapkę z zaznaczonymi drogami przebiegającymi przez teren Gminy Przedecz. W załączniku nr 5a zamieszczono mapkę z zaznaczonymi drogami na terenie miasta Przedecz. Łączna ilość dróg na terenie Gminy Przedecz wynosi ok. 130 km. 5.Wykonawca zapewni gospodarstwom domowym w zabudowie jednorodzinnej worki żółte na frakcję suchą, zielone na szkło i brązowe na odpady biodegradowalne. Wykonawca dostarczy worki bezpośrednio do właścicieli nieruchomości zabudowy jednorodzinnej. 6.Wykonawca użyczy Zamawiającemu, w celu wyposażenia Nieruchomości Zamieszkałych, pojemniki lub kontenery na odpady, spełniające wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Przedecz, zgodnie z następującymi zasadami: gospodarstwa domowe zlokalizowane w Zabudowie Jednorodzinnej w pojemniki o pojemności 120 litrów, 240 litrów lub 1100 l. na zmieszane odpady komunalne.gospodarstwa domowe zlokalizowane w Zabudowie Wielorodzinnej, poprzez wyposażenie zbiorczych punktów gromadzenia odpadów:w pojemniki o pojemności 1100 litrów na pozostałe zmieszane odpady komunalne, resztki z selektywnego sortowania;w pojemniki o pojemności 1100 litrów na odpady ulegające biodegradacji (w tym odpady zielone i opakowania ulegające biodegradacji);7.Ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych, w które Wykonawca wyposaża nieruchomości oraz punkty gromadzenia odpadów, musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców i wynikającej z częstotliwości ich opróżniania. Zastrzega się jednak, że wykonawca będzie miał obowiązek zwiększenia ilości pojemników w razie zgłoszenia takiego zapotrzebowania przez Zamawiającego.8.Ilość i pojemność urządzeń do gromadzenia selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w które Wykonawca wyposaża nieruchomości oraz punkty gromadzenia odpadów, musi być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców i wynikającej z częstotliwości ich odbierania lub opróżniania przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów segregowanych, 9.Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania ilość i pojemności urządzeń do gromadzenia odpadów w terminie do 30 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego,10.Wykonawca jest zobowiązany oznaczyć kontenery i pojemniki w sposób umożliwiający odróżnienie ich przeznaczenia od innych kontenerów czy pojemników.11.Naprawy lub wymiany uszkodzonych kontenerów i pojemników na odpady dokonuje Wykonawca na własny koszt.12.Szczegółowy sposób i częstotliwość odbioru odpadów z podziałem na frakcje oraz typ zabudowy z terenu Miasta i Gminy Przedecz określa załącznik nr 10 do SIWZ .13.Harmonogram odbioru odpadów komunalnych dla Gminy zostanie sporządzony przez Wykonawcę i będzie stanowił załącznik do umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych.14.Wykonawca zobowiązany jest do obsługi stałego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych Odpadów Komunalnych zlokalizowanego na terenie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Przedczu do którego przyjmowane są :chemikalia,zużyte baterie i akumulatory,zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne opady wielkogabarytowe,zużyte opony,odpady budowlane i rozbiórkowe, folie po kiszonkach i nawozach,odpady zielone,15.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i właściwego zagospodarowania ww. odpadów z PSZOK. Odbiór nastąpi po uprzednim zgłoszeniu konieczności ich odebrania przez Zamawiającego.16.Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00.17.Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić Zamawiającemu.18.Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Przedecz19.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania co miesiąc Zamawiającemu ewidencji nieruchomości z których zostały odebrane zmieszane i selektywnie zebrane odpady, w zakresie ilości zebranych odpadów (ilość i pojemność pojemników z odpadami zmieszanych oraz ilość poszczególnych worków z odpadami zebranymi selektywnie).20.Wykonawca zobowiązany jest kontrolować realizowane przez właściciela nieruchomości obowiązki w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny. Wykaz nieruchomości prowadzących selektywne zbieranie odpadów komunalnych Zamawiający przekaże Wykonawcy w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy.21.Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych oraz przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm).22.Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645).23.Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676), 24.Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług dodatkowych płatnych, tj. udostępnienie pojemnika (kontener, worek typu big- bag) przeznaczonego na odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie oraz odbiór i zagospodarowanie tych odpadów,25.Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemnika (na mniejszej lub większej pojemności) na odpady komunalne na wniosek właściciela nieruchomości i dostarczenia go do nieruchomości na czas realizacji przedmiotu zamówienia .26.Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Przedecz. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji.27.W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.28.Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem.29.Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach.30.Do końca miesiąca następującego po każdym kwartale, Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu pisemne kwartalne sprawozdania zawierające:informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji oraz miejscu i sposobie ich zagospodarowania,liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne;wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem,karty przekazania odpadów.31.Powyższe sprawozdania będą sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. Nr 630).Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska:1.W zakresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca ma obowiązek:porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów lub pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu;zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów zlokalizowanych w Zabudowie Wielorodzinnej oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń służących do gromadzenia odpadów - obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników lub kontenerów;oznaczenia obsługiwanych punktów gromadzenia odpadów zlokalizowanych w Zabudowie Wielorodzinnej poprzez umieszczenie na kontenerach i pojemnikach nazwy oraz oznaczenia graficznego firmy i numeru telefonu Wykonawcy;naprawiać lub ponosić koszty naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie (w tym: uszkodzenia chodników osiedlowych, punktów do składowania odpadów itp.),wyposażyć własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikatory, w terminie do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi;Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości:W zakresie używanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do:zapewnienia przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie,użytkowania pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług; pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i prawidłowo oznakowane oraz wyposażone w system:monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych;odbierania i transportowania odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 ze zm.); transport odpadów wielkogabarytowych, odpadów umieszczonych w szczelnych workach plastikowych, może odbywać się pojazdami ciężarowymi;zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę a także przed wydzielaniem nieprzyjemnego zapachu;zachowania właściwego stanu sanitarnego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcja sprzętu winno odbywać się w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej); pojazdy do odbierania odpadów komunalnych winny być myte z zewnątrz i wewnątrz oraz odkażane nie rzadziej niż raz w tygodniu;2.W zakresie bazy magazynowo- transportowej (zaplecza techniczno- biurowego):baza musi być usytuowana na terenie Gminy Przedecz lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Przedecz, na terenie do którego Wykonawca posiada tytuł prawny; baza musi być wyposażona w: miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją ,pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób,miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową.W zakresie wyposażenia bazy należy zapewnić aby:teren bazy magazynowo- transportowej był zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym;miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu; miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych były zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych;teren bazy magazynowo- transportowej był wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145 ze zm).4.Samochody do realizacji przedmiotu zamówienia należy garażować wyłącznie na terenie bazy transportowej.5.Urządzenia rezerwowe, przeznaczone do remontu takie jak kontenery, pojemniki i inne winny być składowane na terenie bazy transportowej z zachowaniem wymaganych przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony środowiska itp.6.Wstęp na teren bazy transportowej Wykonawcy należy umożliwić przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom publicznych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz realizacji wymagań wynikających Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Przedecz;7.Dopuszcza się aby część transportowa i część magazynowa znajdowały się na oddzielnych terenach, z tym że wówczas ww. wymagania stosuje się odpowiednio do tych terenów i wyposażenia.Dane ilościowe pozwalające ocenić wartość oferty:1.Liczba mieszkańców(wg deklaracji), którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych w Gminie Przedecz - około 3 518 osób.2.Liczba mieszkańców nieruchomości w Zabudowie Jednorodzinnej ( wg deklaracji):3 223 osób, 3.Liczba mieszkańców nieruchomości w Zabudowie Wielorodzinnej ( wg deklaracji):- 295 osób,4.Liczba pojemników 120 litrów przeznaczonych do wyposażenia gospodarstw domowych w Zabudowie Jednorodzinnej:minimum 973 szt.,maksimum 1070 szt.,5.Liczba pojemników 240 litrów przeznaczonych do wyposażenia gospodarstw domowych w Zabudowie Jednorodzinnej :minimum 202szt,maksimum 252 szt,6.Liczba pojemników1100 l przeznaczonych do wyposażenia gospodarstw domowych w Zabudowie Jednorodzinnej:minimum 8 szt.,maksimum10 szt,7.Liczba pojemników 1100 l na odpady biodegradowalne przeznaczonych do wyposażenia punktów zbiórki odpadów komunalnych w Zabudowie Wielorodzinnej:minimum 15 szt.,maksimum 18 szt,8.Liczba pojemników 1100 l na zmieszane odpady komunalne przeznaczonych do wyposażenia punktów zbiórki odpadów komunalnych w Zabudowie Wielorodzinnej. minimum16 szt.maksimum 19 szt.9.Worki na odpady i ich charakterystyka:worki żółte (wykonane z folii polietylenowej LDPE o intensywności zabarwienia (przezroczystość) worka pozwalającej na ocenę zawartości worka, grubości min. 30 mikrometrów, z nadrukiem jednostronnym informującym o odpadach, które mogą być w nim gromadzone):minimum 1500 sztuk w ciągu 1 miesiącaworki zielone(wykonane z folii polietylenowej LDPE o intensywności zabarwienia (przezroczystość) worka pozwalającej na ocenę zawartości worka, grubości min. 30 mikrometrów, z nadrukiem jednostronnym informującym o odpadach, które mogą być w nim gromadzone):minimum 1000 sztuk w ciągu 1 kwartału worki brązowe wykonane z folii polietylenowej LDPE o intensywności zabarwienia (przezroczystość) worka pozwalającej na ocenę zawartości worka, grubości min. 30 mikrometrów, z nadrukiem jednostronnym informującym o odpadach, które mogą być w nim gromadzone):minimum 300 sztuk w ciągu 2 tygodni10.Wykaz nieruchomości oraz gospodarstw domowych z rodzajem pojemników oraz rodzajem worków w zabudowie jednorodzinnej na terenie Gminy Przedecz określona została w załączniku nr 11 do SIWZ.11.Wykaz nieruchomości oraz gospodarstw domowych ze wskazaniem ilości mieszkańców wraz z rodzajem pojemników w zabudowie wielorodzinnej na terenie Gminy Przedecz określona została w załączniku nr 12 do SIWZ.12.Ilości nieruchomości są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, o których mowa w art. 6m ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 900000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: aspekt środowiskowy- warunek ekologiczny
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wokiss.pl/przedecz/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach