Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach położonych na terenie Gminy Bielsk Podlaski

Gmina Bielsk Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7306851, 7305031 , fax. 857 302 015
  • Data zamieszczenia: 2020-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsk Podlaski
    ul. Mickiewicza 46
    17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 7306851, 7305031, fax. 857 302 015
    REGON: 50659007000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach położonych na terenie Gminy Bielsk Podlaski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych powstających na nieruchomościach na terenie Gminy Bielsk Podlaski gromadzonych w kontenerach lub pojemnikach zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028.) oraz UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach na terenie Gminy Bielsk Podlaski gromadzonych selektywnie w następujący sposób: 1.1 odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury gromadzone w kontenerach, pojemnikach lub workach zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028.) oraz UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 1.2 odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe gromadzone w kontenerach, pojemnikach lub workach zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028.) oraz UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 1.3 odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła bez podziału na szkło białe i kolorowe gromadzone w kontenerach, pojemnikach lub workach zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028.) oraz UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 1.4 odbiór i zagospodarowanie bioodpadów gromadzonych w kontenerach lub pojemnikach zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028.) oraz UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz. 2163), 1.5 odbiór i zagospodarowanie odpadów zielonych gromadzonych w kontenerach, pojemnikach lub workach zgodnie z UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 1.6 odbiór i zagospodarowanie odpadów mineralnych typu: popiół, żużel powstających na nieruchomościach na terenie Gminy Bielsk Podlaski gromadzonych kontenerach, pojemnikach lub workach zgodnie z UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 1.7 odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych (w tym opon małych o wielkości do 20”) powstających na nieruchomościach na terenie Gminy Bielsk Podlaski, 1.8 odbiór i zagospodarowanie odpadów elektrycznych i elektronicznych (tzw. elektrośmieci) powstających na nieruchomościach na terenie Gminy Bielsk Podlaski, 1.9 odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków z nieruchomości na terenie Gminy Bielsk Podlaski, 1.10 wyposażenie, na okres świadczenia usługi, nieruchomości objętych zamówieniem w kontenery, pojemniki oraz/lub worki na poszczególne rodzaje odpadów gromadzonych zgodnie z UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 1.11 wyposażenie dwóch szkół na terenie Gminy Bielsk Podlaski w pojemniki na zużyte baterie i akumulatorki, 2. Zasięg terytorialny i dane ilościowe dotyczące usługi: Przedmiotem zamówienia są objęte nieruchomości zamieszkałe, niezamieszkałe (w tym cmentarze) oraz czasowo wykorzystywane (letniskowe) na których powstają odpady komunalne z terenu administracyjnego Gminy Bielsk Podlaski. Szczegółowy wykaz zostanie przekazany Wykonawcy po podpisaniu umowy, a wszelkie zmiany będą przekazywane sukcesywnie w trakcie trwania umowy. 2.1 Dane ilościowe: 2.1.1 powierzchnia obszaru administracyjnego Gminy Bielsk Podlaski ~430km2, 2.1.2 ilość miejscowości zgodnie z rejestrem TERYT – 61, 2.1.3 ilość gospodarstw domowych objętych zbiórką odpadów razem ~3041 (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±15%) w tym: ilość gospodarstw domowych w budynkach wielorodzinnych ~32 (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±20%), ilość nieruchomości zamieszkałych poza zwartą zabudową (kolonie) z utrudnionym dojazdem drogami gruntowymi razem ~99 z czego w odległości od drogi utwardzonej do 100m ~18, w odległości od drogi utwardzonej 100-200m ~7, w odległości od drogi utwardzonej ponad 200m ~74 (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±20%), 2.1.4 ilość nieruchomości wykorzystywanych czasowo (letniskowych) ~300 (przewidywana możliwość zmian ±30%), w tym ilość nieruchomości czasowo wykorzystywanych (letniskowych) poza zwartą zabudową ~50 (przewidywana możliwość zmian ±50%), 2.1.5 ilość nieruchomości niezamieszkałych (na których jest prowadzona działalność gospodarcza oraz cmentarze szt.17) ~46 (przewidywana możliwość zmian ±20%), 2.1.6 ilość osób objętych zbiórką odpadów wg złożonych deklaracji ~5889 (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±20%), 2.1.7 ilość powstających odpadów rocznie (wyliczenia własne na podstawie danych ze sprawozdania oraz szacunku) – ~1300Mg/a (zakładana możliwość zmian w zakresie ±10%), 2.1.8 ilość odpadów wielkogabarytowych rocznie – ~50Mg/a (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±20%), 2.1.9 ilość opon o wymiarach do 20” - ~2000szt/a (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±20%), 2.1.10 ilość odpadów elektrycznych rocznie – ~9Mg/a (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±20%), 2.1.11 ilość przeterminowanych leków rocznie – ~0,3Mg/a (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±30%), 2.1.12 ilość pojemników o pojemności min. 50 l na odpady segregowane (papier) ~2785szt. (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±10%), zamiennie worków o pojemności 50 l ~35000szt. (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±10%), 2.1.13 ilość pojemników o pojemności min. 50 l na odpady segregowane (szkło) ~2785szt. (przewidywana możliwość zmian ±10%), zamiennie worków o pojemności 50l ~35000szt. (przewidywana możliwość zmian ±10%), 2.1.14 ilość pojemników o pojemności min. 100 l na odpady segregowane (metal i plastik) ~2785 (przewidywana możliwość zmian ±10%), zamiennie worków o pojemności min. 50l ~70000szt. (przewidywana możliwość zmian ±10%), 2.1.15 ilość pojemników o pojemności min. 100 l na odpady zmieszane ~2662szt. (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±10%), 2.1.16 ilość pojemników o pojemności min. 50 l na bioodpady ~121szt. (przewidywana możliwość zmian ±30%), 2.1.17 ilość pojemników (kontenerów) na bioodpady o pojemności 360-700 l ~5szt. (przewidywana możliwość zmian ±100%), 2.1.18 ilość pojemników o pojemności 200-240 l na odpady zmieszane ~175szt. (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±30%), 2.1.19 ilość pojemników na popiół, żużel, piasek o pojemności min. 50l ~120szt. (przewidywana możliwość zmian ±50%), zamiennie worków o pojemności 50 l ~1440szt. (przewidywania ilość zmian ±30%), 2.1.20 ilość pojemników (kontenerów) o pojemności 360-700 l na odpady do selektywnej zbiórki (określenie na jakie odpady w trakcie trwania umowy) ~35szt. (przewidywana możliwość zmian ±50%), 2.1.21 ilość pojemników o pojemności 360-700 l na odpady zmieszane ~10 szt. (przewidywana możliwość zmian w zakresie ±100%), 2.1.22 ilość kontenerów ~1100-7000 l na odpady segregowane i zmieszane ~59szt. (możliwość zmian w zakresie pojemności w zależności od potrzeb wynikłych w trakcie świadczenia usługi), 2.1.23 ilość worków o pojemności min. 100 l na odpady zielone ~1300 szt. (przewidywana możliwość zmian ±20%), 2.1.24 ilość pojemników na zużyte baterie i akumulatorki – 2szt., 3. Wymogi świadczenia usługi: 3.1 odbiór odpadów komunalnych zmieszanych 1 raz w miesiącu, 3.2 odbiór odpadów komunalnych zbieranych selektywnie (z wyjątkiem bioodpadów, odpadów zielonych, popiołu i żużlu, wielkogabarytowych, elektrośmieci, baterii i akumulatorków, leków ) 1 raz w miesiącu, 3.3 odbiór bioodpadów 2 razy w miesiącu, 3.4 odbiór popiołu, żużlu i piachu z zamiatania utwardzonych części nieruchomości 1 raz w miesiącu, 3.5 odbiór odpadów zielonych 2 razy w miesiącu w sezonie wegetacyjnym, 3.6 odbiór odpadów wielkogabarytowych powstających na zamieszkałych nieruchomościach nie rzadziej niż 1 raz w roku, odbiór opon o wymiarach do 20”, pochodzących z samochodów osobowych, raz w roku maksymalnie 4 szt. z jednej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych, 3.7 odbiór odpadów elektrycznych i elektronicznych (tzw. elektrośmieci) co najmniej 1 raz w roku, z tym że odbiór odpadów nie może rozpocząć się wcześniej niż od godz. 9.00 dnia odbioru, 3.8 odbiór zebranych baterii i akumulatorków zgromadzonych w ustawionych pojemnikach w szkołach na zgłoszenie, 3.9 odbiór przeterminowanych leków z nieruchomości 1 raz w roku; 4. Wymogi techniczne dotyczące pojemników, kontenerów i worków: 4.1 pojemniki i kontenery na odpady komunalne gromadzone selektywnie: 4.1.1 pojemność 100-120 l, 200-240 l, 300-700 l, ~1000-7000 l, 4.1.2 materiał z jakiego wykonany pojemnik dowolny w zależności od technologii opróżniania przyjętej przez Wykonawcę, 4.1.3 kolor i napis w zależności od rodzaju odpadów zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028.) oraz UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 4.2 worki na odpady komunalne gromadzone selektywnie: 4.2.1 pojemność 50 l, 100 l, 4.2.2 materiał z jakiego wykonany worek zgodny z UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 4.2.3 kolor i napis w zależności od rodzaju odpadów zgodnie z UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 4.3 Pojemniki i kontenery na odpady niesegregowane (zmieszane): 4.3.1 pojemność 100-120 l, 200-240 l, 300-700 l, ~1000-7000 l, 4.3.2 materiał z jakiego wykonany pojemnik dowolny w zależności od technologii opróżniania przyjętej przez Wykonawcę, 4.3.3 kolor i napis zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028.) oraz UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2018r. poz.2163), 4.4 Pojemniki na zużyte baterie i akumulatorki: 4.4.1 pojemność, materiał, kolor, oznaczenie dowolne, 4.4.2 pojemniki i worki muszą być wykonane z materiału i w sposób uniemożliwiający wydostawaniu się zawartości na zewnątrz, 4.5 Inne wymogi w zakresie wykonania i spełniania kryteriów świadczenia usługi: 4.5.1 Wykonawca musi posiadać stosowne wpisy do rejestrów i zezwolenia na odbieranie, transport i zagospodarowanie rodzajów odpadów objętych zamówieniem, 4.5.2 Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z prowadzeniem usługi, a w szczególności: posiadania kart przekazania odpadów odebranych z terenu Gminy Bielsk Podlaski do instalacji oraz podmiotów, którym przekazuje odpady oraz miesięcznych zestawień ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów z terenu Gminy Bielsk Podlaski z wyszczególnieniem kodów i ich masą i dostarczania tych dokumentów w celu weryfikacji usługi wraz z wystawioną fakturą za dany okres świadczenia usługi; kart drogowych środków transportu, którymi są transportowane odpady odebrane z terenu Gminy Bielsk Podlaski w celu umożliwienia przeprowadzenia kontroli jakości wykonywanej usługi przez Zamawiającego; w przypadku wykonywania zamówienia przez podwykonawców dokumentację tą w postaci potwierdzonych za zgodność kopii musi posiadać Wykonawca, 4.5.3 Wykonawca do wykonania zamówienia może zatrudniać Podwykonawców, zatrudniony Podwykonawca musi posiadać stosowne wpisy do rejestrów i zezwolenia na odbieranie, transport i zagospodarowanie rodzajów odpadów objętych zakresem świadczonych przez niego usług, 4.5.4 Wykonawca w ofercie przetargowej ma obowiązek wskazać instalacje, w szczególności instalacje komunalne, do których będzie przekazywać odebrane z terenu Gminy Bielsk Podlaski odpady; w przypadku odpadów: wielkogabarytowych, bioodpadów, elektrycznych oraz przeterminowanych leków Wykonawca w ofercie przetargowej może wskazać podmiot zbierający tego rodzaju odpady, 4.5.5 Wykonawca ma obowiązek powiadamiania mieszkańców o terminach odbierania odpadów tzn. właścicielowi / zarządcy / użytkownikowi każdej nieruchomości objętej świadczeniem usługi dostarczyć harmonogram odbioru, 4.5.6 Wykonawca musi spełniać warunki Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122), 4.5.7 Wykonawca lub Podwykonawca poza sprzętem do świadczenia usługi wskazanym w w/w rozporządzeniu musi posiadać sprzęt lub środki transportu umożliwiające poruszanie się po drogach nieutwardzonych w celu terminowego odbioru odpadów z nieruchomości położonych poza zwartą zabudową w okresie całorocznym, 4.5.8 Wykonawca w terminie do 10 lipca 2020r. obowiązany jest dostarczyć pojemniki, kontenery i worki przeznaczone do gromadzenia odpadów do nieruchomości wskazanych przez Zamawiającego, 4.5.9 Zamawiający dopuszcza stosowanie pojemników lub zamiennie worków na odpady zgodnie z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski, stosowanie pojemników lub worków nie musi być ujednolicone na całym terenie świadczenia usług, dopuszcza się system mieszany pojemniki/worki w zależności od organizacji odbioru ustalonej przez Wykonawcę oraz potrzeb właścicieli nieruchomości, w przypadku stosowania worków Wykonawca musi dostarczyć ich na początku świadczenia usługi „na start” minimalną ilość w zależności od wskazanej ilości przez Zamawiającego, w dalszym okresie świadczenia usługi worki należy dostarczać w zależności od wskazanych potrzeb przez właścicieli nieruchomości; 5. Informacja dla Wykonawcy: Wykonawca przed wypełnieniem oferty powinien szczegółowo zapoznać się z UCHWAŁĄ NR XXXIII/222/2018 RADY GMINY BIELSK PODLASKI z dnia 30 kwietnia 2018r. w sprawie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bielsk Podlaski” (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2019r. poz. 2163). 6. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób fizycznych tj. kierowców wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) transport odpadów komunalnych z terenu gminy, 7. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 8. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy w/w oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 9. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 6 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy - załącznik nr 2 do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 6 czynności. 10. Z tytułu niezatrudnienia osób na umowę o pracę oraz niezłożenia wymaganych dokumentów określonych w dziale III pkt 8 a)-d) SIWZ Wykonawca zapłaci Zamawiającemu tytułem kary umownej 1000,00 zł za każdy taki przypadek. Osoba niezatrudniona na umowę o pracę nie będzie mogła wykonywać czynności wskazanych w pkt 6 SIWZ. 11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez nie czynności. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. 12. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda przedkładana Zamawiającemu umowa powinna zostać przeanalizowana przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami w/w ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności tj.: zezwolenie na transport odpadów wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 w związku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.). Zamawiający uzna warunek za spełniony również w przypadku, gdy Wykonawca posiada zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów i na podstawie art. 32 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów. 2) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Bielsk Podlaski zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 z późn. zm.). 3) posiada zezwolenie na zbieranie odpadów lub równorzędne. 4) posiada wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej musi być spełniony: a) przez Wykonawcę samodzielnie, b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wypełniony formularz OFERTA-zał nr 1 do SIWZ, Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeżeli dotyczy). W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych). Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 6 do SIWZ (jeżeli dotyczy). Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej-zał nr 7 do SIWZ, 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, zobowiązany będzie do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczeń o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą Zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 6 do SIWZ. Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane. W sytuacji, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (w szczególności wiedza, doświadczenie), taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako Podwykonawcy. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymagane zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną odpowiednio innych podmiotów lub własne. Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 3) charakter stosunku, jaki będzie łączył podmiot udostępniający zasób z Wykonawcą 4) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1-9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia tj. odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach