Przetargi.pl
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Rybno w okresie od 01.04.2020-31.12.2020”

Gmina Rybno ogłasza przetarg

  • Adres: 96-514 Rybno, ul. Długa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 468 611 438 , fax. 468 611 438
  • Data zamieszczenia: 2020-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rybno
    ul. Długa 20
    96-514 Rybno, woj. mazowieckie
    tel. 468 611 438, fax. 468 611 438
    REGON: 75014846600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminarybno.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Rybno w okresie od 01.04.2020-31.12.2020”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i zagospodarowania poprzez odzysk lub unieszkodliwienie odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów segregowanych pochodzących z nieruchomości położonych na terenie gminy Rybno, na których zamieszkują mieszkańcy, z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów, dostarczenie pojemników i worków do obsługi zabudowy jednorodzinnej oraz kontenerów i pojemników do obsługi PSZOK w sposób zapewniający osiągnięcie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z zapisami : - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r. poz.2010 ze zm.) - ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tj. Dz.U z 2019 r. poz.701 z późn.zm), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (tj. Dz.U. z 2019r. poz. 2028), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r. poz.2167), - rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017r. poz.2412), - uchwały Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 3/19 z dnia 22 stycznia 2019 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla województwa mazowieckiego 2024 wraz z załącznikami - zgodny z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rybno. 1. Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie pojemnikowo-workowy system zbiórki odpadów komunalnych: 1.1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120l lub 240l a w przypadku przepełnienia pojemnika w workach o pojemności 120l. Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych ( zmieszanych ) odpadów komunalnych będzie nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie w okresie od kwietnia do października i nie rzadziej niż 1 raz na 4 tygodnie w okresie od listopada do marca w godzinach (7.00-20.00). Zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, 1.2 Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady (kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 03, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06,15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 02 08, 20 01 25, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99). Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Worki do odbioru od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zbieranych selektywnie będzie odbywać się według harmonogramu sporządzonego przez Wykonawcę w uzgodnieniu z Zamawiającym, a) bioodpady- nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie w okresie od kwietnia do października i nie rzadziej niż 1 raz na 4 tygodnie w okresie od listopada do marca, w godz. 7.00-20.00) b) szkło - nie rzadziej niż 1 raz na 4 tygodnie ,w godz. (7.00-20.00) c) papier – nie rzadziej niż 1 raz na 4 tygodnie ,w godz. (7.00-20.00) d) metale , plastik , opakowania wielomateriałowe - nie rzadziej niż 1 raz na 4 tygodnie, w godz. (7.00-20.00) e) popiół – nie rzadziej niż 1 raz na 4 tygodnie w okresie od października do końca kwietnia , w godz. (7.00-20.00) f) Meble, odpady wielkogabarytowe, chemikalia, zużyte opony (ilość 4 szt.) , wystawione przez właścicieli przed nieruchomości będą odbierane co najmniej 2 razy w roku przez Wykonawcę w ustalonych wcześniej terminach w godzinach (7.00-20.00) g) Zużyte baterie, akumulatory będą odbierane przez Wykonawcę z wyznaczonych miejsc na terenie Gminy Rybno na zgłoszenie telefoniczne o zapełnieniu pojemników. h) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 1 raz na 4 tygodnie w godzinach (7.00-20.00) 1.3 Worki do segregacji odpadów powinny posiadać następujące parametry: a) materiał: folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, b) pojemność: minimalna pojemność: 120l., c) kolor: Wykonawca powinien zapewnić worki w kolorach: - worek niebieski z napisem „Papier” - worek zielony z napisem „Szkło” - worek żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - worek brązowy z napisem „ Bioodpady” d) grubość: zapewniającej odpowiednią wytrzymałość mechaniczną worków, tj. co najmniej 60 mikronów, e) Oznakowanie - worki winny być opatrzone nadrukiem jednostronnym, na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone i zawierać informację jakie odpady winny być umieszczane w worku. Dodatkowo na workach może widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. f) Worki do selektywnej zbiórki popiołu: - materiał - dowolny, przystosowany do magazynowania tego rodzaju odpadu, - pojemność - przystosowana do gromadzenia odpadów w ilości nie większej niż 25kg, -oznakowanie - worki winny być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone; dodatkowo na workach może widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. 2. Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia (nie stanowiące limitów zamówienia): Szacuje się, że na terenie gminy Rybno istnieje ok. 890 nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej. Powierzchnia Gminy Rybno wynosi 72,84 km 2; Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie gminy Rybno na dzień 31 grudnia 2019r. –3462 osób. Liczba mieszkańców objętych systemem gospodarowania odpadami w 2019 roku wynosiła –3347 osoby. Gmina Rybno posiada na swoim terenie ok.100 km dróg. Masa odpadów odebranych z terenu gminy Rybno, określona jest na podstawie złożonych sprawozdań za rok 2018 firmy , mającej zawartą umowę z Gminą Rybno. Przedmiotem zamówienia nie jest objęte odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy z nieruchomości niezamieszkałych . 3. Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 3.1 W ramach Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych tzw. PSZOK odbierane będą następujące odpady: 1. papier, tektura 2. metale, 3. tworzywa sztuczne, 4. szkło, 5. bioodpady, 6. odpady opakowaniowe wielomateriałowe, 7 chemikalia, 8. odpady z tekstyliów i odzieży 9. zużyte baterie i akumulatory, 10. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 11. meble i inne odpady wielkogabarytowe, 12. odpady budowlane i rozbiórkowe, 13. zużyte opony, 14. odpady niebezpieczne 3.2. Wykonawca wyposaża PSZOK w pojemniki : - KP 7 lub większy do KP 16 w zależności od potrzeb Zamawiającego w ilości 3 szt. w tym 2 zamknięte i 1 otwarty. - pojemnik 1100 l - 5 sztuk - pojemnik 240l - 6 szt. - pojemnik na baterie i akumulatory - 2 szt. 3.3. Do obowiązków Wykonawcy należy zagospodarowanie odebranych z PSZOK odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie w/w czynności tj. kart przekazania odpadów. 3.4 Wykonawca zapewni systematyczny odbiór odpadów z PSZOK z taką częstotliwością , aby nie dopuścić do ich przepełnienia i wysypywania. Odbiór odpadów odbywać się będzie na podstawie zgłoszenia telefonicznego Zamawiającego. Zamawiający zapewni punkt ważenia pojazdów ( tj. Rybno, Aleja Kasztanowa 7, 96-514 Rybno) w momencie odbioru odpadów z PSZOK zlokalizowanego na Oczyszczalni Ścieków w Rybnie , ul. Towarowa 8, 96-514 Rybno. Masa odpadów odebranych w PSZOK: Kod odpadu Rodzaj odpadów Masa odpadów [Mg] w 2018r. 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu , gruzu ceglanego , odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 0,560 16 01 03 Zużyte opony 0,050 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 0,050 15 01 01 Opakowania z papieru 0,020 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 0,900 SUMA 1,58Mg
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł ( słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2.Wadium wnosi się pod rygorem wykluczenia z postępowania przed upływem składania ofert w jednej lub kilku niżej wymienionych form: 1)w pieniądzu (na konto Zamawiającego tj. -Bank Spółdzielczy w Sochaczewie Oddział w Rybnie nr : 14 9283 0006 0034 0135 2000 0030); 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110, z późn. zm.). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj. -Bank Spółdzielczy w Sochaczewie Oddział w Rybnie nr : 14 9283 0006 0034 0135 2000 0030. W tytule podając nazwę zadania i numer postępowania. Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie kopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formach określonych zgodnie z pkt VIII ppkt 2) - 5) potwierdzeniem jego wniesienia będzie oryginał właściwego dokumentu, z tym że do oferty należy załączyć kserokopie poświadczoną za zgodność z oryginałem, natomiast oryginał dokumentu wadialnego należy załączyć do oferty w sposób uniemożliwiający jego zaginięcie, pozwalający jednak na jego zwrot bez dekompletowania oferty – oryginał nie może być na stałe połączony z ofertą. UWAGA: Z treści dokumentu wadium składanego w formie niepieniężnej musi wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium , na pisemne (pierwsze) żądanie Zamawiającego, w przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności wskazanych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy. Dokument ten musi również zawierać termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji, przy czym termin ten nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 5.Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego zgodnie z przesłankami art.46 ust.5 ustawy, pozostali Wykonawcy zgodnie z przesłankami art.46 ust.4a ustawy. 6.Zasady zwrotu wadium reguluje art.46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada: - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymagany na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.) W przypadku składania oferty wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców (konsorcjum) spełnienie powyższych wymagań zobowiązani są wykazać tylko ci członkowie konsorcjum, którzy będą-faktycznie realizować część zamówienia, do którego wykonania wymagane jest dane zezwolenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą (wzór formularz ofertowy stanowiący zał. nr 2 do siwz.) Wykonawca przedkłada: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu-(zał. nr 4 do siwz ) 2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu–(zał. nr 3 do siwz) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów , w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jaki powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa wyżej. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik- pełnomocnictwo do podpisania ofert (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) podpisanej przez osobę figurującą we właściwym rejestrze lub innym dokumencie, jako posiadającą uprawnienia do podpisywania zobowiązań w imieniu Wykonawcy. W przypadku składania oferty wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców -pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców składających ofertę wspólnie w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) Oświadczenia składane po otwarciu ofert, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art.86 ust. 5 ustawy: Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art.86 ust.5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23 ustawy (wzór oświadczenia: zał. nr 10 do siwz).Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach