Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Jodłowa

Gmina Jodłowa ogłasza przetarg

  • Adres: 39-225 Jodłowa, Jodłowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 14 683 30 53;683 30 46;6302001 , fax. 14 630 20 02;683 30 44
  • Data zamieszczenia: 2019-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jodłowa
    Jodłowa 1A
    39-225 Jodłowa, woj. podkarpackie
    tel. 14 683 30 53;683 30 46;6302001, fax. 14 630 20 02;683 30 44
    REGON: 85166110000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Jodłowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług komunalnych, polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Jodłowa. 2) Usługi w zakresie gospodarki odpadami obejmują: a) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jodłowa - odpady będą odbierane ze zróżnicowaną częstotliwością: -odpady komunalne zmieszane oraz bioodpady - w miesiącach styczeń, luty, marzec - raz w miesiącu, natomiast w okresie od kwietnia do czerwca z częstotliwością raz na dwa tygodnie - pozostałe odpady segregowane raz w miesiącu, od poniedziałku do piątku od godz. 7:00 (pierwsza zbiórka w miesiącu styczniu 2020 r.) kod 200301 odpady komunalne zmieszane worek koloru czarnego, kod 200108- odpady kuchenne ulegające biodegradacji oraz 200201 odpady ulegające biodegradacji worek w kolorze brązowym kod ex 200199 - popioły z gospodarstw domowych worek w kolorze szarym kod 150101 – opakowania z papieru i tektury worek w kolorze niebieskim kod 150102 – opakowania z tworzyw sztucznych, 150104 opakowania z metali, 150105 opakowania wielomateriałowe worek w kolorze żółtym kod 150107 - opakowania ze szkła worek w kolorze zielonym b) Odbiór i zagospodarowanie odpadów pochodzących z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanym dalej PSZOK - odpady będą odbierane z częstotliwością raz w miesiącu, od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00 Wykonawca jest zobowiązany do przekazania zmieszanych odpadów komunalnych do instalacji komunalnej wskazanej w prowadzonej przez Marszałka Województwa liście funkcjonujących instalacji komunalnych, o których mowa w art. 38 b ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 poz.701 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest również do wskazania w swojej ofercie instalacji, w szczególności instalacji komunalnej do przetwarzania odpadów komunalnych, do której będzie przekazywał odebrane odpady. 3) Worki o których mowa powyżej zapewnia wykonawca odbierający odpady, a ich koszt zostanie przez niego wliczony do ogólnego kosztu odbioru odpadów komunalnych. Worki powinny być wykonane z foli LDPE, półprzeźroczyste o minimalnej pojemności: •worek czarny (poj. min. 110 l grubość min. 60 mikronów) •worek niebieski i żółty (poj. min. 110 l grubość min. 40 mikronów) •worek zielony, szary i brązowy (poj. min. 80 l grubość min. 70 mikronów) Nadruk na worku jednostronny, koloru czarnego, wielkość nadruku 35% powierzchni jednej strony worka, na czarnym worku napis koloru białego. Treść napisu na worku: „Gmina Jodłowa” oraz „nazwa rodzaju odpadu z wyszczególnieniem co można wrzucać do worka”. Treść nadruku zostanie przedstawiona do akceptacji Zamawiającemu. 4) Liczba worków na odpady: •niebieski - 2000 •żółty - 23000 •zielony - 4000 •szary - 1500 •brązowy - 1500 •czarny - 23000 UWAGA! Podana ilość worków jest szacunkowa i należy traktować ją orientacyjnie, ponieważ może ona ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego Worki dostarczane będą w systemie za każdy odebrany napełniony co najmniej w 90% worek wykonawca na posesji pozostawia worek pusty tego samego koloru. W przypadku zgłoszenia przez właściciela nieruchomości potrzeby, wykonawca dostarcza dodatkowe worki podczas zbiórki odpadów. Odbieranie odpadów przez wykonawcę odbywać się będzie przy posesji poprzez odczytanie kodu kreskowego i załadunek na odpowiedni środek transportu. Kody kreskowe powinny być odczytywane przy użyciu wzornika kodów. Wzornik zawiera kody kreskowe z podziałem na odpady zmieszane i segregowane . Pliki z odczytanymi danymi w wersji elektronicznej lub poprzez dostarczenie czytników Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Zakup czytników do kodów kreskowych należy do zadań Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania oddzielnie do każdego samochodu skanera kodów kreskowych od miesiąca lutego 2020r. Wykaz nieruchomości do zbiórki odpadów Zamawiający przekaże Wykonawcy przed rozpoczęciem realizacji zamówienia. 5) Charakterystyka gminy Wg złożonych deklaracji na terenie Gminy Jodłowa zamieszkuje ok. 4370 mieszkańców ok. 1417 gospodarstw w siedmiu sołectwach: Jodłowa Dolna, Jodłowa Górna, Jodłowa Wisowa, Dębowa, Dęborzyn, Dzwonowa, Zagórze. Liczba nieruchomości na których zlokalizowane są budynki mieszkalne może ulec zmianie. Zmiana taka nie będzie stanowić podstawy zmiany umowy bądź wynagrodzenia wykonawcy. W 2019 r. z terenu Gminy Jodłowa zebrano ok. 543,02 ton z czego: a) 190,60 ton odpady segregowanych, w tym: 7 ton odpad o kodzie 150101; 107,6 ton odpad o kodzie 150102; 64,44 tony odpad o kodzie 150107; 11,28 ton odpad o kodzie ex200199; 0,28 ton odpad o kodzie 200201; b) 338,42 ton odpady niesegregowane c) ok. 14 ton odpady PSZOK. UWAGA ! Podana ilość odbioru odpadów stanowi wielkość orientacyjną i Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. 6) Miejsca odbioru odpadów: Odpady na czas odbioru przez Wykonawcę będą znajdować się poza terenem nieruchomości w miejscach umożliwiających swobodny do nich dojazd. Ze względu na to, że odbiór i transport odpadów odbywał się będzie po sieci dróg zlokalizowanych na terenie gminy Jodłowa, (w tym również o nawierzchni gruntowo – żwirowej) koniecznym będzie dostosowanie pojazdów do warunków terenowych. Przeważającą ilość stanowią drogi gminne o szerokości ok. 2,5 m usytuowane w części na terenie górzystym. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, przed złożeniem oferty, zaleca się wykonawcy przeprowadzenie wizji lokalnej obszaru Gminy Jodłowa oraz przeprowadzenia symulacji przebiegu tras odbioru odpadów. 7) Opis wymagań dotyczący sprzętu wykorzystywanego do odbioru odpadów Wykonawca odbierający odpady powinien dysponować co najmniej 5-cioma pojazdami a w tym: - 2 samochodami do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - 2 samochodami do zbiórki selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - 1 samochodem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady komunalne należy dostosować do parametrów dróg, w szczególności ich szerokości oraz nośności. Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Jodłowa lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granic i na nieruchomości, do której posiada tytuł prawny. Szczegółowe wymagania w zakresie wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych określone zostały w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 8) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy, zostały zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. a) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - kierowanie pojazdami do zbiorki odpadów, załadunek odpadów, kierowanie i koordynacja realizacji zamówienia, b) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: - Usługi będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie osób wykonujących czynności w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia, Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wymienione w wykazie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, - Wykonawca, przez cały okres realizacji zamówienia, na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności niezbędne do realizacji zamówienia i/lub oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: - W przypadku nie przedstawienia w terminie oświadczenia lub informacji dokumentujących zatrudnienie osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości 1 000,00zł brutto, - W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku informacji lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w wykazie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy. 9) Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 9.1 W przypadku realizacji zamówienia przy udziale Podwykonawców, Wykonawca winien wskazać w ofercie zakres zamówienia, którego wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy i podać nazwy (firmy) Podwykonawców, na których zasoby Wykonawca się powołuje w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy Pzp). 9.2 Wykonawca może za zgodą Zamawiającego zmienić lub zrezygnować z Podwykonawcy wskazanego w ofercie. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1, ustawy Pzp Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 10) Wskazanie innych obowiązków przedsiębiorcy odbierającego odpady zawiera zał. Nr 6 do SIWZ 11) Wymagane warunki płatności a) Okresem rozliczeniowym za usługę jest miesiąc kalendarzowy. b) Wykonawca doręcza Zamawiającemu fakturę VAT za usługi świadczone w danym okresie rozliczeniowym. c) Do faktury, o której mowa powyżej wykonawca zobowiązany jest obligatoryjnie dołączyć protokoły z kontroli, karty przekazania odpadów wraz z rozliczeniem ilościowym i rodzajowym odpadów odebranych w ramach usługi, wykazy i informacje o których mowa w zał. Nr 6 do SIWZ o ile wystąpią, pliki z odczytanymi danymi w wersji elektronicznej z czytników kodów kreskowych, raporty powinny być przekazane w formie pisemnej. Prawidłowo sporządzony raport będzie podstawą do wystawienia faktury. d) Wynagrodzenie Wykonawcy płatne będzie przelewem na podany rachunek bankowy w terminie zgodnym z propozycją Wykonawcy oraz zapisami niniejszej specyfikacji z zastrzeżeniem pkt e e) W przypadku nie dołączenia do faktury kart przekazania odpadów, Zamawiający dokona zapłaty tylko i wyłącznie po dostarczeniu ich przez Wykonawcę. W takim przypadku termin zapłaty określony w pkt. d nie jest wiążący dla Zamawiającego i rozpoczyna swój bieg od dnia dostarczania kompletu dokumentów. f) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich g) Zamawiający zapłaci Wykonawcy za rzeczywiście zebrane i zagospodarowane odpady komunalne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2) Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 4000,00 zł słownie: cztery tysiące zł 00/100 3) Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: BSR Kraków F/Jodłowa Nr 57 85890006 0031 0970 0101 0009 z adnotacją „wadium - Nazwa zadania" w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) 4) Sposób przekazania: w przypadku wyboru formy wniesienia wadium innej niż pieniądz oryginał dokumentu należy złożyć do dnia i godziny składania ofert w pok. Nr 7 Urzędu Gminy Jodłowa, natomiast kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć jako załącznik do oferty. 5) Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 6) W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 7) W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna że w/w warunek jest spełniony jeżeli wykonawca posiada: - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzony przez Wójta Gminy Jodłowa o którym mowa w art. 9b – 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego – art. 23 ust. 2 ustawy Pzp, co najmniej jeden z nich powinien posiadać wyżej wymienione uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności. - wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami stanowiący integralną część bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO), o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z pózn. zm.). (zgodnie z art. 26 ust.6 ustawy Pzp warunek będzie weryfikowany na podstawie danych z ogólnopolskich baz danych)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: formularz ofertowy i cenowy, dowód wniesienia wadium, pełnomocnictwo (jeśli dotyczy), zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów (jeśli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach