Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miastków Kościelny.

Gmina Miastków Kościelny ogłasza przetarg

  • Adres: 08-420 Miastków Kościelny, Rynek 6
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 025 7511286 w. 32 , fax. 025 7544007
  • Data zamieszczenia: 2013-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miastków Kościelny
    Rynek 6 6
    08-420 Miastków Kościelny, woj. mazowieckie
    tel. 025 7511286 w. 32, fax. 025 7544007
    REGON: 71158232200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastkowkoscielny.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miastków Kościelny.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miastków Kościelny. Wyposażenie i prowadzenie gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych PSZOK w urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych oraz odbiór i zagospodarowanie tych odpadów. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Miastków Kościelny i ich zagospodarowania obejmuje: 1. Odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych), 2. Odbieranie odpadów zbieranych selektywnie w tym: makulatury (papieru i tektury), szkła w tym szkła bezbarwnego i kolorowego oraz opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych, metali, ulegających biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, wielogabarytowe i zużyte opony, od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Miastków Kościelny, zgodnie z wykazem nieruchomości. Wykaz nieruchomości zamieszkałych objętych przedmiotowym zamówieniem Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu zawarcia umowy. W trakcie realizacji umowy wykaz będzie na bieżąco aktualizowany (przez Zamawiającego i Wykonawcę). Odbiór w.w. odpadów komunalnych z pojemników-worków na odpady komunalne, o pojemności i kolorystyce określonej w obowiązującym Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miastków Kościelny, zwanym dalej regulaminem, z częstotliwością określoną w tym regulaminie oraz w obowiązującej uchwale dotyczącej szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów. Szacunkowa liczba obsługiwanych mieszkańców (wg. zebranych deklaracji) - 4200 osób, co stanowi około 1180 gospodarstw domowych. Powierzchnia Gminy Miastków Kościelny: 8 524ha. Obszar Gminy obejmuje 16 miejscowości. Długość dróg gminnych 95km, drogi powiatowe na terenie Gminy 45km. Ilość odpadów komunalnych wytworzonych w 2012r. - 116Mg. Ilość wytworzonych odpadów należy traktować jako dane orientacyjne. Zostały one podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Z tytułu ilości wywożonych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. Do obowiązków Wykonawcy w szczególności należy: 1. świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2. Prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem tj. sporządzenie kwartalnych sprawozdań. 3. Ponadto Wykonawca przedkłada Zamawiającemu: - wykaz wszystkich posesji, od których zostały odebrane odpady komunalne wraz ze wskazaniem rodzaju, ilości i pojemności pojemników odebranych odpadów - zgodnie z terminami określonymi w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminie. - informację o odebranych odpadach z PSZOK, w tym rodzaj i ilość oraz sposób zagospodarowania odpadów, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały one przekazane. - w uzasadnionych wypadkach, na żądanie Zamawiającego, Wykonawca przedstawi kopie dowodów dostarczenia odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 4. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych dalej PSZOK zlokalizowany będzie na terenie gminnej oczyszczalni ścieków w Miastkowie Kościelnym. PSZOK będzie otwarty w określonym w harmonogramie dniu, z częstotliwością raz na cztery tygodnie. W dniu otwarcia PSZOK Wykonawca zapewnia niezbędne pojemniki od godziny 7:30. Odbiór pojemników o 17:00. W harmonogramie należy uwzględnić otwarcie PSZOK co 4 tygodnie w tym w co drugim miesiącu w sobotę. Zamawiający zapewni pracownika do obsługi PSZOK. W danym dniu Wykonawca zobowiązany jest podstawić pojemniki na poszczególne frakcje odpadów dostosowane do ilości odpadów i pory roku oraz w tym dniu je odebrać. PSZOK czynny będzie w godzinach od 8:00 do 17:00 ( wco drugim miesiącu w sobotę). Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia PSZOK w urządzenia (kontenery, pojemniki) do selektywnego gromadzenia poniższych rodzajów odpadów: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady zielone i biodegradowalne. W zakresie wymagań dotyczących pojemników na odpady komunalne: 1. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć nieodpłatnie przez cały okres świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia każdą nieruchomość zamieszkałą w odpowiednią ilość worków określoną w obowiązującym regulaminie. Worki powinny być wykonane z folii LDPE o odpowiedniej grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, tak aby zapobiec ich rozrywaniu o pojemności od 60l do 120l na odpady zbierane selektywnie tj. niebieski na makulaturę (papier i tekturę), zielony na szkło i opakowania wielomateriałowe, czerwony na tworzywa sztuczne, żółty na metal oraz czarny na odpady ulegające biodegradacji w tym zielone. 2. Pierwszy zestaw worków na wszystkie frakcje odpadów Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy na realizację usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania lub zgłoszenia nieruchomości do obsługi przez Zamawiającego. 3. W trakcie odbierania odpadów Wykonawca pozostawia worki odpowiadające ilości oraz rodzajowi frakcji wystawionych przez właścicieli nieruchomości np. w przypadku odbioru jednego worka zielonego ze szkłem Wykonawca zostawia jeden z przeznaczeniem na szkło. Wykonawca pozostawi także worki w siedzibie Zamawiającego aby umożliwić mieszkańcom ich pobranie. 4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w trakcie dostawy worków na nieruchomości przekazywał również właścicielom nieruchomości materiały informacyjne i edukacyjne dotyczące m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów oraz harmonogramy odbioru odpadów. 5.Worki dostarczane przez Wykonawcę muszą posiadać oznaczenia określające rodzaj frakcji odpadów, które należy w nich umieszczać oraz frakcji odpadów, których nie należy umieszczać. Oznaczenia muszą być dokonane w formie pisemnej w języku polskim w sposób czytelny. 6.Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach/workach, jak i odpady pozostawione obok pojemników/worków, a także odpady wysypane z pojemników/worków w trakcie ich opróżniania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie (np. w wyniku aktów wandalizmu) i zwierzęta. 7. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Gminę o każdym przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia powyższego Wykonawca przyjmuje odpady jako zmieszane. W zakresie częstotliwości i sposobu odbioru odpadów komunalnych: Wykonawca będzie odbierał poszczególne frakcje odpadów komunalnych z częstotliwością i w sposób zgodny z obowiązującym regulaminem oraz zapisami dotyczącym sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Odbiór od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektronicznego i elektrycznego (AGD i RTV), zużytych opon - dwa razy w roku w terminach do 30 kwietnia i do 31 października. Terminy powinny zostać zaznaczone w harmonogramie (kalendarzu). W zakresie dotyczącym harmonogramu wywozu odpadów komunalnych: 1. Dokonywanie odbioru odpadów komunalnych sprzed posesji zgodnie z określonym przez Wykonawcę, w porozumieniu z Zamawiającym, harmonogramem. 2.Przedstawienie przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu projektu harmonogramu, nie później niż w ciągu 7 dni od podpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po, co najmniej telefonicznym, uzgodnieniu między stronami. O nowym terminie wywozu odpadów Wykonawca poinformuje właścicieli nieruchomości. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. 3. Harmonogram powinien być tak skonstruowany by odbiór był regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawienie odpadów do odbioru. 4. Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia 1 egzemplarza harmonogramu w wersji papierowej w formie kalendarza - pojedyncza kartka formatu A4, każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkałej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do umieszczenia na harmonogramie innych informacji związanych z systemem gospodarki odpadami (np. terminy płatności, numer konta bankowego, na który należy dokonywać opłat). Pierwszy harmonogram obejmujący okres lipiec - grudzień 2013r. Wykonawca dostarczy mieszkańcom wraz z workami w terminie 14 dni od daty podpisania umowy. Harmonogram na rok 2014 Wykonawca dostarczy mieszkańcom w terminie do 15.12.2014 roku, po wcześniejszym przedstawieniu przez Wykonawcę do zatwierdzenia Zamawiającemu projektu harmonogramu. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 1. Zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 2.Zakaz odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dwa dni robocze następujące po dniu wolnym. 3.Odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców. 4.Zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę. W zakresie zagospodarowania odpadów: 1.Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do odzysku lub unieszkodliwiania na terenie instalacji regionalnych przynależnych do Ostrołęcko - Siedleckiego Regionu Gospodarki Odpadami Komunalnymi, wyznaczonych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego 2012, w instalacjach spełniających wymagania najlepszej dostępnej techniki lub technologii, o której mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 99, poz. 569 z poźn. zm.). 2.Przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905330002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga złożenia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.miastkowkoscielny.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach