Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Bieżuń

Gmina Bieżuń ogłasza przetarg

  • Adres: 09-320 Bieżuń, ul. Warszawska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 23 6578056, , fax. 23 6578039
  • Data zamieszczenia: 2019-12-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bieżuń
    ul. Warszawska 2
    09-320 Bieżuń, woj. mazowieckie
    tel. 23 6578056, , fax. 23 6578039
    REGON: 13037791300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.biezun.nv.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Bieżuń
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta i Gminy Bieżuń, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) oraz zgodnie z przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bieżuń. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości odpadów komunalnych zebranych w odpowiednich pojemnikach lub workach, określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Bieżuń. 3.2 Przedmiotem zamówienia jest: 1. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z terenu Miasta i Gminy Bieżuń: a) z nieruchomości zamieszkałych (odbiór zmieszanych odpadów komunalnych oraz odbiór odpadów zebranych selektywnie), w tym odbiór odpadów w formie mobilnego punktu selektywnej zbiórki: b) z punktów gniazdowych do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych – 10 kompletów na terenie miejscowości Bieżuń c) z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Bieżuniu zlokalizowanego przy ul.Leśnej 25 Wykonawca otrzyma wykaz nieruchomości zamieszkałych (wykaz punktów odbioru) zawierający informacje dot. sposobu zbierania odpadów w dniu zawarcia umowy na świadczenie usługi objętej przedmiotem zamówienia. 3.3. Wykonawca w ramach zaoferowanej ceny zobowiązany jest do: 1. odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych: − odpady komunalne zbierane w sposób nieselektywny – zmieszane, − odpady komunalne zbierane w sposób selektywny z podziałem na frakcje: 1) papier – odpady z papieru, w tym tektura, opady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury 2) metale i tworzywa sztuczne - odpady metali w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; 3) szkło – odpady ze szkła w tym odpady opakowaniowe ze szkła ; 4) odpady komunalne ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów; 5) popiół ; 6) przeterminowane leki i chemikalia; 7) meble i inne odpady wielkogabarytowe; 8) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne 10) zużyte opony; 11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym urządzenia zawierające freony; 12) zużyte baterie i akumulatory; 2. Zapewnienia worków i pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów. 3. Zapewnienia pojemników przeznaczonych na odpady zmieszane. Część właścicieli nieruchomości może nie dysponować własnym pojemnikiem przeznaczonym na odpady zmieszane. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest umożliwić zakup właściwego pojemnika. 4. Zapewnienia pojemników przeznaczonych na odpady biodegradowalne i popiół. Część właścicieli nieruchomości może nie dysponować własnym pojemnikiem przeznaczonym do zbierania odpadów biodegradowalnych i popiołu. W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest umożliwić zakup właściwego pojemnika. W przypadku odpadów biodegradowalnych należy zapewnić pojemnik w kolorze brązowym. 5.Wyposażenie Miasta Bieżuń w pojemniki w punkach gniazdowych do selektywnego zbierania odpadów umożliwiających nieodpłatne przekazanie przez mieszkańców odpadów zebranych selektywnie – 10 sztuk. 6. Zagospodarowanie odebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. Zmieszane odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych winny być przekazane do odpowiedniej instalacji komunalnej wpisanej na listę marszałka województwa mazowieckiego. Odpady ulegające biodegradacji winny być przekazane do odpowiedniej instalacji komunalnej. 7. Szczegółowe zasady utrzymania czystości na terenie gminy Bieżuń zawiera UCHWAŁA NR X/76/2015 Rady Miejskiej w Bieżuniu z dnia 1 grudnia 2015 roku w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bieżuń stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. 3.4. Zakres przedmiotu zamówienia: 1. Wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w niezbędne worki do selektywnej zbiórki dla 6 podstawowych frakcji o pojemności 120l odpowiadające następującym wymaganiom: − materiał – przezroczysta folia polietylenowa gr. co najmniej 60 μm, w następującej kolorystyce: - papier - koloru niebieskiego – z napisem „papier”; - szkło - koloru zielonego – z napisem „szkło”; - tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - koloru żółtego – z napisem „metale i tworzywa sztuczne”; - odpady ulegające biodegradacji – koloru brązowego – z napisem „bio” Pozostałe odpady selektywnie odbierane należy zbierać do worków bezbarwnych, przeźroczystych; 1.1. Szacowana ilość worków do selektywnej zbiórki wynosi: 1) do gromadzenia papieru - ok. 8 000 szt./rok 2) do gromadzenia szkła -, ok. 10 000 szt./rok 3) do gromadzenia tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych, ok. 20 000 szt./rok 4) do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji, ok 4 000 szt./rok 5) inne odpady selektywne - ok. 500 szt./rok. Worki w ilości 800 sztuk każdego koloru należy dostarczyć do zamawiającego w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy w celu dystrybucji do mieszkańców którzy są zobowiązani od 1.01.2020 r. do segregacji śmieci. UWAGA: ilość worków jest szacunkowa i może ulec zmianie z uwagi na zmianę ilości i struktury odpadów ( zgodnie z podjętą uchwałą Rady Miejskiej w Bieżuniu wszyscy mieszkańcy sa zobowiązani od stycznia 2020 do selektywnej zbiórki odpadów) 2.Odpłatne zapewnienie worków do pozostałych frakcji odpadów zbieranych selektywnie w zależności od potrzeb, które będzie zakupywał właściciel nieruchomości od Wykonawcy. 3.Odpłatne zapewnienie właścicielom nieruchomości zamieszkałych pojemników na odpady zmieszane, popiół i żużel w przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie dysponuje odpowiednim pojemnikiem a będzie chciał wyposażyć nieruchomość w taki pojemnik. Pojemniki do zmieszanych odpadów komunalnych stanowią własność właściciela nieruchomości. Właściciel nieruchomości zamieszkałej jest zobowiązany do wyposażenia nieruchomości w pojemnik do odpadów zmieszanych na własny koszt. W osiedlach mieszkaniowych z zabudową wielorodzinną właściciel, administrator lub zarządca nieruchomości zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do składowania odpadów zmieszanych. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych w odpowiednim stanie sanitarny i technicznym. 4. Zapewnienie minimalnej pojemności pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych – zgodnie z UCHWAŁĄ Nr X/76/2015 z dnia 1 grudnia 2015 r. Rady Miejskiej w Bieżuniu w sprawie: uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bieżuń stanowiący załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji. 5. Odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów zbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości z terenu całej Gminy Bieżuń oraz odpadów zebranych selektywnie w miejscowości Bieżuń gdzie będą usytuowane zestawy kontenerów. 6. W celu umożliwienia nieodpłatnego przekazywania przez właścicieli nieruchomości odpadów zebranych selektywnie obowiązkiem Wykonawcy jest wyposażenie miejscowości Bieżuń w ilości 10 sztuk zestawów kontenerów lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, w skład których powinny wejść: 1) 1 pojemnik do gromadzenia szkła - koloru zielonego, 2) 1 pojemnik do gromadzenia tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych - koloru żółtego, 6.1. Posadowienie zestawów wymienionych w pkt. 6 należy wykonać w miejscowości Bieżuń w miejscach wskazanych przez Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 6.2. Obowiązkiem Wykonawcy jest dostarczenie zestawów kontenerów lub pojemników do selektywnej zbiórki odpadów wymienionych w pkt. 6 odpowiadających następującym wymaganiom: - oznakowanie opisowe, - wykonane z blachy stalowej lub tworzywa sztucznego. 7. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany dostarczonego przez siebie kontenera lub pojemnika na odpady, który uległ uszkodzeniu, na własny koszt, w terminie 7 dni od dnia złożonego zapotrzebowania w formie pisemnej przez Zamawiającego. 8. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości winien odbywać się w godzinach 7.00 – 20.00. 9.W przypadku większej ilości odpadów zmieszanych, bądź zbieranych selektywnie właściciel nieruchomości obowiązany jest zaopatrzyć nieruchomość w pojemniki określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie, odpowiadające potrzebom gospodarstwa domowego. 10. Wykonawca jest zobowiązany odbierać odpady od właścicieli nieruchomości zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Bieżuniu w sprawie: określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – Uchwała nr X/77/2015 z dnia 1 grudnia 2015 r. stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 11.Odbiorowi podlegają te odpady komunalne, które zostały wystawione bezpośrednio przed posesję lub przy pergolach śmietnikowych. 12.Odpady komunalne wystawione w innych miejscach niż określone w pkt. 11 lub w miejscach, do których nie jest zapewniany dojazd pojazdem odbierającym te odpady, nie podlegają odbiorowi. 13.Odbiór odpadów odbywa się zgodnie z harmonogramem. Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi. 14. Wykonawca w ramach wykonania przedmiotu umowy zobowiązany jest do ustawienia na własny koszt dwóch specjalistycznych pojemników na przeterminowane leki w dwóch aptekach na terenie miasta Bieżuń i odbioru odpadów w zależności od potrzeb (na zgłoszenie) 3.5 Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia: 1) Liczba mieszkańców gminy na dzień 29.11.2019 r.(według złożonych deklaracji) wynosi: miasto – zgodnie ze złożonymi deklaracjami w Urzędzie 1458 osoby wieś – zgodnie ze złożonymi deklaracjami w Urzędzie 2603 osób razem: 4 061 osoby 2) Przewidywana ilość właścicieli nieruchomości zobowiązanych do wnoszenia opłat ( wg gospodarstw domowych) wynosi ok. 1295 – od dnia 1.01.2020 selektywna zbiórką objęte zostają wszystkie gospodarstwa domowe. 3) Ilości odpadów, które powstały w gminie w ciągu ostatnich 10 miesięcy: 3.1) Ilości odpadów wytworzonych według faktycznej ilości odebranej przez firmę wywozową w 2019 r. (styczeń - październik) 2019 r. Kod odebranych odpadów komunalnych Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych [Mg] 20 03 01 Niesegregowane ( zmieszane ) odpady komunalne 686,02 15 01 07 Opakowania ze szkła 70,86 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 62,50 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 0,90 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 32,80 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 5,32 W związku z wprowadzeniem obowiązku segregacji odpadów komunalnych przez wszystkich mieszkańców z dniem 1.01.2020 r. struktura wytwarzanych odpadów ulegnie zmianie zgodnie z poniższymi założeniami: Lp. Rodzaj odpadów Szacunkowa ilość odpadów (Mg) na 2020 rok (od 1.01.2020 do 31.12.2020) 1 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 400 2 Papier 10 3 Szkło 250 4 Tworzywo sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal 150 5 Odpady ulegające biodegradacji, zielone 40 6 Meble i inne odpady wielkogabarytowe 40 7 Odpady budowlane i rozbiórkowe 15 8 Przeterminowane leki i chemikalia 0,2 9 Popiół 80 10 Zużyte opony 5 11 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny w tym urządzenia zawierające freony 5 12 Zużyte baterie i akumulatory 0,2 4. Właścicielom nieruchomości zamieszkałych należy zapewnić nieodpłatnie worki do segregacji podstawowych frakcji: - papier - koloru niebieskiego; - szkło - koloru zielonego; - tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - koloru żółtego; - biodegradowalne - koloru brązowego; w ilości odpowiadającej ilości wystawionych worków danego koloru a następnie po odebraniu pełnego worka lub worków zapewni worek lub worki tego samego rodzaju w tej samej ilości – szacowana ilość wszystkich worków w ciągu 12 miesięcy ok. 42 500 sztuk o pojemności 120l. 5. Właścicielom nieruchomości zamieszkałych należy zapewnić odpłatnie worki do segregacji pozostałych odpadów selektywnych - worki bezbarwne, przezroczyste w ilości ok.500 sztuk/rok. 6. Właścicielom nieruchomości zamieszkałych należy zapewnić odpłatnie pojemniki do zbierania odpadów zmieszanych na potrzeby bieżące – np. zakup nowego pojemnika przez nowych właścicieli ilość ok. 25 sztuk rocznie 7. W celu umożliwienia w ramach selektywnej zbiórki oddzielnego gromadzenia popiołu przez właścicieli nieruchomości należy odpłatnie zapewnić ok. 100 sztuk pojemników. 8.Długość dróg gminnych – miasto Bieżuń – ok. 10,5 km, pozostałe sołectwa – ok. 82, 74 km – razem: ok. 93,24 km., Długość dróg powiatowych na terenie gminy Bieżuń - ok. 69 km., Długość dróg wojewódzkich na terenie gminy Bieżuń – ok. 10 km. 3.6 Obowiązki Wykonawcy dot. wypełnienia obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości oraz szczegółowego sposobu postępowania w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów 1. Wykonawca zobowiązany jest każdego miesiąca do przeprowadzenia kontroli dotyczącej wypełnienia obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych przez wszystkich właścicieli nieruchomości i przekazania zamawiającemu raportu z przeprowadzonej kontroli. 2. Kontroli segregacji odpadów powinny podlegać: - odpady segregowane w pojemnikach lub workach pod kątem zakazu mieszania w ramach selektywnie zebranych odpadów różnych frakcji oraz zanieczyszczania niesegregowanymi odpadami komunalnymi, oraz - odpady niesegregowane pod kątem mieszania odpadów zmieszanych z odpadami podlegającymi segregacji. 3. Kontrola powinna być przeprowadzona w oparciu o zasady selektywnej zbiórki odpadów wskazane w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Bieżuń, obowiązującym w momencie przeprowadzania kontroli. 4. Raport z kontroli powinien zostać dołączony do raportu miesięcznego i powinien zawierać min. informacje dotyczące: a) wskazanie adresu kontroli b) określenie czy właściciel nieruchomości dopełnił obowiązek selektywnego zbierania odpadów 5. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca przyjmuje je jako niesegregowane i powiadamia o tym pisemnie w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia kontroli Burmistrza Miasta i Gminy Bieżuń oraz właściciela nieruchomości. 6. W powiadomieniu skierowanym do właściciela nieruchomości należy dodatkowo wskazać pouczenie że zgodnie z art. 6k ust. 2 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454) Burmistrz na podstawie powiadomienia wszczyna postępowanie w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi a następnie określa w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące w których nie dopełniono obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych stosując wysokość stawki opłaty podwyższonej o której mowa w art. 6k ust. 3 w/w ustawy. 7. Wykonawca w powiadomieniu skierowanym do burmistrza wskazuje min. - datę przeprowadzenia kontroli, - adres nieruchomości na której przeprowadzono kontrolę, - informację czy właściciel nieruchomości uczestniczył w kontroli, czy został o niej powiadomiony, - informacje w jakim zakresie niezgodności z zasadami selektywnej zbiórki odpadów określonymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Bieżuń właściciel nie dopełnił obowiązku selektywnej zbiórki odpadów. 8. Do powiadomienia należy dołączyć dowody potwierdzające nie dopełnienie obowiązku selektywnego zbierania odpadów min: a) notatkę sporządzoną przez uprawnionego przedstawiciela wykonawcy, który uczestniczył w kontroli sposobu segregacji b) zdjęcia z których jednoznacznie będzie wynikało że właściciel nieruchomości nie wypełnił obowiązku selektywnego zbierania odpadów określonego szczegółowo w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Bieżuń obowiązującego w trakcie przeprowadzania kontroli. 3.7. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: a) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, b) zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów przy blokach wielorodzinnych i umieszczanie ich w pojemnikach niezwłocznie po ich opróżnieniu oraz doprowadzanie do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń, służących do gromadzenia odpadów, c) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy, według wyboru Zamawiającego, szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w Gminie Bieżuń (uszkodzenia chodników, punktów do składowania odpadów itp.), d) wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikatory do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi, e) odbiór i transport odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych, bloków, domów wielorodzinnych oraz posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp., w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, chyba że strony umowy postanowią inaczej, f) prowadzenie kampanii informacyjnych (przez wywieszanie ogłoszeń, na terenie miejscowości z których są odbierane odpady, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych, g) wykonywanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum, h)ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 3.8 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w zakresie używanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia: a) zapewnienie przez cały czas trwania umowy dla właściwej realizacji przedmiotu umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości minimum jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie, b) użytkowanie pojazdów specjalistycznych dla tego typu usług: pojazdy te winny być we właściwym stanie technicznym i oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikacje przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy, c) odbieranie i transport odpadów pojazdami bezpylnymi i kontenerowymi zgodnie z przepisami art. 61 ustawy z dnia Prawo o ruchu drogowym 20.06.1997r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.); 3.9 Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z wykonywaniem usług: 1. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj.: a) Comiesięcznego przekazywania kart przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz.1987 z późn. zm.). Kartę przekazania odpadów sporządza wykonawca, który przekazuje odpady. Kartę przekazania odpadów sporządza się w 3 egzemplarzy: dla przejmującego odpady, przekazującego i Zamawiającego. b) półrocznych sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawierające n/w informacje: • poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych, w tym odpadów ulegających biodegradacji, oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do których zostały przekazane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości; • pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania, przeznaczonych do składowania powstałych z odebranych przez podmiot odpadów komunalnych; • odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła przygotowanych do ponownego użycia i poddanych recyklingowi; • odpadów budowlanych i rozbiórkowych będących odpadami komunalnymi, przygotowanych do ponownego użycia, poddanych recyklingowi i innym procesom odzysku. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie, o których mowa powyżej - w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy. W przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie, Wykonawca zobowiązany będzie do jego uzupełnienia lub poprawienia w terminie 14 dni. c) miesięcznych raportów zawierających informacje o: ■ ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg], ■ ilości odebranych odpadów szkła [Mg], ■ ilości odebranych odpadów papieru, [Mg], ■ ilości odebranych odpadów tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych [Mg], ■ ilości odebranych odpadów biodegradowalnych [Mg], ■ ilości odebranego popiołu [Mg], ■ ilości odebranych odpadów mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, ■ przeterminowanych leków i chemikaliów [Mg], ■ ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych [Mg], ■ zużyte opony [Mg] ■ zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, w tym urządzenia zawierające freony [Mg] ■ zużyte baterie i akumulatory [Mg] ■ wykaz nieruchomości od których zostały odebrane odpady komunalne, z podziałem na segregowane i zmieszane ■ sposobach zagospodarowania w/w odpadów, Zamawiający wymaga by miesięczne raporty były sporządzone oddzielnie dla odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych w formie wskazanej przez Zamawiającego, odbieranych: ■ od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, ■ z punktów gniazdowych do selektywnej zbiórki, ■ z PSZOK-u 2. Strony ustalają, że raport miesięczny za usługę objętą przedmiotem niniejszej umowy za miesiąc grudzień 2020 r. oraz sprawozdanie półroczne za II półrocze 2020 r. zostanie przez Wykonawcę przekazany w terminie do dnia 30 stycznia 2021 r. 3. Raz na kwartał informację o właścicielach nieruchomości, którzy nie oddali żadnych odpadów z nieruchomości. 4. Wykonawca zobowiązany jest również do przekazywania danych dotyczących adresów nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy na których powstały odpady, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego 5. Wykonawca jest zobowiązany do comiesięcznego przekazywania informacji, w postaci pliku w odpowiednim formacie uzgodnionym z Zamawiającym, z trasy przejazdu samochodów odbierających odpady ( trasa przejazdu, miejsce postoju, dane o miejscu wyładunku odpadów, danych pojazdu z każdego dnia odbioru odpadów – wydruk z tras lub zapis na nośniku elektronicznym umożliwiającym odczytanie) 6. Wykonawca jest zobowiązany przekazać informacje na adres Urzędu Miasta i Gminy Bieżuń – ul. Warszawska 2, 09-320 Bieżuń 3.10 Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie Instalacji w szczególności instalacji komunalnych, do których zostaną przekazane odebrane odpady.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 15.2 Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych wart. 45 ust. 6 ustawy, tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016, poz. 359 j.t.). 15.3 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 15.4 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Bieżuniu Nr : 60 8212 0009 0000 3678 2008 0006 z podaniem tytułu: Wadium na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta i gminy Bieżuń.” 15.5 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego, a kserokopia dowodu wpłaty będzie dołączona do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno znajdować się faktycznie na koncie Zamawiającego przed terminem składania ofert. Nie jest wystarczające doręczenie dowodu przelewu. 15.6 W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miasta i Gminy Bieżuń w Sekretariacie urzędu – pokój nr 8, a kserokopię dołączyć do oferty. 15.7 Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub gdy wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy). 15.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 15.13. 15.9 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 15.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 15.8, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 15.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 15.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15.14 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15.15 Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy PZP i pkt 15.14) Gwarancja powinna przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium. 15.16 Wszystkie formy wadium powinny mieć określoną ważność zgodną z okresem związania ofertą. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Bieżuń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 z późn. zm.), i b) wpis do prowadzonego przez Marszałka Województwa rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami o których mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.) (BDO, Dział VII) w zakresie transportu odpadów komunalnych, W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek określony w pkt. 1a, 1b musi spełnić każdy z Partnerów składających wspólną ofertę
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 11.4. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa: a) W pkt 11.3.6) składa informację z odpowiedniego rejestru, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert b) W pkt 11.3.7) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt 11.4.1)zastępuje je się dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w 11.3.6) składa dokument o którym mowa w pkt 11.4.1a) w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 11.8 Dokumenty sporządzone w języku obcym składać wraz z tłumaczeniem na język polski 11.9 Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 11.10. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 11.11 Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganego pełnomocnictwa albo złoży wadliwe pełnomocnictwo, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania 11.12 Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 11.13 Zamawiający pobierze samodzielnie z bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700) dokument na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia zgodnie z art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postepowania o udzielenie zamówienia. 12. Inne dokumenty, które należy dołączyć do oferty. 1) Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ). 2) dokument potwierdzający wniesienie wadium. 3) W przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone liderowi 4) Pełnomocnictwo (oryginał) osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z wpisu do CEiDG lub KRS lub ich odpowiednika w innym kraju 5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy) Zamawiający wymaga, aby w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach