Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka

GMINA DUBIENKA ogłasza przetarg

  • Adres: 22-145 Dubienka, ul. 3 Maja 6
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 825668002 , fax. 825668002
  • Data zamieszczenia: 2022-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA DUBIENKA
    ul. 3 Maja 6
    22-145 Dubienka, woj. lubelskie
    tel. 825668002, fax. 825668002
    REGON: 110198089
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://dubienka.eurzad.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem usługi jest: „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Dubienka”. 4.2. Charakterystyka Gminy Dubienka 4.2.1. Gmina Dubienka liczy 2336 mieszkańców z następujących miejscowości: Brzozowiec, Dubienka, Holendry, Janostrów, Jasienica, Józefów, Kajetanówka, Krynica, Lipniki, Nowokajetanówka, Mateuszowo, Rogatka, Radziejów, Starosiele, Siedliszcze, Skryhiczyn, Stanisławówka, Tuchanie, Uchańka, Zagórnik. 4.2.2. Powierzchnia Gminy Dubienka wynosi ok. 100 km2. 4.2.3. Liczba nieruchomości jednorodzinnych i zagrodowych na terenie gminy: 11394.2.4. Liczba nieruchomości wielorodzinnych (wspólnota): 1. 4.2.5. Liczba osób zamieszkujących na terenie gminy wynikająca ze złożonych deklaracji: 1576. 4.2.6. Szacunkowa ilość wytwarzanych odpadów w okresie trwania zamówienia /12 m-cy/ ok. 280 Mg. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna, wynika ze sprawozdań za lata ubiegłe i bieżących szacunków.4.3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 4.3.1. Odbiór, transport i zagospodarowanie każdej ilości odpadów komunalnych zebranych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Dubienka. 4.3.2. Rodzaje odpadów komunalnych i częstotliwość ich odbioru: 1) papier - raz w miesiącu; 2) szkło - raz w miesiącu; 3) metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe – raz w miesiącu; 4) bioodpady – raz w miesiącu w okresie od listopada do marca, a w okresie od kwietnia do października raz na tydzień z budynków wielolokalowych i raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych; 5) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – raz w miesiącu w okresie od listopada do marca, a w okresie od kwietnia do października raz na tydzień z budynków wielolokalowych i raz na dwa tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych; 6) popiół – dwa razy w roku w o kresie od listopada do kwietnia w okresowych akcjach zbierania odpadów; 7) meble i inne odpady wielkogabarytowe, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony będzie należało odebrać z punktu wskazanego przez Zamawiającego (PSZOK). Odpady do tego punktu mieszkańcy dostarczają we własnym zakresie. 4.3.3. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości zamieszkałej, także o trudnej lokalizacji-dojeździe do posesji. 4.3.4. Wykonawca zapewni na swój koszt urządzenia do gromadzenia odpadów ok. 28 000 worków przez okres realizacji zamówienia do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych dodyspozycji Zamawiającego, a w przypadku zapotrzebowania, Wykonawca zobowiązany będzie do uzupełnienia niezbędnej ilości worków.a) do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości służą pojemniki i worki foliowe:- do gromadzenia odpadów papier: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 l w kolorze niebieskim, oznaczone napisem „Papier”;- do gromadzenia odpadów tworzywa sztuczne, metal i odpady opakowaniowe wielomateriałowe: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 l w kolorze żółtym, oznaczone napisem „Metale i tworzywa sztuczne”;- do gromadzenia szkła: pojemniki o minimalnej pojemności 120 l lub worki foliowe o pojemności 80 l w kolorze zielonym, oznaczonym napisem „Szkło”;- do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji, w tym bioodpady: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 l w kolorze brązowym, oznaczone napisem „Bio”;- do gromadzenia popiołu: pojemniki lub worki foliowe o minimalnej pojemności 120 l w kolorze szarym, oznaczone napisem „Popiół”.- do gromadzenia odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne: pojemniki o minimalnej pojemności 120 l,- do gromadzenia odpadów niesegregowanych (zmieszanych) pozostałych po selektywnym wydzieleniu odpadów: pojemniki lub worki o minimalnej pojemności 120 l w kolorze czarnym, oznaczone napisem „Zmieszane”.b) Minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, ustawionych na nieruchomościach zamieszkałych na obszarze o zabudowie jednorodzinnej:1) 1-3 osób – 120 l;2) 4-5 osób – 240 l lub 2 x 120 l;3) 6 osób i więcej – 120 l i 240 l lub 3x 120 l.c) Minimalne pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych,ustawionych na nieruchomościach zamieszkałych na obszarze o zabudowie wielorodzinnej:1) nie mniej niż 10 osób i nie więcej niż 20 osób - 1100 l;2) nie mniej niż 21 osób i nie więcej niż 40 osób - 1100 l i 240 l;3) nie mniej niż 41 osób i nie więcej niż 60 osób - 2 x 1100 l;4) nie mniej niż 61 osób i nie więcej niż 80 osób - 3 x 1100 l;5) powyżej 80 osób – 7000 l.- nadruk na workach jednostronny, odpowiadający danej frakcji, pierwszy komplet worków zostanie dostarczony przez Wykonawcę w terminie 7 dni od podpisania umowy, każdy kolejny po każdej zbiórce w ilości odpowiadającej odebranym workom.4.3.5. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów na terenie gminy Dubienka z siedzibą: ul. Wierzbina 18, 22-145 Dubienka świadczy usługi w zakresie przyjmowania następujących frakcji odpadów komunalnych tj.: 1) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. 2) Przeterminowane leki i chemikalia. 3) Zużyte baterie i akumulatory. 4) Zużyte opony – do 8szt rocznie od gospodarstwa domowego. 5) Meble i inne odpady wielkogabarytowe– do 200 kg rocznie od gospodarstwa domowego. 6) Odpady budowlane i rozbiórkowe – do 1000 kg rocznie od gospodarstwa domowego. 7) Selektywnie zebrane odpady komunalne: papier i tektura, tworzywa sztuczne i metale, szkło, odpady opakowaniowe wielomateriałowe. 8) Odpadów tekstyliów i odzieży. 9) Odpady ulegające biodegradacji. 10) Popioły. 11) Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek. 12) Odpady niebezpieczne.4.3.6. Wykonawca zapewni niezbędne urządzenia do gromadzenia odpadów zbieranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 4.3.7. Wykonawca odbierał będzie z ww. Punktu Selektywnie Zebrane Odpady Komunalne (PSZOK) oraz odpady ulegające biodegradacji z punktu selektywnego co najmniej dwa razy do roku lub w przeciągu 7 dni po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 4.3.8. Wykonawca obowiązany jest do przekazywania z punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. (tj DZ.U. z 2022 r. poz.699 z póź. zm.) o odpadach. 4.3.9. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy roczne sprawozdanie podmiotu prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 4.3.10. Sprawozdanie zawiera informacje o masie: a) poszczególnych rodzajów zebranych odpadów komunalnych, w tym o odpadach ulegających biodegradacji, oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do których zostały przekazane zebrane odpady komunalne; b) pozostałości z sortowania przeznaczonych do składowania powstałych z zebranych przez podmiot odpadów komunalnych; c) odpadów papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła przygotowanych do ponownego użycia i do recyklingu, powstałych z zebranych przez podmiot odpadów komunalnych; d) odpadów budowlanych i rozbiórkowych będących odpadami komunalnymi przygotowanych do ponownego użycia, poddanych recyklingowi i innym procesom odzysku powstałych z zebranych przez podmiot odpadów komunalnych. 4.3.11. Wykonawca przedstawi zamawiającemu do akceptacji w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy harmonogram wywozu odpadów z wyszczególnieniem miejscowości oraz dat odbioru odpadów obejmujący cały okres obowiązywania umowy 4.3.12.Sprzęt techniczny: a) Wykonawca musi posiadać sprzęt niezbędny do realizacji zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału ,w tym minimalne wymagania: - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, - co najmniej jeden pojazd do odbioru odpadów BIO wyposażony w system odbioru odcieków. b) Szczegółowe wymagania dla pojazdów: - pojazdy powinny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich transportu, magazynowania oraz przeładunku, - konstrukcja pojazdów powinna zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, c) Pojazdy muszą być wyposażone w system: - monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz - czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiający weryfikację tych danych, d) Pojazdy powinny być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, e) Pojazdy powinny być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.f) Na koniec każdego dnia roboczego pojazdy powinny być opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej, g) Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację przedsiębiorcy (nazwa firmy, dane adresowe, numer telefonu).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunkiudziału w postępowaniu dotyczące:6.1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów; Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada:a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadówkomunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w przepisie art. 9b ustawyz dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. Uz 2022 r. poz. 1297 z poźn. zm.)w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objętychniniejszym postępowaniem,b) aktualny wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produktyw opakowaniach i gospodarujących odpadami (rejestr BDO) zgodnie z wymogamiustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm.);6.1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:a) Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże,że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał (a w przypadkuświadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonuje) należycie: co najmniejjedną usługę świadczoną w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcypolegającą na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych wilości ok. 280 ton (280 Mg).Uwaga: Wykonawca powinien w wykazie usług wyraźnie określić zakres usług, w tym ilośćodpadów, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniub) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że do wykonaniazamówienia dysponuje następującym potencjałem technicznym:- co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadówkomunalnych,- co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadówkomunalnych,- co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej- co najmniej jeden pojazd do odbioru odpadów Bio wyposażony w system odbioruodcieków.Uwaga: Pojazdy winny spełniać wymagania określone w § 5 ust. 1 z rozporządzenia MinistraŚrodowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresieodbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (t. j. Dz.U. z 2013 r. poz.122 z późn. zm.).- usytuowaną na terenie Gminy Dubienka lub nie dalej niż 60 km od granicadministracyjnych gminy bazą magazynowo - transportową. Baza magazynowo - transportową musi spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właściciel i nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122). Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny.6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapiepostępowania, uznać że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeliposiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowaniezasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarczeWykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapiepostępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).6.3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lubzawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden zwykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia doprowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje robotybudowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.6.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lubdoświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazującwarunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców,którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.6.5. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w rozdzialeVI SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-30

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach