Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tczów oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Tczowie w roku 2023

GMINA TCZÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 26-706 Tczów, 124
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 676 80 23 , fax. 48 676 80 23
  • Data zamieszczenia: 2022-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA TCZÓW
    124
    26-706 Tczów, woj. mazowieckie
    tel. 48 676 80 23, fax. 48 676 80 23
    REGON: 670224031
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tczow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tczów oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Tczowie w roku 2023
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tczów oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Tczowie w roku 2023’’ polegające na świadczeniu usług tj.: odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych - gospodarstw domowych na terenie Gminy Tczów oraz odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Tczowie. Zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe zagospodarowanie odebranymi odpadami. Wykonawca jest zobowiązany:1) do odbioru i gospodarowania odpadów w taki sposób, aby osiągnąć na rzecz Gminy odpowiednie poziomy recyklingu i odzysku;2) ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.2. Przedmiot zamówienia będzie realizowany poprzez odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje:1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01) – 442,33 Mg;2) tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe (kody: 20 01 39, 15 01 02, 15 01 05, 15 01 04 , 20 01 40) – 106,05 Mg;3) papier i makulatura (kod: 20 01 01, 15 01 01) – 9,08 Mg;4) szkło opakowaniowe (kody: 20 01 02, 15 01 07) – 96,59 Mg;5) odpady biodegradowalne (kody: 20 02 01, 20 01 08) – 6,35 Mg;6) meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod: 20 03 07) – 27,38 Mg;7) zużyte opony o średnicy do 1650 mm (kod 16 01 03) – 11,61 Mg;8) przeterminowane leki (kod: 20 01 32) 0,002 Mg;9) zużyte baterie i akumulatory (kod: 16 06 05 ) – 0,05 Mg;10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody: 20 01 35 , 20 O1 36) – 8,46 Mg;11) odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzących z drobnych remontów (kody: 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 07, 17 08 02, 20 03 99) – 31,23 Mg;12) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igiełi strzykawek (kod: 20 01 99) – 0,01 Mg;13) odpady tekstyliów i odzieży (kody: 20 01 10, 20 01 11) – 0,01 Mg;14) popiół i żużel z palenisk domowych – 1,00 Mg;15) odpady niebezpieczne (np. świetlówki, lampy fluoroscencyjne i inne odpady zawierające rtęć) – 0,30 Mg.3. Odpady komunalne wyżej wymienione będą zbierane bezpośrednio z:1) zabudowy jednorodzinnej;2) zabudowy wielorodzinnej; 3) Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).4. Charakterystyka pojemników/worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów:1) materiał - folia polietylenowa LDPE lub HDPE; 2) grubość - grubość dostosowana do ilości i rodzaju odpadów, wykluczająca rozerwanie się worka (co najmniej 40 mikronów);3) oznaczenie i kolor worków lub pojemników na odpady selektywnie zbierane muszą być zgodne z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 10 maja 2021r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2021 r. poz. 906). Worki/pojemniki dzielą się na: a) PAPIER, w tym tektura, odpady opakowaniowe z papieru i tektury - worek koloru niebieskiego;b) SZKŁO w tym opakowania ze szkła- worek koloru zielonego;c) METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateriałowe - worek koloru żółtego;d) BIO - bioodpady- worek koloru brązowego;e) NIESEGREGOWANE (zmieszane) odpady komunalne będą gromadzone w workach bądź w pojemnikach o kolorze czarnym z napisem "Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne”.5. Wykonawca wyposaża na własny koszt, w terminie do 7 dni, wszystkie nieruchomości zamieszkałe w gminie Tczów w worki do selektywnego gromadzenia odpadów od dnia podpisania umowy. W przypadku zgłoszenia nowej nieruchomości do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi podczas trwania umowy, Wykonawca dostarczy odpowiednie worki w terminie 7 dni po zgłoszeniu środkami komunikacji elektronicznej przez Zamawiającego i przekaże Zamawiającemu tą samą drogą i w tym samym terminie informację o terminie zrealizowanego zgłoszenia.6. Ilości odpadów podane poniżej są orientacyjne i zostały podane w celu sporządzenia oferty. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za rzeczywiście zebrane i zagospodarowane odpady komunalne. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za powstałe w trakcie zamówienia rozbieżności między podaną szacunkową a zebraną faktycznie przez Wykonawcę ilością odpadów. Wynikłe rozbieżności nie mogą stanowić podstawy ewentualnych roszczeń względem Zamawiającego. Wykonawca przed złożeniem oferty musi mieć świadomość, że dokonując na podstawie podanych wartości obliczeń uwzględnia ryzyko ich zmian w trakcie wykonywania zamówienia.7. Odbiór i częstotliwość odbioru odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych wystawionych do drogi publicznej bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych z następującą częstotliwością: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: od stycznia do marca i od listopada do grudnia 1 raz na 4 tygodnie a od kwietnia do października: a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym: 1 raz na 2 tygodnie;b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielorodzinnym: 1 raz na tydzień.2) odpady ulegające biodegradacji — od stycznia do marca i od listopada do grudnia 1 raz na 4 tygodnie a od kwietnia do października: a) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem jednorodzinnym: 1 raz na 2 tygodnie;b) dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielorodzinnym: 1 raz na tydzień;3) papier — odbiór 1 raz na 16 tygodni;4) szkło — odbiór 1 raz na 12 tygodni;5) metale, tworzywa sztuczne i odpady opakowaniowe wielomateriałowe — odbiór 1 raz na 4 tygodnie; 6) meble, odpady wielkogabarytowe — odbiór 1 raz w roku;7) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny — odbiór 1 raz w roku; 8) zużyte baterie i akumulatory — odbiór 1 raz w roku; 9) zużyte opony w ilości do 4 szt. (o średnicy do 1650 mm) rocznie — odbiór 1 raz w roku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 10 306,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy trzysta sześć złotych).2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt. 1-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcyw jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:Bank Spółdzielczy w Zwoleniu O/Tczów57 9157 0002 0020 0200 0592 0028Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.5. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – z adnotacją: „Wadium – postępowanie nr GPR.271.9.2022”.6. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt. 1-4 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.7. Zgodnie z art. 98 ust. 6 Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt. 2-4 Pzp, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt. 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.8. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt. 2-4 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp.9. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt. 2-4 Pzp podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt. 2-4 Pzp będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt. 2-4 Pzp w języku innym niż język polski, dokument gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Gwarancje i poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu, a wszystkie spory odnośnie gwarancji poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądu właściwego dla siedziby zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada:a) wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniachi gospodarujących odpadami (BDO);b) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Tczów dokonanego na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminachc) zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców ww. warunek udziału w postępowaniu powinien spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który zrealizuje usługi, do których realizacji wyżej wskazane dokumenty są wymagana (zgodnie z art. 117 ust. 2 ustawy PZP).2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 40 000,00 złotych (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). W przypadku gdy okres ubezpieczenia będzie krótszy niż okres trwania umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłużenia okresu obowiązywania polisy i przedstawienia Zamawiającemu aktualnego dokumentu.3. zdolności technicznej lub zawodowej.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:a) posiada bazę magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Tczów, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Baza powinna spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. — w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;b) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał/wykonuje należycie co najmniej dwie usługi na rzecz właścicieli nieruchomości, polegające na odbieraniu w sposób ciągły przez okres co najmniej 12 miesięcy, odpadów komunalnych o łącznej masie min. 300 Mg oraz przedstawi dowody, że ww. usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie w formie poświadczenia, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest w stanie uzyskać ww. poświadczenia, składa oświadczenie, potwierdzające, czy usługi wymienione w wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie;c) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, w tym:a. co najmniej dwoma pojazdami specjalistycznymi bezpylnymi z funkcją kompaktującą, przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, zabezpieczonymi przez niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku i transportu;b. co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, zabezpieczonymi przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku i transportu;c. co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej;d. co najmniej jednym pojazdem do odbierania i transportu odpadów wielogabarytowych.Pojazdy powinny spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);Wszystkie pojazdy winny być wyposażone w urządzenia pozwalające Zamawiającemu na kontrolę tras przejazdu oraz miejsc załadunku i rozładunku, w formie elektronicznej i papierowej, udostępnione w ciągu 24 godzin od wezwania. Wykonawca w przypadku awarii pojazdów niezbędnych do realizacji zamówienia musi mieć zapewniony natychmiastowy dostęp do pojazdów zastępczych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-25

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach