Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kazanów w 2021 roku

Urząd Gminy w Kazanowie ogłasza przetarg

  • Adres: 26-713 Kazanów, pl. Partyzantów
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48/ 3864910 , fax. 48/3864925
  • Data zamieszczenia: 2021-03-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Kazanowie
    pl. Partyzantów 28
    26-713 Kazanów, woj. mazowieckie
    tel. 48/ 3864910, fax. 48/3864925
    REGON: 53205600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugkazanow.bip.org.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Kazanów w 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór wszystkich odpadów komunalnych gromadzonych zarówno w sposób selektywny jak i zmieszanych, bezpośrednio z nieruchomości położonych na terenie gminy Kazanów, punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) oraz wskazanych poniżej 5 placówek użyteczności publicznej, oraz ich zagospodarowanie w instalacjach wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza . W gminie Kazanów zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie przy wykorzystaniu pojemników i worków. Obowiązkiem Wykonawcy jest zaopatrzenie nieruchomości w worki do zbierania odpadów w cenie oferty. Wykonawca na zamówienie właścicieli nieruchomości zamieszkałych, wyposaży mieszkańców w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych. Wyposażenie nieruchomości w w/w pojemniki odbywa się na koszt właścicieli nieruchomości w drodze zakupu lub dzierżawy. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Odbiór i zagospodarowanie niesegregowanych, zmieszanych odpadów komunalnych oraz pozostałości z segregowania - 1 raz w miesiącu a w miesiącach od kwietnia do października raz na 2 tygodnie , gromadzonych w sposób następujący: - odbiór z gospodarstw domowych w pojemnikach ( 120 lub 240 litrów) lub workach koloru czarnego o pojemności 120 litrów. 2) Odbiór i zagospodarowanie segregowanych odpadów komunalnych (odbiór z gospodarstw domowych): - papier – (worek NIEBIESKI z napisem „PAPIER”) - 1 raz w miesiącu - szkło i odpady opakowaniowe ze szkła (worek ZIELONY z napisem „SZKŁO”) 1 raz na dwa miesiące - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe (worek ŻÓŁTY z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”) – 1 raz w miesiącu - bioodpady – (worek BRĄZOWY z napisem „BIO”) – 1 raz w miesiącu a w miesiącach od kwietnia do października raz na dwa tygodnie. Obowiązkiem wykonawcy będzie również odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych (odpadów bytowych i wyselekcjonowanych, szkło, plastik, makulatura, metal) z następujących miejsc: - Urząd Gminy w Kazanowie, ul. Plac Partyzantów 28, 26-713 Kazanów - Publiczna Szkoła Podstawowa w Kazanowie, ul. Kościelna 50, 26-713 Kazanów, - Publiczne Przedszkole w Kazanowie, ul. Zwoleńska 22, 26-713 Kazanów, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Zakrzówku, Zakrzówek, 26-713 Kazanów, - Publiczna Szkoła Podstawowa w Kowalkowie, Kowalków – Kolonia 17, 26-713 Kazanów Odbiór odpadów komunalnych z w/w miejsc odbywa się w terminach obowiązujących dla nieruchomości zamieszkałych. Wykonawca będzie zobowiązany wyposażyć te miejsca w odpowiednią ilość worków, niezbędną do prawidłowej obsługi selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest opracować szczegółowy harmonogram odbioru odpadów z podziałem na frakcje, który po uzgodnieniu z Zamawiającym będzie załącznikiem do umowy. Wykonawca wydrukuje ulotki z harmonogramem odbioru odpadów w ilości 2.000 sztuk - w cenie oferty. Ulotki muszą ponadto zawierać szczegółowe informacje jakie odpady mogą być umieszczone w workach do odbioru poszczególnych frakcji odpadów. Wykonawca rozprowadzi ulotki wśród mieszkańców gminy oraz dostarczy ulotki do Urzędu Gminy w Kazanowie w ilości co najmniej 400 sztuk. 2. Tworzy się punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie gminy Kazanów, którego prowadzącym będzie Gmina Kazanów. Gmina Kazanów wskaże plac i udostępni pomieszczenie magazynowe w celu organizacji PSZOK. Na teren wskazanego placu Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć i ustawić pojemniki przeznaczone do zbiórki: - papieru – pojemnik koloru niebieskiego (kontener o poj. 5 – 10 m3 ) - metalu i tworzyw sztucznych – pojemnik koloru żółtego (kontener o poj. 5 – 10 m3) - odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów – pojemnik koloru brązowego (kontener o poj. 5 – 10 m3). - szkła w tym odpadów opakowaniowych ze szkła – pojemnik koloru zielonego (kontener o poj. 5 – 10 m3). Pojemniki powinny być wykonane z trwałego materiału, posiadać zamknięcie uniemożliwiające otwarcie ich przez nieuprawnione osoby oraz posiadać napis informujący na jaki rodzaj odpadów jest przeznaczony. Ponadto na placu Wykonawca ustawi kontenery przeznaczone do odbioru : - odpadów budowlanych pochodzących z drobnych remontów (odkryty kontener „gruzownik”) - odzieży i tekstyliów (kontener o poj. 5 – 10 m3 ) - zużytych opon, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (kontener odkryty ) Kontenery powinny posiadać napis informujący na jaki rodzaj odpadów są przeznaczone. Zamawiający udostępni pomieszczenie magazynowe a Wykonawca będzie zobowiązany wyposażyć je w pojemniki przeznaczone do odbioru: - przeterminowanych leków i chemikaliów ( np. leki, środki ochrony roślin i opakowania po nich, detergenty, rozpuszczalniki, farby, kleje i inne niebezpieczne odpady chemiczne, które mogą powstać w gospodarstwach domowych. Zamawiający nie obejmuje przedmiotem zamówienia podmiotów gospodarczych, zakładów produkcyjnych, przemysłowych, a więc nie będą to odpady „przemysłowe”) - ,( 2 pojemniki 120 litrów lub 1 pojemnik o pojemności 240 litrów) - zużyte baterie i akumulatory ( 2 pojemniki 120 litrów lub 1 pojemnik o pojemności 240 litrów) - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny ( 2 pojemniki o pojemności 240 litrów) - inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych ( 2 pojemniki o pojemności 240 litrów) - odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek (1 pojemnik o pojemności 240 litrów) Pojemniki powinny być wykonane z trwałego materiału oraz posiadać napis informujący na jaki rodzaj odpadów jest przeznaczony. Organizacja i prowadzenie PSZOK leżą po stronie Zamawiającego. Dni i godziny otwarcia PSZOK zostaną ustalone przez Zamawiającego i po uzgodnieniu z Wykonawcą dane te zostaną uwzględnione w harmonogramie na dany rok kalendarzowy, który będzie załącznikiem do umowy. Wykonawca będzie zobowiązany na zgłoszenie telefoniczne Zamawiającego do odbioru frakcji odpadów zgromadzonych w PSZOK tak, aby nie powodowało to przepełnienia tych pojemników, jednak nie rzadziej niż raz na 2 miesiące. 3. Odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych (pochodzących z prowadzonych we własnym zakresie remontów) w ilości do 2 m3 odbywa się poprzez przekazanie przez mieszkańców bezpośrednio do PSZOK. Gospodarka w/w odpadami w ilości powyżej 2 m3 odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilnoprawne zawarte między właścicielem nieruchomości a uprawnionymi do odbioru odpadów przedsiębiorcami. Odbiór za odpłatnością właściciela posesji po wcześniejszym ustaleniu z Wykonawcą. 4. Odbiór popiołu i żużla paleniskowego odbywa się na podstawie indywidualnej umowy cywilnoprawnej zawartej między właścicielem nieruchomości a uprawnionymi do odbioru przedsiębiorcami. Odbiór za odpłatnością właściciela posesji po wcześniejszym ustaleniu z Wykonawcą. 5. Worki do prowadzenia zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych o pojemności 120 litrów obowiązkowo dostarcza właścicielom nieruchomości Wykonawca ( w cenie oferty). Każda nieruchomość zostanie wyposażona w co najmniej 2 worki każdego rodzaju . Zamawiający wymaga aby wykonawca zabezpieczył worki w pięciu kolorach do odbioru poszczególnych frakcji odpadów: - worki w kolorze czarnym z napisem „ZMIESZNE ODPADY KOMUNALNE” - worki w kolorze niebieskim z napisem „PAPIER” - worki w kolorze żółtym z napisem ”METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” - worki w kolorze zielonym z napisem „SZKŁO” - worki w kolorze brązowym z napisem „BIO” Wszystkie worki muszą ponadto zawierać nadruk z nazwą i adresem firmy prowadzącej zbiórkę odpadów komunalnych Przy odbiorze odpadów Wykonawca każdorazowo będzie dostarczał co najmniej tyle worków ile odbierze worków z odpadami. Zamawiający wymaga również zabezpieczenia worków w ilości 500 sztuk każdego koloru, które zostaną złożone w siedzibie Zamawiającego przed rozpoczęciem terminu realizacji usługi. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów ( np. w worku przeznaczonym na odpady segregowane będą znajdować się odpady zmieszane, gdy w worku przeznaczonym na daną frakcję odpadów segregowanych będą znajdować się odpady innej frakcji) Wykonawca będzie zobowiązany w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji do pisemnego (faxem) poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. - Wykonawca będzie dostarczać Zamawiającemu sprawozdania zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. - Wykonawca odbierający odpady komunalne jest obowiązany spełnić wymagania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz.U. z 2013r. poz. 122) - Wykonawca w trakcie obowiązywania umowy zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z poźn. zm.) - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 1439.) - W sezonie zimowym odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie z dróg objętych stałym zimowym utrzymaniem bez względu na warunki pogodowe, natomiast z pozostałych dróg gdy ze względu na nieprzejezdność, niemożliwy będzie odbiór i wywóz odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich odbioru w terminie do 2 dni od dnia w którym drogi staną się przejezdne. Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w dniu, w którym powinien być dokonany odbiór o fakcie i przyczynie nie odebrania odpadów z poszczególnych sołectw. - Usługa będzie wykonywana w dni robocze ( pon. – pt.) w godzinach od 7:00 do 20:00 - Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy. 9. Wykonawca odpowiedzialny jest za osiągnięcie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1439 z późn.zm.) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016r. poz. 2167) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U. z 2017r. poz.2142). 2. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia: SIWZ, wzór umowy należy traktować , jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonywaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach