Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Błotnica

Gmina Stara Błotnica ogłasza przetarg

  • Adres: 26-806 Stara Błotnica, Stara Błotnica
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 385-77-90 , fax. 48 383-50-92
  • Data zamieszczenia: 2019-11-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stara Błotnica
    Stara Błotnica 46
    26-806 Stara Błotnica, woj. mazowieckie
    tel. 48 385-77-90, fax. 48 383-50-92
    REGON: 67022401900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starablotnica.bip.org.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Stara Błotnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, na terenie Gminy Stara Błotnica, wyposażenie tych nieruchomości w worki do zbiórki odpadów zmieszanych oraz segregowanych. Do obowiązków wykonawcy należy także wyposażenie i prowadzenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zapewniając jego funkcjonowanie 2 razy w miesiącu. Wykonawca będzie miał obowiązek przeprowadzenia objazdowych zbiórek (,,od domu do domu”) odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon. Wynagrodzenie wykonawcy będzie wyliczane na podstawie ceny jednostkowej za 1Mg odebranych i zagospodarowanych odpadów zgodnie z ceną zaproponowaną w formularzu ofertowym. I. SZCZEGÓŁOWE OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Określenie przedmiotu zamówienia. 1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Stara Błotnica, w okresie od 01 stycznia do 31 grudnia 2020 roku, w tym: a) każdej ilości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych sprzed nieruchomości mieszkańców; b) każdej ilości selektywnie zgromadzonych odpadów komunalnych sprzed nieruchomości mieszkańców w podziale na następujące frakcje: - papier i tektura wraz z opakowaniami wielomateriałowymi; - szkło i opakowania szklane; - tworzywa sztuczne; - metale; - odpady zielone i bioodpady; c) każdej ilości odpadów komunalnych dostarczonych przez mieszkańców do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego w miejscowości Czyżówka 42 – plac przy Oczyszczalni Ścieków, w podziale na następujące frakcje: - papier i tektura wraz z opakowaniami wielomateriałowymi; - metale; - tworzywa sztuczne; - szkło i opakowania szklane; - meble i inne odpady wielkogabarytowe; - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; - odpady budowlane i rozbiórkowe; - zużyte opony; - odpady niebezpieczne (chemikalia, opakowania po środkach ochrony roślin, przeterminowane lekarstwa, świetlówki, baterie i akumulatory, itp.); - tekstylia i odzież; - odpady zielone; - popiół i żużel. 2) odbiór i zagospodarowanie odpadów o następujących kodach: KOD ODPADU NAZWA ODPADU 10 01 01 Żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów (z wyłączeniem pyłów z kotłów wymienionych w 10 01 04) 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 03 Opakowania z drewna 15 01 04 Opakowania z metali 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 Opakowania ze szkła 15 01 09 Opakowania z tekstyliów 15 01 10* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 15 01 11* Opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest), włącznie z pustymi pojemnikami ciśnieniowymi 16 01 03 Zużyte opony 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 02 Gruz ceglany 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 01 80 Usunięte tynki, tapety, okleiny itp. 17 01 82 Inne nie wymienione odpady 17 02 01 Drewno 17 02 02 Szkło 17 02 03 Tworzywa sztuczne 17 03 80 Odpadowa papa 17 04 01 Miedź, brąz, mosiądz 17 04 02 Aluminium 17 04 03 Ołów 17 04 04 Cynk 17 04 05 Żelazo i stal 17 04 06 Cyna 17 04 07 Mieszaniny metali 17 04 11 Kable i inne nie wymienione w 17 04 10 17 06 04 Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 17 08 02 Materiały budowlane zawierające gips inne niż wymienione w 17 08 01 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 20 01 01 Papier i tektura 20 01 02 Szkło 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia 20 01 13* Rozpuszczalniki 20 01 14* Kwasy 20 01 15* Alkalia 20 01 17* Odczynniki fotograficzne 20 01 19* Środki ochrony roślin 20 01 21* Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rteć 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne 20 01 26* Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 20 01 31* Leki cytoksyczne i cytostatyczne 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 10 06 02 lub 10 06 03 oraz niesortowalne baterie i akumulatory zawierające te baterie 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 37* Drewno zawierające substancje niebezpieczne 20 01 38 Drewno inne niż wymienione w 20 01 37 20 01 39 Tworzywa sztuczne 20 01 40 Metale 20 01 80 Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 20 01 99 Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 02 Gleba i ziemia, w tym kamienie 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane ) odpady komunalne 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 3) wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Stara Błotnica, w worki do zbiórki odpadów komunalnych gromadzonych w sposób zmieszany i selektywny na czas trwania umowy; 4) wyposażenie w pojemniki i kontenery Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, w taki sposób aby zagwarantować możliwość selektywnej zbiórki i zapobiec gromadzeniu odpadów w miejscu do tego nieprzeznaczonym; 5) prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zapewniając jego funkcjonowanie 2 razy w miesiącu; 6) ustalenie z Zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów komunalnych gromadzonych w sposób zmieszany i selektywny z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się na terenie Gminy Stara Błotnica; 7) ustalenie z Zamawiającym harmonogramu funkcjonowania Punktu Zbiórki Odpadów Komunalnych; 8) prowadzenie objazdowych zbiórek (,, od domu do domu”) odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon – 2 razy w roku (preferowane miesiące to kwiecień i październik). 2. Szczegółowe uwarunkowania zamówienia. 2.1. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: 1) w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego, 2) w terminach i z częstotliwością wynikającą z przyjętego harmonogramu odbioru, 3) niezależnie od warunków atmosferycznych, 4) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji, w sposób zapewniający zachowanie segregacji, 5) w sposób sprawny, gwarantujący bezpieczeństwo ruchu drogowego, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, w korzystaniu z nieruchomości, z uwzględnieniem zabezpieczenia przewożonych odpadów przed pyleniem i rozsypywaniem. 2.2. Wykonawca odbiera i transportuje odpady, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów gromadzenia odpadów jest utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg itp. Trasy zbiórki przebiegają po drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych a także wewnętrznych drogach wiejskich, gruntowych. Niektóre posesje są znacznie oddalone od centrów wsi, ( 77 posesji w 2019 roku) zwłaszcza zimą i jesienią do niektórych miejsc utrudniony jest dojazd. Wykonawca musi dysponować na tę okoliczność mniejszym samochodem umożliwiającym odbiór odpadów zgodnie z harmonogramem. 2.3. W razie awarii pojazdu Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia pojazdu zastępczego. 2.4. Wykonawca zapewnia przez cały okres realizacji zamówienia: 1) system monitorowania pracy sprzętu obejmujący bieżące śledzenie pozycji pojazdów w oparciu o wykorzystanie systemu GPS i komunikowanie się z nim w dowolnym momencie w celu odczytu ww. danych; 2) dostęp Zamawiającemu do zapisów pozwalających odtworzyć historię pracy sprzętu wraz z podaniem konkretnych adresów odbioru. 2.5. Wykonawca ma obowiązek porządkowania terenu w miejscu wystawienia worków z odpadami komunalnymi w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z uszkodzenia worka. Wykonawca zobowiązuje się do odbioru z miejsc wystawienia worków ewentualnych rozsypanych oraz luźnych odpadów (np. odpady rozrzucone przez zwierzęta). 2.6. Wykonawca odbiera odpady wystawione przez mieszkańców w dostępnym miejscu: przed posesją, na podjeździe, przy drodze publicznej. 2.7. Wykonawca zobowiązany jest do kontroli realizowania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W sytuacji stwierdzenia braku segregacji lub jej niewłaściwego wykonania Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady jako odpady zmieszane komunalne. Przed zabraniem Wykonawca sporządza dokumentację fotograficzną lub inną, która potwierdza jego zastrzeżenia. W przypadku gdy Wykonawca stwierdzi, iż w worku przeznaczonym do selektywnej zbiórki znajdują się odpady inne niż podlegające segregacji lub mieszkaniec przekazał do odbioru błędnie zakwalifikowany odpad, wówczas Wykonawca zobowiązany jest do oznaczenia worka lub tego przedmiotu informacją ,,nieprawidłowo posegregowane” np., w postaci naklejki wykonanej przez Wykonawcę i sporządzenia dokumentacji fotograficznej potwierdzającej jego zastrzeżenia. O powyższej sytuacji powiadamia Zamawiającego w formie pisemnej wraz z dołączoną dokumentacją fotograficzną w terminie 2 dni roboczych. Dopuszcza się formę elektroniczną. 2.8. Wykonawca ma obowiązek odbierania zmieszanych odpadów komunalnych gromadzonych w pojemnikach będących własnością właściciela nieruchomości, jeżeli spełniają odpowiednie normy i umożliwiają odbiór odpadów sprzętem, którym dysponuje Wykonawca. 2.9. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów selektywnie gromadzonych w workach będących własnością właścicieli nieruchomości (niezależnie od koloru worka). Jeżeli umożliwiają identyfikację rodzaju zgromadzonego odpadu. 2.10. Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych podczas lub w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas lub w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 2.11. Wykonawca jest zobowiązany, aby w trakcie odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiającego nie odbierać jednocześnie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami. 2.12. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych, zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych do instalacji komunalnej. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz.U z 2019 r. poz. 701) 2.13. Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odebrane odpady komunalne w sposób umożliwiający osiągnięcie określonych: 1)– w Rozporządzeniu Ministra Środowiska 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 2167), poziomów recyklingu, przygotowani do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów: a) papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło: - w roku 2020 – co najmniej 50%; b) inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe: - w roku 2020 – co najmniej 70%; 2) w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 2412). przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 roku: a) w roku 2020 – co najmniej 40%. 2.14. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów oraz dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem niniejszego zamówienia zgodnie z odrębnymi przepisami prawa. 2.15. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania Zamawiającemu w formie papierowej miesięcznych raportów ( wzór – załącznik nr 5 do umowy) zawierających informacje o: 1) masie poszczególnych rodzajów odebranych w ramach realizacji umowy odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; 2) masie poszczególnych rodzajów odebranych w ramach realizacji umowy odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny oraz sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały przekazane; 3) liczbie nieruchomości, z których zostały odebrane odpady komunalne w ramach realizacji umowy; 4) nieruchomościach, w których właściciele zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z zadeklarowanym sposobem zbierania odpadów. 2.16. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania sprawozdań zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ). Do wyżej wymienionych raportów Wykonawca przedstawi Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem kserokopie dowodów dostarczania odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty ewidencji odpadów, karty przekazania odpadów oraz dokumenty potwierdzające recykling i odzysk. 3. Wyposażenie nieruchomości w urządzenia do gromadzenia odpadów. 3.1. Wykonawca wyposaży każde gospodarstwo domowe w: 4 szt. worków czarnych, 2 szt. worków żółtych i po 1 szt. z pozostałych kolorów do dnia 02 stycznia 2020 roku. 3.2. W trakcie realizacji zobowiązań zawartych w umowie Wykonawca ma obowiązek dostarczyć właścicielowi nieruchomości, w dniu odbioru odpadów, tyle worków ile odebrał z zachowaniem kolorystyki. 3.3 Worki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Worki muszą też być oznaczone nazwą, adresem i numerem telefonu Wykonawcy. 3.4. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: 1) materiał – folia LDPE, 2) pojemność – 120 l, 3) grubość – co najmniej 60 mikronów, 4) nadruk – jednostronny, 5) kolory: - czarny – odpady komunalne-bytowe, - niebieski – papier, tektura, odpady opakowaniowe z papieru i tektury - żółty – tworzywa sztuczne, metale, odpady opakowaniowe z metali i tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe - zielony – szkło kolorowe i opakowania szklane, - brązowy – odpady zielone i bioodpady. 3.5. Szacunkowa ilość worków ( na cały okres umowy) to: 1) worki czarne - ok. 65 000 szt.(5szt./miesiąc/gospodarstwo), 2) worki żółte – ok. 50 000 szt.(4szt./miesiąc/gospodarstwo), 3) worki niebieski – ok. 8 000 szt. (2szt./ miesiąc/ gospodarstwo), 4) worek zielony – ok. 12 500 szt. (3 szt./ miesiąc/gospodarstwo), 5) worek brązowy – ok. 15 500 szt. (3szt./miesiąc/gospodarstwo). 3.6. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia do siedziby Zamawiającego 1 raz na kwartał po 100 szt. Worków każdego rodzaju. 4. Wyposażenie i prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. 4.1. W czasie trwania umowy Wykonawca prowadzi Punkt Zbiórki Odpadów Komunalnych w miejscowości Czyżówka 42, plac przy Oczyszczalni Ścieków. PSZOK jest własnością Gminy Stara Błotnica – wydzierżawiony Wykonawcy, teren jest ogrodzony, oświetlony, utwardzony, monitorowany, nie posiada wagi. 4.2. Prowadzenie PSZOK polega w szczególności na : 1) wyposażeniu PSZOK w odpowiednio oznakowane kontenery i pojemniki dla poszczególnych selektywnie gromadzonych odpadów: a) kontenery otwarte typu KP7 - 2 szt. (na odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe), b) kontenery zamknięte 1,1 m³ - 10 szt. ( papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, szkło, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, popiół i żużel, bioodpady, tekstylia i odzież, odpady niebezpieczne), 2) przyjmowanie wymienionych w punkcie 4.3. poszczególnych rodzajów odpadów dostarczonych wyłącznie przez mieszkańców Gminy Stara Błotnica po okazaniu dowodu uiszczania opłaty za odbiór i gospodarowanie odpadami komunalnymi; 3) zapewnieniu funkcjonowania PSZOK przez cały okres umowy - dwa razy w miesiącu, zgodnie z podanym harmonogramem, 4) zapewnieniu osoby do obsługi PSZOK, 5) utrzymaniu czystości i porządku na terenie PSZOK, które obejmuje w szczególności: zamiatanie, bieżące wskazywanie mieszkańcom odpowiednich kontenerów do segregacji, zapobieganie ich przeładowania, utrzymanie ich w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym, odbiór odpadów i przekazanie do dalszej obróbki; 6) prowadzenie ewidencji przyjmowanych odpadów, zawierającej datę przyjęcia, rodzaj odpadu lub jego ilość, dane osoby przekazującej; 4.3. Odpady komunalne przyjmowane do PSZOK; 1) papier i tektura wraz z opakowaniami wielomateriałowymi; 2) metale; 3) tworzywa sztuczne; 4) szkło i opakowania szklane; 5) meble i inne odpady wielkogabarytowe; 6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; 7) odpady budowlane i rozbiórkowe; 8) zużyte opony; 9) odpady niebezpieczne (chemikalia, opakowania po środkach ochrony roślin, przeterminowane lekarstwa, świetlówki, baterie i akumulatory, itp.); 10) tekstylia i odzież; 11) odpady zielone; 12) popiół i żużel. 5. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych. 5.1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1) odpady komunalno-bytowe, odpady zielone i bioodpady – 1 raz w miesiącu; 2) opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne, metale – 1 raz w miesiącu; 3) szkło, opakowania szklane, papier i tektura – 1 raz w miesiącu; 4) odpady gromadzone w PSZOK – w zależności od zapełnienia pojemników i kontenerów, jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc, 5) zbiórka odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon - dwa razy do roku ( preferowane miesiące to kwiecień i październik). 6. Harmonogram. 6.1. Wykonawca ma obowiązek opracować harmonogram odbioru odpadów komunalnych gromadzonych w sposób zmieszany i selektywny z nieruchomości zamieszkałych znajdujących się na terenie Gminy Stara Błotnica z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów odpadów. 6.2. Harmonogram odbioru odpadów komunalnych musi uwzględniać następujące zasady: 1) odbiór odpadów przez Wykonawcę musi odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-18:00, 2) harmonogram musi uwzględniać częstotliwość odbioru wskazaną w punkcie 5.1 , 3) harmonogram ma być opracowany w sposób przejrzysty, wskazując konkretne daty odbioru, z zachowaniem regularności i powtarzalności odbierania poszczególnych rodzajów odpadów, tj. odbiór z danej nieruchomości ma przypadać na ten sam dzień tygodnia, 4) w przypadku gdy odbiór przypada na dzień ustawowo wolny od pracy w harmonogramie ma być wskazana data odbioru przypadająca maksymalnie na 3 dni przed lub po dniu ustawowo wolnym, 5) w harmonogramie Wykonawca ma obowiązek umieścić dane teleadresowe, umożliwiające mieszkańcom kontakt zarówno z Wykonawcą, jak i z Zamawiającym, 6) dopuszcza się możliwość opracowania odrębnego harmonogramu zbiórki i odbioru odpadów z miejsc o utrudnionym dostępie. 6.3. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu w miarę zaistniałych potrzeb za zgodą Zamawiającego. Wywóz odpadów będzie się odbywał ściśle wg harmonogramu, uzgodnionego przez Wykonawcę i Zamawiającego jako załącznik do umowy. 6.4. Wykonawca odpowiada za dostarczenie harmonogramu mieszkańcom w wersji papierowej, a także za poinformowanie mieszkańców o zaistniałej zmianie przez przekazanie informacji w wersji papierowej do każdego gospodarstwa domowego. 6.5. Wykonawca dostarczy mieszkańcom harmonogram do dnia 31 grudnia 2019 roku. 7. Reklamacje. 7.1. W przypadku braku odbioru odpadów z nieruchomości zgodnie z harmonogramem Zamawiający przekazuje Wykonawcy zgłoszenie reklamacyjne. 7.2. Sytuacja, w której Wykonawca nie odbierze odpadów z powodu błędnie przeprowadzonej przez mieszkańca segregacji lub jej braku, a nie powiadomi o tym Zamawiającego zgodnie z wytycznymi zawartymi w punkcie 2.7, traktowana będzie jako brak odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem. 7.3. Wykonawca realizuje reklamację w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia oraz przesyła drogą elektroniczną podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości, której dotyczy reklamacja, protokół realizacji reklamacji, potwierdzający wykonanie usługi ( w ciągu 24 godzin od dnia realizacji reklamacji). 7.4. Zgłoszenie reklamacyjne wskazane w punkcie 7.1. jest podstawą do naliczenia kar umownych za brak odbioru odpadów. W przypadku, gdy kary zastosowano w dwóch następujących po sobie okresach rozliczeniowych Zamawiający ma prawo do wypowiedzenia umowy Wykonawcy. 8. Dane ilościowe. 8.1. Ilość złożonych deklaracji – 1455 , w których wykazano 4 888 osób, w tym: - odpady segregowane – 1420 deklaracji na 4 822 osoby; - odpady niesegregowane – 35 deklaracji na 66 osób. 8.2. Ilość odpadów odebranych w roku 2018 - 668,18 Mg w tym: 20 03 01- zmieszane odpady komunalne - 441,28 Mg, 15 01 07-opakowania ze szkła -47,97 Mg, 20 01 02 -szkło – 15,36 Mg, 20 01 39 - tworzywa sztuczne -127,52 Mg, 20 01 99 –inne frakcje zbierane selektywnie -3,91 Mg, 20 03 07 -odpady wielkogabarytowe -5,76 Mg, 15 01 06 -zmieszane odpady opakowaniowe -20,61 Mg 20 01 40 -metale - 1,79 Mg, 20 01 35 -elektroodpady -1,30 Mg 16 01 03 - zużyte opony -2,68 Mg 8.3. Ilość odpadów odebranych w roku 2019 ( I- II kwartał) - 337,36 Mg, w tym: 20 03 01 -zmieszane odpady komunalne -171,96 Mg, 20 01 99 -inne frakcje zbierane selektywnie -23,44 Mg, 15 01 07-opakowania ze szkła -47,04 Mg, 20 01 39-tworzywa sztuczne -47,01 Mg, 20 01 35-elektroodpady -3,68 Mg, 16 01 03-zużyte opony -44,23 Mg 8.4. Ilości odpadów odebranych z PSZOK W 2018 roku: 16 01 03 – zużyte opony 0,73 Mg 17 09 04 – zmieszane odpady z budowy remontów i demontażu – 0,20 Mg 17 09 07 –zmieszane odpady z betonu gruzu ceglanego i odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż w 17 01 06 -55,34 Mg 20 01 35 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne – 0,42 Mg 15 01 06 – zmieszane odpady opakowaniowe – 2,08 Mg 10 01 01 – żużle i popioły paleniskowe, pyły z kotłów _ 11,58 Mg 2019 rok I-II kwartał : 17 09 04 – zmieszane odpady z budowy remontów i demontażu – 3,96 Mg 10 01 01 - żużle i popioły paleniskowe, pyły z kotłów – 16,32 Mg 20 03 07 – odpady wielkogabarytowe -7,76 Mg 20 01 35 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne – 1,24 Mg 20 01 36 – zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35 – 1,33 Mg 20 01 23 -– urządzenia zawierające freony – 0,63 Mg 17 01 82 – inne nie wymienione odpady - 0 8.5. Ilość odpadu żużlu i popiołu została ujęta łącznie, jako inne frakcje zbierane selektywnie. 8.6. Powierzchnia gminy wynosi 9 624 ha. 8.7. Gminę tworzy 24 wsie sołeckie. Liczbę budynków mieszkalnych określa się na 1530. 8.8. Łączna liczba mieszkańców, na dzień 30.09.2019r. – 5489 osób. 8.9. Dane podane w punktach od 8.1. do 8.8. traktować należy jako informacje dodatkowe. Rzeczywista ilość mieszkańców oraz gospodarstw domowych objętych przedmiotem zamówienia może być odmienna od w/w ilości i nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby punktów odbioru odpadów. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć i jest zależna od informacji zawartych w złożonych deklaracjach przez właścicieli nieruchomości. Wykaz nieruchomości, na których odpady nie są segregowane Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy. WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO DOTYCZĄCE POSIADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ POJAZDÓW I URZĄDZEŃ ORAZ BAZY MAGAZYNOWO-TRANSPORTOWEJ WRAZ Z OKREŚLENIEM STAWIANYCH IM WYMAGAŃ 1. Wykonawca jest zobowiązany posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie gminy lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Stara Błotnica, na terenie do którego posiada tytuł prawny. 2. Baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca do magazynowania selektywnie zbieranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, oraz powinna posiadać legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. 3. Przez cały okres świadczenia usług baza magazynowo –transportowa musi spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. z 2013 roku poz. 122). 4. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: 4.1. W posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej oraz co najmniej jeden pojazd do odbioru odpadów z miejsc o utrudnionym dostępie; 4.2. Pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; 4.3. Na terenie bazy magazynowo-transportowej znajdowały się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. 5. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić aby: 5.1. Urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania, znajdujące się na terenie bazy magazynowo-transportowej, utrzymywane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym; 5.2. Pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu; 5.3. Pojazdy i urządzenia były poddane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie; 5.4. Podmiot odbierający odpady komunalne posiadał aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w pkt. 5.3.; 5.5. Na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej; 6. W zakresie wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów należy zapewnić, aby: 6.1. Konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady; 6.2. Pojazdy były wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz systemie czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów – umożliwiający weryfikację tych danych. 6.3. Pojazdy były wyposażone w narzędzia i urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po ewentualnym wysypaniu odpadów na ziemie. 7. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 7.1 Jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 2 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców; 7.2 W przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługę odbioru odpadów. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację odbioru odpadów. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.3 Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy. 8. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących prace objęte zakresem zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. 8.1. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 8.2. Wykonawca składa wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę przed przystąpieniem do wykonywania robót. Zamawiający nie dopuści do realizacji usługi wywozu odpadów do momentu otrzymania wykazu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym. Wynikłe z tego opóźnienie w realizacji przedmiotu zamówienia będzie traktowane, jako opóźnienie z winy wykonawcy. 8.3. Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w ust. 2 nie wymaga aneksu do umowy (wykonawca przedstawia korektę listy osób oddelegowanych do wykonywania zamówienia do wiadomości zamawiającego). 8.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę w wykazie o którym mowa w ust. 2. Osoby oddelegowane przez wykonawcę są zobowiązane podać imię i nazwisko podczas kontroli przeprowadzanej przez zamawiającego. W razie odmowy podania danych umożliwiających identyfikację osób wykonujących prace zamawiający wzywa kierownika zmiany do wydania zakazu wykonywania przez te osoby prac do momentu wyjaśnienia podstawy ich zatrudnienia oraz wzywa wykonawcę do złożenia pisemnego oświadczenia wskazującego dane osób, które odmówiły podania imienia i nazwiska podczas kontroli zamawiającego. 8.5. Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 2 dni od dnia wezwania przez zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o prace osób wskazanych w wykazie, o którym mowa w ustępie 2 – jeżeli zamawiający o to wystąpi. 8.6. Wykonawca nie musi składać oświadczenia o zatrudnianiu wszystkich osób wskazanych w wykazie o którym mowa w ust. 2 na podstawie umowy o pracę do każdej faktury. 8.7. Wykonawca zapłaci zamawiającemu kary umowne z tytułu: a) oddelegowania do wykonywania prac wskazanych w pkt. 8 osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę – w wysokości 0,1 % wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 4 umowy za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec ten samej osoby, jeżeli zamawiający podczas kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę); b) oddelegowania do wykonywania prac wskazanych w pkt.8 osób niewskazanych w wykazie o którym mowa w ust. 2 – w wysokości 0,1 % wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 4 umowy za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec ten samej osoby, jeżeli zamawiający podczas kontroli stwierdzi, że nie jest ona wskazana w wykazie o którym mowa w ust. 2) – dotyczy to także osób zatrudnionych przez podwykonawców; c) odmowy podania danych umożliwiających identyfikację wykonujących czynności wskazane w pkt.8
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513100-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Wójta Gminy Stara Błotnica, b) Aktualne zezwolenie obejmujące prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów w zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy (wg Załącznika Nr 2). 2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zał. Nr 4a do SIWZ 3. Oświadczenie o spełnieniu warunków Wykonawcy załącznik Nr 4 do SIWZ . 4. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. Brak jakiegokolwiek z w/w dokumentów lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach