Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Barciany

Gmina Barciany ogłasza przetarg

  • Adres: 11410 Barciany, ul. Szkolna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 531 003 , fax. 897 531 311
  • Data zamieszczenia: 2017-07-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Barciany
    ul. Szkolna 3
    11410 Barciany, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 531 003, fax. 897 531 311
    REGON: 53277700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Barciany
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Barciany, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, ograniczenie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz w sposób zgodny z przepisami prawa, a w szczególności przepisami: - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250), - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.), - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczególnych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r., poz. 122), oraz zapisami: - Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami (WPGO), - Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Barciany. 2. Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: 2.1. Odbioru wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie nieruchomości zamieszkałych położonych w Gminie Barciany, łącznie z zabudową kolonijną. 2.2. Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych; 2.3. Utrzymania właściwego stanu sanitarnego i technicznego pojazdów, urządzeń i pojemników; pojazdy muszą być zabezpieczone przez niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku, transportu, przeładunku; pojazdy, urządzenia i pojemniki muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego; 2.4. Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Gminy Barciany na karcie przekazania odpadów; 2.5. Prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazania Zamawiającemu do końca miesiąca po kwartale, którego dotyczą, kwartalnych sprawozdań zawierających : - informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; - informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; - liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; Podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów; 2.6. Monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych; w przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne oraz sporządza na tą okoliczność informację np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną w celu wydania przez Zamawiającego decyzji administracyjnej o zmianie wysokości opłaty; dokumentację tę Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w okresach miesięcznych; 2.7. Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu; 2.8. Przekazywania, odebranych od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) ; 2.9. Osiągnięcia poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych. (Dz. U. z 2016r. poz. 2167). oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012r. Poz. 676); 3. Odbiór odpadów. 3.1. Obowiązywać będzie system pojemnikowy lub workowy odpadów komunalnych, zgodnie z zapisami niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. Pojemniki dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca zamówienia. Pojemniki powinny być oznakowane w sposób jednoznacznie wskazujący przeznaczenie na odpady określonego rodzaju. Pojemniki stanowią własność Wykonawcy. 3.2. Miejsce odbioru odpadów przez Wykonawcę: - zabudowa jednorodzinna i zagrodowa - nieruchomości wytwórców odpadów, wyposażone przez Wykonawcę w: a) pojemniki na odpady zmieszane w przypadku braku selektywnej zbiórki; b) pojemniki na pozostałości ze zbiórki selektywnej; pojemniki te muszą spełniać wymogi jak dla pojemników na odpady zmieszane; - zabudowa wielorodzinna – zbiorcze punkty zbiórki odpadów (tzw. gniazda), wyposażone przez Wykonawcę w pojemniki na popiół, na odpady zmieszane i zbierane selektywnie, - punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, utworzony przez Wykonawcę. 3.3. Zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki wytwórcom odpadów dostarczy Wykonawca zamówienia. Wielkość i ilość pojemników oraz worków musi być dostosowana do ilości odpadów powstających na nieruchomości. Częstotliwość załadunku i wywozu –2 razy w miesiącu. 3.4. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie pojemnikowym lub workowym w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej oraz w tzw. gniazdach. 3.5. Rodzaje pojemników: - żółty – do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metalu, - niebieski – do gromadzenia odpadów z papieru i tektury, - brązowy – do gromadzenia odpadów biodegradowalnych - zielony – do gromadzenia odpadów szklanych, - czytelnie oznakowany pojemnik na popiół odporny na wysoką temperaturę, 3.6. Odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, oraz odpadów wielkogabarytowych realizowany będzie przez Wykonawcę poprzez odbieranie wystawionych odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami, w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą terminach. 3.7. W ramach wynagrodzenia za realizację niniejszego zamówienia Wykonawca w terminie 6 miesięcy od zawarcia umowy uruchomi dla Gminy Barciany punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, z godzinami pracy 7.00-15.00 od poniedziałku do piątku. Punkt powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Zaleca się uruchomienie tego punktu na terenie Gminy Barciany. Miejsca magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych powinny być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniami czynników atmosferycznych. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą: a) odpady ulegające biodegradacji, b) chemikalia, przeterminowane leki, c) zużyte baterie i akumulatory, d) zużyte opony, e) odpady budowlane i rozbiórkowe, f) popiół. g) odpady wielkogabarytowe, w tym meble, h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, i) metale, j) papier, k) tworzywa sztuczne, l) szkło. Mieszkańcy z terenu Gminy Barciany będą mogli na własny koszt dowieźć odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych i przekazać je nieodpłatnie. 3.8. Po podpisaniu umowy Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów wraz z informacją o segregacji odpadów oraz miejsc, w których zlokalizowane będą zbiorcze punkty zbiórki odpadów (tzw. gniazda). Wykonawca zobowiązany jest nie później niż w ciągu 7 dni od podpisania umowy sporządzić i uzgodnić z zamawiającym harmonogram (w formie papierowej i elektronicznej) odbioru odpadów. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach