Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Trojanów

Gmina Trojanów-Urząd Gminy Trojanów ogłasza przetarg

  • Adres: 08-455 Trojanów, Trojanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-25 6827120 w. 34 , fax. 0-25 6827195
  • Data zamieszczenia: 2019-12-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Trojanów-Urząd Gminy Trojanów
    Trojanów
    08-455 Trojanów, woj. mazowieckie
    tel. 0-25 6827120 w. 34, fax. 0-25 6827195
    REGON: 54449600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.trojanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Trojanów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Trojanów. Systemem odbierania odpadów objęte są nieruchomości zamieszkałe stale i sezonowo. Gmina Trojanów w ramach systemu nie przewiduje odbierania odpadów wytworzonych w ramach prowadzenia działalności gospodarczej. Na terenie Gminy będą zbierane odpady zmieszane i selektywnie posegregowane, w systemie pojemnikowo – workowym odbierania odpadów komunalnych. 1.Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości. Szacunkowa ilość odpadów podana w Mg na rok: 1) Zmieszane odpady komunalne – 376,00 Mg. 2) Odpady zebrane selektywnie z podziałem na frakcje –368,20 Mg: a) Papier i tekturę- 152 Mg b) Tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale- 92,00 Mg c) Szkło i opakowania szklane – 80,00 Mg d) Inne frakcje zbierane w sposób selektywny – 26 Mg, e) Inne odpady nieulegające biodegradacji – 18,2 Mg 3) Odpady zgromadzone w PSZOKU, miejscu wskazanym przez zamawiającego - zgodnie z wyznaczonym harmonogramem – 71,52 Mg: a) meble i inne odpady wielkogabarytowe -24,24 Mg, b) odpady budowlane i rozbiórkowe – 32,00 Mg, c) odpady komunalne ulegające biodegradacji i odpady zielone– 0,5 Mg, d) zużyty urządzenia elektryczne i elektroniczne w tym zawierające substancje niebezpieczne – 7,86 Mg e) opony - 4,52 Mg, f) urządzenia zawierające freony – 2,4 Mg 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne z następującymi częstotliwościami: 1) W okresie od 01.01.2020 r. do 31.08.2020 r. Wykonawca zapewni odbieranie odpadów selektywnych i zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości w workach lub pojemnikach zgodnie z harmonogramem opracowanym i załączonym do oferty z uwzględnieniem częstotliwości wynikającej z Uchwały nr XXXI/114/2017 Rady Gminy Trojanów z dnia 10 lutego 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowania odpadami komunalnymi. tj. 1 raz w miesiącu w odniesieniu do następujących frakcji: • papier i tektura • metale • tworzywa sztuczne • opakowanie wielomateriałowe • szkło • odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji • zmieszane odpady komunalne. • popiół: z częstotliwością 1 raz na 2 tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych i budynków wielolokalowych w okresie od 01.01.2020 r. do 31.03.2020 r. Popiół należy traktować jako zmieszany niesegregowany odpad komunalny. Przyjmuje się zasadę, że będzie on gromadzony workach dostarczonych przez Wykonawcę. 2)W okresie od 01.09.2020 r. do 31.12.2020 r. Wykonawca zapewni odbieranie odpadów selektywnych i zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości w workach lub pojemnikach zgodnie z harmonogramem opracowanym i załączonym do oferty z uwzględnieniem częstotliwości wynikającej z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.) oraz ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1579)  1 raz w miesiącu w odniesieniu do następujących frakcji: • papier i tektura • metale • tworzywa sztuczne • opakowanie wielomateriałowe • szkło • popiół  1 raz na 2 tygodnie z budynków mieszkalnych jednorodzinnych i 1 raz na tydzień z budynków wielolokalowych w okresie od 01.09.2020 r. do 31.10.2020 r. oraz 1 raz w miesiącu w okresie od 01.11.2020 r. do 31.12.2020 r. w odniesieniu do następujących frakcji: • bioodpady • niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zorganizuje punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (tzw. PSZOK) w ramach których odbierane będą następujące frakcje odpadów: W okresie od 01.01.2020 r. do 31.08.2020 r. • przeterminowane leki, • chemikalia (np. oleje odpadowe, farby, rozpuszczalniki), • zużyte baterie i akumulatory, • zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz żarówki i świetlówki, • meble i inne odpady wielkogabarytowe, • odpady budowlane i rozbiórkowe, • zużyte opony, • tekstylia, • odpady zielone. W okresie od 01.09.2020 r. do 31.12.2020 r. • papier i tektura, • metale, • tworzywa sztuczne, • szkło, • odpady opakowaniowe wielomateriałowe, • bioodpady, • popiół i żużle z palenisk domowych, • odpady niebezpieczne, • przeterminowane leki i chemikalia, • odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i zużyte strzykawki, • zużyte baterie i akumulatory, • zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, • meble i inne odpady wielkogabarytowe, • odpady budowlane i rozbiórkowe, • zużyte opony, • tekstylia i odzież, 3)Odbiór odpadów wielkogabarytowych, oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie się odbywać poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami graniczącymi z droga publiczną w terminach ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą - 2 razy w roku. Zamawiający dopuszcza podanie wykonawcy konkretnych punktów adresowych, po uprzednim zgłoszeniu przez mieszkańców takiej potrzeby w urzędzie Gminy. 4)O terminie odbioru odpadów wielkogabarytowych mieszkańcy gminy zostaną powiadomieni w sposób zwyczajowo przyjęty. Na zbiórkę odpadów wielkogabarytowych i problematycznych z terenu całej gminy Zamawiający zakłada 1 do 2 dni roboczych. 5)Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych (dalej PSZOK) zlokalizowany będzie w miejscowości Podebłocie. PSZOK będzie otwarty w określonym dniu w harmonogramie z częstotliwością raz na miesiąc. W dniu otwarcia PSZOK Wykonawca zapewnia niezbędne pojemniki od godz. 8:00. Odbiór pojemników o 16:00. W harmonogramie należy uwzględnić otwarcie PSZOK raz w miesiącu. W danym dniu Wykonawca zobowiązany jest podstawić pojemniki na poszczególne frakcje odpadów dostosowane do ilości odpadów i pory roku oraz w tym dniu je odebrać. PSZOK czynny będzie w godz. 9:00 – 15:00 Selektywnie zebrane odpady przekazywane są Wykonawcy w zamkniętych workach odpowiednio oznakowanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19). Odpady zebrane selektywnie odstawiane są do granicy działki z drogą publiczną i odbierane przez Wykonawcę zgodnie z dostarczonym harmonogramem. Dopuszcza się umieszczanie metali i odpadów wielomateriałowych odpowiednio w pojemnikach, w tym workach foliowych przeznaczonych na gromadzenie tworzyw sztucznych. Meble, odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów oraz inne odpady wielkogabarytowe powinny być gromadzone i oddane w miejscu i czasie wskazanym przez Wykonawcę odbierającego odpady komunalne. Odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, muszą zostać załadowane do odpowiedniego pojemnika przeznaczonego na tego typu odpady. Właściciel nieruchomości lub dysponujący lokalem ma obowiązek odpowiednio wcześniej zamówić taki pojemnik u Wykonawcy. Wykonawca ma obowiązek w ramach niniejszego zamówienia odebrać (z PSZOK) wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty; odpady nie spełniające tej definicji przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą, którą poniesie zainteresowana osoba. 3.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia właścicielom nieruchomości worków do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 l (w zależności od ilości osób zamieszkujących nieruchomość) z folii LDPE na każdy miesiąc zbiórki przy założeniu że: a. worek ZIELONY oznaczony napisem „Szkło” z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła (szkło bezbarwne i kolorowe); b. worek NIEBIESKI oznaczony napisem „Papier” z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury; c. worek ŻÓŁTY oznaczony napisem „Metal i tworzywa sztuczne” z przeznaczeniem na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; d. worek BRAZOWY oznaczony napisem „Bio” z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone, oraz opakowaniowe ulegające biodegradacji. e. worek z przeznaczeniem na popiół.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada: 1. Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Trojanów oraz aktualne zezwolenie na transport odpadów; 2. Zezwolenie na transport odpadów obejmujące odpady będące przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Umowa z Regionalną Instalacją do Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu ostrołęcko-siedleckiego na przyjmowanie odbieranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych., 2) Formularz ofertowy według załączonego druku - załącznik nr 1, 3) W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie /załącznik Wykonawcy/, 4) Zobowiązanie podmiotu na którego zasoby powołuje się Wykonawca (jeśli dotyczy), 5) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach