Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Dzikowiec oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2021 roku w Nowym Dzikowcu i Wilczej Woli

Gmina Dzikowiec ogłasza przetarg

  • Adres: 36-122 Dzikowiec, ul. Dworska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 0-17 7442109 , fax. 0-17 2274508
  • Data zamieszczenia: 2020-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dzikowiec
    ul. Dworska 62
    36-122 Dzikowiec, woj. podkarpackie
    tel. 0-17 7442109, fax. 0-17 2274508
    REGON: 69058169500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminadzikowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Dzikowiec oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2021 roku w Nowym Dzikowcu i Wilczej Woli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Dzikowiec oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2021 roku w Nowym Dzikowcu i Wilczej Woli. 5.3 Szacunkowe masa odpadów komunalnych objętych zamówieniem Lp. Rodzaj odpadu J.m Szacunkowa masa odpadów objętych zamówieniem (w Mg) 1. Odpady komunalne niesegregowane Kod odpadu 20 03 01 Mg 447,00 2. Odpady komunalne selektywne –opakowania z papieru i tektury (kod 15 01 01) Mg 5,00 3. Odpady komunalne selektywne –opakowania z tworzyw sztucznych (kod 15 01 02), opakowania z metali, metale(kod 15 01 04, 20 01 40), opa-kowania wielomateriałowe (15 01 05) Mg 76,00 4. Odpady komunalne selektywne –opakowania ze szkła (kod 15 01 07,20 01 02) Mg 91,00 5. Zmieszane odpady opakowanio-we(kod (ex) 15 01 06) MMM 69,00 6. Odpady ulegających biodegradacji (odpadów zielonych kod 20 02 01, 20 01 08). Mg 1,00 7. Odpady wielkogabarytowe (kod 200307). Mg 47,00 8. Zużyte opony kod odpadu 160103 Mg 38,00 9. Odpady budowlane i rozbiórkowe (kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 06 04, 17 09 04). Mg 11,4 10. Zuzyty sprzęt elektryczny i elektro-niczny kod odpadu 20 01 36, 20 01 35, 20 01 23, 20 01 21 Mg 8,60 11. Odpady komunalne – zużyte baterie i akumulatory, kod odpadu 20 01 33,20 01 34 Mg 0,10 12. Odpady komunalne – opakowania po chemikaliach kod odpadu 20 01 27*,20 01 13, 20 01 28, 20 01 29*, 20 01 19*, 15 01 10*) Mg 1,00 13. Odpady komunalne – przeterminowa-ne leki oraz chemikalia kod odpadu 20 01 32 Mg 0,10 14. Odpady komunalne – odpady teksty-liów i odzieży kod odpadu 20 01 10, 20 01 11 Mg 0,50 15. Odpady komunalne – żużel, popiół kod odpadu 20 01 99 Mg 1,0 Łączna szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia w roku 2021 796,70 Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: A. Ogólna charakterystyka Gminy Dzikowiec w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. Liczba mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Dzikowiec wynosi: ok. 3944 osób (w związku z migracją ludności liczba ta może ulec zmianie) 1) Na terenie Gminy Dzikowiec znajduje się około 1343 nieruchomości . 2) Obszar Gminy wynosi 12 158 ha, w skład Gminy Dzikowiec wchodzi 8 miejscowości: 3) Dzikowiec, Nowy Dzikowiec, Lipnica, Kopcie, Wilcza Wola, Mechowiec, Osia Góra, Płazówka. Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Dzikowiec w roku 2019 Rodzaj 2019 (Mg) Odpady zmieszane 392,22 Szkło 50,78 Tworzywa sztuczne, metale opakowania wielomateriałowe 55,08 Papier 1,00 Wielkogabarytowe 21,92 Opony 13,60 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałółw ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 33,54 Odpady ulegające biodegradacji 1,28 Razem 569,42 UWAGA! Dane powyższe nie stanowią żadnej wartości granicznej, po odebraniu której Wykonawca może zaprzestać odbioru odpadów. B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych wystawionych i przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w tym: 1) zmieszanych odpadów komunalnych i pozostałości z segregacji odpadów 2) papieru i tektury, 3) szkła, 4) tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych, 5) odpadów ulegających biodegradacji. 2) Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego wyposażenia nieruchomości z których odbierane są odpady komunalne w pojemniki: - o pojemności 120 l – 1 szt. na kółkach, - wyposażenie nieruchomości w worek czarny – przeznaczony na zmieszane odpady komunalne, w przypadku nieruchomości o utrudnionym dojeździe; - w kolorowe worki o pojemności 80-120 l w ilości po 4 szt. z każdego rodzaju do gromadzenia odpadów w sposób selektywny z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków przeznaczonych na gromadzenie odpadów selektywnych lub zgodnie z rzeczywistymi potrzebami mieszkańców: a. ZIELONY oznaczony napisem „Szkło” z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła (szkło bezbarwne i kolorowe); b. NIEBIESKI oznaczony napisem „Papier” z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i tektury; c. ŻÓŁTY oznaczony napisem „Metal i tworzywa sztuczne” z przeznaczeniem na odpady z metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; d. BRĄZOWY oznaczony napisem „Bio” z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone; 3) Wykonawca udostępnia worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, które będą przekazywane mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane. Worki winny być oznaczone odpowiednią informacją o rodzaju gromadzonych w nich odpadów, nazwą, adresem oraz numerem telefonu Wykonawcy i Zamawiającego. 4) Wykonawca zobowiązany będzie najpóźniej do 21 grudnia 2020 r. do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w odpowiednie pojemniki i worki oraz wyposażenia Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) położonych w miejscowości: 1. Wilcza Wola na działce nr ewid. 1546/1 w odpowiednie kontenery w ilości 11 szt. tj.: a) kontenery na odpady budowlane i rozbiórkowe o pojemności minimalnej KP-7 m3, b) pojemnik na odpady niebezpieczne - 120l, c) pojemnik na leki i chemikalia – 120l, d) pojemnik na igły i strzykawki – 120l e) pojemnik na zużyte bateria i akumulatory – 240l, f) kontener na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny KP-7 m3, g) kontener na meble i inne odpady wielkogabarytowe KP-7 m3, h) kontener na zużyte opony – KP-7 m3, i) kontener na popiół,- KP-7 m3, j) pojemnik na tekstylia i odzież – 1100 l k) pojemnik na bioodpady – 1100 l, 2. Nowy Dzikowiec, 36-122 Dzikowiec ul. Komunalna 4 na działce nr ewid. 232/2, 233/2 w odpowiednie kontenery w ilości 11 szt. tj.”: a) kontenery na odpady budowlane i rozbiórkowe o pojemności minimalnej KP-7 m3, b) pojemnik na odpady niebezpieczne - 120l, c) pojemnik na leki i chemikalia – 120l, d) pojemnik na igły i strzykawki – 120l e) pojemnik na zużyte bateria i akumulatory – 240l, f) kontener na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny KP-7 m3, g) kontener na meble i inne odpady wielkogabarytowe KP-7 m3, h) kontener na zużyte opony – KP-7 m3, i) kontener na popiół,- KP-7 m3, j) pojemnik na tekstylia i odzież – 1100 l k) pojemnik na bioodpady – 1100 l Obsługę i funkcjonowanie PSZOK zapewnia Zamawiający. Częstotliwość odbioru odpadów zmieszanych i selektywnych Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z terenu gminy Dzikowiec z nieruchomości zamieszkałych z częstotliwością: a) zmieszane odpady komunalne – raz na miesiąc z wyjątkiem okresu od 01 kwietnia do 31 października raz na dwa tygodnie , b) zebrane selektywnie szkło, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe - jeden raz na miesiąc, c) zebrane selektywnie opakowania z papieru i tektury – raz na kwartał, d) odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, w tym odpadów zielonych(odbierane tylko z PSZOK): a) należy poddawać kompostowaniu na terenie nieruchomości w przydomowych kompostownikach (nie może to powodować uciążliwości dla użytkowników nieruchomości sąsiednich), b) w przypadku braku możliwości kompostowania należy je gromadzić w workach i dostarczyć samodzielnie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych; c) popiół – należy dostarczać samodzielnie do Punktu selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych e) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – dwa razy w roku spod posesji, lub dostar-czyć do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych f) odpady wielkogabarytowe, meble, - dwa razy w roku spod posesji, lub dostarczyć do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, g) odpady budowlane i rozbiórkowe – dwa razy w roku spod posesji, lub dostarczyć do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych h) zużyte opony - dwa razy w roku spod posesji, lub dostarczyć do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych i) przeterminowane leki należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się na terenie aptek i placówek służby zdro-wia; j) chemikalia, w szczególności farby, lakiery, środki ochrony roślin należy przekazywać do Punktu Selektywnego Zbierania Opadów Komunalnych; k) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się w budynkach użyteczności publicznej; l) akumulatory przemysłowe i samochodowe należy dostarczać do placówek handlowych i usługowych prowadzących ich sprzedaż bądź wymianę; Odbiór odpadów z PSZOK następował będzie na zgłoszenie Zamawiającego w godzinach otwarcia. 1. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogramu odpadów oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości do dnia 21 grudnia 2020 r. Wykonawca będzie zobowiązany również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami Komunalnymi. 2. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę harmonogramem i zatwierdzonym przez Zamawiającego. 3.Wykonawca jest obowiązany do realizacji "reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w czasie nie dłuższym niż 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia e-mailem od Zamawiające-go. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem na adres Zamawiające-go. 4.Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 5.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów zebranych w PSZOK systematycznie, nie rzadziej niż raz na kwartał aby nie dopuścić do ich przepełnienia i wysypywania . Obsługę i funkcjonowanie zapewnia zamawiający. 6. Urządzenia do gromadzenia odpadów komunalnych zostaną ustawione przez wykonawcę w miejscach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości. Jeśli podczas odbierania odpadów komunalnych dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt. 7.System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej. 8.W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 litrów na kółkach (szacunkowa ilość pojemników 1343) oraz worki przeznaczone na surowce wtórne o pojemności od 80-120 litrów w ilości 4 szt. z każdego rodzaju zgodnie ze zgłoszeniem Zamawiającego. Dostarczenie i ustawienie pojemników na odpady zmieszane na teren wskazanych nieruchomości nastąpi w ciągu 2 dni roboczych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego. Dotyczy to sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia. 9.W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. 10.Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 11.Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi. 12.Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze własnej lub punkcie w miejscu odbioru odpadów. 13.Wykonawca zobowiązany jest do przekazania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w „Planie gospodarki odpadami dla województwa podkarpackiego”, oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku, o odpadach. 14.Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 15.Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w ciągu 3 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego powiadomienia o tym zamawiającego. Do informacji wykonawca zobowiązany będzie dołączyć dokumentację (protokół z zaistnienia takiego zdarzenia) umożliwiają identyfikację nieruchomości. 16.W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 17. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Dzikowiec. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o problematycznej lokalizacji. 18. Wykonawca zobowiązany jest: a) Posiadać co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów ko-munalnych oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebra-nych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej , b) trwale i czytelnie oznakować pojazdy w widocznym miejscu z nazwą firmy oraz danymi ad-resowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne, c) posiadać na terenie bazy magazynowo - transportowej urządzenia do selektywnego groma-dzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania -urządzenia należy utrzymywać we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, d) aby pojazdy były zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadały aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, e) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed niekontrolowanym wydostaniem się na ze-wnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu, f) poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapew-nienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty po-twierdzające wykonanie czynności, g) na koniec każdego dnia roboczego opróżniać pojazdy z odpadów i parkować wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej, h) aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, i) wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróż-nieniu pojemników, j) dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. k) wyposażyć pojazdy w system monitoringi bazującego na systemie pozycjonowania sateli-tarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o poło-żeniu pojazdu, miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wy-ładunku odpadów umożliwiający weryfikacje tych danych (system GPS) l) Zamawiający wymaga od Wykonawcy dysponowaniem informatycznym systemem monito-rowania pojazdów opartym na satelitarnym systemie lokalizacji GPS umożliwiającym trwa-łe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o miejscach postoju, historii tras, przebiegach, godzinach pracy, sygnalizację, jeżeli pojazd z wyznaczonej floty znajdzie się poza wyznaczonym obszarem, a także dostarczanie raportów zawierających ww. informacje oraz systemem czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiają-cy weryfikację tych danych. Gmina zastrzega sobie prawo zapoznania się z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obsługujących Gminę Dzikowiec w zakresie przedmiotowego za-mówienia celem weryfikacji i kontroli sprawozdań przedstawianych przez Zamawiającego z realizacji zamówienia. 19.Obowiązkiem Wykonawcy będzie zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi, jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) informacji w formie zestawienia z miejsc odbioru tego rodzaju worków. C. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu sprawozdań rocznych do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy o których mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( w bazie BDO) b) Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. c) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. d) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy informacji zawierających szczególnie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów). e) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu wykazu ilości odpadów przekazanych do instalacji komunalnej bądź innej jednostki do odbioru odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami 5.3. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga aby wszystkie osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy, zostały zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby co najmniej na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 1) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania za-trudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wy-konujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) osoby wykonujące usługi w zakresie wykonywania czynności odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia 2) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób:  Usługi będą świadczone przez osoby wymienione wykazie osób wykonujących czynności w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia – Wykonawca zobo-wiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w/w wykaz przed podpisaniem umowy,  Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobo-wiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia, że osoby wymienione w wykazie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia,  Wykonawca, przez cały okres realizacji zamówienia, na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiające-mu raport stanu i sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności niezbędne do realizacji zamówienia i/lub oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji. b) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia:  W przypadku nie przedstawienia w terminie oświadczenia lub informacji doku-mentujących zatrudnienie osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca będzie każdorazowo płacił Zamawiającemu karę w wysokości 1.000,00 zł brutto,  W przypadku dwukrotnego nie wywiązania się z obowiązku informacji lub zmiany sposobu zatrudnienia osób wskazanych w wykazie, Zamawiający ma prawo od umowy odstąpić i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienależyte wykonanie zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. a) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. b) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z pkt 11.9. SIWZ. c) Stosownie do treści art. 36b ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, iż jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. d) Zgodnie z art. 36ba ust. 2 jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. e) Pozostałe wymagania dotyczące podwykonawstwa zostały określone w załączniku nr 8. 12.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 12.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oraz o których mowa w pkt 9.2. SIWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 8.2. SIWZ. 12.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 10.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 12.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 10.3. SIWZ składa każdy z Wykonawców. 12.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 10.7., przy czym: 1) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 10.7.1) składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt 8.2 SIWZ. 2) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt 10.7.2 ) składa każdy z nich.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych). 17.2. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert oznaczonego datą i godziną. Niewniesienie wadium do upływu wyznaczonego terminu (oznaczonego datą i godziną) skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust 1 pkt. 7 b ustawy Pzp. 17.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 ). 17.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek: Urząd Gminy Dzikowiec konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Głogowie Młp. Oddział Dzikowiec 27 9159 1010 2003 3000 0039 0006. 17.5. Tytuł przelewu winien umożliwić identyfikację przetargu, którego dotyczy wadium oraz określać podmiot, w którego imieniu jest wpłacane – w przypadku jeśli przelewu nie dokonuje Wykonawca składający ofertę. Celem właściwej identyfikacji wpłaty z tytułu wadium powinny zawierać w tytule przelewu nazwę i znak sprawy postępowania zgodnie z wzorem: WADIUM w przetargu nieograniczonym na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, znajdujących się na terenie Gminy Dzikowiec oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w 2021 roku w Nowym Dzikowcu i Wilczej Woli”, znak sprawy: ZP.271.6.2020 17.6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu rozumie się gdy w wyznaczonym terminie, tj. do upływu terminu składania ofert (oznaczonego datą i godziną) nastąpi uznanie kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. 17.7. Wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty. Wadium w formie poręczenia lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być Zamawiający, tj. Gmina Dzikowiec – nazwa jednostki. Gwarancja/poręczenie musi być podpisana przez przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być złożony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji /poręczenia winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu, na jego pierwsze żądanie, pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 17.8. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku gdy: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 17.9. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. Wadium wniesione w formie przelewu, będzie zwracane na konto z którego wpłynęło, o ile Wykonawca nie wskaże innego numeru konta. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, z zastrzeżeniem art. 148 ust. 4 Pzp. 17.10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 17.11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, gdy Wykonawca wykaże posiadanie aktualnych zezwoleń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: - posiadanie aktualnego zezwolenia na transport odpadów, wydanego przez właściwy organ, zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, - posiadanie wpisu do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do wypełnionego i podpisanego formularza oferty należy dołączyć: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu, b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, c) Zobowiązanie do współpracy (w przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego) d) Pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; e) Dowód wniesienia wadium. 15.13. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postepowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu , o którym mowa w pkt. 15.12a) i 15.12.b). W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferty wspólnej do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 15.14. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp./Załącznik nr 4 do SIWZ/. 15.15. Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami w zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu w sposób zapewniający nieujawnienie treści oferty do chwili jej otwarcia. 10.1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: a) nie podlega wykluczeniu; b) spełnia warunki udziału w postępowaniu. 10.2. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 10.1. SIWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie pisemnej wraz z ofertą ( zał. Nr 2 i 3). 10.3. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4. W/w. dokumenty muszą zostać złożone w formie oryginału. 10.4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym (nie krótszym niż 5 dni) terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. 10.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 10.6. Zamawiający, zgodnie z art. 24 aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach