Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce w 2015 r.

Urząd Gminy Iwierzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 39-124 Iwierzyce, Iwierzyce 80
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 7455950 , fax. 017 2221444
  • Data zamieszczenia: 2014-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Iwierzyce
    Iwierzyce 80 80
    39-124 Iwierzyce, woj. podkarpackie
    tel. 017 7455950, fax. 017 2221444
    REGON: 69058194000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce w 2015 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 . Przedmiot postępowania przetargowego dotyczy świadczenia usługi odbioru, transportu i zagospodarowania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce w 2015 r. Na terenie Gminy Iwierzyce zbiórka odpadów komunalnych odbywa się w systemie workowym. Powierzchnia gminy wynosi 65,58 km2 . W skład gminy wchodzi 9 sołectw : Będzienica około 95 gospodarstw, Bystrzyca około 212 gospodarstw, Iwierzyce około 240 gospodarstw, Nockowa około 277 gospodarstw, Olchowa około 308 gospodarstw, Olimpów około 127 gospodarstw, Sielec około 171 gospodarstw, Wiercany około 164 gospodarstwa, Wiśniowa około 173 gospodarstwa. Obecnie ilość mieszkańców Gminy Iwierzyce objętych systemem odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych wynosi około 6985 osób, a liczba nieruchomości, z których odbierane są odpady komunalne - około 1767 (na podstawie deklaracji na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na 2014r. ) Rzeczywista liczba zameldowanych w Gminie Iwierzyce to około 7649 osób. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. 3,1 Zakres zamówienia obejmuje 3.2.1 Odbiór, transport i zagospodarowanie z nieruchomości , na których zamieszkują mieszkańcy: 1) odpadów komunalnych zmieszanych (w tym popiołów), gromadzonych w oznakowanych workach wystawianych na trasie odbioru, 2) odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny takich jak: papier i tektura, szkło białe i kolorowe, tworzywa sztuczne, metal, odpady biodegradowalne, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach wystawianych na trasie odbioru, 3) pozostałych odpadów zbieranych raz do roku zużyte farby, lakiery, meble i odpady wielkogabarytowe, zużyte oleje, zużyte opony, żarówki, świetlówki, baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, przeterminowane leki , odpady budowlane i rozbiórkowe (z zastrzeżeniem, iż odpady te pochodzą z drobnych remontów, na które nie jest wymagane uzyskanie stosownego zezwolenia). Szczegółowy termin i sposób przeprowadzenia zbiórek zostanie każdorazowo uzgodniony pomiędzy wykonawcą a zamawiającym. 3.2.2. Nieodpłatne wyposażenie wszystkich gospodarstw domowych w worki na odpady, o pojemności od 60 l do 120 l, wykonane z folii polietylenowej LDPE w następujących kolorach : a) niebieski - papier i tektura, b) zielony - opakowania szklane białe i kolorowe, c) żółty - tworzywa sztuczne, d) czerwony - metal e) brązowy - odpady biodegradowalne, f) czarny - odpady zmieszane (o pojemności 120 l i 60 l) . Worki przeznaczone do odbioru odpadów mają być oznaczone nadrukiem odpowiadającym ich przeznaczeniu np. papier i tektura i posiadać logo Wykonawcy. 3.2.3. Wyposażenie wszystkich gospodarstw domowych (gospodarstwo domowe stanowią wszystkie osoby zamieszkujące daną nieruchomość mieszkalną,) w nalepki identyfikujące w formie kodu kreskowego. Po zawarciu umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej wygenerowane kody kreskowe , które Wykonawca wydrukuje w formie naklejki na papierze termo transferowym w ilości zamówionej. Kod kreskowy powinien zawierać zakodowane informacje, minimum: imię i nazwisko , adres nieruchomości zabudowanej na której powstają odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest dysponować oprogramowaniem współdziałającym z oprogramowaniem Zamawiającego (Zamawiający posiada oprogramowanie firmy Softres do ewidencji opłat za wywóz śmieci ). Wykonawca zbiera worki posiadające nalepki identyfikacyjne. Na podstawie odczytu kodów kreskowych umieszczonych na workach Wykonawca zarejestruje ilość i rodzaj odebranych z danej nieruchomości worków z odpadami i powyższe dane przekaże Zamawiającemu w formie elektronicznej. 3.2.4.Wykonawca przed dniem 1 stycznia 2015 r. jest zobowiązany dostarczyć na własny koszt (poprzez pocztę polską lub przedstawiciela firmy) każdemu gospodarstwu domowemu: 1) harmonogram odbioru odpadów oraz informację w formie ulotki: , na temat zasad segregacji ( co należy pakować do poszczególnych worków), punktów odbioru worków na odpady (adresy), nr konta, na które należy wpłać opłatę za odbiór odpadów , 2) nalepki identyfikujące poszczególne gospodarstwa domowe w formie kodu kreskowego, 3) umożliwić nieodpłatny odbiór worków na odpady w wyznaczonych punktach na terenie gminy. Worki wg zapotrzebowania mieszkańców będą udostępniane we wskazanych, przez firmę punktach, ogólno dostępnych placówkach publicznych (sklepach) - co najmniej jeden na sołectwo, przy czym nie mniej niż dwa w miejscowościach Nockowa i Olchowa oraz dodatkowy w Urzędzie Gminy w Iwierzycach. Punkty odbioru worków na odpady , harmonogram wywozu, miejsca i sposób realizacji jednorazowych zbiórek oraz informacje przygotowane dla mieszkańców muszą zostać zaakceptowane przez Zamawiającego, uzgodnienie nastąpi po podpisaniu umowy. 3.2.5. W przypadku niewystarczającej ilości nalepek identyfikujących kolejne kody kreskowe wykonawca będzie dostarczał mieszkańcom, zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od zgłoszenia tej okoliczności przez pracownika zamawiającego, telefonicznie, pisemnie, faksem bądź drogą elektroniczną, 3.2.6. Wykonawca zapewnia mieszkańcom ciągły dostęp do worków na odpady i systematycznie , co najmniej 1 raz w miesiącu dostarcza je do ustalonych punktów odbioru. W przypadku zgłoszenia braku worków w którymkolwiek z miejsc ich odbioru Wykonawca zobowiązany jest uzupełnić je w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego. 3.2.7. Wykonawca w trakcie realizacji umowy odbierze każdą ilość odpadów zgromadzonych w odpowiednich workach oraz wystawionych podczas jednorazowych zbiórek. 3.2.8. Odbiór odpadów będzie się odbywał z następującą częstotliwością : 1) Odpady zmieszane i segregowane zbierane w systemie workowym odbierane będą w godzinach od 8 00 do 18 00, dwa razy w miesiącu zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, jednak nie rzadziej niż co 3 tygodnie, z wyjątkiem miesięcy lipiec i sierpień. W ciągu tych 2 miesięcy (VII i VIII) Wykonawca odbierze odpady od mieszkańców pięciokrotnie. Łącznie 25 zbiórek w ciągu roku. 2) odbiór odpadów segregowanych i zmieszanych w danej miejscowości odbywać się będzie w tym samym dniu. 3 ) odpady komunalne typu: zużyte farby, lakiery, meble i odpady wielkogabarytowe, zużyte oleje, zużyte opony, żarówki, świetlówki, baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach, chemikalia, przeterminowane leki , odbierane będą - jeden raz w roku w terminie ustalonym pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym na trasie odbioru odpadów, w okresie od 1 lipca do 31 października, 4) odpady budowlane i rozbiórkowe (z zastrzeżeniem, iż odpady te pochodzą z drobnych remontów, na które nie jest wymagane uzyskanie stosownego zezwolenia) odbierane będą w wyznaczonych miejscach na terenie gminy - jeden raz w roku w terminie ustalonym pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym w okresie od 1 lipca do 31 października, co najmniej 1 punkt na sołectwo przy czym nie mniej niż dwa w miejscowościach Nockowa i Olchowa, 5) Szczegółowy termin i sposób przeprowadzenia zbiórek zostanie każdorazowo uzgodniony pomiędzy wykonawcą a zamawiającym. 3.2.9. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości w przypadku ich zanieczyszczenia. 3.2.10. Zamówienie obejmuje odbiór odpadów z terenu Gminy Iwierzyce wyłącznie z nieruchomości zamieszkałych i nie dopuszcza się dopełniania pojazdów odpadami innego pochodzenia. 3.2.10. Zagospodarowanie odpadów: 1) W ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub zastępczej regionalnej instalacji,w przypadku braku instalacji regionalnej, właściwej dla regionu zachodniego województwa podkarpackiego zgodnie z aktualnym Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego . 2) W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 3) Odbiór odpadów komunalnych przez właściwą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną z WPGO zapewnia sobie Wykonawca , który ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranym odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów. 4) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku. 3.2.11. Trasy zbiórki odpadów. 1) Trasy zbiórki odpadów przebiegają wzdłuż dróg: krajowej, powiatowych i gminnych a także wewnętrznych. Wykonawca winien posiadać pojazdy umożliwiające poruszanie się po drogach o ograniczeniu tonażowym do 5 ton. Trasy odbioru odpadów z 9 sołectw zostały przedstawione na mapie poglądowej stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ i wynoszą około 107 km. 2) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. Wykonawca jest zobowiązany wykonać usługę w innym dniu, powiadamiając mieszkańców o innym terminie odbioru odpadów. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 3) W przypadku uzasadnionej konieczności objęcia zbiórką odpadów nieruchomości znajdujących się poza aktualnie ustalonymi trasami długość trasy może ulec zwiększeniu. 3.2.12 Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) informacje o ilości, rodzaju i kodzie odebranych odpadów przekazywaną wraz z fakturą, celem właściwego rozliczenia, b) kwartalne sprawozdania zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, c) raporty w formie elektronicznej z odbioru odpadów zgodnie z odczytem kodów kreskowych, przekazywane do 10 dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc , d) informacje z przeprowadzonej kontroli gospodarstw domowych, przekazywane do 10 dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc, e) na żądanie Zamawiającego Wykonawca udzieli wyjaśnień i udostępniani dodatkową dokumentację ,w celu oceny prawidłowości realizacji postanowień niniejszej umowy 3.2.13. Szacunkowa ilość odpadów do odbioru i zagospodarowania w okresie zamówienia wynosi 567 Mg w tym: odpady segregowane 150 Mg odpady zmieszane 367 Mg pozostałe odpady 47 Mg. Podana ilość odpadów jest szacunkowa i należy ją traktować orientacyjnie, ponieważ może ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego . Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za zwiększenia lub zwiększenie wskazanych ilości odpadów komunalnych. W Gminie Iwierzyce w okresie od 01.07.2013 r. do 30.06.2014 r. zebrano następujące ilości odpadów komunalnych papier i tektura - 7,50 Mg tworzywa sztuczne - 41,03 Mg metal - 5,54 Mg szkło - 85,58 Mg odpady ulegające biodegradacji - 1,15 Mg zużyte opony - 67,00 Mg zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - 3,53 Mg, odpady wielkogabarytowe - 17,90 Mg, opakowania wielomateriałowe - 3,58 Mg, zmieszane odpady komunalne - 359,42 Mg. 3.2.14. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli ilości i rodzaju odpadów powstających na terenie Gminy Iwierzyce poprzez każdorazowe sprawdzanie ich wagi w miejscu przez siebie wskazanym. 3.2.15. Ilość rozprowadzonych worków na odbiór odpadów w tym okresie wyniosła: worek na odpady zmieszane - 120 l - 46 244 szt. worek na odpady zmieszane - 60 l - 1 789 szt. worek na tworzywa sztuczne - 30 474 szt. worek na szkło - 16 713 szt. worek na metal - 5 792 szt. worek na papier - 5 667 szt. worek na odpady ulegające biodegradacji - 5 955 szt. 3.3. Wspólny słownik zamówień (CPV): 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 3.4 Do obowiązków Wykonawcy należy również: 1) Prowadzenie ewidencji odpadów zgodnie z ustawą o odpadach i ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przepisami szczegółowymi. 2) Monitorowanie i weryfikacja spełniania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych . Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzania, co miesiąc, kontroli minimum dwóch gospodarstw domowych w każdej miejscowości na terenie gminy ,czyli 18 gospodarstw domowych, co udokumentuje sporządając pisemną informację. W przypadku zakwalifikowania odpadów segregowanych do zmieszanych wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, notatka, dokumentacja fotograficzna) umożliwiającą Zamawiającemu podjęcie stosownych działań. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości (kodów kreskowych) wraz informacją potwierdzającą właściwą segregację bądź dokumentującą nieprawidłową segregację odpadów Wykonawca przekaże Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc , w którym dokonano kontroli. 3) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wykaz telefonów do kontaktów roboczych z uwzględnieniem łączności bezprzewodowej niezbędnej do prawidłowej realizacji usługi. 4) Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów, w tym prawa miejscowego, wymagań BHP i p.poż.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy 00/100 złotych) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, ze zm.) Oferent pod rygorem nieważności oferty wnosi wadium w w/w wysokości, najpóźniej do terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego (data i godzina potwierdzenia wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). Wadium w formie niepieniężnej Wykonawca składa w oryginale w kasie Urzędu Gminy Iwierzyce (parter, pokój nr 3), a kopię dołącza do oferty. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp, w ciągu 14 dni od daty pierwszego pisemnego żądania zgłoszonego przez Zamawiającego w terminie obowiązywania gwarancji. W przypadku wyboru pieniężnej formy, wadium należy wpłacać w kasie Urzędu Gminy (kasa czynna codziennie w godz. 730 - 1400 ) lub przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Sędziszowie Młp., Odział w Iwierzycach, na Nr 87 9172 1013 0260 0202 2000 0020, z dopiskiem; Wadium na zadanie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce w 2015 r. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, który wynosi 30 dni, tj. obowiązuje do dnia 21.11. 2014 r.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.iwierzyce.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach