Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce

Urząd Gminy Iwierzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 39-124 Iwierzyce, Iwierzyce 80
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 7455950 , fax. 017 2221444
  • Data zamieszczenia: 2013-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Iwierzyce
    Iwierzyce 80 80
    39-124 Iwierzyce, woj. podkarpackie
    tel. 017 7455950, fax. 017 2221444
    REGON: 69058194000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.iwierzyce.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie wszystkich rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce. 2.Odpady będą odbierane z terenu gminy Iwierzyce, która liczy obecnie ok. 7630 mieszkańców, zamieszkałych stale i czasowo na terenie 9 sołectw: Będzienica, Bystrzyca, Iwierzyce, Nockowa, Olchowa, Olimpów, Sielec, Wiercany, Wiśniowa. Orientacyjna liczba nieruchomości z których należy odebrać odpady komunalne - 1745.Na terenie gminy Iwierzyce odpadów zbiórka odpadów komunalnych będzie się odbywać w systemie workowym. Uwaga: ilość mieszkańców i nieruchomości jest orientacyjna. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów, która w ciągu realizacji zamówienia może ulec zmianie. 3.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1)Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych( kod 20 03 01) zgromadzonych w oznakowanych workach z budynków mieszkalnych, 2)Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach wystawionych na trasie odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów : papier i tektura (kod 150101, 200101), szkło białe i kolorowe,(kod 150107, 200102), tworzywa sztuczne (kod 150102, 2001390), metal (kod 150104, 200140), odpady biodegradowalne (kod , 200201, 200108), 3)Pozostałych odpadów zebranych jednorazowo w łącznej ilości: zużytych opon ( kod 160103), mebli i odpadów wielkogabarytowych, (kod 200307), odpadów budowlanych i rozbiórkowych (z zastrzeżeniem, iż odpady te pochodzą z drobnych remontów, na które nie jest wymagane uzyskanie stosownego zezwolenia),zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w workach o poj. 120 l lub 60 l Worki powinny posiadać następujące kolory a)niebieskie - papier i tektura, b)białe - opakowania szklane białe, c)zielone - opakowania szklane kolorowe, d)żółte - tworzywa sztuczne, e)czerwone - metal, f)brązowe - odpady biodegradowalne, g)czarne - odpady zmieszane 4)Worki maja być oznaczone: GI - skrót od Gmina Iwierzyce oraz napisem odpowiadającym przeznaczeniu worka np. papier i tektura. Każde gospodarstwo domowe (tj. wszystkie osoby zamieszkujące daną nieruchomość mieszkalną) musi otrzymać nalepki identyfikujące poszczególne gospodarstwa domowe w formie kodu kreskowego. Wykonawca zobowiązany jest drukować kody kreskowe , które wraz z workami będzie przekazywał właścicielom nieruchomości w ilości niezbędnej. Na podstawie przekazanych danych Wykonawca wydrukuje w formie naklejki na papierze termo transferowym numer identyfikacyjny (kod kreskowy) dla danej nieruchomości zabudowanej w ilości zamówionych worków na odpady. Kod kreskowy powinien zawierać zakodowane informacje, minimum: imię i nazwisko , adres nieruchomości zabudowanej na której powstają odpady komunalne. Wykonawca zbiera worki posiadające nalepki identyfikacyjne. Wykonawca w trakcie realizacji umowy na własny koszt zakupi i dostarczy właścicielom nieruchomości w/w worki na odpady segregowane i zmieszane oraz odbierze od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość zgromadzonych w odpowiednich workach odpadów. Wykonawca jest zobowiązany przekazać każdemu gospodarstwu domowemu 1 komplet worków przed dniem 1 lipca 2013 r. i harmonogram odbioru odpadów oraz informacje, w formie ulotki, na temat zasad segregacji - co należy wrzucać do poszczególnych worków. Kolejne worki oraz nalepki wykonawca będzie dostarczał sukcesywnie, zgodnie z zapotrzebowaniem mieszkańców. 5)Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie: a) Odpady zmieszane i segregowane odbierane będą dwa razy w miesiącu zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym po podpisaniu umowy, b) Zebrane selektywnie odpady komunalne typu: przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe - powstające w wyniku prowadzenia drobnych robót remontowych odbierane będą w wyznaczonych miejscach na terenie gminy - jeden raz w terminie ustalonym pomiędzy Wykonawcą, a Zamawiającym (co najmniej jeden punkt na każde sołectwo) w okresie wrzesień - listopad. 6)Wywóz odpadów segregowanych i zmieszanych w danej miejscowości odbywać się będzie w tym samym dniu. 4.Trasy zbiórki odpadów przebiegają wzdłuż dróg: krajowej, powiatowych i gminnych a także wewnętrznych. Wykonawca winien posiadać pojazdy umożliwiające poruszanie się po drogach o ograniczeniu tonażowym do 5 ton. Trasy odbioru odpadów z 9 sołectw zostały przedstawione na mapie stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ i wynoszą około 104 km. 5.W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. Wykonawca jest zobowiązany wykonać usługę w innym dniu, powiadamiając mieszkańców o innym terminie odbioru odpadów. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 6.W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania miejsc po odbiorze odpadów komunalnych w należytej czystości (sprzątanie miejsc po zabraniu worków z odpadami w przypadku jego zanieczyszczenia). Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych wynikającym z niedopełnienia przez mieszkańca obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, notatka, dokumentacja fotograficzna) umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz numerów identyfikacyjnych nieruchomości wraz dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu. 7.W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu zachodniego województwa podkarpackiego zgodnie z uchwałą Nr XXIV/409/12 z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 8.W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia. 9.Odbiór odpadów komunalnych przez regionalną lub zastępczą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną z WPGO zapewnia sobie Wykonawca. 10.Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i gospodarowania odpadami w taki sposób aby osiągnąć na rzecz Gminy odpowiednie poziomy recyklingu i odzysku wynikające z art.3b oraz ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku. 11.Odbiór odpadów komunalnych przez instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną w WPGO zapewnia sobie Wykonawca, który ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranym odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 12.Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań z art. 9d ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. 13.Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 14.Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) Karty przekazania odpadów, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami. b) Kwartalną informację zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach 15.Wykonawca odbiera odpady z terenu gminy z nieruchomości zamieszkałych. Nie dopuszcza się zbierania - dopełniania pojazdu odpadami z terenu innej gminy lub z nieruchomości niezamieszkałych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 4 000 zł, słownie: cztery tysięcy złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1)w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: BS Sędziszów Młp. O. Iwierzyce Nr konta: 66 9172 1013 0260 0202 2000 0010 z adnotacją wadium - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Iwierzyce 2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3)w gwarancjach bankowych, 4)w gwarancjach ubezpieczeniowych 5)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) w terminie: wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca jest zobowiązany do dołączenia do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty kopii dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał składa się w kasie Gminy Iwierzyce (pok. nr 3.) 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy Prawo zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46. 6. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.iwierzyce.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach