Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Dźwierzuty.

Gmina Dźwierzuty ogłasza przetarg

  • Adres: 12-120 Dźwierzuty, ul. Niepodległości 6
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 621 12 32 , fax. 89 621 12 33
  • Data zamieszczenia: 2014-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dźwierzuty
    ul. Niepodległości 6 6
    12-120 Dźwierzuty, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 621 12 32, fax. 89 621 12 33
    REGON: 51074331500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminadzwierzuty.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Dźwierzuty.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Dźwierzuty w okresie 01.07.2014 r. - 31.07.2015 r. Do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie Gminy Dźwierzuty służą: a) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 110 l - 120 l, 240 l, 1100 l - 1200 l, oraz pojemniki KP 7 b) worki o pojemności 120 l (lub mniejsze w zależności od potrzeb mieszkańców) c) pojemniki MGB 1100 l przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła, tworzyw sztucznych i papieru Liczba punktów adresowych z których należy odebrać odpady komunalne: (stan na dzień 12.05.2014 r.) 2316, w tym zamieszkałych 1914 i niezamieszkałych 402 (domki letniskowe, działalności gospodarcze itp.). Na terenie Gminy Dźwierzuty jest zameldowanych 6 878 osób (stan na dzień 31.03.2014 r.), ok. 1880 gospodarstw podzielonych na 18 sołectw, około 220 domków letniskowych, około 60 podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, 3 cmentarze, 3 ośrodki wypoczynkowe, oczyszczalnia ścieków w Dźwierzutach oraz budynki użyteczności publicznej zał. 1 SIWZ. Zbiórka, wywóz i zagospodarowanie odpadów winno odbywać sie zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2011-2016 oraz przepisami prawa polskiego. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, w tym zarówno zmieszanych odpadów komunalnych, jak i odpadów gromadzonych w sposób selektywny. Zakres prac obejmuje: a)odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych(zmieszanych) b)odbiór odpadów segregowanych c)odbiór odpadów ulegających biodegradacji d)odbiór popiołów e)odbiór odpadów wielkogabarytowych, oraz zużytych opon- za pomocą mobilnego punktu zbiórki odpadów komunalnych f)odbiór niebezpiecznych odpadów komunalnych tj. chemikaliów, itd.- za pomocą mobilnego punktu zbiórki odpadów komunalnych g)odbiór przeterminowanych leków. Szczegółowy sposób odbioru odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości: Na terenie Gminy Dźwierzuty obowiązywać będzie pojemnikowo-workowy system zbiórki odpadów komunalnych. Pojemniki na odpady komunalne zmieszane zobowiązani są zapewnić właściciele nieruchomości. Worki do selektywnej zbiórki odpadów zobowiązany jest dostarczyć Wykonawca. 1.Odpady zebrane selektywnie (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01 , 20 01 02, 20 01 08, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01). Odbiór odpadów selektywnie zebranych z terenu Gminy Dźwierzuty będzie się odbywał w systemie workowym lub do pojemników w odpowiednich kolorach. 1) Wprowadza się worki o max. pojemności 120 l wykonane z folii polietylenowych o grubości dostosowanej do ilości odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka. Wprowadza się cztery kolory worków i pojemników: a) żółty- na odpady z tworzyw sztucznych, metali i opakowań odpadów wielomateriałowych, b) niebieski - na odpady z papieru i tektury, c) zielony - odpady ze szkła, d) brązowy- odpady biodegradowalne (odpady kuchenne oraz odpady zielone) 2) Worki do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. a) na workach dopuszcza się umieszczenie napisów informujących o sposobie segregacji odpadów oraz informację o firmie odbierającej odpady. b) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia mieszkańcom pierwszych worków do segregowania odpadów razem z harmonogramem uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, a następnie do pozostawiania nowych w momencie odbioru wysegregowanych odpadów w ilości umożliwiającej zapewnienie właściwej segregacji. c) częstotliwość odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych - raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego 2.Odpady niesegregowane (zmieszane o kodzie 20 03 01) a) zmieszane odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 110 l - 120 l, 240 L, 1100 - 1200 l oraz 7000 l. b) częstotliwość wywozu - raz na dwa tygodnie, według harmonogramu wykonanego przez Wykonawcę, uzgodnionego i zaakceptowanego przez Zamawiającego 3.Meble i inne odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07), zużyte opony (kod 16 01 03), odpady niebezpieczne (poza zużytymi bateriami i przeterminowanymi lekami)-odbiór tych odpadów odbywać się będzie sprzed posesji właścicieli nieruchomości za pomocą mobilnej zbiórki odpadów komunalnych co najmniej dwa razy do roku (w miesiącach od kwietnia do października), zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 4.Popioły i żużle (kod 10 01 01. gromadzone będą w pojemnikach przeznaczonych na odpady niesegregowane. 5.Odbiór przeterminowanych leków-odbiór przeterminowanych leków nastąpi w momencie zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego. Wykonawca zapewnia dwa pojemniki (o maksymalnej pojemności 20 l) na przeterminowane leki, które zostaną usytuowane w punkcie aptecznym w miejscowości Dźwierzuty oraz w Ośrodku Zdrowia Orzynach. 6.Odpady budowlane i rozbiórkowe - odbiór odpadów budowlanych i remontowych nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. 7. Odbiór odpadów z zabudowy rekreacyjnej - letniskowej - Odbiór odpadów z tych nieruchomości będzie występował sezonowo, głównie w miesiącach od maja do września. Tak jak na nieruchomościach zamieszkałych obowiązuje system pojemnikowo-workowy. Gromadzenie odpadów zmieszanych w pojemnikach 110-120 l (lub workach jeżeli nie ma innej możliwości) Odpady segregowane do worków foliowych w odpowiednich kolorach. Zamawiający przewiduje możliwość postawienia kontenerów KP-7 (w przypadku takiej konieczności pojemniki zapewnia Wykonawca). Zamawiający wskaże max. 4 miejsca, w których należy umieścić poj. KP 7. O konieczności ustawienia pojemników Wykonawca zostanie powiadomiony z tygodniowym wyprzedzeniem. Ewentualny odbiór następował będzie w okresie letnim tj. lipiec, sierpień, wrzesień z częstotliwością raz na dwa tygodnie. Częstotliwość wywozu może ulec zmianie w przypadku dużego nasilenia ruchu turystycznego. DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE: 1.Powierzchnia Gminy Dźwierzuty 26 335 ha. Wykaz poszczególnych miejscowości załącznik 2 SIWZ. 2.Ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Dźwierzuty, określone na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w roku 2013 załącznik 3 SIWZ. Należy przyjąć, że dane podane w załączniku 3 SIWZ dotyczą roku 2013 i możliwy jest ich wzrost. OBOWIĄZKI WYKONAWCY: 1) Wykonawca ma obowiązek zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Dźwierzuty. 2) Wykonawca ma obowiązek zagospodarowania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych w instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami oraz zasadą bliskości, o których mowa w art. 17 oraz 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013, poz. 21). 3) Wykonawca jest zobowiązany osiągnąć odpowiednie poziomy recyklingu określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2012, poz. 645) - a także osiągnąć odpowiednie poziomy ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. 2012 poz. 676) 4) Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji zebranych odpadów komunalnych. 5) Wykonawca jest zobowiązany do spełniania wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009, Nr 104, poz. 868) 6) Wykonawca jest zobowiązany do spełniania wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 r., poz. 122) 7) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zapisów regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Dźwierzuty. 8) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z następującą częstotliwością: a) odpady zmieszane - 2 razy w miesiącu (co 2 tygodnie), b) odpady komunalne zebrane w sposób selektywny - 1 raz w miesiącu, c) odpady komunalne zebrane selektywnie w pojemnikach typu MGB 1100 l- w sposób nie dopuszczający do ich przepełnienia (jednakże nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu), a w sezonie letnim nawet raz w tygodniu d) odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony, odpady niebezpieczne (poza bateriami i zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym) - co najmniej dwa razy do roku poprzez odbieranie wystawionych ww. odpadów przez właścicieli przed swoimi nieruchomościami w ustalonych przez Zamawiającego z Wykonawcą w szczegółowych terminach. e) przeterminowane leki - odbierane będą z punktu aptecznego (Dźwierzuty) i Ośrodka Zdrowia (Orzyny), f) popioły i żużle - odbiór odbywać się będzie z pojemnika na odpady 9) Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć 4 rodzaje worków z folii LDPE o max. pojemności 120 l na odpady zebrane selektywnie. Pojemności worków powinna zostać dostosowana do potrzeb mieszkańców (należy wziąć pod uwagę ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość) 10) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia mieszkańcom pierwszych worków do segregowania odpadów razem z harmonogramem, o którym mowa poniżej, a następnie do pozostawiania nowych w momencie odbioru wysegregowanych odpadów w ilości umożliwiającej zapewnienie właściwej segregacji. 11) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, a w szczególności do zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas ich odbioru. 12) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania w czystości osłon śmietnikowych i pojemników na odpady w promieniu 3 m. Wykonawca zobowiązany jest także do odbioru odpadów zgromadzonych poza pojemnikiem. 13) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów uwzględniając wszystkie rodzaje odpadów będące przedmiotem zamówienia. 14) Harmonogram lub odrębna ulotka powinna zawierać czynny numer telefonu pod który będą mogli dzwonić mieszkańcy z zagadnieniami dotyczącymi działania firmy w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy Dźwierzuty. 15) Harmonogram winien być uzgodniony z Zamawiającym a następnie dostarczony właścicielom nieruchomości przed rozpoczęciem wykonania usługi. 16) Wykonawca jest zobowiązany do informowania właścicieli nieruchomości o zasadach segregacji odpadów komunalnych oraz monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego odbierania odpadów komunalnych. 17) W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne, a następnie zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumentację umożliwiającą identyfikację nieruchomości i zdjęcie fotograficzne, potwierdzające zaistniały fakt. W przypadku stwierdzenia braku segregacji Wykonawca pozostawia pisemną informację o konieczności segregacji odpadów z zastrzeżeniem, że jeżeli sytuacja taka powtórzy się dwukrotnie zostanie na właściciela nieruchomości nałożona opłata podwyższona za odbiór odpadów komunalnych niesegregowanych. 18) Jeżeli Wykonawca będzie posiadał informację o adresach nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a które nie są ujęte w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego jest zobowiązany do odbioru odpadów z tej nieruchomości oraz do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o zaistniałej sytuacji. 19) Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia właścicielom nieruchomości dzierżawy, zakupu lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych na podstawie odrębnych umów (bez udziału Zamawiającego), jeżeli zgłoszą taką potrzebę. 20) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przedkładania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających: wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane odpady; informacje o ilościach odebranych odpadów zmieszanych oraz poszczególnych rodzajach odpadów zebranych w sposób selektywny, a także sposobach zagospodarowania tych odpadów. Wykonawca jest zobowiązany również do przekazania Zamawiającemu raportów dotyczących ilości, rodzajów i sposobach zagospodarowania odpadów zebranych po przeprowadzeniu objazdowej zbiórki. Do raportów, o których mowa powyżej Wykonawca jest zobowiązany dołączyć kserokopie kart przekazania odpadów potwierdzonych za zgodność z oryginałem oraz kserokopię dokumentów potwierdzających recykling - wg wzoru określonego w rozporządzeniu ministra środowiska z dnia 19 grudnia 2006 r. w sprawie dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i odrębnie recykling. 21) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań zawierających informacje o masie i sposobie zagospodarowania odpadów wraz ze wskazaniem instalacji do której zostały przekazane, liczby właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391 ze zm.) do końca miesiąca po kwartale, którego dotyczą według wzoru określonego w rozporządzeniu ministra środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. 22) Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391 ze zm.), ustawie z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. 2013, poz. 21), ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2001 Nr 62, poz. 627). 23) Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 13 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminadzwierzuty.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach