Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rzezawa

Gmina Rzezawa ogłasza przetarg

  • Adres: 32-765 Rzezawa, Długa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48146858600, , fax. +48146858600
  • Data zamieszczenia: 2018-09-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rzezawa
    Długa 21
    32-765 Rzezawa, woj. małopolskie
    tel. +48146858600, , fax. +48146858600
    REGON: 851660660

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rzezawa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Rzezawa, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2017.1289). Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 5 do SIWZ. 3.2. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych dla Regionu Małopolskiego wskazanych w akcie prawnym właściwego organu - na dzień ogłoszenia zamówienia jest to Uchwała Nr XXXIV.510.17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016 - 2022", Uchwała nr XXXVI.543.17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIV.510.17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 roku w sprawie wykonania "Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016 - 2022" oraz Uchwała nr XLII/644/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 23 października 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIV.510.17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 roku w sprawie wykonania "Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016 - 2022". 3.3. Podmiot odbierający selektywnie zebrane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości będzie zobowiązany do przekazania odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 20 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018.992) oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rzezawa. 3.4. Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia. 3.4.1. Zamawiający sporządzi harmonogram odbioru odpadów komunalnych w danych miejscowościach na terenie Gminy Rzezawa (w formie papierowej i elektronicznej) na czas trwania umowy, który to harmonogram wraz z innymi elementami edukacyjnymi i informacyjnymi dot. zbiórki odpadów ( sposób segregacji odpadów) w formie ulotki Wykonawca obowiązany jest do dystrybucji wśród wszystkich mieszkańców Gminy Rzezawa w terminie 30 dni przed pierwszą zbiórka w danym roku. 3.4.2. Wykonawca ma obowiązek wyposażenia właścicieli wszystkich nieruchomości objętych zbiórką odpadów w tzw. pakiet startowy tj. min. po 2 worki każdego koloru tj. żółty, niebieski, zielony, brązowy niezbędne do gromadzenia odpadów segregowanych przed pierwszym dniem obowiązywania zawartej umowy na odbiór odpadów z Zamawiającym. Na potwierdzenie dostarczenia worków Wykonawca winien posiadać potwierdzenie ich odbioru przez właściciela nieruchomości. Dopuszczalne jest potwierdzenie otrzymania worków na przekazanych przez Zamawiającego na wykazie nieruchomości. Kolejne worki dostarczane będą w systemie: za każdy odebrany napełniany worek Wykonawca na posesji pozostawia worek pusty. 3.4.3. Wykonawca ma obowiązek umożliwić mieszkańcom bieżące zaopatrywanie się w worki na odpady segregowane w zależności od potrzeb np. w Urzędzie Gminy Rzezawa. 3.4.4. Wykonawca zabezpieczy pojemniki/ kontenery z opisem na jakie odpady są przeznaczone dla: 3.4.4.1. Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Borku: rozbiórkowo-budowlane, odpady zielone, papier, szkło, tworzywa sztuczne, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, meble i odpady wielkogabarytowe odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, chemikalia, opakowania po farbach, lakierach i rozpuszczalnikach, przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory, odpady zielone. 3.4.4.2. dwóch aptek zlokalizowanych w m. Rzezawa – na lekarstwa przeterminowane. 3.4.5. Wykonawca ma obowiązek poddawać pojazdy i urządzenia myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. 3.4.6. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca, przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, notatka, dokumentacja fotograficzną) umożliwiającą wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Wykaz właścicieli nieruchomości wraz dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu za pomocą poczty elektronicznej (e-mail). 3.4.7. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy a nie ujętych w bazie prowadzonej przez Zamawiającego. Informacje te Wykonawca przekaże Zamawiającemu na piśmie. 3.4.8. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru w terminach ustalonych w harmonogramie zarówno zmieszanych odpadów komunalnych jak również odpadów segregowanych wystawionych w miejscach łatwo dostępnych dla prowadzących działalność w zakresie usuwania odpadów. 3.4.9. Wykonawca, zgodnie z art. 9 lit. n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.2018.1454), zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Rzezawa w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy wraz z dokumentami sporządzanymi na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 3.4.10. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 3.4.11. Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, które muszą być w dyspozycji Wykonawcy. 3.4.12. Wykonawca winien dysponować bazą magazynowo - transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Rzezawa która musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. (Dz.U.2013, poz.122) w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 3.4.13. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 3.4.14. Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy karty przekazania odpadów segregowanych i niesegregowanych. 3.4.15. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za ochronę danych udostępnionych przez Zamawiającego. 3.4.16. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w dni robocze w godzinach od 6:00 do 20:00. 3.4.17. Wykonawca jest obowiązany do załatwienia "reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia w formie pisemnej ( np. faks, e-mail) od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie ( np. faks, e-mail) na adres Zamawiającego. 3.4.18. Wykonawca zobowiązany jest aby konstrukcja pojazdów zabezpieczała przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowała oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. 3.4.19. W sytuacjach szczególnych Wykonawca na pisemne lub telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego zobowiązany jest do odbioru dodatkowych odpadów. 3.4.20. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć pojazdy w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników, dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. 3.4.21. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności zgodnie z przepisami prawa w szczególności: - ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2018.1454) wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018.992) wraz z przepisami wykonawczymi ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2018. 799) wraz z przepisami wykonawczymi, - ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. 2015. 1688), - ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016.1803), - Uchwała Nr XXXIV.510.17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016 - 2022", - Uchwała nr XXXVI.543.17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 29 maja 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIV.510.17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 roku w sprawie wykonania "Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016 - 2022" , - Uchwała nr XLII/644/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 23 października 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXIV.510.17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 roku w sprawie wykonania "Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016 - 2022", - Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rzezawa stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XXIV/153/2016 z dnia 28 listopada 2016 r. 3.6. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent, czy pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza złożenie Oferty o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych. Jeśli przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, że Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Jeżeli w SIWZ podano nazwy lub typy materiałów i produktów, to mają one na celu wskazanie parametrów jakościowych. W przypadku materiałów i produktów określonych nazwą producenta, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, o parametrach nie niższych niż materiałów wskazanych nazwą. Jeżeli Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazał oznaczenie konkretnego producenta lub konkretny produkt, to dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. 3.7. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne do opisanych przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego lub charakteryzują się lepszymi parametrami (np. przedstawić porównanie parametrów technicznych wymaganych przez Zamawiającego z parametrami oferowanego sprzętu itp.). 3.8. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na postawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę: przynajmniej 2 osoby wykonujące czynności kierowcy pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru odpadów. 3.9. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie do złożenia oświadczenia że osoby (imię i nazwisko) wykonujące czynności kierowcy pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru odpadów będą zatrudnione w okresie realizacji umowy lub są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014r.,poz. 1502 z późn. zm.). 3.10. W takcie realizacji umowy Zamawiający jest uprawniony do kontrolowania czy podstawą zatrudnienia osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji umowy jest umowa o pracę. 3.11. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa, zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie dokumentów potwierdzających zatrudnienie wskazanych osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji umowy jest umowa o pracę. 3.12. Nie przedłożenie przez Wykonawcę dokumentów o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, traktowane będzie jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników wykonujących czynności kierowcy pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru odpadów , na podstawie umowy o pracę. 3.13. Za nie dopełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników wykonujących czynności kierowcy pojazdami specjalistycznymi przystosowanymi do odbioru odpadów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości kwoty brutto minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia wymaganych przez Zamawiającego pracowników na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby dni w okresie realizacji umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 16 000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych). 11.2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, określonego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Za dotrzymanie tego terminu uważa się datę wpływu wadium na konto Zamawiającego. 11.3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub w kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 11.3.1. pieniądzu, 11.3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy, 11.3.3. oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 11.3.4. gwarancjach bankowych, 11.3.5. gwarancjach ubezpieczeniowych, 11.3.6. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275 ze. zm.). 11.4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Gminę Rzezawa nr 35 8591 0007 0080 0000 0042 0024 z dopiskiem: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rzezawa". 11.5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 11.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, termin ważności gwarancji powinien obejmować 30 dni począwszy od dnia złożenia oferty. 11.7. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie zawiązania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach o których mowa w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 11.8. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w sekretariacie pok. Nr 16 Urzędu Gminy Rzezawa, ul. Długa 21, 32 – 765 Rzezawa przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rzezawa". 11.9. Gwarancje lub poręczenia należy wystawić na : Gmina Rzezawa, ul. Długa 21, 32 – 765 Rzezawa. 11.10. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty zgodnie na podstawie art. 89 ust 1 pkt 7b. 11.11. Potwierdzenie wpłaty wadium wnoszone w pieniądzu (przelewem na konto Zamawiającego) należy dołączyć do oferty. 11.12. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji można włożyć do koperty z ofertą jako odrębny dokument. 11.13. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem Wykonawców, o których mowa w art. 46 ust. 4a u PZP. 11.14. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11.15. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25 a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11.17. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 11.17.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 11.17.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 11.17.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11.18. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 13. Jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.19. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunek bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11.20. Zamawiający dopuszcza możliwość zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą. UWAGA: W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu wymienionych w pkt 11.16 i 11.17 okoliczności. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 8.5.1.1. wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rzezawa, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ze zm), 8.5.1.2. zezwolenie na transport odpadów komunalnych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) w zakresie niezbędnym do realizacji zadania, 8.5.1.3. wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1155).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wraz z ofertą wykonawca złoży aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wg Załącznik nr 2 do SIWZ) oraz Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (wg wzorca stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ). 9.1.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 9.1.1 powyżej (wg Załącznika 2 oraz 3 do SIWZ). 9.1.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa Oświadczenia, o których mowa powyżej (wg Załącznika 2 i 3 do SIWZ). Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 9.1.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów złoży zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 9.1.5. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16 – 20 lub ust. 5 pkt. 1, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 9.1.6.Poświadczenia za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 9.1.7.Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9.2. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wg Załącznika nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 9.2.1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie wymagane w pkt 9.2. winien złożyć każdy wykonawca. 9.2.2. Oświadczenie składane są w oryginale. 9.2.3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach