Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Gózd

Gmina Gózd ogłasza przetarg

  • Adres: 26634 Gózd, ul. Radomska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 483 202 097 , fax. 483 202 097
  • Data zamieszczenia: 2018-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gózd
    ul. Radomska 7
    26634 Gózd, woj. mazowieckie
    tel. 483 202 097, fax. 483 202 097
    REGON: 53199600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gozd.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Gózd
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    .Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie gminy Gózd, z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), z dwóch aptek oraz z Ośrodka Zdrowia. Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru odpadów ze szkół, bibliotek i przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy Gózd, a także nieruchomości niezamieszkałych (mają obowiązek zawrzeć umowy indywidualnie na odbiór odpadów). Powierzchnia gminy Gózd wynosi 7 776 ha i obejmuje 20 miejscowości. Liczba mieszkańców zameldowanych na pobyt stały na dzień 31.10.2018 r. wynosi 8 914 Liczba nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami na dzień 31.10.2018 r. wynosi 2 317, w tym: - liczba nieruchomości segregujących odpady – 2 036, - liczba nieruchomości niesegregujących odpady – 281 Zamawiający przewiduje, że liczba osób zamieszkujących oraz liczba nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne na terenie gminy Gózd może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia ± 3%. Niniejsze zamówienie obejmuje kody odpadów: 10 01 01 Żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów (z wyłączeniem pyłów z kotłów wymienionych w 10 01 04) 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 03 Opakowania z drewna 15 01 04 Opakowania z metali 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 07 Opakowania ze szkła 15 01 09 Opakowania z tekstyliów 15 0110* Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (np. środkami ochrony roślin I i II klasy toksyczności – bardzo toksyczne i toksyczne) 15 01 11* Opakowania z metali zawierające niebezpieczne porowate elementy wzmocnienia konstrukcyjnego (np. azbest), włącznie z pustymi pojemnikami ciśnieniowymi 16 01 03 Zużyte opony 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 02 Gruz ceglany 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 20 01 01 Papier i tektura 20 01 02 Szkło 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 01 19* Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy) 20 01 21* Lampy fluoroscencyjne i inne odpady zawierające rtęć 20 01 23* Urządzenia zawierające freony 20 01 26* Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 20 01 30 Detergenty inne niż wymienione w 20 01 29 20 01 31* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 20 01 39 Tworzywa sztuczne 20 01 80 Środki ochrony roślin inne niż wymienione w 20 01 19 20 01 99 Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach Tabela 1. ODPADY ODEBRANE OD MIESZKAŃCÓW W ROKU 2016 Rodzaj odpadów Ilość odebranych odpadów w roku 2016 [Mg] Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 662,96 Papier, tektura oraz opakowania wielomateriałowe 68,3 Szkło i odpady opakowaniowe ze szkła bez podziału na szkło bezbarwne i kolorowe 72,8 Metale i tworzywa sztuczne 49,8 Odpady wielkogabarytowe 37,0 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 1,3 Odpady niebezpieczne 1,4 Odpady biodegradowalne 31,9 Zużyte opony 1,8 Popiół 79,9 Tabela 2. ODPADY ZEBRANE W PSZOK W ROKU 2016 Rodzaj odpadu Ilość odebranych odpadów w roku 2016 [Mg] Zużyte bateria i akumulatory 0,0 Meble i inne odpady wielkogabarytowe 0,0 Chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) 0,0 Odpady budowlane i rozbiórkowe 12,2 Popiół 2,5 Tabela 3. ODPADY ODEBRANE OD MIESZKAŃCÓW W ROKU 2017 Rodzaj odpadów Ilość odebranych odpadów w roku 2017 [Mg] Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 628,26 Papier, tektura oraz opakowania wielomateriałowe 145,4 Szkło i odpady opakowaniowe ze szkła bez podziału na szkło bezbarwne i kolorowe 144,9 Metale i tworzywa sztuczne 36,9 Odpady wielkogabarytowe 54,5 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 1,4 Odpady niebezpieczne 1,0 Odpady biodegradowalne 31,9 Zużyte opony 16,9 Popiół 79,88 Tabela 4. ODPADY ZEBRANE W PSZOK W ROKU 2017 Rodzaj odpadu Ilość odebranych odpadów w 2017 r. [Mg] Zużyte baterie i akumulatory 0 Meble i inne odpady wielkogabarytowe 0 Chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe) 0 Odpady budowlane i rozbiórkowe 7,7 Popiół 0,0 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 0,18 2. Rodzaje odbieranych i zagospodarowanych odpadów Rodzaje odpadów, które podlegają odbieraniu i zagospodarowaniu w ramach usługi świadczonej przez Wykonawcę: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, 2) odpady z selektywnej zbiórki, w tym: - papier i tektura oraz opakowania wielomateriałowe, - szkło i odpady opakowaniowe ze szkła bez podziału na szkło bezbarwne i kolorowe, - metal i tworzywa sztuczne, - odpady wielkogabarytowe, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - zużyte opony samochodów osobowych, - żużel i popiół z palenisk domowych - odpady niebezpieczne, - odpady biodegradowalne. 3) odpady pochodzące z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK), 4) odpady pochodzące z dwóch aptek i Ośrodka Zdrowia z terenu gminy Gózd. 3. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki 1. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do każdego gospodarstwa domowego po cztery worki na odpady segregowane o pojemności 120 l o następujących ujednoliconych kolorach: 1) niebieski – z przeznaczeniem na papier i tekturę oraz opakowania wielomateriałowe, 2) żółty – z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i metale, 3) zielony – z przeznaczeniem na szkło, 4) brązowy – z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne. 2. Worki powinny: 1) być wykonane z surowca LDPE lub HDPE, o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów uniemożliwiającej rozerwanie worka, 2) posiadać nadruk określający, jakie odpady należy w nich umieszczać. 3. W ramach zawartej umowy Wykonawca zapewni Zamawiającemu dodatkowe worki, które dostarczy do siedziby Zamawiającego do 31.12.2018 r. na poszczególne frakcje w ilości: a) plastik - 200 szt. b) papier- 200 szt. c) szkło - 100 szt. d) bioodpady – 100 szt. Zamawiający w trakcie trwania umowy może wymagać dodatkowo dostarczenia brakujących worków w ilości niezbędnej do realizacji zamówienia. 4. Pojemniki na odpady zmieszane zapewnia właściciel każdej nieruchomości. Wykonawca winien zagwarantować właścicielowi nieruchomości możliwość dzierżawy pojemnika na podstawie odrębnie zawartej z nim umowy . 4. Sposób i częstotliwości odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości: - odpady zmieszane komunalne - odbiór 1 raz miesiącu, - odpady z selektywnej zbiórki gromadzone w kolorowych workach - odbiór 1 raz na cztery tygodnie, w tym: - odpady biodegradowalne, w tym zielone pochodzące z pielęgnacji ogrodów (trawa, liście, drobne gałęzie) - odbiór raz na cztery tygodnie w okresie od 1 maja do 31 października - żużel i popiół z palenisk - odbiór 1 raz na cztery tygodnie w sezonie grzewczym od 1 listopada do 30 kwietnia, - odpady wielkogabarytowe – odbiór spod nieruchomość mieszkańców zamieszkujących na terenie gminy Gózd dwa razy w roku, - odbiór innych odpadów (budowlano-remontowe). Odpady budowlane i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia robót wymagających pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty, właściciel nieruchomości ponosi indywidualnie opłatę za odbiór tych odpadów, - inne odpady, tj.: odpady niebezpieczne, odpady z drobnych remontów, popiół będą przekazywane do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK). Mieszkańcy są zobowiązani do wystawienia pojemnika oraz worków do drogi umożliwiającej dojazd środkiem transportu przez Wykonawcę. 5. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowany w miejscowości Gózd Wykonawca zobowiązany jest w ramach podpisanej umowy odbierać odpady gromadzone w kontenerach i pojemnikach Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w terminie 48 godzin od otrzymania informacji od Zamawiającego za pomocą maila, faksu wskazanego w umowie, bądź zgłoszenia telefonicznego. Wykonawca dostarczy do PSZOK-u: - dwa kontenery KP-7 (o pojemności 7 m3) - jeden na popiół, drugi na odpady budowlano-remontowe (odpowiednio oznakowane), - jeden kontener o pojemności 4,5 m3 na odpady biodegradowalne (odpowiednio oznakowany), - jeden pojemnik o pojemności 240 l na oleje odpadowe (odpowiednio oznakowany), - jeden pojemnik o pojemności 1,1m3 na chemikalia (odpowiednio oznakowany). Zamawiający dopuszcza wstawienie do PSZOK-u kontenerów o pojemności 4,5 m3 na popiół i odpady budowlano-remontowe. Zamawiający nie dopuszcza wstawienia do PSZOK kontenera KP-7 o pojemności 7m3 na odpady biodegradowalne Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odpadów odebranych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów oraz raportów miesięcznych i kwartalnych. Rodzaje odpadów odbieranych z PSZOK: - zużyte baterie i akumulatory, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz odpady wielkogabarytowe, - chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, opakowania po farbach, lakierach, itp.), - odpady budowlane i rozbiórkowe, - popiół, - odpady zielone z pielęgnacji ogrodów i terenów zielonych. Z PSZOK nie będą odbierane materiały izolacyjne oraz papa. 6. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zobowiązany jest: 1) przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) zlokalizowanej w regionie gospodarki odpadami komunalnymi w województwie mazowieckim, zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami. 2) w przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. Z 2018 r., poz. 992 ze zm.) 3) podczas realizacji zamówienia Wykonawca zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, tj.: papier, szkło, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, zgodnie z art. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2167). Rozliczenie z ilości i rodzaju odpadów odbywać się będzie w oparciu o dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014.1973). 4)Wykonawca zapewni ograniczenie masy opadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach, w ilościach wymaganych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., 2412). 7. Ogólne informacje o zasadach i wymaganiach przy wykonywaniu usługi 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym: Ustawą prawo ochrony środowiska, Ustawą o odpadach oraz Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, z zachowaniem należytej staranności wymaganej od profesjonalisty. 2) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich obowiązków opisanych w Opisie przedmiotu zamówienia. 3) Załadunek, jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy. Pojazdy winny być oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy. 4) Wszystkie pojazdy, którymi Wykonawca świadczył będzie usługę, muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający zapisywanie danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiających weryfikację tych danych. Dane winny być przechowywane w siedzibie Wykonawcy przez okres 5 lat od dnia ich zapisania. 5)Wykonawca powinien posiadać oprogramowanie oraz odpowiednie licencje umożliwiające odczyt, prezentację i weryfikację przechowywanych danych oraz udostępnić je na każde żądanie Zamawiającego. 6) Pojazdy Wykonawcy w trakcie realizacji usług odbioru odpadów komunalnych realizowanych na rzecz Zamawiającego nie mogą jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, które nie są objęte gminnym systemem gospodarowania odpadami. 7) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów z każdego rodzaju pojemnika, który został wystawiony przez właściciela nieruchomości. 8) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania wszystkich odpadów leżących obok pojemników, które zanieczyściły miejsce odbioru w trakcie realizacji usługi przez Wykonawcę. 9) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie pojemników i kontenerów do gromadzenia odpadów należących do właścicieli nieruchomości, powstałych w związku z realizacją przedmiotu umowy, na zasadach określonych w kodeksie cywilnym. 10) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania szczegółowego harmonogramu odbierania odpadów komunalnych. Po akceptacji ww. harmonogramu przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy go właścicielom, współwłaścicielom, zarządcom, użytkownikom nieruchomości na terenie gminy Gózd. Harmonogram powinien zawierać w swojej treści kontakt telefoniczny do firmy wywozowej. Na odwrocie harmonogramu Wykonawca umieści szczegółowo opracowaną instrukcję segregowania odpadów. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np.: powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nastąpi po wcześniejszym uzgodnieniu między stronami. Dopuszcza się formę pisemną /e-mail/. 11) Wykonawca najpóźniej do dnia 31 grudnia 2018 r. zapewni dostarczenie harmonogramu do każdej nieruchomości, z której będą odbierane odpady komunalne oraz worki do selektywnej zbiórki odpadów. Za każdy wystawiony worek z odpadami selektywnie zebranymi należy pozostawić na nieruchomości worek pusty. 12) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć i ustawić we wskazanym przez Zamawiającego Ośrodku Zdrowia i dwóch aptekach pojemniki do selektywnego zbierania przeterminowanych leków i baterii - trzy pojemniki na przeterminowane leki o pojemności 60 l i trzy pojemniki na zużyte baterie o pojemności 10 l. 13) Wykonawca w dniu podpisania umowy otrzyma wykaz nieruchomości, z których będzie realizowany odbiór odpadów komunalnych . 14) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu zgodnie z art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach ( Dz. U. z 2018 r., poz. 992 ze zm.). „Kartę przekazania odpadów”. Kartę odpadów sporządza się w 3 egzemplarzach po jednym dla przyjmującego odpady, przekazującego oraz Zamawiającego. 15) Wykonawca będzie chronił dane osobowe zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz.1000). 16) Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem – dla odpadów zmieszanych należy stosować samochód z zabudową kompaktującą, a dla odpadów selektywnie zbieranych samochody z zabudową kompaktującą lub skrzyniową. 17) Wykonawcy zakazuje się: a) mieszania odpadów selektywnie zebranych z odpadami komunalnymi zmieszanymi b) mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych w sposób selektywny, Zamawiający dopuszcza możliwość zbiórki odpadów selektywnych gromadzonych w workach tj. tworzyw sztucznych, makulatury, szkła jednym pojazdem, w jednym terminie, w sposób zapobiegający zniszczeniu selektywnie zebranych odpadów. 18) Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady komunalne zmieszane w każdej ilości, z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, umieszczone w pojemnikach (lub sporadycznie także w dodatkowych workach) i wystawione do ich odbioru oraz każdą ilość odpadów komunalnych zbieranych selektywnie w workach lub pojemnikach. 19) Wykonawca, zgodnie z dyspozycją art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jest zobowiązany do powiadomienia gminy o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów tj. umieszczenia odpadów zmieszanych w pojemnikach lub workach do selektywnej zbiórki odpadów. 20) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z nw. przepisami: a) art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 ze zm.), b) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych ( Dz.U. Z 2016 r., poz. 2167), c) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412). 8. Monitoring i komunikacja 1) Wykonawca umożliwi dostęp do systemu monitoringu GPS w celu monitorowania pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia . 2) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiająca identyfikację nieruchomości i zdjęcie fotograficzne na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację tę Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wg wykazów miesięcznych. 3) Informacja powinna zawierać w szczególności: - adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Gózd, - zdjęcia w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy; zdjęcia muszą być wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników i/ lub worków do konkretnej nieruchomości, - dane pracowników Wykonawcy, którzy stwierdzili fakt niezgodnego z Regulaminem postępowania z odpadami komunalnymi oraz ewentualne oświadczenia przez nich przekazane. 4) Wykonawca przedkłada Zamawiającemu: a) raporty miesięczne i kwartalne oraz kwartalne karty przekazania odpadów oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów. Raporty wykonania usług, o których mowa powyżej należy przekazywać Zamawiającemu w terminie do 20-go dnia następnego miesiąca, którego dotyczą. 5) Zamawiający w dowolnym dniu i o każdej godzinie do kontroli i/lub audytu sposobu, częstotliwości i jakości wykonywanych usług związanych z realizacją niniejszego zamówienia, w tym również pojazdów Wykonawcy, instalacji przetwarzających odpady odebrane przez Wykonawcę, bazy magazynowo-transportowej Wykonawcy. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca skieruje swojego przedstawiciela do udziału w kontroli realizacji zamówienia . 6) Rozliczenie wykonania usługi będzie odbywało się na podstawie faktur wystawianych na koniec kwartału. Podstawę wystawienia faktury stanowić będą raporty z wykonania usługi oraz karty przekazania odpadu w okresie rozliczeniowym. Zamawiający może odmówić całościowej lub częściowej zapłaty faktury w przypadku nie przedłożenia lub przedłożenia niekompletnej dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi. 9. Sprawozdawczość 1) Ilość odpadów zmieszanych odebrana i zagospodarowana z nieruchomości powinna być potwierdzona kartami przekazania odpadów przez RIPOK i przedkładana do kwartalnych raportów. 2) Ilość odpadów selektywnie zebranych, odebrana i zagospodarowana z terenu nieruchomości, powinna być potwierdzona kartami przekazania odpadów, a w odniesieniu do makulatury, szkła, tworzyw sztucznych i metali także potwierdzona dokumentami potwierdzającymi recykling. 3) Wykonawca jest zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej sprawozdań półrocznych, o jakich mowa w art. 9n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi (Dz. U. z dnia 2018 r., poz. 1627). 10. Reklamacje 1) Reklamacje od właścicieli nieruchomości będą zasadniczo kierowane od Zamawiającego, a Wykonawca ustosunkuje się do niej w ciągu 24 godzin roboczych. 2) W przypadku zgłoszenia reklamacji bezpośrednio do Wykonawcy potraktuje on tę reklamację tak, jakby została zgłoszona przez Zamawiającego. 3) Reklamacje niebudzące wątpliwości (np. brak odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem) zostaną przez Wykonawcę natychmiast uwzględnione, poprzez wykonanie usług, bez wezwania Zamawiającego. 4) Reklamacje budzące wątpliwości zostaną udokumentowane poprzez przedłożenie Zamawiającemu potwierdzenia z systemu GPS, że usługa została faktycznie wykonana na danej nieruchomości, zgodnie z harmonogramem. 11. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę 1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, zostały zatrudnione przez Wykonawcę – a także przez Podwykonawców, w przypadku gdy zakres prac byłby powierzony podwykonawcom – na podstawie umowy o pracę. 2) Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu wykazu osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia oraz dokumentów potwierdzających zatrudnienie ww. osób, a także oświadczenie ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności dotyczące realizacji zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenia podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynność, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna być zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. W uzasadnionych przypadkach, nie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, możliwe jest zastąpienie osoby lub osób inną osobą lub osobami pod warunkiem, że spełnione zostaną powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Sposób udokumentowania zatrudnienia ww. osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa projekt umowy - załącznik nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Składający ofertę winien wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w następujących formach: • pieniądzu, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych, • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110, 650, 1000 i 1669) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego, przy czym data wpływu pieniędzy na rachunek Zamawiającego, jest uznana jako data wpłacenia wadium. Bank PKO SA II/O Radom Nr 72 1240 3259 1111 0010 0618 1333 Tytułem: Wadium w post. Nr ROŚiMK. 271.3.2018 Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Oferta niezabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego zamawiającego. Wadium będzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, d) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada: - aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydane przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 21 z późn. zm.) lub jest wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami prowadzony od 24.01.2018 r. przez marszałków województw na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach ( t.j. Dz.U. z 2018 poz. 21 ) - aktualny wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Gózd, o którym mowa w art. 9b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach