Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Kobiele Wielkie

Gmina Kobiele Wielkie ogłasza przetarg

  • Adres: 97524 Kobiele Wielkie, ul. Reymonta
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0-44 6814412 , fax. 0-44 6810593
  • Data zamieszczenia: 2016-11-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kobiele Wielkie
    ul. Reymonta 79
    97524 Kobiele Wielkie, woj. łódzkie
    tel. 0-44 6814412, fax. 0-44 6810593
    REGON: 59064803700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Kobiele Wielkie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Kobiele Wielkie oraz dezynfekcja pojemników na odpady zmieszane w roku 2017 i 2018. Zakres usług obejmuje: Część 1 zamówienia: 1) nieodpłatne wyposażenie właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy stale oraz okresowo (domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe) w pojemniki lub worki na odpady selektywnie zbierane (oddzielnie pojemnik lub worek na szkło i pojemnik lub worek na papier, tekturę, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale) oraz w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane). Pojemniki lub worki powinny różnić się kolorystycznie w zależności od rodzaju odpadów w nich gromadzonych, a także posiadać odpowiedni napis informujący o rodzaju tych odpadów. Dopuszcza się, aby pojemniki były nowe lub używane (ale nie uszkodzone), czyste i estetyczne. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości zażąda większego pojemnika (co jest związane z większą ilością wytwarzanych odpadów komunalnych) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 14 dni od zgłoszenia wymienić lub dostawić dodatkowy pojemnik zgodnie z zapotrzebowaniem. Pojemniki na wszystkie stale zamieszkałe posesje oraz te zgłoszone, które są zamieszkiwane okresowo mają być przez Wykonawcę dostarczone w terminie do dnia 02.01.2017 r. 2) odbieranie odpadów komunalnych znajdujących się w pojemnikach (jak i tych, które nie zmieściły się do pojemnika i zostały umieszczone obok pojemnika) oraz ich zagospodarowanie w okresie od 01.01.2017r. do 31.12.2018r. na warunkach określonych w Rozdziale V SIWZ - Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 3) utworzenie do dnia 10.01.2017r. punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (dalej PSZOK) celem odbierania (przyjmowania) odpadów od wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz mieszkańców gminy Kobiele Wielkie oraz zagospodarowanie zebranych w PSZOK odpadów Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Rozdziale V niniejszej SIWZ. Tabela nr 1 – Ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy w okresie 01.07.2015r - 30.06.2016r. Kod odpadu Rodzaj odpadu Ilość [Mg] 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 548,30 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 0,60 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 39,18 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 23,32 15 01 07 Opakowania ze szkła 25,10 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 1,90 20 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach 72,30 Razem 710,70 Uwaga: Wskazane ilości odebranych odpadów są podane jedynie pomocniczo w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych właściwej dla regionu III lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi regionu, zgodnie z uchwałą Sejmiku Województwa Łódzkiego nr XXVI/482/12 z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012 z późniejszymi zmianami. Wykonawca zobowiązany jest tak opracować „trasówki” by odpady były zbierane tylko na terenie gminy Kobiele Wielkie. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innych gmin. Zakazuje się mieszania odpadów zmieszanych i pozostałych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r., poz. 21 ze zmianami). Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać pojazdy skierowane do realizacji zamówienia we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc. Wykonawca zobowiązany będzie okazać na żądanie Zamawiającego dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Część 2 zamówienia – wykonanie usługi dezynfekcji pojemników na odpady zmieszane z częstotliwością minimum jeden raz w każdym roku po odbiorze odpadów z danego pojemnika z wykorzystaniem specjalistycznego pojazdu wyposażonego w urządzenie do mycia pojemników z zamkniętym obiegiem wody. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia tj. czynności z zakresu odbioru odpadów oraz czynności związane z usługą dezynfekcji pojemników (kierowcy oraz osoby obsługujące pojazdy), o ile mieszczą się one w zakresie art. 22 § 1 Kodeksu Pracy, który brzmi: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem”. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę ww. wymagań oraz sankcji z tytułu nie spełnienia tych wymagań określono w Rozdziale IV SIWZ (Projekt umowy w sprawie zamówienia publicznego).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Oferta składana na wykonanie Części 1 zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 9.2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 ze zm.). 9.3. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 9.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Żytno Oddział w Kobielach Wielkich Nr rachunku: 60 8267 1022 2002 2000 0589 0010 z dopiskiem: Wadium – Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Kobiele Wielkie w roku 2017 i 2018 9.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 9.6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 9.8. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9.9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt. 9.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9.12. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.13. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP oraz wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby zamawiającego. 9.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczeń, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.16. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 7a Pzp. 9.17. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach