Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików

Gmina Zaklików ogłasza przetarg

  • Adres: 37-470 Zaklików, ul. Zachodnia 15
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 15 8738476 , fax. 15 8738324
  • Data zamieszczenia: 2014-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zaklików
    ul. Zachodnia 15 15
    37-470 Zaklików, woj. podkarpackie
    tel. 15 8738476, fax. 15 8738324
    REGON: 83040913000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zaklikow.biuletyn.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików z nieruchomości, na których zamieszkują i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy 2. W ramach realizacji przedmiotu umowy wskazanego w ust.1 Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania niżej wymienionych usług: 1) Usługi wywozu zmieszanych (niesegregowanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01: Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują i z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy odpadów o kodzie 20 03 01, ich załadunek, transport i unieszkodliwianie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów wskazanej dla regionu północnego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego 2) Zbiórki, transportu i zagospodarowania selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości: - papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia , - szkło, opakowania ze szkła, - metale, opakowania z metalu, - tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, - opakowania wielomateriałowe, - odpady wielkogabarytowe, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 3) Wykaz ilościowy gospodarstw domowych, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Zaklików na dzień 30.09.2014r : LP NAZWA MIEJSCOWOŚCI ILOŚĆ ZŁOŻONYCH DEKLARACJI 1 Antoniówka 29 2 Dąbrowa 32 3 Gielnia 39 4 Goliszowiec 29 5 Irena 44 6 Józefów 15 7 Karkówka 40 8 Kolonia Łysaków 32 9 Lipa 584 10 Łysaków 82 11 Łążek Zaklikowski 20 12 Nowe Baraki 9 13 Stare Baraki 35 14 Zdziechowice Pierwsze 151 15 Zdziechowice Drugie 243 16 Zaklików 822 17 razem 2206 Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości oraz migracji ludności. 4) Wykaz zawierający dane dotyczące częstotliwości i ilości wywozu odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych na dzień 30.09.2014. LP NAZWA MIEJSCOWOŚCI ILOŚĆ POJEMNIKÓW CZĘSTOTLIWOŚĆ WYWOZU W MIESIĄCU 1 Zaklików 9 pojemników 1 59 pojemników 2 10 pojemników 4 1 pojemnik KP 7m3 1 2 Lipa 14 pojemników 2 7 pojemników 1 4 pojemniki 4 3 Zdziechowice Drugie 4 pojemników 2 1 pojemnik 2 4 Zdziechowice Pierwsze 1 pojemnik 2 2 pojemniki 1 5 Łysaków 1 pojemnik 2 6 Goliszowiec 1 pojemnik 2 Podane ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości. 5) Zbiórka, transport i zagospodarowanie w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów zebranych od właścicieli nieruchomości odpadów biodegradowalnych: odpady roślinne trawy, liście, gałęzie, odpady kuchenne itp. 6) Zbiórka w aptekach, punktach aptecznych, przeterminowanych leków, ich transport i utylizacja. Wykaz aptek: - Zaklików - Pl. Sienkiewicza 38 - Zaklików - ul. Zachodnia 21 - Lipa - ul. Sandomierska 3 7) Przed rozpoczęciem wykonywania usługi wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów z terenu Gminy Zaklików wraz z informacją dotyczącą zasad prawidłowej segregacji odpadów komunalnych, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowany harmonogram musi być bezwzględnie przestrzegany. 8) Załadunek jak i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, który musi być w dyspozycji Wykonawcy 9) Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów. Worki powinny mieć logo wykonawcy i powinny być w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików, tj żółty, zielony, niebieski , brązowy 10) Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany wyposażyć nieruchomość w odpowiednią ilość pojemników zgodnych z wymaganiami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików (użyczenia, nieodpłatnego udostępnienia na okres realizacji przedmiotu zamówienia). 11) Pojemniki i worki (na odpady typu szkło, papier i tektura, tworzywa sztuczne i biodegradowalne ) muszą być wyposażone w system umożliwiający identyfikację. 12) Wykonawca zapewnia mycie i dezynfekcję pojemników na odpady komunalne za pomocą zintegrowanych z pojazdami wywożącymi odpady urządzeń ciśnieniowych z zamkniętym obiegiem wody, uniemożliwiającym przedostawanie się odcieków do środowiska w okresie letnim, tj. od pierwszego maja do trzydziestego pierwszego października z częstotliwością minimum raz w miesiącu. Na wykonawcy ciąży obowiązek kwartalnego raportowania dokonanych czynności mycia opróżnionych pojemników obejmujący co najmniej: adres, numer identyfikacyjny pojemnika i czynność. 13) Wykonawca ma obowiązek wyposażyć pojazdy w system monitoringu pozycjonowania satelitarnego GPS realizowanego. System ma umożliwiać trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o trasie pracy pojazdów i miejscach ich postoju. Pojazdy muszą być wyposażone w system umożliwiający kontrolę miejsc wyładunku odpadów. 14) Pojazdy winny być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się (wysypywaniem i rozwiewaniem) na zewnątrz odpadów oraz wyposażone w narzędzia/urządzenia służce do uprzątnięcia odpadów, które zostały wysypane z pojemników w trakcie ich opróżniania 15) Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy, które zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca obowiązany był uwzględnić w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę. 16) Utylizacja i unieszkodliwianie zebranych odpadów odbywa się na koszt Wykonawcy 17) Wymagana częstotliwość wywozu odpadów komunalnych ma być zgodna z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Zaklików (uchwała RG nr XXXVII/217/2013 z dnia 17.05.2013r) ,uchwałą Rady Gminy Zaklików w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenie usług w zakresie odbierani odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (nr XXXVII/218/2013 z dnia 17 maja 2013r) oraz , uchwałą Rady Miejskiej w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Zaklików w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokość cen za te usługi (nr LIV/320/2014 z dnia 29 .08. 2014), które są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce Gospodarka Odpadami 18) Wymagania stawiane pojemnikom do odpadów zmieszanych i workom do selektywnej zbiórki odpadów: a. Niesegregowane odpady komunalne pozostałe: pojemnik 110 - 1100 litrów, kontenery 7 m3 - 10 m3 b. Szkło (bezbarwne i kolorowe) - worek zielony; c. Papier i tektura - worek niebieski; d. Tworzywa sztuczne - worek żółty; e. Odpady biodegradowalne - worek brązowy 19) Worki powinny spełniać niżej wymienione wymagania: a. Materiał - folia polietylenowa, b. Pojemność - od 60 do 120 l, c. Grubość - min. 60 mikronów d. Nadruk - oznaczenie rodzaju odpadów i nazwa przedsiębiorcy 20) Ilość worków do selektywnej zbiórki, które musi zapewnić Wykonawca: a. Niebieski, żółty, zielony - minimum po dwa na nieruchomość, w przypadku większego zapotrzebowania Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości jest zobowiązany do zapewnienia dodatkowych worków. b. Worek na odpady biodegradowalne - po jednym na nieruchomość, c. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć następny worek po odebraniu pełnego worka danego rodzaju. 21) Wykonawca odbiera odpady zmieszane w ilości zgromadzonej w pojemniku 120 l . Większa ilość odpadów może być odebrana pod warunkiem, że zostaną zgromadzone w worku z logo Gmina Zaklików, którego wzór zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie 7 dni od daty podpisania umowy. 22) Wykonawca odbiera odpady biodegradowalne (zielone) w ilości jednego worka od gospodarstwa domowego. Większa ilość odpadów może być odebrana pod warunkiem że zostaną zgromadzone w worku z logo Gmina Zaklików, którego wzór zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie 7 dni od daty podpisania umowy 23) W okresie realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia nałożonych na Zamawiającego poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów. 24) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, nałożonych na Zamawiającego. 25) W przypadku nieosiągnięcia poziomów, o których mowa w ust. 21 i 22 Wykonawca zwróci Zamawiającemu nałożone na niego kary za nieosiągnięcie tych poziomów. Określony obowiązek zwrotu Zamawiającemu nałożonych na niego kar z tytułu określonego w ust. l i 2, obciąża Wykonawcę również w przypadku, gdy kary te zostaną nałożone na Zamawiającego po zakończeniu przez Wykonawcę realizacji niniejszej umowy, a dotyczyć będą okresu realizacji przez Wykonawcą niniejszej umowy. 26) Wykonawca będzie zobowiązany, gdy zajdzie taka potrzeba, do odbierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami komunalnymi zebranymi w sposób selektywny oraz przedstawienia Zamawiającemu niezwłocznie, nie dłużej jednak niż w ciągu siedmiu dni roboczych pisemnego sprawozdania z miejsc odbioru tego typu worków (adres i ilość oraz dokumentacja fotograficzna) potrzebnego do przeprowadzenia przez Zamawiającego kontroli ilości pojemników zadeklarowanych do odbioru z danej nieruchomości. Nieprawidłowości w segregowaniu odpadów komunalnych nie zwalniają Wykonawcy od odbierania wystawionych do odbioru odpadów. Zgodnie bowiem z art. 9f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399) - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich jako zmieszane odpady komunalne i niezwłoczne powiadamiania o takim fakcie Zamawiającego. Uchylanie się od obowiązku powiadamiania Zamawiającego o zaistniałych nieprawidłowościach w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień zamówienia 27) Wszystkie odpady komunalne zebrane z terenu Gminy Zaklików Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami i Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego. 28) Wykonawca będzie zobowiązany podczas każdorazowego odbioru odpadów komunalnych do identyfikacji pojemników oraz ważenia w nich odbieranych odpadów w punktach ich odbioru, bieżącego elektronicznego przekazywania tych danych do Zamawiającego w sposób z nim uzgodniony, w terminie nieprzekraczającym 3 dni roboczych. Powyższe ma na celu dokładne monitorowanie ilości i źródeł pochodzenia odpadów oraz wykazywania przez Zamawiającego osiągania poziomów odzysku odpadów komunalnych. Wymagane poziomy odzysku zostały wskazane w ustawie z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676). 29) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań, zgodnych z zapisami art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). 30) Ponadto Wykonawca będzie miał obowiązek: a. Informowania Zamawiającego o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach dotyczących świadczonej usługi w zakresie odbioru i gospodarowania odpadami komunalnymi. b. Bieżącego, tj. w terminie nieprzekraczającym 3 dni roboczych od daty danego zważenia, elektronicznego przesyłania danych z systemu wagowego pojazdów, wraz z identyfikacją punktów ważenia na podstawie pozycjonowania satelitarnego (GPS). Dopuszczalne formy plików z rozszerzeniem .pdf, .doc, .xml, .odt, .ods 31) Ofertę należy składać na wszystkie usługi zawarte w SIWZ, we wzorze umowy i formularzu cenowym. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne, może zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzony odbiór odpadów. 32) W celu łatwiejszej kalkulacji ceny przez Wykonawców Zamawiający przedstawia w tabeli poniżej rodzaje i ilości odpadów zebrane w 2013 roku oraz w okresie od 01.01.2014 r. - 30.09.2014 r. na terenie gminy Zaklików. Kod odpadów (zgodnie z rop. MŚ z 27 września 2001r.) Rodzaj Ilość [Mg] Zebranych selektywnie nie składowanych na składowisku 20 03 01 Odpady zmieszane 556,3 Mg 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 9,9 Mg 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 3,0 Mg 20 01 01 Papier i tektura 11,20 Mg 15 01 07 Opakowania ze szkła 30,2 Mg 17 04 02 aluminium 0,1 Mg 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektron. inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 1,90 Mg 20 01 36 Zużyte urządzenia elektr. i inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23, 20 01 35; 0,9 Mg 20 01 23 Urządzenia zawierające freon 0,6 Mg 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 52,6 Mg 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 45,8 Mg 20 03 99 Odpady komunalne ale wymienione w innych podgrupach 20,0 Mg 20 02 03 Inne odpady nie ulegające biodegradacji 52,5 Mg 20 01 39 Tworzywa sztuczne 34,0 Mg 20 01 02 szkło 56,7 Mg 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 41,9 Mg razem 917,40 Mg Rodzaj i ilość odpadów zebranych w okresie od 01.01.2014 do 30.09.2014r. Rodzaj Ilość [Mg] Odpady segregowane 345,53 Mg Zmieszane odpady komunalne 492,64 Mg Razem 838,17 Mg 33) Zamawiający szacuje ogólną ilość odbieranych odpadów w okresie trwania umowy na 2 235,12 Mg w tym ok 921,41 Mg odpadów segregowanych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905131007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 12 000,00 PLN (słownie złotych: dwanaście tysięcy 00/100) . 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Zaklikowie konto BSZK w Kraśniku o/Zaklików 07 8717 1093 2012 1200 0101 0006, z zaznaczeniem, że wadium dotyczy przetargu nieograniczonego na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Gminy Zaklików 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w formie niepieniężnej (zgodnie z art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do składanej oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: potencjał techniczny
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zaklikow.biuletyn.net
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach