Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Strzyżów

Gmina Strzyżów ogłasza przetarg

  • Adres: 38-100 Strzyżów, ul. Przecławczyka 5
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 2761354 , fax. 017 2763219
  • Data zamieszczenia: 2013-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzyżów
    ul. Przecławczyka 5 5
    38-100 Strzyżów, woj. podkarpackie
    tel. 017 2761354, fax. 017 2763219
    REGON: 59291469200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzyzow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Strzyżów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Strzyżów według przyjętych szacunkowych danych wyjściowych: 1) Łączna szacunkowa masa odpadów ok.: 1 800 Mg; 2) Odbiór odpadów z terenu gminy Strzyżów z 15 miejscowości: Strzyżów, Bonarówka, Brzeżanka, Dobrzechów, Gbiska, Glinik Charzewski, Glinik Zaborowski, Godowa, Grodzisko, Łętownia, Tropie, Wysoka Strzyżowska, Zawadka, Żarnowa, Żyznów, 3) Liczba mieszkańców ok. 15.500 osób zamieszkujących w ok. 4 150 nieruchomościach; 4) Obszar Gminy Strzyżów ok.140,23 km2 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 1) Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01, gromadzonych przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w pojemnikach lub workach w ilościach ok. 720 Mg, 2) Segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych przez mieszkańców nieruchomości zamieszkałych w odpowiednio oznakowanych workach podanych poniżej rodzajów odpadów w ilości ok. 1.080 Mg: a) papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe ( kod 20 01 01, 20 01 40, 15 01 04, 20 01 39, 15 01 02, 15 01 05), b) szkło ( kod 20 01 02, 15 01 07), c) odpady ulęgające biodegradacji, opakowania ulegające biodegradacji, odpady kuchenne, ( kod 20 02 01, 15 01 06, 20 01 08), d) popioły (kod 20 01 99) e) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 03 07, 20 01 35*,20 01 36) 3) Ilości odpadów podane powyżej są szacunkowe i zostały podane w celu sporządzenia oferty. 4) Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: a)w workach o pojemności 120 l i 60 l, b)w pojemnikach o pojemności 120L, 240L,360L,1100L. 5) Worki z odpadami winny zostać oznaczone przez mieszkańców odpowiednią kartką zawierającą dane jednoznacznie identyfikujące właściciela nieruchomości; 6) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych, niesegregowanych oraz selektywnie zebranych w workach zarówno oznaczonych kartką jak i nieposiadającym takiej kartki, jednocześnie zawiadamiając o tym Zamawiającego podając miejsce zabrania nieoznakowanego worka; 7) W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji lub nie oznakowania odpadu w odpowiedni sposób, Wykonawca przyjmuje te odpady, jako zmieszane; 8) Materiały (np. kartki) do oznakowania worków dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca w ilości podanej przez Zamawiającego. Orientacyjną ilość materiałów ( np. kartek) oraz ich wzór Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy; 9) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie zagrodowej, jednorodzinnej odbywać się będzie dla następujących frakcji odpadów z częstotliwością: a) odpady zmieszane - dwa raz w miesiącu, b) tworzywa sztuczne, papier tektura, metale, opakowania wielomateriałowe - raz w miesiącu c) szkło kolorowe i bezbarwne - raz na kwartał, d) odpady ulegające biodegradacji, opakowania ulegające biodegradacji, odpady kuchenne - raz na miesiąc, e) popioły (w okresie od X do IV) co drugi miesiąc, f) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz w roku; 10) Odbiór odpadów komunalnych z obszarów zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie dla następujących frakcji odpadów z częstotliwością: a) odpady zmieszane - dwa razy w tygodniu, b) tworzywa sztuczne, papier tektura, metale, opakowania wielomateriałowe - dwa razy w miesiącu, c) szkło kolorowe i bezbarwne - dwa razy w miesiącu lub w miarę napełnienia pojemników, d) odpady ulegające biodegradacji, opakowania ulegające biodegradacji, odpady kuchenne - co najmniej dwa razy w miesiącu (w okresie od V do X, od XI do końca IV raz na miesiąc - zgodnie z harmonogramem) lub we własnym zakresie dostarczając je do punktu zbiórki w godzinach jego funkcjonowania, e) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz w roku; Zamawiający przewiduje zmianę częstotliwości odbioru poszczególnych frakcji odpadów, przy jednoczesnym utrzymaniu łącznej długości trasy niezbędnej do wykonania zadania. 11) Trasy zbiórki odpadów przebiegają po drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych a także wewnętrznych drogach gminnych miejskich i zamiejskich. Łączna długości trasy niezbędnej do wykonania zadania/miesiąc wynosi ok. 2400 km. 12) Wykonawca zobowiązany jest do kontrolowania realizacji przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych deklarowanego przez nich obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku jego nieprzestrzegania przed zakwalifikowaniem odpadów nieprawidłowo segregowanych do zmieszanych, sporządzi na tą okoliczność dokumentację zwierającą, co najmniej dane identyfikujące właściciela nieruchomości, miejsce zabrania odpadów, ilość odpadów, jednoznaczne określenie nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów oraz podpisy osób stwierdzających taką nieprawidłowość (np. oświadczenie, notatka, dokumentacja fotograficzną) umożliwiającą wydanie przez zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Wykaz numerów nieruchomości wraz z dokumentacją poświadczającą nieprawidłową segregację odpadów, wykonawca przekaże niezwłocznie zamawiającemu; 13) W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu centralnego województwa podkarpackiego zgodnie z uchwałą Nr XXIV/409/12 z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie przyjęcia projektu Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego i uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego; 14) W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, wykonawca zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. r. ( Dz. U. z 2013 r. Nr 21); 15) W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z worków, pojemników i pojazdów w trakcie realizacji usługi; 16) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00 do 20.00 w dni robocze; 17) Możliwość odbioru odpadów komunalnych przez regionalną lub zastępczą instalację do zagospodarowania odpadów uwzględnioną z WPGO zapewnia sobie Wykonawca; 18) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych; 19) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i gospodarowania odpadami w taki sposób, aby osiągnąć na rzecz Gminy odpowiednie poziomy recyklingu i odzysku wynikające z art.3b oraz ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3c ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach; 20) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie; 21) Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) karty przekazania odpadów, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami (karty przekazania odpadu muszą być dołączone do każdej faktury dostarczonej Zamawiającemu przez Wykonawcę) , b) kwartalną informację zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, c) informację z przeprowadzonego monitoringu z selektywnej zbiórki odpadów (wykaz nieruchomości, których właściciele nieprawidłowo segregują odpady wraz z dokumentacją tych nieprawidłowości).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000 zł, słownie: pięć tysięcy złotych. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust.6 ustawy Pzp. 1 pieniądzu - PRZELEW; 2 Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym - ORYGINAŁ 3 Gwarancjach bankowych - ORYGINAŁ 4 Gwarancjach ubezpieczeniowych - ORYGINAŁ 5 Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. Nr 109, poz.1158, z późn. zm.- ORYGINAŁ. 3. Wadium należy wnieść na adres Gminy Strzyżów, 38-100 Strzyżów, ul. Przecławczyka 5. 4. W przypadku wpłaty wadium w formie pieniężnej, należy wpłacić go na rachunek Gminy Strzyżów w Banku Spółdzielczym Strzyżów nr rach: 48916800040000039020000040 - wyłącznie w formie przelewu lub wpłaty bankowej. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego Zamawiającego, przed terminem otwarcia ofert. 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, wykonawca dołączy do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać:wadium: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Strzyżów 7. Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 8. Wykonawca, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert lub w niewłaściwy sposób dokonał zabezpieczenia oferty zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. 9. Wykonawcy, którzy wnieśli wadium niestanowiące całości wymaganej kwoty lub, gdy forma jest niezgodna z §10 ust.2 - 5 SIWZ - zostaną wykluczeni z postępowania. 10. Wadium powinno być wniesione na cały okres związania ofertą. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wymienioną wyżej formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 11. Wadium będzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 46 ust.1, 1a i 2 ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 16. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 17. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu należy złożyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w ofercie. Wykonawca załącza do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w sposób uniemożliwiający jego zaginięcie, pozwalający jednak na jego zwrot bez dekompletowania oferty - oryginał nie może być na trwale zespolony z ofertą. W przypadku niezastosowania się do powyższego zwrot oryginału będzie niemożliwy. 18. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż w pieniądzu gwarancje, poręczenia nie może posiadać zapisów w swej treści, które ograniczają Zamawiającemu możliwość otrzymania kwoty wadium w okolicznościach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji-poręczenia z treści tych gwarancji-poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta-poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności zatrzymania wadium określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, bez potwierdzania tych okoliczności. UWAGA: Treść gwarancji-poręczenia nie może ograniczać bezwarunkowości gwarancji-poręczenia, a w szczególności nie może zawierać zapisów, że żądanie zapłaty wadium powinno być przekazane za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Zamawiającego, który potwierdzi, że podpisy złożone na żądaniu zapłaty należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego. Wszelkie zapisy w treści gwarancji-poręczenia ograniczające Zamawiającemu możliwość otrzymania kwoty wadium spowodują wykluczenie Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 19. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.strzyzow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach