Przetargi.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasto Łowicz

Gmina Miasta Łowicza - Urząd Miejski w Łowiczu ogłasza przetarg

  • Adres: 99-400 Łowicz, Stary Rynek 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 8309151 , fax. 46 8309160
  • Data zamieszczenia: 2013-05-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Łowicza - Urząd Miejski w Łowiczu
    Stary Rynek 1 1
    99-400 Łowicz, woj. łódzkie
    tel. 46 8309151, fax. 46 8309160
    REGON: 00052563600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lowicz.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasto Łowicz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi odbioru, transportu oraz zagospodarowania odpadów komunalnych stałych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców na terenie Gminy Miasto Łowicz. W niniejszym opisie przedmiotu zamówienia przez pojęcie właściciela nieruchomości należy rozumieć także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. 1. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy jednorodzinnej: Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie mieszany, pojemnikowo- workowy system zbiórki odpadów komunalnych: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01): a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l. Właściciel nieruchomości zapewnia ww. pojemniki na danej nieruchomości oraz utrzymuje je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, b) Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody odpadów: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40) oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01): a) Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się trzy rodzaje worków: żółty - na odpady z tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury oraz opakowaniowych odpadów wielomateriałowych, zielony - na odpady ze szkła, brązowy - na odpady komunalne ulegające biodegradacji. b) Worki do odbioru, od właścicieli nieruchomości, selektywnie zebranych odpadów komunalnych zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: materiał: folia polietylenowa LDPE, półprzezroczysta, o grubości zapewniającej odpowiednią wytrzymałość mechaniczną worków, tj. co najmniej 0,06 mm, minimalna pojemność: 120 l., oznakowanie worków: worki muszą być opatrzone nadrukiem odpadu na jaki są przeznaczone, na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzgodnienia szaty graficznej worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów. c) Worki do odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych Wykonawca obowiązany jest dostarczać w ilościach zapewniających sprawne funkcjonowanie systemu. Worki do pierwszego odbioru selektywnie zbieranych odpadów komunalnych będą dostarczone mieszkańcom najpóźniej do dnia 1 lipca 2013 roku, d) Częstotliwość odbioru i wywozu worki z odpadami selektywnie zebranymi odbierane będą nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego, e) Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnianie na własny koszt właścicielom nieruchomości jednorodzinnych, worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawienie na nieruchomości nowych, pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w tej samej ilości dla danego rodzaju co worki odebrane. Dotyczy tylko zabudowy jednorodzinnej i osób, które zdeklarowały, iż będą segregować odpady komunalne. 2. Odbieranie odpadów komunalnych z zabudowy wielorodzinnej: Na terenie zabudowy wielorodzinnej obowiązywać będzie pojemnikowy system zbiórki odpadów komunalnych: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01) oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji (kod 15 01 03, 20 01 38, 20 02 01): a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz odpady komunalne ulegające biodegradacji odbierane będą z pojemników o pojemności minimalnej 1100 l. Właściciel nieruchomości zapewnia ww. pojemniki na danej nieruchomości oraz utrzymuje je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, b) Częstotliwość odbioru i wywozu niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych pojemniki opróżniane będą z częstotliwością, która zapewni niedopuszczenie do przepełnienia pojemników, jednak nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę, uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), tym odpady opakowaniowe (kody odpadów: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40): a) Odbiór selektywnie branych odpadów komunalnych na terenie zabudowy wielorodzinnej będzie się odbywać w systemie pojemnikowym. Wprowadza się trzy rodzaje pojemników: żółty na odpady z tworzyw sztucznych, metali i opakowaniowych odpadów wielomateriałowych, zielony na odpady ze szkła, niebieski na odpady z papieru i tektury. b) Częstotliwość odbioru i wywozu - pojemniki z odpadami selektywnie zebranymi opróżniane będą z częstotliwością, która zapewni niedopuszczenie do przepełnienia pojemników, jednak nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem przedłożonym przez Wykonawcę oraz uzgodnionym i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 3. Dane ilościowe pozwalające ocenić (oszacować) wartość Zamówienia (nie stanowiące limitów zamówienia): 1) Szacuje się, że na terenie Gminy Miasto Łowicz istnieje ok. 3300 nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej; 2) Szacuje się, że na terenie Gminy Miasto Łowicz stnieje ok. 300 nieruchomości, w zabudowie wielorodzinnej; 3) Szacuje się, że ok. 52% osób mieszka w zabudowie wielorodzinnej i ok. 48% osób mieszka w zabudowie jednorodzinnej; 4) Powierzchnia Gminy Miasto Łowicz wynosi 23,4 km?; 5) Liczba mieszkańców na terenie Gminy Miasto Łowicz, na dzień 31 grudnia 2012r. - 29 399 osób (dane z ewidencji ludności); 6) Gmina Miasto Łowicz posiada na swoim terenie 114,53 km dróg; 7) Odbiór odpadów z zabudowy jednorodzinnej z pojemników 120 i 240l.; 8) Odbiór odpadów z zabudowy wielorodzinnej z pojemników o pojemności inimalnej - 1100 l.; 9) Ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Miasto Łowicz, określona na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w roku 2012 wyniosła: a) Zmieszane odpady komunalne - 6 552,97 Mg; b) Papier i tektura - 199,31 Mg; c) Szkło - 327,79 Mg; d) Tworzywa sztuczne - 106,23 Mg. 4. Obowiązki Wykonawcy: 1) Wykonawca jest zobowiązany do transportu odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych bądź instalacji zastępczych; 2) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji zamówienia zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z: a) art. 3 ust. 2 pkt 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.), b) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012 r., poz. 645), c) rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz.U. z 2012 r., poz. 676), d) uchwałą Nr XXVI-482-12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21 czerwca 2012r. w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa łódzkiego 2012; 3)Wykonawca jest zobowiązany do realizacji (reklamacji) (nieodebranie z ieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niepozostawienie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem do Zamawiającego; 4) Wykonawca umożliwi właścicielom nieruchomości wyposażenie nieruchomości w pojemniki, na podstawie odrębnej mowy cywilno-prawnej pomiędzy Wykonawcą a właścicielem nieruchomości; 5)Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy w formie pisemnej, informacje o zmianach w liczbie i lokalizacji nieruchomości objętych obowiązkiem odbierania odpadów; 6) Wykonawca zobowiązany będzie, w zakresie przedmiotu zamówienia do monitorowania wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie dokonuje segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do poinformowania Zamawiającego w formie pisemnej, o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację w formie fotografii nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości i w jakim dniu doszło do ustalenia ww. zdarzenia; 7) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów miesięcznych zawierających informacje o liczbie i rodzaju opróżnianych pojemników i worków z poszczególnych nieruchomości. Sprawozdanie obejmowało będzie każdy miesiąc wykonywanej usługi. Ilość odebranych odpadów winna być podana w kilogramach. Wykonawca ponadto wskaże w nim poszczególne rodzaje odpadów - zmieszane, segregowane. Sprawozdanie Wykonawca przekazuje Zamawiającemu do 10 dnia miesiąca następującego po okresie sprawozdawczym. Raporty i informacje dotyczące wywozu odpadów powinny być dostosowane do systemu informatycznego Zamawiającego; 8) Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i przedłożenia do zatwierdzenia Zamawiającemu harmonogramu wywozu odpadów w II półroczu 2013 r., nie później niż w ciągu 10 dni od podpisania umowy; 9) Wykonawca zobowiązany będzie do dystrybucji harmonogramów wśród właścicieli nieruchomości w ciągu 7 dni od ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami (tj.: ulotek, ogłoszeń itp.); 10) Wykonawca zobowiązany będzie do zbierania odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników, kontenerów oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń do gromadzenia odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników; 11) Wykonawca zobowiązany będzie do zabierania dostawionych przy pojemnikach worków z odpadami komunalnymi (właściciele nieruchomości mają możliwość dostawienia tego rodzaju worków w przypadku, gdy pojemność pojemnika w danym okresie miesiąca będzie niewystarczająca) oraz poinformowania Zamawiającego o miejscach odbioru tego rodzaju worków, w celu przeprowadzenia kontroli ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość; 12) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości, z których są odbierane odpady komunalne, tj.: bloków lub domów wielorodzinnych oraz posesji indywidualnych będzie znacznie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.; w takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy; 13) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów uchwały Nr XXXVII-257-2013 Rady Miejskiej w Łowiczu z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Łowicz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905330002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdz. XI ust. 1, pkt 1 niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; 2. Za dzień wniesienia wadium w pieniądzu uważa się datę wpływu środków finansowych (wadium) na rachunek Zamawiającego, a nie datę obciążenia rachunku Wykonawcy (wpłaty); 3. Wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) (zgodnie z art. 45 ust. 6 Ustawy) Wykonawca może wnieść w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek ankowy Urzędu Miejskiego w Łowiczu Nr 04 2030 0045 1110 0000 0236 7900 Bank Gospodarki Żywnościowej S.A. w Łowiczu z dopiskiem PRZETARG NA ODBIÓR ODPADÓW; 5. Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do złożonej oferty; 6. Oferta nie zabezpieczona wadium (w formie zgodnej z art. 45 ust. 6 Ustawy) zostanie odrzucona; 7. W przypadku wniesienia wadium w postaci poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, oryginał musi być złożony wraz z ofertą w oddzielnej kopercie zwrotu i musi być wystawione na cały okres związania ofertą, natomiast potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia winna być załączona (wpięta) do oferty. Do tak złożonego wadium wskazane jest dołączenie pisemnej informacji dotyczącej sposobu jego zwrotu. W przypadku braku powyższej informacji zwrot wadium w przypadkach wymienionych w Ustawie nastąpi na adres Wykonawcy. Uwaga: Niedopuszczalne jest wpłacenie wadium w kasie Urzędu Miejskiego w Łowiczu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lowicz.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach