Przetargi.pl
ODBIÓR I ZAGOSAPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY JANÓW PODLASKI

Gmina Janów Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 21-505 Janów Podlaski, ul. Bialska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 833 413 073 , fax. 833413077
  • Data zamieszczenia: 2020-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Janów Podlaski
    ul. Bialska 6a
    21-505 Janów Podlaski, woj. lubelskie
    tel. 833 413 073, fax. 833413077
    REGON: 03023754600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugjanowpodlaski.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I ZAGOSAPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY JANÓW PODLASKI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Janów Podlaski, powstających na nieruchomościach zamieszkałych i w części niezamieszkałych przez mieszkańców oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)”. Na terenie gminy obowiązuje system pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów. 2. Zakres zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i w części niezamieszkałych, 1) selektywnie zebranych: a) papieru, b) metali, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych, c) szkła, d) bioodpadów, e) popiołu. 2) niesegregowane (pozostałe z procesu segregacji) odpady komunalne, 3. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Janowie Podlaskim przy ul. Przechodniej 4 obejmujący następujące rodzaje odpadów: a) papier; b) metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe; c) szkło; d) bioodpady; e) popiół; f) przeterminowane leki; g) meble i inne odpady wielkogabarytowe; h) zużyte baterie i akumulatory; i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; j) zużyte opony; k) odpady budowlane i rozbiórkowe; l) odpady niebezpieczne i chemikalia; m) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, n) odpady tekstylne i odzież. 4. Wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych na obszarze zabudowy jednorodzinnej w worki foliowe wykonane z folii HDPE na odpady selektywnie zebrane: 1) 60 l w kolorze szarym na popiół – (grubość folii - 0,06 mm), 2) 120 l w kolorze niebieskim na papier – (grubość folii - 0,02 mm), 3) 120 l w kolorze zielonym na szkło – (grubość folii - 0,06), 4) 120 l w kolorze żółtym na tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - (grubość folii - 0,02 mm), Worki powinny być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. Pierwszą partię worków po jednym dla każdej frakcji należy dostarczyć właścicielom nieruchomości w terminie do 20 dni od dnia obowiązywania umowy, następne zaś w terminach odbioru odpadów wynikających z harmonogramu. 5. Częstotliwość i zasady odbioru odpadów komunalnych. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca będzie realizował z częstotliwością: 1) na obszarach o zabudowie jednorodzinnej: a) odpady selektywnie zebrane: - papier – raz na kwartał, - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe – raz w miesiącu, - szkło – raz na kwartał, - bioodpady – od kwietnia do października – raz na 2 tygodnie, od listopada do marca – raz w miesiącu, - popiół – od października do kwietnia raz w miesiącu, oraz raz w miesiącu lipcu; b) niesegregowane (pozostałe z procesu segregacji) odpady komunalne - od kwietnia do października – raz na 2 tygodnie, od listopada do marca – dwa razy w miesiącu. 2) na obszarach o zabudowie wielorodzinnej: a) odpady selektywnie zebrane: - papier i tektura –raz na kwartał, - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe –raz w miesiącu, - szkło opakowaniowe –raz na kwartał, - ulegające biodegradacji – od kwietnia do października – raz w tygodniu, od listopada do marca – dwa razy w miesiącu, - popiół – od października do kwietnia raz w miesiącu, oraz w miesiącu lipcu; b) niesegregowane (pozostałe z procesu segregacji) odpady komunalne - od kwietnia do października – raz w tygodniu, od listopada do marca – dwa razy w miesiącu. 3) odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych następował będzie w dni otwarcia punktu lub według potrzeb Zamawiającego. Wykonawca dostarczy we własnym zakresie kontenery na odpady budowlane i rozbiórkowe oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe. 4) odbiór odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował sukcesywnie przez cały okres realizacji zamówienia. 5) z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (grząskie drogi gruntowe) Wykonawca w trakcie realizacji umowy w porozumieniu z Wójtem Gminy może ustalić odrębne terminy odbioru odpadów niż dla pozostałych nieruchomości z danej miejscowości. 6) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze samochodowej w miejscu przekazania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli celem ich dalszego zagospodarowania. 7) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach segregacji odpadów i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Zamawiający wspólnie z Wykonawcą opracuje zasady segregacji odpadów oraz sporządzi harmonogram odbioru odpadów, który po uzgodnieniu obu stron Zmawiający będzie publikował na swojej stronie internetowej www.janowpodlaski.plw zakładce Mieszkaniec/Gospodarka Odpadami Komunalnymi; 8) zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. Odbiór i transport odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie nie może się odbywać jednocześnie na jeden środek transportowy. 9) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca przyjmuje odpady jako odpady zmieszane po czym powiadamia o tym fakcie właściciela nieruchomości oraz w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji pisemnie lub drogą elektroniczną poinformuje Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistniałego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 10) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji np.: nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, w przeciągu najpóźniej 3 dni od zawiadomienia pocztą elektroniczną, faxem lub telefonicznie. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić Zamawiającemu w ten sam sposób. 11) Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiednich standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska w szczególności do zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru i transportu. Wszelkie zanieczyszczenia powstałe podczas odbioru odpadów Wykonawca winien niezwłocznie uprzątnąć. 12) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym pojazdów i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów oraz wyciekiem płynów pochodzących np. z rozwarstwienia bioodpadów, podczas ich załadunku i transportu. 7. Wszystkie powyższe rodzaje odpadów przyjmowane są w ilościach faktycznie powstałych w gospodarstwach domowych, nie wskazujących na ich przemysłowy, usługowy oraz produkcyjny charakter. PSZOK będzie funkcjonował przez cały okres obowiązywania umowy – 2 dni w miesiącu. Wykonawca dbać będzie o czystość i porządek na terenie PSZOK w Janowie Podlaskim oraz na terenie bezpośrednio przyległym, a zebrane odpady winne być na bieżąco przekazywane do Regionalnej Instalacji Przetworzenia Odpadów Komunalnych w Białej Podlaskiej, uprawnionemu przedsiębiorcy do recyklingu lub zagospodarowane we własnym zakresie. 8. Pozostałe obowiązki Wykonawcy. 1) Usługa odbioru i transportu odpadów powinna odbywać się zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) oraz zgodnie z obowiązującymi w czasie trwania umowy Uchwałami Rady Gminy Janów Podlaski tj. Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janów Podlaski oraz uchwałą w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczonych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomościi zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2) Wykonawca jako załączniki do faktury miesięcznej załączy ewidencję rodzajową i ilościową odebranych odpadów wraz z dowodami ważenia. Z przedłożonych dokumentów powinno jednoznacznie wynikać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Janów Podlaski. 9. Dane charakteryzujące zamówienie: 1) powierzchnia gminy – 135,73 km2 2) liczba nieruchomości zamieszkałych i osób zamieszkujących zawarto w tabeli SIWZ w Rozdziale III - Przedmiot zamówienia, pkt 9 Liczba nieruchomości i liczba mieszkańców może ulec zmianie w okresie realizacji umowy co nie wpływa na realizację zamówienia. 10. Prognozowana ilość odpadów pochodząca z nieruchomości zamieszkałych i w części niezamieszkałych oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych do odebrania w 2021 r. zawarto w tabeli SIWZ w Rozdziale III - Przedmiot zamówienia pkt 10. Odpady odbierane będą z: 1) pojemników o pojemności 110l,120l, 240l, 1100l, 7000l; 2) worków o pojemności 60l, 120l.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Janów Podlaski w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, - zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, - wpis do bazy danych BDO.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP z innymi wykonawcami, którzy złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawcy którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach