Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych, oraz odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych z terenu Gminy Zarszyn

Gmina Zarszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 38-530 Zarszyn, ul. Bieszczadzka
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13/ 4671038
  • Data zamieszczenia: 2019-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zarszyn
    ul. Bieszczadzka 74
    38-530 Zarszyn, woj. podkarpackie
    tel. 13/ 4671038
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zarszyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych, oraz odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych z terenu Gminy Zarszyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi - Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych, oraz odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych z terenu Gminy Zarszyn. 1.1 Przedmiot zamówienia: wykonywanie usługi polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnych oraz odbieranie i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych z nieruchomości zamieszkałych zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Zarszyn. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych obejmuje następujące miejscowości: Bażanówka, Długie, Jaćmierz, Jaćmierz-Przedmieście, Nowosielce, Odrzechowa, Pastwiska, Pielnia, Posada Jaćmierska, Posada Zarszyńska i Zarszyn. Zameldowanych na pobyt stały w Gminie Zarszyn na dzień 30 grudnia 2018 r. było 9321 osób. Odbieraniem odpadów komunalnych objętych zostanie około 7426 osób (liczba mieszkańców na podstawie danych pochodzących za złożonych przez właścicieli nieruchomości deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi), które zamieszkują w 2440 gospodarstwach na terenie 11 sołectw. 1.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i transport: 1.2.1) zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w workach, od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, wystawianych na trasie odbioru w ilości około 585 Mg 1.2.2) segregowanych odpadów komunalnych w ilości ok. 315 Mg, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach i wystawianych przy trasie odbioru, podzielonych na następujące frakcje: a) szkło w ilości ok. 144 Mg, b) tworzywa sztuczne, metale i odpady opakowaniowe wielomateriałowe w ilości ok. 148,4 Mg, c) papier w ilości ok. 22,6 Mg, 1.2.3 bioodpadów, stanowiących odpady komunalne w ilości ok. 11 Mg 1.2.4 Wszystkie rodzaje odpadów muszą być odbierane w sposób selektywny, tak aby nie mieszać ze sobą poszczególnych frakcji odpadów. 1.3. Zamówienie obejmuje również odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych z terenu nieruchomości zamieszkałych dwa razy w roku, w ilości ok. 180 Mg. 1.4. Podana ilość odpadów stanowi wielkość orientacyjną i zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania mniejszej lub większej ilości odpadów. 1.5. Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w worki o pojemności 60 L i 120 L, Worki powinny być wykonane z folii LDPE i znakowane napisami określającymi rodzaj gromadzonych odpadów, posiadać umieszczony czytelnie nadruk „Gmina Zarszyn” oraz dodatkowo oznakowane kodem identyfikującym jednoznacznie właściciela nieruchomości. 1.6. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory: a) żółty na tworzywa sztuczne, metale i odpady opakowaniowe wielomateriałowe, b) zielony na szkło, c) niebieski na papier, d) brązowy na bioodpady, e) czarny na odpady zmieszane. 1.7. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie w sposób następujący: a) zmieszane odpady komunalne (worek czarny) odbierane będą dwa razy w miesiącu, a w okresie od 1 kwietnia do 31 października raz na dwa tygodnie, b) odpady segregowane (worek żółty, zielony, niebieski) raz w miesiącu c) bioodpady stanowiące odpady komunalne( worek brązowy) odbierane będą raz w miesiącu a w okresie od 1 kwietnia do 31 października raz na dwa tygodnie. 1.8.Odpady wielkogabarytowe odbierane będą dwa razy w roku – przed sezonem letnim i przed sezonem zimowym, wystawione przy trasie przejazdu pojazdu odbierającego odpady zgodnie z ustalonym harmonogramem odbioru pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym. 1.9. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów zmieszanych i selektywnie zebranych z nieruchomości zamieszkałych w dni powszednie w ten sam dzień tygodnia tj. środy, a w wypadku, gdy w tym dniu przypada dzień wolny od pracy w następny dzień po dniu wolnym zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Zamawiającego w terminie 7 dni od podpisania umowy. 1.10. Wykonawca zobowiązany jest do sczytywania kodów kreskowych i kodów QR przyklejanych przez właścicieli nieruchomości na workach z odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi, a kopie tych danych w formie elektronicznej przekazywał będzie Zamawiającemu. 1.11. Miejsca odbioru odpadów: odpady na czas odbioru mają być wystawione w miejscu umożliwiającym Wykonawcy swobodny do nich dostęp, przy wyznaczonej trasie przejazdu pojazdu odbierającego odpady komunalne wg załączonej do niniejszej SIWZ mapki wskazującej sieć dróg przebiegających przez teren gminy Zarszyn. Ze względu na to, że odbiór i transport odpadów odbywał się będzie po sieci dróg zlokalizowanych na terenie gminy Zarszyn, w skład których wchodzą drogi: krajowa, wojewódzkie, powiatowe i gminne, koniecznym będzie dostosowanie pojazdów do warunków terenowych. Znaczną ilość stanowią drogi wewnętrzne o szerokości ok. 3 m. Kalkulując tabor samochodowy przeznaczony do wykonywania usług odbioru i zagospodarowania odpadów należy uwzględnić powyższe warunki. 1.12. Trasa przejazdu pojazdów odbierających odpady komunalne naniesiona została na mapę poglądową stanowiącą załącznik nr 6 do SIWZ i wynosi około 143 km. 1,13. Zobowiązuje się wykonawcę do realizacji zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. 1.14. Zakazuje się mieszania odpadów zmieszanych z zebranymi selektywnie. Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych odbywać się musi innymi środkami transportu. 1.15. Zakazuje się odbierania tym samym pojazdem przez przedsiębiorcę odpadów z terenów zamieszkałych i niezamieszkałych. 1,16. Wykonawca zobowiązany jest systematycznie kontrolować właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny. 1.17. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym Zamawiającego oraz właściciela nieruchomości. Powiadomienia należy dokonać w formie pisemnej (faksem lub droga elektroniczną) i powinno zawierać dane adresowe lub nr kodu kreskowego albo kodu QR, dane ilościowe i dowody potwierdzające zaistniałe zdarzenia (protokół, dokumentacja fotograficzna).Protokół powinien zawierać: adres nieruchomości, na której odpady gromadzone są w sposób nieselektywny (jeżeli istnieje możliwość ustalenia adresu), nr kodu, rodzaj niezgodności, ilość odpadów, termin odbioru odpadów i powinien być podpisany przez dwóch pracowników odbierających odpady. 1.18. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, bioodpadów, oraz odpadów segregowanych t. j.: papier, szkło, tworzywa sztuczne, metale i odpady opakowaniowe wielomateriałowe, do Instalacji komunalnej do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie, ul. Białobrzeska 108. 1.19. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne zmieszane i selektywnie zebrane umieszczone w workach i wystawione, przez właściciela nieruchomości, przy trasie przejazdu samochodu zbierającego, w każdej ilości. 1.20. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości i porządku w trakcie odbierania odpadów komunalnych. 1.21.. Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny usług oraz ochrony środowiska. Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi. 1.22.Wykonawca jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas wszelkich działań związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, zapewni należyty ład, porządek, będzie przestrzegał przepisów BHP i przeciwpożarowych 1.23. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez pojazdy odbierające odpady. 1.24.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia powierzonych mu przez Zamawiającego danych osobowych właścicieli nieruchomości, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r.poz.1781), a także przetwarzania ich wyłącznie na potrzeby realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia. 1.25. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania odpadów komunalnych. 1.26. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu, do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, w następujący sposób: a) sporządzi i dostarczy potwierdzoną kartę przekazania odpadów komunalnych oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów, b) sporządzi i dostarczy kwity wagowe, z podaniem ilości przekazanych odpadów- z podziałem na frakcje, c) przekaże dane z odczytu kodów kreskowych ( format xml zawierający oprócz nr worka informację o dacie odbioru -<?xml version=”1.0” encoding=”UTF-8”?> <ODBIORY KOD=”001”> , Atrybut 001 znacznika ODBIORY będzie stały, bądź kodów QR, d) sporządzi i przedłoży półroczne sprawozdania, zgodnych z zapisami art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2019. poz.2010). 1.27. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia wglądu do systemu GPS rejestrującego trasy przejazdu samochodów odbierających odpady komunalne na każde żądanie Zamawiającego. 1.28. Zamawiający wymaga aby punkt ważenia samochodu pustego był każdorazowo w GPS-ie traktowany jako początek trasy samochodu odbierającego odpady a punktem końcowym było miejsce rozładunku. GPS musi uwzględniać także godzinę i datę początku i końca trasy. 1.29. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania warunków zawartych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r (Dz. U. 2013, poz.122), w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 1.30. Wykonawca musi posiadać bazę transportowo-magazynową, spełniającą wymogi stawiane w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. 2013 r. poz. 122). 1.30. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego Wykonawca zobowiązany jest posiadać lub mieć w dyspozycji co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych oraz co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez frakcji kompaktującej i przynajmniej jeden pojazd o DMC do 3,5 tony do odbierania odpadów z nieruchomości położonych przy wąskich drogach z utrudnionym dojazdem. 1.31. Pojazdy winny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Konstrukcja pojazdów zabezpieczyć ma przed rozwiewaniem, rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizowaniem oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady. 1.32. Wykonawca odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisy prawa, a w szczególności: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2019 r. poz. 2010 t.j.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 2028 t. j.), Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, Uchwał Rady Gminy w Zarszynie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna za spełniony w/w warunek jeżeli Wykonawca wykaże że: • posiada wpis do rejestru działalności regulowanej, o której mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez właściwy organ, w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; • posiada zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach; lub posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów uprawniające go do transportu odpadów;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)wypełniony i podpisany formularz ofertowy, 2)oświadczenia wymienione w rozdziale VI. 1-4 SIWZ 3)pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli dotyczy) 4)zobowiązanie do udostępnienia zasobów przez inne podmioty – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, 5)Każdy z Wykonawców, który złożył ofertę w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy Pzp, oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z Wykonawcą lub Wykonawcami, którzy złożyli oferty lub oferty częściowe w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach