Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie

Gmina Ośno Lubuskie ogłasza przetarg

  • Adres: 69220 Ośno Lubuskie, ul. Rynek
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 571 330 , fax. 957 575 080
  • Data zamieszczenia: 2016-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ośno Lubuskie
    ul. Rynek 1
    69220 Ośno Lubuskie, woj. lubuskie
    tel. 957 571 330, fax. 957 575 080
    REGON: 21096685200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i transporcie odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie wraz z wyposażeniem tych nieruchomości w pojemniki oraz worki do zbiórki odpadów (wg specyfiki rodzajowej zawartej w pkt. 3.7. i 3.8. SIWZ). Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i transport: 3.1.1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach, pojemnikach lub kontenerach usytuowanych przy nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych. 3.1.2. Segregowanych (gromadzonych w workach, pojemnikach lub urządzeniach w sposób selektywny) podanych poniżej rodzajów odpadów: a) papier i tektura (kod 20 01 01, 15 01 01), b) szkło (kod 20 01 02, 15 01 07), c) tworzywa sztuczne (kody 20 01 39, 15 01 02), opakowania wielomateriałowe (kod 15 01 05), metal (kod 20 01 40, 15 01 04) d) odpadów z ogrodów i parków – zielonych biodegradowalnych o kodzie 20 02 01 e) odpadów kuchennych ulegających biodegradacji – kod 20 01 08, oraz f) odpadów wielkogabarytowych, zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, zużytych opon, ceramicznych odpadów sanitarnych wystawianych przez mieszkańców podczas tzw. akcji wystawka, zgodnie z opisem zawartym w pkt. 16.1.2.1. SIWZ. 3.2. Podmiot odbierający odpady z nieruchomości położonych na terenie Gminy Ośno Lubuskie zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych odpadów komunalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, tj. do Celowego Związku Gmin CZG-12 Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Długoszynie, a w przypadku awarii instalacji regionalnej lub gdy instalacja regionalna nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn, do zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu centralnego zgodnie z uchwałą nr XIX/185/16 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 18 kwietnia 2016 r. zmieniającą uchwałę w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku (i jej późn. zm.). 3.3. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika lub kontenera. 3.4. Ilość odpadów komunalnych zbieranych w sposób nieselektywny wytwarzana na terenie nieruchomości niezamieszkałych i nieruchomości zamieszkałych szacowana na podstawie kart przekazania odpadów uzyskanych od podmiotu zajmującego się odbiorem odpadów komunalnych z terenu Gminy Ośno Lubuskie wynosi 1 683,48 Mg (dane za okres ostatnich 12 miesięcy). 3.5. Ilość odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny wytwarzana na terenie nieruchomości niezamieszkałych i nieruchomości zamieszkałych szacowana na podstawie kart przekazania odpadów uzyskanych od podmiotu zajmującego się odbiorem odpadów komunalnych z terenu Gminy Ośno Lubuskie dla poszczególnych frakcji odpadów przedstawia się następująco (dane za okres ostatnich 12 miesięcy): a) odpady biodegradowalne – 170,64 Mg b) tworzywa sztuczne – 54,34 MG c) papier – 11,97 MG d) szkło – 41,31 MG 3.6. Ilość odpadów wielkogabarytowych zbieranych podczas tzw. akcji wystawka szacowana na podstawie kart przekazania odpadów uzyskanych od podmiotu zajmującego się odbiorem odpadów komunalnych z terenu Gminy Ośno Lubuskie wynosi 115,80 Mg (dane za okres ostatnich 12 miesięcy). 3.7. W zakresie nieruchomości zamieszkałych odpady odbierane z terenu miasta i gminy będą gromadzone w następujących typach pojemników bądź urządzeń (dostarczonych przez Wykonawcę): 3.7.1. pojemniki o pojemności 120/240 l w zależności od wielkości gospodarstwa domowego do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych w zabudowie jednorodzinnej miejskiej i wiejskiej; 3.7.2. pojemniki o pojemności 240/1100 l w zależności od wielkości gospodarstwa domowego do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych w zabudowie wielolokalowej w zabudowie miejskiej i wiejskiej; 3.7.3. pojemniki o pojemności 120 l w kolorze brązowym do zbiórki odpadów komunalnych biodegradowalnych w zabudowie jednorodzinnej (dopuszcza się zastosowanie pojemników w kolorze czarnym lub zielonym pod warunkiem oznaczenia pojemnika np. za pomocą naklejki); 3.7.4. pojemniki bądź urządzenia w kolorze brązowym o pojemności dostosowanej do ilości wytwarzanych odpadów, przeznaczone do zbiórki odpadów komunalnych biodegradowalnych w zabudowie wielolokalowej; 3.7.5. worki HDPE z taśmą do związywania o pojemności 120 l do selektywnej zbiórki odpadów w gospodarstwach domowych na terenie gminy dla następujących frakcji odpadów: papier, szkło, tworzywa sztuczne (i metale oraz opakowania wielomateriałowe), odpady zielone, oznakowanych odpowiednio kolorem – niebieskim, zielonym, żółtym i czarnym. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego uzupełniania, po każdorazowym odbiorze worków do selektywnej zbiórki odpadów, poprzez pozostawianie na terenie nieruchomości nowych (nieużywanych), pustych worków w liczbie odpowiadającej ilości worków odebranych, co oznacza, że Wykonawca pozostawia worki w takiej ilości i tej frakcji odpadów, która została z danej nieruchomości odebrana. Wykonawca będzie zobowiązany także do bieżącego wydawania Zamawiającemu pakietów worków do selektywnej zbiórki odpadów (do siedziby Zamawiającego), zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez pracownika Zamawiającego (telefon, faks, e-mail). Dostarczone worki będą wydawane mieszkańcom, w sytuacji, gdy ilość worków dostarczonych przez Wykonawcę będzie niewystarczająca. Szacuje się, iż comiesięczne zapotrzebowanie worków dostarczanych do siedziby Zamawiającego wynosi: worki koloru niebieskiego i zielonego – po 100 szt., worek koloru żółtego – 200 szt., worek koloru czarnego (w okresie od kwietnia do listopada włącznie) - 200 szt. Koszt wyposażenia nieruchomości w worki oraz zaopatrzenia Zamawiającego ponosi Wykonawca. 3.7.6. urządzenia przystosowane do segregacji odpadów zbieranych selektywnie o pojemności uwzględniającej ilość wytwarzanych odpadów w przypadku zabudowy wielorodzinnej. 3.7.7. W przypadku budynków wielolokalowych wskazanych przez Zamawiającego (dane adresowe wskazano w załączniku nr 3) wykonawca zapewni urządzenia do selektywnej zbiórki odpadów np. typu igloo lub pojemniki 1100 l – z wlotem do pojemnika uniemożliwiającym włożenie tam pełnego worka (w dyspozycji Zamawiającego znajduje się 7 zestawów typu igloo – zestaw zawiera pojemniki - niebieski, biało-zielony, żółty). 3.7.8. Do zbierania zwiększonych ilości zmieszanych odpadów komunalnych powstających w nieruchomościach zamieszkałych dopuszcza się także używanie worków z folii HDPE o pojemności 120 l. Oznacza to, iż w przypadku zapełnienia pojemnika na zmieszane odpady komunalne przez właściciela/użytkownika nieruchomości zamieszkałej, Wykonawca zobowiązany jest odebrać zwiększone ilości (np. w wyniku przepełnienia pojemnika) odpadów zgromadzone w workach z folii HDPE (dowolnego koloru) o pojemności 120 l. 3.8. W zakresie nieruchomości niezamieszkałych odpady odbierane z terenu miasta i gminy będą gromadzone w następujących typach pojemników (dostarczonych przez Wykonawcę): 3.8.1. pojemniki o pojemności 60 l, 80 l, 120 l, 240 l, 1100 l, zgodnie z zadeklarowaną przez podmiot pojemnością pojemnika do gromadzenia odpadów komunalnych. Wykonawca, ze względu na fakt odbioru odpadów komunalnych zebranych w sposób nieselektywny z terenów wiejskich co 2 tygodnie, zapewni pojemniki podwójnej pojemności niż to wynika z przelicznika zastosowanego w regulaminie utrzymania czystości i porządku (nieruchomości niezamieszkałe). 3.8.2. kontener 16000 l do gromadzenia odpadów komunalnych (w ilości 1 szt. zlokalizowany na cmentarzu komunalnym w Ośnie Lubuskim); 3.8.3. pojemniki przystosowane do zbiórki odpadów komunalnych biodegradowalnych o pojemności uwzględniającej ilość wytwarzanych odpadów; 3.8.4. worki z folii HDPE 120 l do selektywnej zbiórki odpadów (oznakowanie zgodnie z informacją zawartą w pkt. 3.7.5. SIWZ) w nieruchomościach niezamieszkałych, które zostaną wyposażone w urządzenia do zbierania odpadów komunalnych, których łączna pojemność nie przekracza 1100 l; 3.8.5. urządzenia przystosowane do segregacji odpadów komunalnych w nieruchomościach niezamieszkałych, które zostaną wyposażone w urządzenia bądź urządzenie do zbierania odpadów komunalnych o łącznej pojemności wynoszącej od 1100 l (o pojemności dostosowanej do potrzeb danej nieruchomości). 3.9. Wykonawca ma obowiązek wyposażyć nieruchomości zamieszkałe oraz nieruchomości niezamieszkałe w urządzenia, w tym worki HDPE 120 L do gromadzenia odpadów w terminie do 31.01.2017 r. (zarówno w zakresie selektywnej jak i nieselektywnej zbiórki odpadów). Każdorazowo w dniu odbioru odpadów selektywnie zbieranych, zgodnie z ustalonym harmonogramem, Wykonawca dostarczy worki HDPE 120 L z uwzględnieniem informacji zawartych w pkt. 3.7.5. SIWZ. 3.10. Wykonawca ma obowiązek odbierać z nieruchomości niezamieszkałych odpady spełniające definicję odpadów komunalnych według ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). Odpady zbierane w sposób nieselektywny – w ilościach wynikających z wielkości zadeklarowanych pojemników; odpady zbierane w sposób selektywny – w ilościach zbliżonych do powstających w gospodarstwach domowych. 3.11. Zamawiający dopuszcza możliwość podstawienia pojemników wspólnych dla nieruchomości zamieszkałych np. przyległych, po uzyskaniu zgody wszystkich współwłaścicieli danej nieruchomości, z uwzględnieniem wymaganego przelicznika w stosunku do 1 osoby, zawartego w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie – załącznik nr 2 do SIWZ. 3.12. Wykonawca, ze względu na fakt odbioru odpadów zmieszanych z terenów wiejskich co 2 tygodnie, każdorazowo po zgłoszeniu zapotrzebowania przez właściciela/użytkownika nieruchomości zamieszkałej (na terenie wiejskim) lub przez Zamawiającego, wyposaży daną nieruchomość w pojemnik podwójnej pojemności niż to wynika z przelicznika zastosowanego w regulaminie utrzymania czystości i porządku (nieruchomości zamieszkałe), w terminie do 5 dni roboczych od zgłoszenia przez Zamawiającego (e-mail, fax). 3.13. Liczbę pojemników oraz liczbę worków oraz pozostałych urządzeń przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów (w porozumieniu z Zamawiającym) ustali Wykonawca na podstawie wykazu gospodarstw indywidualnych, o których mowa w pkt. 3.15 i 3.16. Ustawienie pojemników do obsługi budynków wielorodzinnych nastąpi po skonsultowaniu ich lokalizacji z Zamawiającym lub w przypadku wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni mieszkaniowych bezpośrednio z ich zarządcą. Zamawiający zaleca dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej terenu Gminy Ośno Lubuskie w celu zlokalizowania zakresu usług. 3.14. Odpady będą zbierane od ok. 5099 mieszkańców z ok. 2035 gospodarstw domowych. Szczegółowy wykaz gospodarstw indywidualnych oraz budynków zamieszkania zbiorowego określa załącznik nr 3 do SIWZ. Zaktualizowany wykaz Zamawiający przekaże Wykonawcy najpóźniej na pięć dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi. 3.15. Szczegółowy wykaz danych adresowych nieruchomości zamieszkałych zawierających dane o deklarowaniu bądź nie zbiórki selektywnej zawiera załącznik nr 3 do SIWZ. 3.16. Odpady będą zbierane od ok. 157 punktów (nieruchomości niezamieszkałych). Wykaz danych adresowych nieruchomości niezamieszkałych sporządzony na podstawie złożonych deklaracji stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3.17. Zbiórką zostanie objęty teren całego miasta i gminy – mapka poglądowa z wykazem miejscowości stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 3.18. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w typach pojemników, o których mowa w pkt. 3.7 oraz 3.8 SIWZ. 3.19. Odbiór odpadów komunalnych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramami stanowiącymi załączniki do umowy z wykonawcą z częstotliwością określoną w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie – załącznik nr 2 do SIWZ. Za przygotowanie harmonogramów wywozu odpowiada Wykonawca. Wywozy mogą odbywać się od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-20.00. Jeśli zaplanowany w harmonogramie dzień wywozu wypada w święto (dzień ustawowo wolny od pracy) Wykonawca wykona usługę następnego dnia roboczego. Harmonogram powinien zawierać informację, że odpady powinny być wystawiane w dniu odbioru przed godziną 700, a w przypadku zbiórki odpadów wielkogabarytowych pierwszego dnia zbiórki przed godziną 700. 3.20. Odpady zmieszane gromadzone będą w pojemnikach dowolnego koloru, (poza kolorami przyporządkowanymi dla urządzeń, pojemników i worków do segregacji odpadów) ale wyraźnie oznakowanych, że są przeznaczone do gromadzenia odpadów zmieszanych. 3.21. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 3.22. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. W przypadku braku możliwości naprawy pojemnika lub jego kradzieży, Wykonawca udostępni nowy pojemnik (bez uszkodzeń i wad) w terminie do pięciu dni roboczych od zgłoszenia. Wykonawca powinien być ubezpieczony na taką ewentualność. 3.23. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych, w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy. 3.24. Szacuje się, iż w trakcie realizacji umowy z Wykonawcą, Zamawiający dokona ok. 35 zgłoszeń wywozu odpadów komunalnych zgromadzonych w kontenerze o pojemności 16000 l, zlokalizowanym na cmentarzu komunalnym w Ośnie Lubuskim. 3.25. Wykonawca zobowiązany jest do: 3.25.1. Terminowego zbierania i wywożenia odpadów. 3.25.2. Przekazywania wszystkich odpadów komunalnych i odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych, tj. do Celowego Związku Gmin CZG-12 Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Długoszynie, a w przypadku awarii instalacji regionalnej lub gdy instalacja regionalna nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn, do zastępczej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu centralnego zgodnie z aktualnie obowiązującą uchwałą nr XIX/185/16 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 18 kwietnia 2016 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami dla województwa lubuskiego na lata 2012-2017 z perspektywą do 2020 roku. 3.25.3. Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów (ZUOK Długoszyn) do składowania, unieszkodliwiania lub odzysku i recyklingu. 3.25.4. Uzyskania u uprawnionego podmiotu (ZUOK Długoszyn) wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu gminy Ośno Lubuskie na karcie przekazania odpadów oraz uzyskania dowodów ważenia w/w odpadów. 3.25.5. Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach uniemożliwiających prawidłowe wykonanie usługi, w szczególności przypadki nieodebrania odpadów z nieruchomości (telefonicznie pod nr tel. 95 757 1335 lub na adres e-mail: ochrona_srodowiska@osno.pl). 3.25.6. Rozliczanie się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych dokumentów. 3.25.7. Utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym pojazdów wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy. 3.26. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 3.27. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i transportu odpadów komunalnych. 3.28. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia. 3.28.1. Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do umowy. 3.28.2. Raporty wagowe miesięczne. 3.28.3. Karty przekazania odpadów sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami – miesięczne. 3.28.4. Raport z kontroli selektywnej zbiórki. 3.28.5. Półroczne sprawozdania, o których mowa w art.9 n ust. 1 ustawy o utrzymaniu i czystości w gminach, w terminach ustawowych. 3.28.6. Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zgromadzonych w kontenerze o pojemności 16000 l, zlokalizowanym na cmentarzu komunalnym w Ośnie Lubuskim, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do umowy. 3.28.7. Raport z odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do umowy. 3.28.8. Miesięczne raporty zawierające informację o ilości i rodzaju wydanych pojemników (w trakcie trwania umowy) wraz z lokalizacją według wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do umowy. 3.29. W czasie realizacji zamówienia Wykonawca będzie posiłkował się następującymi dokumentami wg zestawienia poniżej: 3.29.1. wykaz obsługiwanych miejscowości na terenie miasta i gminy Ośno Lubuskie – zał. nr 1 do umowy; 3.29.2. wykaz obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z uwzględnieniem informacji o segregujących i niesegregujących odpady wraz z danymi adresowymi – zał. nr 2 do umowy; 3.29.3. harmonogramy odbioru odpadów komunalnych zmieszanych, biodegradowalnych, zielonych i pozostałych zbieranych selektywnie z podziałem na tereny miejskie i wiejskie – załączniki nr od 3 do 6 do umowy. W okresie od 1 kwietnia do 31 października należy uwzględnić częstotliwość jeden raz na tydzień wywozu bioodpadów (w tym odpadów zielonych) z terenu miasta Ośno Lubuskie i osady Kochań, a także należy uwzględnić odbiór i transport odpadów wielkogabarytowych, zgodnie z zadeklarowaną w ofercie częstotliwością. 3.30. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: odbiór i transport odpadów. 3.31. Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak wyżej, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). 3.32. Każdorazowo na żądanie zamawiającego, w terminie wskazanym przez zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni roboczych, wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez wykonawcę/podwykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej (pkt. 3.31.) wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków (jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3.33. Nieprzedłożenie przez wykonawcę/podwykonawcę kopii umów zawartych przez wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej we wzorze umowy. 3.34. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę/podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3.35. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia w/w osób na podstawie umów o pracę, za ostatni okres rozliczeniowy. 3.36. Powyższy wymóg określony w punktach 3.32-3.36 dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane w pkt. 3.31 prace (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp). Wykonawca winien powyższe uregulować w umowie o podwykonawstwo, tak aby na wezwanie zamawiającego móc wykazać, że przy powyższych czynnościach podwykonawca zatrudnia osoby na podstawie umowy o pracę. 3.37. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na usługi nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. Powyższe ma zastosowanie wobec dalszych podwykonawców. 3.38. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. 3.39. Zamawiający ustala także, że gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do SIWZ pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 PLN (dziesięć tysięcy złotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim 42 8369 0008 0000 0589 2000 0010. 5.Wadium uważa się za wniesione, jeżeli kwota wadium zostanie zaksięgowana na rachunku Zamawiającego do upływu terminu składania ofert. 6.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7.Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 Ustawy. 8.Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 Ustawy. 9.Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: - pieniężnej, dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, - innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie opisanej WADIUM, a jego kopia w ofercie. 10.Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. 11.Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach