Przetargi.pl
„Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kolno”

Gmina Kolno ogłasza przetarg

  • Adres: 11311 Kolno, Kolno
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 897 163 226 , fax. 897 163 226
  • Data zamieszczenia: 2017-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kolno
    Kolno 33
    11311 Kolno, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 897 163 226, fax. 897 163 226
    REGON: 51074317200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kolno”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Dane dotyczące Gminy Kolno, istotne z punktu widzenia zamówienia. 1) Obszar Gminy Kolno wynosi 17,800 ha (178,36 km2). W skład Gminy wchodzą 22 miejscowości (z czego 18 jest zamieszkałych). W Gminie jest 16 sołectw, zabudowanych około 599 budynkami mieszkalnymi, z których około 520 to budynki zamieszkałe. Na terenie gminy znajdują się ok. 856 lokale mieszkalne – zamieszkałe w budynkach jedno i wielorodzinnych z czego 663 z selektywną zbiórką, a 193 ze zmieszaną (dane z deklaracji). Nieruchomości niezamieszkałych wg szacowanych ilości do odbioru jest 39, natomiast terenów przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe zlokalizowane głównie w miejscowości Lutry jest ok 30. Szczegółowe rozmieszczenie nieruchomości na mapie dostępne jest na stronie: http://kolno_olsztynski.e-mapa.net/(zał. nr 7 do SIWZ). 2) Według danych z Ewidencji Ludności na dzień 28.02.2017 r. na terenie gminy zameldowanych było 3389 osoby. Z deklaracji złożonych przez mieszkańców do dnia 28.02.2017 r., w których właściciele nieruchomości podają liczbę osób faktycznie zamieszkałych wynika, że do zbiórki odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych zgłoszonych jest 2345 osoby, z czego ok 77,5% zadeklarowało selektywną zbiórkę odpadów. Liczba osób i liczba nieruchomości będzie ulegała zmianie w trakcie realizacji zamówienia w związku z migracją mieszkańców w nieruchomościach zamieszkałych jak również w okresie letnim użytkowaniem terenów przeznaczonych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. Wykonawca musi mieć na względzie, że liczba osób faktycznie zamieszkałych może zmienić się i zbliżyć się do liczby zameldowanych na terenie gminy. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby nieruchomości i liczby mieszkańców. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę ceny określonej w ofercie. 3) Zamawiający szacuje, że ilość odebranych odpadów komunalnych powstających w na terenie Gminy Kolno w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wynosić będzie 650 Mg w tym: a) odpadów komunalnych zmieszanych – 500 Mg b) odpadów komunalnych selektywnie zebranych –150 Mg Powyższa ilość wytwarzanych odpadów nie jest zależna od Zamawiającego i została wyliczona w oparciu o sprawozdania oraz raporty przekazywane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne z terenu nieruchomości zamieszkałych z Gminy Kolno. Ilość odebranych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Kolno przedstawia się następująco: 1) w 2014 r. odebrano 570,00 Mg odpadów, w tym: • Odpady komunalne zmieszane - 459,11 Mg • Odpady selektywnie zebrane – 110,89 Mg 2) w 2015 r. od stycznia do października odebrano 432,238 Mg odpadów, w tym: • Odpady komunalne zmieszane – 347,66 Mg • Odpady selektywnie zebrane – 84,578 Mg 3) w 2016 r. od stycznia do października łącznie odebrano z terenu gminy 617,37 Mg odpadów, w tym: • Odpady komunalne zmieszane – 502,03 Mg • Odpady selektywnie zebrane – 115,34 Mg 4) Szacunkowa ilości worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych w okresie realizacji przedmiotu zamówienia wynosić będzie odpowiednio: a) żółte – ok. 15960 szt. b) niebieskie – ok. 6470 szt. c) zielone – ok. 2590szt. d)brązowe – ok. 200 szt. e) szary – ok. 14000 szt. - łącznie 39220 szt. jest to szacunkowa ilość, która może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Może zwiększyć się lub zmniejszyć w zależności od potrzeb mieszkańców. Worki zapewnia Wykonawca. 5) Szacowane ilości pojemników na odpady zmieszane oraz selektywnie zbierane w zabudowie wielorodzinnej (1100 l) niezbędnych do prawidłowej realizacji usługi – ok. 70 szt. Szacowane ilości pojemników na odpady mogą ulec zmianie do 10% w zależności od potrzeb mieszkańców. Pojemniki zapewnia Wykonawca. 6) Dodatkowo Gmina Kolno posiada 3 sztuki pojemników (1100 l) przeznaczone do selektywnej zbiórki opadów, które Zamawiający przekaże do dyspozycji Wykonawcy przez cały okres trwania umowy. Wykonawca będzie dbał o ich stan sanitarny i techniczny oraz ustawi je w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego. 2. Przedmiotem zamówienia jest: „Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kolno”. Usługa polega na odbiorze odpadów komunalnych z terenu całej Gminy Kolno i transporcie ich do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o. o. w Olsztynie przy ul. Lubelskiej w Olsztynie celem ich zagospodarowania. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) Odbiór zmieszanych odpadów komunalnych (wymaga się również odbioru odpadów zgromadzonych przy pojemniku) oraz odbiór odpadów komunalnych zebranych w sposób selektywny „u źródła” tj. bezpośrednio od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Kolno obejmujący: a) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania metalowe oraz opakowania wielomateriałowe; b) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury; c) szkło bezbarwne i kolorowe, opakowania szklane; d) odpady ulegające biodegradacji i zielone; e) odpady wielkogabarytowe; f) zużyte opony; g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; h) odpady niebezpieczne (w tym: leki i chemikalia, baterie i akumulatory, świetlówki itp.); i) odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe - Wykonawca w ramach umowy ma obowiązek odebrać wyłącznie te odpady budowlano - remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku drobnych robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do Starosty; j) popioły i żużle – odpady paleniskowe; k) odpady komunalne określone w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 250). 2) Odpady komunalne zbierane i gromadzone będą w następujący sposób: a) zmieszane odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach o pojemności od 110 l – 1100 l. b) selektywnie zbierane odpady (tj.: papier i tektura, opakowania z papieru i tektury; tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania metalowe i opakowania wielomateriałowe; szkło, opakowania szklane; odpady ulegające biodegradacji i zielone): – w zabudowie wielorodzinnej – pojemniki o pojemności 1100 l – w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej – worki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami oraz opisane w sposób widoczny i czytelny w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o pojemności od 60 l do 240 l, w tym worki o pojemności nie większej niż 30 l przeznaczone do selektywnej zbiórki popiołu i żużlu; - Selektywnie zbierane odpady należy gromadzić odpowiednio w workach oraz pojemnikach oznaczonych kolorem i widocznym napisem (PAPIER, PLASTIK, SZKŁO, ZIELONE, POPIÓŁ): niebieski z przeznaczeniem na papier i tekturę; żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe; zielony z przeznaczeniem na szkło (białe i kolorowe); brązowy na odpady ulegające biodegradacji i zielone; szary do zbiórki zimnego popiołu i żużlu. - Selektywnie zebrane odpady paleniskowe tj. popioły i żużle zbierane będą w oddzielnych pojemnikach (które zapewni Wykonawca) o pojemności 1100 l zlokalizowanych w zabudowie wielorodzinnej w sezonie grzewczym od października do kwietnia. Nie przewiduje się gromadzenia popiołów i żużli w workach. Po sezonie grzewczym Wykonawca pozostawi część pojemników na popioły w miejscach wskazanych przez zamawiającego w związku z dogrzewaniem wody w zabudowie wielorodzinnej w sezonie letnim. - Odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady niebezpieczne (w tym: leki i chemikalia, baterie i akumulatory, świetlówki itp.) oraz odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe będą odbierane z miejsc posadowienia pojemników na odpady komunalne (w pojemnikach lub kontenerach o pojemności od 1,1 do 7 m 3). - W miejscach publicznych (np. chodniki, przystanki autobusowe, itp.) drobne odpady komunalne będą gromadzone w koszach o minimalnej pojemności 30 l – 80 l. - Właściciele lub użytkownicy budynków użyteczności publicznej zobowiązani są dostosować pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb dostosowując je do dwutygodniowego cyklu odbioru: - Dla każdej nieruchomości w odniesieniu do domków letniskowych oraz innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe musi być co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 l na każdą nieruchomość; - Dla cmentarzy – 1100 l, przy czym w okresie od 15 października do 15 listopada ilość pojemników należy dostosować do zapotrzebowania. 3) Dostarczanie oraz sukcesywne uzupełnianie w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej oraz w zabudowie wielorodzinnej liczącej nie więcej niż 4 lokale mieszkalne, worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oznaczonych kolorem i widocznym napisem (PAPIER, PLASTIK, SZKŁO, ZIELONE, POPIÓŁ): a) niebieski z przeznaczeniem na papier i tekturę; b) żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe; c) zielony z przeznaczeniem na szkło (białe i kolorowe); d) brązowy na odpady ulegające biodegradacji i zielone; e) szary do zbiórki zimnego popiołu i żużlu. Pierwszy komplet worków Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości po podpisaniu umowy z Zamawiającym i przed rozpoczęciem realizacji odbioru odpadów wynikającego z harmonogramu wraz z aktualnym harmonogramem. 4) W trakcie odbioru worków do selektywnej zbiórki z terenu nieruchomości, Wykonawca będzie zostawiał właścicielowi nieruchomości w zamian taką ilość worków i w takich kolorach w jakich zostały wystawione lub większą ilość na prośbę właściciela nieruchomości. 5) Wyposażenie nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej (co najmniej 5 lokali mieszkalnych bądź zespół takich budynków) w ramach umowy w pojemniki do zbiórki i gromadzenia odpadów komunalnych selektywnie zbieranych (w tym również do zbiórki odpadów paleniskowych tj. popiołów i żużli) oraz zmieszanych. Ilość i pojemność pojemników ma być dostosowana do liczby obsługiwanych mieszkańców, harmonogramu częstotliwości ich opróżniania, przy uwzględnieniu średniej ilości odpadów wytwarzanych przez jednego mieszkańca w ciągu jednego miesiąca, pojemniki stanowią własność Wykonawcy i będą naprawiane, myte i dezynfekowane oraz wymieniane na jego koszt. 6) Zorganizowanie, utworzenie i utrzymanie na własny koszt prowadzenia zbiórki selektywnego zbierania odpadów na terenie gminy Kolno na czas obowiązywania umowy tj. w ramach umowy Wykonawca postawi pojemniki na: papier, szkło, tworzywa sztuczne, popiół oraz odpady ulegające biodegradacji i zielone w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Dwa główne punkty zostaną utworzone w miejscowościach: Kolno (nr działki: 135/3), Lutry (nr działki: 113), a w razie potrzeby na prośbę Zamawiającego również w innych miejscowościach. 7) Transport i przekazanie odpadów zmieszanych, odpadów zielonych i pochodzących z selektywnej zbiórki do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych, właściwej dla regionu centralnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego zgodnie z Uchwałą NR XXIII/523/16 z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie wykonania planu gospodarki odpadami dla województwa na lata 2016-2022 tj. do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o. o. w Olsztynie - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych przy ul. Lubelskiej w Olsztynie celem ich zagospodarowania zgodnie z hierarchią postępowania o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21). 4. Częstotliwość odbioru i harmonogram: 1. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z miejsc wyodrębnionych (widocznych, na wyrównanej powierzchni, dostępnych dla podmiotu wywożącego bez konieczności wchodzenia na teren nieruchomości lub gdy takiej możliwości nie ma, z chodnika lub ulicy przed wejściem na teren nieruchomości) z terenu gminy Kolno w sposób systematyczny z częstotliwością: 1) Z nieruchomości zamieszkałych: a) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej; b) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz na tydzień w zabudowie wielorodzinnej; c) odpady zebrane selektywnie tj.: papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, szkło oraz odpady ulegające biodegradacji i zielone nie rzadziej niż raz w miesiącu w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej; d) odpady zebrane selektywnie tj.: papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, szkło, odpady ulegające biodegradacji i zielone oraz popioły i żużle – odpady paleniskowe w zabudowie wielorodzinnej nie rzadziej niż raz w miesiącu lub częściej w przypadku zaistniałej potrzeby w celu opróżnienia pojemników z tym, że selektywnie zebrane popioły i żużle - odpady paleniskowe, odbierane będą w sezonie grzewczym od października do kwietnia z pojemników zlokalizowanych w zabudowie wielorodzinnej; e) popioły i żużle – odpady paleniskowe w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej nie rzadziej niż raz w miesiącu w celu opróżnienia pojemników z tym, że selektywnie zebrane popioły i żużle - odpady paleniskowe, odbierane będą w sezonie grzewczym od października do kwietnia z worków odpowiednio oznaczonych. 2) Z nieruchomości nie zamieszkałych: a) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie z nieruchomości, na których znajdują się pensjonaty, hotele, ośrodki wypoczynkowe, itp.; b) zmieszane odpady komunalne nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie z nieruchomości, na których powstają odpady komunalne w tym domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe; c) odpady zebrane selektywnie tj.: papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, szkło oraz odpady ulegające biodegradacji i zielone nie rzadziej niż raz w miesiącu z nieruchomości, na których powstają odpady komunalne w tym domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe; d) odpady zebrane selektywnie tj.: papier i tektura, opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale, szkło, odpady ulegające biodegradacji i zielone oraz popioły i żużle – odpady paleniskowe nie rzadziej niż raz w miesiącu lub częściej w przypadku zaistniałej potrzeby w celu opróżnienia pojemników z tym, że selektywnie zebrane popioły i żużle - odpady paleniskowe, odbierane będą w sezonie grzewczym od października do kwietnia z pojemników zlokalizowanych w nieruchomościach, na których znajdują się pensjonaty, hotele, ośrodki wypoczynkowe, itp.; e) popioły i żużle – odpady paleniskowe w nieruchomości niezamieszkałych, nie rzadziej niż raz w miesiącu w celu opróżnienia pojemników z tym, że selektywnie zebrane popioły i żużle - odpady paleniskowe, odbierane będą w sezonie grzewczym od października do kwietnia z pojemników odpowiednio oznaczonych. 2. Odbieranie odpadów z terenów przeznaczonych do użytku publicznego: 1) raz na dwa tygodnie; 2) niezależnie od częstotliwości opróżniania koszy ulicznych określonej wyżej, zarządzający obszarem mają obowiązek nie dopuścić do przepełnienia koszy ulicznych i wysypywania odpadów na ziemię; 3) usuwanie odpadów komunalnych z cmentarzy odbywa się co dwa tygodnie lub według potrzeb. Nie można dopuszczać do przepełnienia się pojemników na odpady; 3. Odbieranie przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytych opon, odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie następowało od właścicieli nieruchomości nie rzadziej niż dwa razy w roku zgodnie z harmonogramem oraz na bieżąco w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych; 4. Do czasu powstania stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych wymienione w ust. 3 niniejszego paragrafu odpady zbierane będą tylko sprzed nieruchomości za pomocą mobilnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, tj. odpowiednio przystosowanych samochodów; 5. Odbieranie odpadów budowlanych - remontowych i rozbiórkowych powstałych w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty będzie następowało od właścicieli nieruchomości zamieszkałych - raz w roku zgodnie z harmonogramem, a w przypadku gdy powstały one w ilościach przekraczających możliwość zmagazynowania ich na nieruchomości do czasu odbioru przez przedsiębiorcę mogą być przekazane do Stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych po jego uruchomieniu w dniach i godzinach określonych harmonogramem. 6. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów zebranych selektywnie z utworzonych miejsc selektywnego zbierania odpadów na terenie gminy Kolno (papier, szkło, tworzywa sztuczne, popiół oraz odpady ulegające biodegradacji i zielone) nie rzadziej niż raz w miesiącu lub częściej w przypadku zaistniałej potrzeby w celu opróżnienia pojemników. 7. Wykaz nieruchomości z podziałem na sposób postępowania z odpadami komunalnymi (odpady zbierane w sposób selektywny oraz odpady zbierane jako odpady zmieszane) Zamawiający przekaże Wykonawcy w dniu podpisania umowy. 8. Harmonogram zostanie tak sporządzony, aby dni odbioru nie były dniami wolnymi od pracy, będzie on jasno określał jaka będzie częstotliwość odbioru danej frakcji odpadów w odniesieniu do rodzaju zabudowy i częstotliwości opróżniania ich pojemników oraz odbierania worków tak aby nie ulegały przepełnieniu i zbytniemu nagromadzeniu. 9. W przypadku zmiany harmonogramu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu zaktualizowany harmonogram nie później niż 14 dni przed dniem mającej nastąpić zmiany, celem zatwierdzenia. 10. Harmonogram oraz jego zmiana podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia przedłożenia przez Wykonawcę. Harmonogram nie powinien zawierać żadnych innych treści, poza informacjami związanymi z wykonywaniem usługi. 11. Harmonogram oraz jego zmiany Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć skutecznie właścicielom nieruchomości niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni od jego zatwierdzenia przez Zamawiającego. 12. Otrzymany od Wykonawcy harmonogram zostanie umieszczony na stronie internetowej BIP Zamawiającego: http://bip.kolno-gmina.pl/ – w zakładce ochrona środowiska oraz na portalu informacyjnym Gminy Kolno http://kolno-gmina.pl 13. W ramach umowy Wykonawca zobowiązany jest również do dystrybucji innych materiałów informacyjnych przekazanych przez Zamawiającego dotyczących gospodarki odpadami (np. regulamin utrzymania czystości i porządku, ulotki informacyjne, materiały edukacyjne itp.) o ile nie wymagają one potwierdzenia odbioru. Uwaga!!! Niezależnie od sposobu gromadzenia odpadów cała gmina objęta jest zbiórką popiołu i żużlu powstającego po spalaniu paliw stałych. 5. Wykonawcę obowiązują następujące zasady w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych: 1. Zakaz mieszania zmieszanych odpadów komunalnych z selektywnie zebranymi odpadami odbieranymi z terenu gminy. 2. Zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 3. Dokonywanie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości od poniedziałku do piątku w godzinach 600–1800, jeżeli odbiór odpadów zgodnie z harmonogramem przypada w dniu świątecznym, będącym dniem wolnym od pracy to odbiór odpadów winien nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu - w sposób nie zakłócający ruchu drogowego. 4. Dokonywanie odbioru odpadów komunalnych, również w przypadkach utrudnionego dojazdu do nieruchomości np. remontu dróg, remontu dojazdów, roztopów, intensywnych opadów, itp. w takich przypadkach nie przysługują Wykonawcy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 5. Dokonywanie odbioru odpadów zgromadzonych również przy pojemniku. 6. Odstawianie opróżnionych pojemników na odpady w miejsca ich posadowienia. 7. Pozostawianie worków do selektywnej zbiórki odpadów w ilościach i kolorach jakie zostały odebrane lub w większej ilości zgodnie z żądaniem właściciela nieruchomości. 8. Porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu, niezwłocznie po odbiorze odpadów. 7. Wykonawca w okresie realizacji zamówienia zobowiązany jest do: 1. Umożliwienia właścicielom nieruchomości wynajmu, dzierżawy lub innej formy udostępnienia pojemników do zbierania odpadów komunalnych i w tym celu zawarcia odrębnej umowy z właścicielem nieruchomości. 2. Informowania Zamawiającego w formie pisemnej o innych nieprawidłowościach związanych z postępowaniem z odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, np. brakiem wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady, brakiem utrzymania pojemników na odpady we właściwym stanie sanitarnym i technicznym. 3. Sprawdzania właścicieli nieruchomości w zakresie obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgodnie z wykazem przedstawionym przez Zamawiającego, a w przypadku jego niedopełnienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady jako zmieszane odpady komunalne i pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest załączyć protokół ze zdarzenia i dokumentację fotograficzną (na elektronicznym nośniku danych). Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 4. Informowania w formie pisemnej Zamawiającego o stwierdzonych przypadkach pozostawienia przy pojemnikach na odpady odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon samochodowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych poza terminami zbiórki tych odpadów. 5. Informowania w formie pisemnej o nieruchomościach, z których odpady nie zostały odebrane z winy nie leżącej po stronie Wykonawcy wraz z opisem przyczyny. 6. Informacje o których mowa powyżej Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia zaistnienia zdarzenia. 7. Przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających ilości zebranych i przekazanych do zagospodarowania odpadów. 8. Naprawy na własny koszt uszkodzonych podczas opróżniania pojemników będących własnością właścicieli nieruchomości. 9. Naprawy na własny koszt uszkodzeń (ogrodzenia, chodnika, osłony śmietnikowej, itp.) powstałych w trakcie wykonywania usługi na terenie gminy z winy Wykonawcy. 10. Odebrać odpady z uwzględnieniem zmian wynikających ze zgłoszenia przez Zamawiającego. W przypadku złożenia przez właściciela nieruchomości nowej deklaracji w zakresie istotnej zmiany dla Wykonawcy, Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia złożenia ww. deklaracji. 11. Posiadania pojazdów dostosowanych do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz selektywnie zebranych od właścicieli nieruchomości, zamieszkałych na koloniach gdzie dojazd dużym samochodem okresowo może być utrudniony. 12. Utrzymania w czystości pojemników, gwarantując ich pełną estetykę, poprzez: a) mycie i dezynfekcję pojemników na wniosek właściciela nieruchomości 1 raz na kwartał odpłatnie na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości, b) bieżącą konserwację i naprawy pojemników na wniosek właściciela w miarę potrzeb odpłatnie na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości. 13. Przestrzegania poufności co do informacji lub danych pozyskanych w związku lub w wyniku realizacji umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Informacje i dane nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę w celu innym niż do potrzeb realizacji postanowień umowy, w szczególności informacje i dane nie mogą zostać wykorzystane w celach marketingowych i reklamowych. 14. Utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2009 r. Nr 104, poz. 868). 7. Sprawozdawczość: 1. Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odpadów komunalnych na zalegalizowanej wadze oraz bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów potwierdzonych wydrukami wagowymi i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu. 2. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu: 1) miesięcznych raportów zawierających informacje o ilościach odebranych odpadów komunalnych w tym: a) ilości odebranych odpadów zmieszanych [Mg], b) ilości odebranych odpadów szkła, opakowań ze szkła [Mg], c) ilości odebranych odpadów papieru i tektury, opakowań z papieru i tektury [Mg], d) ilości odebranych odpadów tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych [Mg], e) ilości odebranych odpadów metali, opakowań metalowych [Mg], f) ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych [Mg], g) ilości odebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego [Mg], h) ilości odebranych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych [Mg], i) ilości odebranych zużytych opon [Mg], j) ilości odebranych odpadów budowlano-remontowych i rozbiórkowych [Mg], k) ilości odebranych przeterminowanych leków i chemikaliów [Mg], l) ilości odebranych zużytych baterii i akumulatorów[Mg], m) ilości odebranych odpadów paleniskowych tj. popiołów i żużli [Mg]. 2) wykazów nieruchomości, z których nie zostały odebrane w/w odpady komunalne. 3) informacji z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów odbioru odpadów z posesji i wyładunku odpadów w formie plików PDF i Excel chyba, że Wykonawca udostępni Zamawiającemu aplikację/oprogramowanie niezbędne do monitorowania ruchu pojazdów i wykonywania przedmiotu umowy – wówczas jedynie na odrębne żądanie Zamawiającego. a) wyposażenia w niezbędny sprzęt do uruchomienia monitoringu pozycjonowania satelitarnego na 1 stanowisku komputerowym Zamawiającego w terminie do dnia 05.04.2017 r.i zapewnienia przeszkolenia pracownika Zamawiającego z zakresu korzystania z ww. systemu. b) archiwizowania zapisów o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz o miejscach wyładunku odpadów uzyskanych z czujników GPS przez okres 12 miesięcy dla każdego pojazdu. 3. Dokumentacje i informacje o których mowa w ust. 1 i 2 „Sprawozdawczość” muszą być przekazane przez Wykonawcę Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą. 4. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania oraz przekazywania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej półrocznych sprawozdań o których mowa w art. 9 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, przygotowanych wg wzorów określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. 2016 poz. 934). 8. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): CPV 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów CPV 90512000-9 - Usługi transportu odpadów CPV 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych CPV 90500000-2 - Usługi związane z odpadami I. UWAGI OGÓLNE. 1. Postępowanie niniejsze prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na zasadach określonych w ustawie z dnia 29.01.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn.zm.) zwaną dalej ustawą lub ustawą pzp lub ustawą Prawo zamówień publicznych, a także wydanymi na podstawie niniejszej ustawy przepisami wykonawczymi. 2. Wartość niniejszego postępowania jest niższa niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 3. Treść złożonych ofert musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Użyte w dalszej treści skróty SIWZ oznaczają Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia oraz skrót PZP – ustawę Prawo zamówień publicznych 5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 6. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. 7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 9. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1666). Szczegółowe warunki realizacji wymagań określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, zostały zawarte w projekcie umowy. 10. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej, nie zamierza zawrzeć umowy ramowej, nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 11. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 12. Zgodnie z art. 36a ust. 1 ustawy pzp Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający NIE zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę zamówienia. 13. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 14. Wymagania dotyczące kwestii związanych z podwykonawstwem w trakcie realizacji umowy oraz umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu – określone są w projekcie umowy. Informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi określone są w projekcie umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90511000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł brutto (słownie: pięć tysięcy, 00/100 złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego tj. 53 8838 1031 2006 0300 0895 0006. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: ”Odbiór i transport odpadów – gmina Kolno”. W pozostałych przypadkach wymagane jest dostarczenie do dnia upływu składania ofert oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. 7. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu (data i godzina) środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania określa art. 46 ustawy pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach