Przetargi.pl
ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY JANÓW PODLASKI

Gmina Janów Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 21-505 Janów Podlaski, ul. Bialska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 833 413 073 , fax. 833413077
  • Data zamieszczenia: 2019-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Janów Podlaski
    ul. Bialska 6a
    21-505 Janów Podlaski, woj. lubelskie
    tel. 833 413 073, fax. 833413077
    REGON: 03023754600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugjanowpodlaski.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ODBIÓR I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY JANÓW PODLASKI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbierania i transportu odpadów komunalnych z terenu Gminy Janów Podlaski, powstających na nieruchomościach zamieszkałych i w części niezamieszkałych przez mieszkańców: 1) selektywnie zebranych: a) papieru, b) metali, tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych, c) szkła, d) bioodpadów, e) popiołu. 2) niesegregowane (pozostałe z procesu segregacji) odpady komunalne, 2. Odbiór i transport odpadów komunalnych z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego w Janowie Podlaskim przy ul. Przechodniej 4 obejmujący następujące rodzaje odpadów: a) papier; b) metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe; c) szkło; d) bioodpady; e) popiół; f) przeterminowane leki; g) meble i inne odpady wielkogabarytowe; h) zużyte baterie i akumulatory; i) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; j) zużyte opony; k) odpady budowlane i rozbiórkowe; l) odpady niebezpieczne i chemikalia; m) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek. 3. Wyposażenie właścicieli nieruchomości zamieszkałych na obszarze zabudowy jednorodzinnej w worki foliowe wykonane z folii HDPE na odpady selektywnie zebrane: 1) 60 l w kolorze szarym na popiół – (grubość folii - 0,06 mm), 2) 120 l w kolorze niebieskim na papier – (grubość folii - 0,02 mm), 3) 120 l w kolorze zielonym na szkło – (grubość folii - 0,06), 4) 120 l w kolorze żółtym na tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - (grubość folii - 0,02 mm), Worki powinny być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone. Pierwszą partię worków po jednym dla każdej frakcji należy dostarczyć właścicielom nieruchomości w terminie do 20 dni od dnia obowiązywania umowy, następne zaś w terminach odbioru odpadów wynikających z harmonogramu. 4. Częstotliwość i zasady odbioru odpadów komunalnych. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca będzie realizował z częstotliwością: 1) na obszarach o zabudowie jednorodzinnej: a) odpady selektywnie zebrane: - papier – raz na kwartał, - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe – raz w miesiącu, - szkło – raz na kwartał, - bioodpady – od kwietnia do października – raz na 2 tygodnie, od listopada do marca – dwa razy w miesiącu, - popiół – od października do kwietnia raz w miesiącu, oraz raz w miesiącu lipcu; b) niesegregowane (pozostałe z procesu segregacji) odpady komunalne - od kwietnia do października – raz na 2 tygodnie, od listopada do marca – raz w miesiącu. 2) na obszarach o zabudowie wielorodzinnej: b) odpady selektywnie zebrane: - papier i tektura – raz na kwartał, - metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe – raz w miesiącu, - szkło opakowaniowe – raz na kwartał, - ulegające biodegradacji – od kwietnia do października – raz w tygodniu, od listopada do marca – dwa razy w miesiącu, - popiół – od października do kwietnia raz w miesiącu, oraz w miesiącu lipcu; c) niesegregowane (pozostałe z procesu segregacji) odpady komunalne - od kwietnia do października – raz w tygodniu, od listopada do marca – raz w miesiącu. 3) odbiór odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) następował będzie w każdą sobotę z wyłączeniem dni ustawowo wolnych lub według potrzeb Zamawiającego. Wykonawca dostarczy we własnym zakresie kontenery na odpady budowlane i rozbiórkowe oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe. 4) odbiór odpadów komunalnych Wykonawca będzie realizował w poszczególnych miejscowościach zawsze w ten sam roboczy dzień tygodnia. W sytuacji, gdy dzień odbioru odpadów jest ustawowo dniem wolnym od pracy (święto) odbiór odpadów nastąpi w dniu następnym po dniu wolnym od pracy; Wykonawca w przypadku nieodebrania odpadów np. z powodu pomyłki w terminie odbioru przez mieszkańca zobowiązany jest do pozostawienia na nieruchomości informacji o powodzie nieodebrania odpadów. 5) z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (grząskie drogi gruntowe) Wykonawca w trakcie realizacji umowy w porozumieniu z Wójtem Gminy może ustalić odrębne terminy odbioru odpadów niż dla pozostałych nieruchomości z danej miejscowości. 6) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze samochodowej w miejscu przekazania odpadów komunalnych odebranych od właścicieli celem ich dalszego zagospodarowania. 7) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach segregacji odpadów i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Zamawiający wspólnie z Wykonawca, w terminie 5 dni od daty obowiązywania umowy opracuje zasady segregacji odpadów oraz sporządzi harmonogram odbioru odpadów, który po uzgodnieniu obu stron Zmawiający będzie publikował na swojej stronie internetowej www.janowpodlaski.pl. Harmonogram w formie wydruków Wykonawca będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości przed rozpoczęciem świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia. 8) zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. Odbiór i transport odpadów zmieszanych i zebranych selektywnie nie może się odbywać jednocześnie na jeden środek transportowy. 9) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca przyjmuje odpady jako odpady zmieszane po czym powiadamia o tym fakcie właściciela nieruchomości oraz w terminie 5 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji pisemnie lub drogą elektroniczną poinformuje Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistniałego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 10) Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji np.: nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, w przeciągu najpóźniej 3 dni od zawiadomienia pocztą elektroniczną, faxem lub telefonicznie. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić Zamawiającemu w ten sam sposób. 11) Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiednich standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska w szczególności do zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru i transportu. Wszelkie zanieczyszczenia powstałe podczas odbioru odpadów Wykonawca winien niezwłocznie uprzątnąć. 12) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym pojazdów i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów oraz wyciekiem płynów pochodzących np. z rozwarstwienia bioodpadów, podczas ich załadunku i transportu. 7. Miejsce zagospodarowania odpadów. Wykonawca jest obowiązany do przekazywania zmieszanych odpadów komunalnych, bioodpadów oraz pozostałych frakcji odpadów komunalnych odebranych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i w części niezamieszkałych oraz z PSZOK do Instalacji Komunalnych znajdującej się przy ul. Ekologicznej 1 w Białej Podlaskiej lub w przypadku awarii do instalacji zastępczej. 8. Pozostałe obowiązki Wykonawcy. 1) Usługa odbioru i transportu odpadów powinna odbywać się zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) oraz zgodnie z obowiązującymi w czasie trwania umowy Uchwałami Rady Gminy Janów Podlaski tj. Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janów Podlaski oraz uchwałą w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczonych usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2) Wykonawca jako załączniki do faktury miesięcznej załączy ewidencję rodzajową i ilościową odebranych odpadów wraz z dowodami ważenia oraz karty przekazania odpadów uwzględniające datę, kod, rodzaj i wagę przekazanych odpadów komunalnych do instalacji zagospodarowania odpadów. Karty przekazania odpadów, o których mowa powyżej muszą jednoznacznie stwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Janów Podlaski. 9. Dane charakteryzujące zamówienie: 1) powierzchnia gminy – 135,73 km2 2) liczba nieruchomości objętych zamówieniem – 1484, liczba osób zamieszkujących – 4270. Liczba nieruchomości i liczba mieszkańców może ulec zmianie w okresie realizacji umowy co nie wpływa na realizację zamówienia. 10. Ilości odpadów odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Janów Podlaski oraz z PSZOK określone na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbiór odpadów komunalnych w okresie styczeń 2018 r. – czerwiec 2019 r. zostały opisane w SIWZ. 11. Prognozowana ilość odpadów pochodząca z nieruchomości zamieszkałych i w części niezamieszkałych oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych do odebrania w 2020 r. - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (200301) 40,00 Mg - odpady wielkogabarytowe (200307) 20,00 Mg - odpady ulegające biodegradacji (200201) 170,00 Mg - odpady kuchenne ulegające biodegradacji (200208) 70,00 Mg - opakowania z papieru i tektury (150101) 20,00 Mg - zmieszane odpady opakowaniowe (150106) 350,00 - opakowania ze szkła (150107) 90,00 Mg - odpady z betonu i gruzu betonowego (170101) 15,00 Mg - zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 170106 (170107) 70,00 Mg - zużyte opony (160103) 15,00 Mg - inne nie wymienione frakcje zebrane w sposób selektywny – popiół (ex200199) 70,00 Mg - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 oraz 200135 (200136*) 3,00 Mg - zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 200121 i 200123 zawierające niebezpieczne składniki (200135*) 2,00 Mg Odpady odbierane będą z: 1. pojemników o pojemności 110l,120l, 240l, 1100l, 7000l; 2. worków o pojemności 60l, 120l.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada: - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Janów Podlaski w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, - zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, - wpis do bazy danych BDO.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawcy którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach