Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Rymanów, na których zamieszkują mieszkańcy i punktów selektywnej zbiórki odpadów

Gmina Rymanów ogłasza przetarg

  • Adres: 38-480 Rymanów, ul. Mitkowskiego 14a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 013 4355006 , fax. 013 4355765
  • Data zamieszczenia: 2014-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rymanów
    ul. Mitkowskiego 14a 14a
    38-480 Rymanów, woj. podkarpackie
    tel. 013 4355006, fax. 013 4355765
    REGON: 37044059000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rymanow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy Rymanów, na których zamieszkują mieszkańcy i punktów selektywnej zbiórki odpadów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych (tworzywa sztuczne, szkło, papier i metal, odpady biodegradowalne) elektrośmieci, odpady wielkogabarytowe od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu zabudowy jednorodzinnej i zabudowy wielorodzinnej zlokalizowanej na terenie Gminy Rymanów oraz z punktów selektywnej zbiórki odpadów z terenu Gminy Rymanów. Nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej znajdują się w miejscowościach: - Rymanów: ul. Rynek 19 - 21, ul. Wola 1, 2, ul. Szkolna 1, 5a, - Rymanów Zdrój: ul. Kasztanowa 1, 3, ul. Zdrojowa 42, 44, - Wróblik Królewski ul. Krośnieńska 65, - Wróblik Szlachecki ul. Kolejowa 21. Z zabudowy jednorodzinnej odpady będą odbierane w workach 60l - 120l zakupionych przez mieszkańców we własnym zakresie i oznaczone kodami kreskowymi i naklejkami określającymi rodzaj odpadów. Wykonawca zobowiązany jest do zaopatrzenia się w niezbędną do realizacji przedmiotu zamówienia ilość czytników kodów kreskowych. Jednorazowa trasa odbioru wynosi około 250km - zbiórka 1 frakcji odpadów. Wykonawca odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności: ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21), ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, Uchwał Rady Miejskiej w Rymanowie określających sposób postępowania z odpadami, w tym Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rymanów. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych, elektrośmieci i odpadów wielkogabarytowych przewidziana do odebrania z terenu Gminy Rymanów w okresie trwania umowy wyniesie około: - 1500 Mg - odpady zmieszane - 450 Mg - odpady segregowane - 25 Mg - elektrośmieci - 25 Mg - odpady wielkogabarytowe. Szacunkowe wartości procentowe poszczególnych frakcji odpadów segregowanych: - szkło - 46 %, - tworzywa sztuczne - 23 %, - papier, tektura, metal - 11 %, - odpady ulegające biodegradacji - 20 %. Szacunkowa ilość osób zamieszkujących na terenie Gminy Rymanów to 15957 osób tj. około 3896 gospodarstw domowych. Ilość gospodarstw w poszczególnych miejscowościach przedstawia się następująco: - Bałucianka - 39, - Bianka - 147, - Deszno - 144, - Głębokie - 168 - Klimkówka - 462 - Królik Polski - 166, - Ladzin - 125, - Łazy - 33, - Milcza - 241, - Nowa Wieś (ulica) - 25 - Posada Górna - 401, - Puławy - 34, - Rymanów - 647, - Rymanów P. Dolna - 273, - Rymanów Zdrój - 181, - Sieniawa - 266, - Wisłoczek - 32, - Wróblik Królewski - 205, - Wróblik Szlachecki - 265, - Zmysłówka - 35. Podane powyżej dane liczbowe są szacunkowe i mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający zaleca aby Wykonawca zapoznał się z miejscem realizacji usług tj. warunkami terenowymi oraz drogowymi. 2. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca będzie prowadził odbiór następujących rodzajów odpadów pochodzących z zabudowy jednorodzinnej, wielorodzinnej i punktów selektywnej zbiórki odpadów: a) odpadów komunalnych zmieszanych (kod odpadu: 20 03 01), b) szkła (kod odpadu: 15 01 07), c) tworzyw sztucznych (kod odpadu: 15 01 02), d) papieru i tektury (kod odpadu: 15 01 01), metalu (kod odpadu: 15 01 04), e) odpady ulegające biodegradacji, f) elektrośmieci, g) odpady wielkogabarytowe, h) inne odpady problemowe 2) wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej w pojemniki 1100l w liczbie: 10 - 20 szt. (w zależności od zapotrzebowania). 3) Wykonawca jest zobowiązany do obsługi ww. pojemników tj. do odbioru odpadów w nich zgromadzonych jak również do utrzymania czystości wokół pojemników w momencie odbioru i załadunku odpadów. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania pojemników w dobrym stanie sanitarnym i technicznym. W przypadku uszkodzenia pojemnika Wykonawca jest zobowiązany do jego naprawy lub nieodpłatnej wymiany na pojemnik sprawny technicznie. 4) Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę (z wyłączeniem punktów selektywnej zbiórki odpadów, które stanowią gniazda z ustawionymi pojemnikami typu dzwon: a) zmieszanych z terenu zabudowy jednorodzinnej - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, przy czym odbieranie winno się odbywać w te same dni tygodnia. b) zmieszanych z terenu zabudowy wielorodzinnej - nie rzadziej niż raz na tydzień, przy czym odbieranie winno się odbywać w te same dni tygodnia. c) segregowanych z każdego rodzaju zabudowy - nie rzadziej niż raz w miesiącu przy czym odbieranie winno się odbywać w te same dni miesiąca. d) wszystkich rodzajów odpadów z punktów selektywnej zbiórki odpadów, które stanowią gniazda z ustawionymi pojemnikami typu dzwon - w przypadku ich zapełnienia, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie 5) Wykonawca będzie wykonywał ważenie odpadów komunalnych na wadze legalizowanej do tego przeznaczonej. Dokumentami potwierdzającymi wykonanie ważenia są dowody ważenia, które Wykonawca jest zobowiązany przedkładać Zamawiającemu w terminach sprawozdawczych. 6) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów ulic tj. ich szerokości, rodzaju nawierzchni i nośności. 7) Wszystkie odebrane rodzaje odpadów należy ważyć na wadze legalizowanej do tego przeznaczonej posiadającej aktualny dokument legalizacji. 8) Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z jakimikolwiek innymi odpadami. 9) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia bez względu na warunki atmosferyczne. 10) Wykonawca odpowiada za awarie samochodów i sprzętu przeznaczonego do odbioru, transportu, ważenia odpadów. Wykonawca będzie ponosił koszty opóźnienia w odbiorze odpadów spowodowane wymienionymi awariami. 11) Odbiór, transport oraz przekazywanie odebranych odpadów komunalnych Wykonawca będzie prowadził zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21), ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) oraz Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego, Uchwałami Rady Miejskiej w Rymanowie, w tym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rymanów. 12) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia lub zmniejszenia liczby obsługiwanych nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych. 13) Wykonawca zapewni Zamawiającemu i właścicielom nieruchomości zamieszkałych możliwość kontaktu telefonicznego z jego przedstawicielem - co najmniej w godzinach 700-1500 w dni robocze. 14) Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć właścicielom nieruchomości zamieszkałych opracowany przez Zamawiającego harmonogram odbioru odpadów komunalnych.. 15) Wykonawca jest odpowiedzialny za standard sanitarny wykonywanych usług oraz ochrony środowiska. Przedmiot zamówienia Wykonawca będzie realizował zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi, w tym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). 16) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową realizację przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami w szczególności w zakresie odbioru, transportu. Wykonawca będzie realizował sprawozdawczość w zakresie realizacji zadania w następujący sposób: a) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia, w tym także dokumentacji dotyczącej: odbioru odpadów komunalnych prowadzonych przez Wykonawcę jako usługa płatna bezpośrednio na zlecenie właściciela nieruchomości zamieszkałej i opłacana przez właściciela nieruchomości zamieszkałej (np. wywóz odpadów z rozbiórki) b) Wykonawca do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni sporządzi i dostarczy Zamawiającemu raport: z dowodami ważenia, z podaniem ilości przekazanych odpadów /z podziałem na frakcje/, miesięczną kartę przekazania odpadów - oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów / w celu potwierdzenia wykonania usługi/. c) Wykonawca będzie sporządzał i przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie kwartalne zgodne z Rozdziałem 4b art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.), według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2012 r. poz. 630 ). 17) Wykonawca zobowiązuje się do umożliwienia Zamawiającemu wglądu do tachografów z samochodów odbierających odpady oraz on-line do systemu GPS rejestrującego trasy przejazdu samochodów odbierających odpady w momencie kontroli wykonywania zadania. Zamawiający wymaga aby punkt ważenia samochodu pustego był każdorazowo w GPS-ie traktowany jako początek trasy samochodu odbierającego odpady a punktem końcowym było miejsce rozładunku. GPS musi uwzględniać także godzinę i datę początku i końca trasy. Wykonawca jest zobowiązany do przechowywania takich danych co najmniej przez rok od zaistnienia zdarzenia w wersji papierowej i elektronicznej - do wglądu i udostępniania Zamawiającemu 18) Wykonawca będzie prowadził sczytywanie kodów kreskowych przyklejanych przez właścicieli nieruchomości na workach z odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi podziałem na poszczególne frakcje, a kopię danych w formie elektronicznej będzie przekazywał Zamawiającemu - do 10 dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc. 19) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest odpowiedzialny za odbiór odpadów określonych w umowie. 20) Wykonawca będzie prowadził odbiór odpadów zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik do SIWZ. 21) Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych jest obowiązany do ich dostarczenia do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych RIPOK w Krośnie wskazanej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego dla Regionu Południowo-Zachodniego, gdzie zostaną one odpowiednio zakwalifikowane i skierowane do RIPOK-a, lub Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów (ZUO) w Krośnie. 22) Wykonawca jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas wszelkich działań związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, zapewni należyty ład, porządek, będzie przestrzegał przepisów BHP i przeciwpożarowych. 23) Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia mienia związanego z realizacją przedmiotu umowy w celu zapewnienia odszkodowania odpowiadającego szkodzie wyrządzonej w ubezpieczonych przedmiotach oraz ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej. 24) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wymogów dotyczących należytej jakości wykonywanych usług. 25) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia urządzeniami i pojazdami zgodnie z wymogami stawianymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wymogami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122). Wykonawca musi posiadać bazę transportowo-sprzętową, spełniającą wymogi stawiane w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 27) Wykonawca jest odpowiedzialny za stan techniczny, czystość i oznakowanie pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług. 28) Wykonawca musi posiadać osoby zdolne do wykonywania działalności objętej przedmiotem zamówienia, jest odpowiedzialny za stan ich kwalifikacji i uprawnień. 29) Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym do nie udostępniania danych osobowych osobom trzecim oraz do przestrzegania poufności informacji pozyskanych w związku z realizacją umowy. Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób niż do wykonywania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 8 000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych). 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zmianami).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności faktur
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rymanow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach