Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na obszarze miasta i gminy Staszów od 01.08.2020 roku do 31.12.2020 roku

Gmina Staszów ogłasza przetarg

  • Adres: 28-200 Staszów, Opatowska
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 158 642 014 , fax. 158 643 261
  • Data zamieszczenia: 2020-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Staszów
    Opatowska 31
    28-200 Staszów, woj. świętokrzyskie
    tel. 158 642 014, fax. 158 643 261
    REGON: 83040974900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.staszow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na obszarze miasta i gminy Staszów od 01.08.2020 roku do 31.12.2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych segregowanych z terenu miasta i gminy Staszów od 01.08.2020r. do 31.12.2020r. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Staszów, 154 szt. rozstawionych na terenie miasta i gminy Staszów pojemników typu „dzwon” oraz z ok. 720 szt. (520 szt. - miasto, 200 szt. wieś) koszy ulicznych (o poj. 40 l) zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Staszów. A. Ogólna charakterystyka Miasta i Gminy Staszów w kontekście odbioru odpadów. 1. Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Miasta i Gminy Staszów wynosi (stan na 31-12-2019) – 26023 (załącznik nr 1) w tym: miasto Staszów -14938; 35 sołectw – 11085; 2. Liczba nieruchomości zamieszkałych jednorodzinnych na terenie miasta i gminy Staszów to ok. 5000. 3. Powierzchnia gminy – 225,86 km 2. 4. Łączna długość tras, które muszą pokonać pojazdy odbierające odpady w celu jednokrotnego dotarcia do wszystkich właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy wynosi ok. 1533 km. 5. Ilość wytwarzanych odpadów za pięć miesięcy tj. od 1 stycznia 2020r. do 31 maja 2020r. to 2318,16 Mg . B. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j.Dz. U. z 2020r., poz. 797 z późn. zm.), ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1396 z późn. zm), ustawa z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1895 ), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 521), ustawa z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 310 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009 r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013r. poz. 122), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2020r., poz. 10), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r., poz. 2167), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019r. poz. 2028), Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Staszów, Wojewódzki Plan Gospodarki Odpadami – uchwała Nr XXV/356/16 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie uchwalenia aktualizacji „Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego” 2016 – 2022 oraz „Planem inwestycyjnym dla województwa świętokrzyskiego” 2016-2022, Wykonanie Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami – uchwała nr XXV/357/16 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 lipca 2016r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami dla Województwa Świętokrzyskiego” 2016-2022. 1. Przedmiotem zamówienia jest ciągłe i nieprzerwane (zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych) odbieranie i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów komunalnych segregowanych z terenu miasta i gminy Staszów. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Staszów, 154 szt. rozstawionych na terenie miasta i gminy Staszów pojemników typu „dzwon” oraz z ok. 720 szt. (520 szt. - miasto, 200 szt. wieś) koszy ulicznych zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Staszów. 2. Wykonawca otrzyma w dniu podpisania umowy od Zamawiającego w formie papierowej lub elektronicznej wykaz nieruchomości zamieszkałych, z których odbierane będą stałe odpady komunalne, utworzony na podstawie złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Liczba obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych, z których należy odbierać odpady może ulegać zmianie w wyniku ruchów ludności, powstawania nowych budynków mieszkalnych. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady również z nowo powstałych nieruchomości zamieszkałych. 3. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 4. Rodzajami odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości są między innymi: meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, opakowania po środkach ochrony roślin, puszki po farbach i lakierach, opakowania po smarach i olejach samochodowych, świetlówki oraz zużyte opony oraz inne odpady problemowe powstające w gospodarstwach domowych. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników/kontenerów niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez Wykonawcę czy przez mieszkańców. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników/kontenerów, odebraniu worków. 6. Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy, 7. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru odpadów zgodnie z obowiązującym harmonogramem na terenie miasta i gminy Staszów na 2020 rok (załącznik nr 4). 8. Wykonawca będzie zobowiązany również do przeprowadzenia konkursu na selektywną zbiórkę odpadów komunalnych wśród przedszkolaków i uczniów wszystkich placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Staszów. Termin przeprowadzenia konkursu Wykonawca zobowiązany jest zorganizować do dnia 30.11.2020r. Laureatami konkursu będą placówki, które uzbierają największe ilości surowców wtórnych. Wykonawca zapewni wartościowe nagrody dla placówki za zajęcie I miejsca oraz dodatkowo nagrody dla zespołów (klas i grup przedszkolnych) biorących udział w konkursie za zajęcie I, II i III miejsca. Wręczenie nagród odbędzie się w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Staszów w terminie ustalonym z Zamawiającym oraz przy jego udziale. Wykonawca zobowiązany jest do ufundowania nagrody dla placówki o wartości 3000,00 zł brutto oraz dla zespołów o wartości 2000,00 zł brutto. Wykonawca zobowiązany jest również do przygotowania regulaminu oraz zasad konkursu w uzgodnieniu z Zamawiającym. Regulamin musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. W ramach kampanii Wykonawca przeprowadzi również akcję sprzątania gminy w terminie ustalonym z Zamawiającym. Akcja obejmować będzie zbiórkę zalegających odpadów z terenów rowów, dróg gminnych, placów zabaw i sołeckich miejsc spotkań. Wykonawca zapewni uczestnikom worki na odpady, rękawice foliowe oraz odpowiednie narzędzia. Wykonawca zapewni także odbiór zebranych odpadów. 9. Informowanie (przez wywieszanie ogłoszeń, zamieszczanie na stronach internetowych itd.) o terminach i miejscach zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz o zmianach terminów wywozów wynikających z przypadających dni świątecznych, 10. W zakresie transportu i odbioru odpadów komunalnych: a) bezwzględny zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, b) bezwzględny zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) odbieranie odpadów komunalnych powinno odbywać się pojazdem specjalistycznym, aby poszczególne frakcje odpadów były oddzielnie odbierane i transportowane. Dopuszczalny jest odbiór i transport różnych frakcji odpadów zbieranych selektywnie jednym pojazdem tylko w przypadku, gdy pojazd ten wyposażony jest w osobne przegrody do zbierania i transportowania odpadów rożnych frakcji w sposób wykluczający ich mieszanie. d) odbieranie odpadów w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach umożliwiających dostarczenie odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego w dniu ich zbiórki, e) odbieranie i transport do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, f) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem się w czasie transportu. 11. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielach nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych Wykonawca ma obowiązek: a) niezwłocznie sporządzić notatkę służbową (zawierającą w szczególności adres właściciela nieruchomości, opis nieprawidłowości, datę i godzinę) wraz z dokumentacją fotograficzną z widoczną na zdjęciu datą; b) odebrać przedmiotowe odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne oraz postępować z nimi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; c) powiadomić Zamawiającego oraz właściciela nieruchomości o nieprawidłowościach, d) przekazać Zamawiającemu drogą elektroniczną lub pisemną, notatkę służbową wraz z dokumentacją fotograficzną, o których mowa w pkt a), w terminie 7 dni od dnia udokumentowania nieprawidłowości, 12. W przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego i dostarczenia do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego. 13. Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przechowywania dokumentacji pomiarów do wglądu Zamawiającego przez okres 3 lat po zakończeniu wykonywania zamówienia. 14. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. 15. Wykonawca zobowiązany będzie do wyposażenia właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów, od których odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny (na wymianę 1 za 1, lub zgodnie z zapotrzebowaniem mieszkańców) w przeźroczyste o podwyższonej wytrzymałości (niebieski, zielone, żółte i brązowe) worki 120 l z folii LDPE w ilości około 75 000 szt. Worki muszą być oznaczone napisem Gmina Staszów oraz informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Czytelny opis umieszczony na workach ma ułatwić właścicielom nieruchomości prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów. Koszty wykonania tego obowiązku należy wliczyć do ceny oferty. 16. Wykonawca na własny koszt wyposaży na czas trwania umowy altany śmietnikowe oraz wyznaczone miejsca do gromadzenia odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej (załącznik nr 2) na terenie miasta Staszowa w pojemniki/kontenery do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych w ilości, która umożliwi właścicielom nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów właściwe gromadzenie odpadów do momentu opróżniania zgodnie z ustalonymi częstotliwościami. Wykonawca zobowiązany jest również do wyposażenia altan śmietnikowych oraz miejsc do gromadzenia odpadów w pojemniki/kontenery do selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2019r. poz. 2028): • koloru zielonego – z przeznaczeniem do zbierania odpadów ze szkła oraz odpadów opakowaniowych ze szkła oznaczonych napisem „SZKŁO”; • koloru żółtego - z przeznaczeniem do zbierania odpadów z metali, w tym odpadów opakowaniowych z metali, odpadów z tworzyw sztucznych, w tym odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych, oraz opakowań wielomateriałowych oznaczonych napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”; • koloru niebieskiego - z przeznaczeniem do zbierania odpadów z papieru, w tym tektury, odpadów opakowaniowych z papieru i tektury, oznaczonych napisem „PAPIER”, • koloru brązowego z przeznaczeniem do zbierania odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów zbiera się w pojemnikach koloru brązowego oznaczonych napisem „Bio”, • pojemniki z przeznaczeniem do zbierania czerstwego pieczywa, w ilości, która umożliwi właścicielom nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej na terenie miasta i gminy Staszów właściwe gromadzenie odpadów do momentu opróżniania zgodnie z ustalonymi częstotliwościami. W przypadku wystąpienia potrzeby zwiększenia liczby pojemników/kontenerów, Wykonawca będzie zobowiązany je zapewnić. Pojemniki/ kontenery muszą posiadać informację o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić. Pojemniki do selektywnej zbiórki muszą posiadać informację dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów. Oznakowanie pojemników powinno być wykonane w sposób trwały np. poprzez naklejkę wykonaną z trwałej folii odpornej na warunki atmosferyczne. Format oznakowania pojemników/kontenerów powinien być wielkości co najmniej A3. W razie zniszczenia lub zerwania naklejki Wykonawca wymieni ją na nową. 17. Wykonawca odpowiada za stan techniczny i sanitarny pojemników/kontenerów do gromadzenia odpadów. Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany do ich napraw, systematycznych konserwacji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników. Wykonawca zobowiązany jest utrzymać pojemniki/kontenery w odpowiednim stanie sanitarnym, w tym zapewnić mycie i dezynfekcję na własny koszt. Mycie i dezynfekcja pojemników/kontenerów powinna być przeprowadzona co najmniej 3 razy w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca każdorazowo powiadomi Zamawiającego o terminie mycia i dezynfekcji. 18. Wykonawca zobowiązany jest również do przeprowadzenia dezynfekcji altan śmietnikowych/miejsc do gromadzenia odpadów na terenie miasta i gminy Staszów co najmniej 3 razy w okresie obowiązywania umowy. Wykonawca każdorazowo powiadomi Zamawiającego o terminie dezynfekcji altan. 19. Wykonawca zobowiązany jest do każdorazowego uprzątnięcia terenu wokół odbieranych pojemników/kontenerów z odpadami komunalnymi w altanach śmietnikowych i miejscach do gromadzenia odpadów, a także uprzątnięcia i odbioru odpadów umieszczonych poza pojemnikiem/kontenerami w altanach śmietnikowych i miejscach gromadzenia odpadów, niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez Wykonawcę czy przez użytkownika oraz ich transportu do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników/ kontenerów, odebraniu worków. W przypadku opóźnienia w wykonaniu usługi wykonawca będzie ponosił wszelkie dodatkowe koszty związane z usunięciem rozerwanych worków, jak również uporządkowania terenu. 20. Jeżeli podczas odbierania odpadów komunalnych dojdzie z winy Wykonawcy do uszkodzenia lub zniszczenia pojemników/kontenerów na odpady, Wykonawca dostarczy na własny koszt nowe pojemniki/kontenery właścicielom nieruchomości. 21. Wykonawca zapewni odbiór odpadów z punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z trudno dostępnych punktów adresowych. 22. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości zamieszkały w zabudowie jednorodzinnej nie posiada pojemnika na odpady komunalne, Wykonawca umożliwi zainteresowanym właścicielom nieruchomości zakup pojemnika lub wyposaży w pojemniki na podstawie zawarcia z właścicielami nieruchomości umów najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez gminę Staszów z tego tytułu żadnych kosztów. 23. Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę sposobu wykonywania usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy, jak i w terenie poprzez udostępnienie wymaganych dokumentów oraz umożliwienie oględzin sprzętu używanego do wykonywania umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. 24. Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę pojazdów przed rozpoczęciem pracy, w tym m.in. w zakresie sprawdzenia zawartości skrzyni ładunkowej w każdym dniu świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Staszów realizowanej na podstawie przedmiotowej umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: Wszystkie odpady komunalne, odbierane w ramach realizacji niniejszej umowy, a w tym odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości, przekazywane będą do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Rzędowie - regionu piątego, a w przypadku awarii w/w instalacji do instalacji przewidzianej w Planie instalacji jako instalacji zastępczej obsługi. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: 1) Zmieszane odpady komunalne: a) z zabudowy jednorodzinnej: * na terenie miasta Staszowa - jeden raz w tygodniu; * na terenach wiejskich do 31 października – dwa razy w miesiącu, w pozostałym okresie od 01 listopada– jeden raz w miesiącu. b) z zabudowy wielorodzinnej – codziennie z wyjątkiem niedziel i świąt. 2) Selektywnie zebrane odpady komunalne: a) z zabudowy jednorodzinnej: * na terenie miasta Staszowa - jeden raz w miesiącu; * na terenach wiejskich – jeden raz w miesiącu. b) z zabudowy wielorodzinnej – codziennie z wyjątkiem niedziel i świąt Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo – workowym. Częstotliwość odbierania pozostałych selektywnie zbieranych odpadów od właścicieli wszystkich nieruchomości: 3) meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory, opakowania po środkach ochrony roślin, puszki po farbach i lakierach, opakowania po smarach i olejach samochodowych,, świetlówki, zużyte opony powstające w gospodarstwach domowych - odbierane będą sprzed posesji, podczas mobilnej zbiórki odpadów problemowych/wielkogabarytowych: a) w zabudowie jednorodzinnej: zgodnie z obowiązującym harmonogramem na terenie miasta i gminy Staszów na 2020 rok (załącznik nr 4), b) w zabudowie wielorodzinnej: w razie potrzeb ale nie rzadziej niż raz w tygodniu 4) odpady budowlane wchodzące w skład strumienia odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych w ilości 1 m3 z jednego gospodarstwa/rok odbierane będą sprzed posesji, podczas mobilnej zbiórki odpadów problemowych/wielkogabarytowych zgodnie z ustalonym harmonogramem (załącznik nr 4): 5) odpady komunalne ulegających biodegradacji odbierane będą: a) odpady zielone: * z zabudowy jednorodzinnej na terenie miasta Staszowa – do 31 października - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; * z zabudowy wielorodzinnej na terenie miasta Staszowa do 31 października – nie rzadziej niż raz na tydzień. b) odpady ulegające biodegradacji: z zabudowy jednorodzinnej na terenie miasta Staszowa – nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; z zabudowy jednorodzinnej na terenie wiejskim gminy Staszów - do 31 października – dwa razy w miesiącu, w pozostałym okresie od 01 listopada – jeden raz w miesiącu, Standardy sanitarne dotyczące wykonywania usług oraz ochrony środowiska: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objetą zamówienia: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. C. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów: zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie ze szczegółowym opisem zamówienia będącym załącznikiem SIWZ. D. Wymagania techniczne. 1) Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania bazą magazynowo – transportową usytuowaną na terenie Gminy Staszów lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w: • miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, - miejsca do czasowego magazynowania oraz urządzenia selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. - punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów do odbierania i transportu odpadów komunalnych oraz miejsce do mycia i dezynfekcji tych pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem tej bazy. - część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w ust. 1-3 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 2) Wykonawca musi zapewnić przez cały okres trwania umowy dostateczną ilość środków technicznych gwarantujących terminowe i jakościowe wykonywanie zakresu rzeczowego. 3) Wykonawca musi w całym okresie obowiązywania umowy posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie i transportowanie odpadów komunalnych, w tym zobowiązany jest do dysponowania co najmniej: - 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; - 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych; - 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, - 1 pojazdem o ładowności do 3,5 t umożliwiający odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości trudno dostępnych, - urządzeniem do opróżniania pojemników typu „dzwon” i KP 7. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Samochody odbierające odpady komunalne z terenu Gminy Staszów muszą mieć zainstalowane 2 kamery, (jedna kamera zamontowana z przodu samochodu, druga kamera zamontowana na tyle samochodu). Kamery mają rejestrować m.in. przebieg trasy, załadunek, wyładunek w RIPOK. Kamery mają rejestrować nagrania w czasie rzeczywistym. Wykonawca ma obowiązek archiwizacji tych danych w postaci elektronicznej przez okres roku od momentu rejestracji. Wykonawca będzie przekazywał w wersji elektronicznej Zamawiającemu nagrany materiał z kamer z samochodów świadczących usługę na terenie Gminy Staszów do 5-go dnia każdego miesiąca za ubiegły miesiąc oraz na każdorazowe wezwanie Zamawiającego. Wszystkie pojazdy, wyposażone być muszą w: * system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS), umożliwiający trwałe rejestrowanie (zapisywanie), przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów. * czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, który umożliwia weryfikację tych danych, * narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Konstrukcja techniczna poszczególnych kategorii pojazdów wykorzystywanych przez Wykonawcę winna umożliwiać odbiór odpadów z pojemników i kontenerów o pojemnościach wskazanych w punkcie C niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca zapewni Zamawiającemu dostęp do danych z systemu GPS samochodów odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Staszów - lokalizacja i podgląd pojazdów w czasie rzeczywistym na mapie topograficznej lub ortofotomapie. System ma zapewniać ciągłe śledzenie pojazdów, od momentu wyjazdu z bazy do powrotu do bazy. Urządzenie musi również cały czas zapisywać położenie pojazdów i umożliwić weryfikację tych danych przez Zamawiającego (nr rejestracyjne samochodów, trasy, czas przejazdu samochodu, rozładunku itp.). System ten musi umożliwić przechowywanie i odczytywanie danych przez okres roku od dnia rejestracji zapisu. Odczyt danych archiwalnych powinien umożliwić ustalenie trasy, czasów przejazdów, postojów, wyładunków bez wykorzystywania oddzielnych programów, narzędzi. Powinien także umożliwić wykonywanie dziennych raportów danych o położeniu pojazdu, miejscach postoju i wyładunku odpadów w RIPOK podczas wykonywania prac objętych zamówieniem zarówno w wersji papierowej i elektronicznej. Jakość zapisu musi być na poziomie umożliwiającym czytelny, wyrazisty odczyt. 4) Wszystkie pojazdy wykorzystywane przy realizacji zamówienia muszą posiadać aktualne wymagane przepisami przeglądy, dopuszczenia, ubezpieczenia oraz muszą być sprawne technicznie oraz spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 5) Wskazana przez Wykonawcę baza magazynowo - transportowa stanowić będzie miejsce, z którego pojazdy świadczące usługę odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Staszów będą rozpoczynać i kończyć pracę w czasie realizacji przedmiotu umowy. Zmiana miejsca lokalizacji bazy magazynowo-transportowej na inną niż wskazana przez Wykonawcę wymagać będzie akceptacji Zamawiającego. 6) Samochody odbierające odpady muszą każdorazowo być opróżniane z odpadów na koniec każdego dnia roboczego oraz muszą być parkowane na terenie bazy magazynowo – transportowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 7) Osoby zatrudniane przez Wykonawcę zobowiązane są wykonywać swe prace w ubiorach roboczych z trwałymi elementami odblaskowymi i z wyraźnymi oznaczeniami nazwy Wykonawcy lub elementami identyfikującymi Wykonawcę, umieszczonymi np. w górnej części tylnych elementów takich ubiorów, przy czym ubiory te spełniać muszą równocześnie wymagania wynikające z odpowiednich przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy. Usługi objęte przedmiotem zamówienia muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami zawartymi w SIWZ. Uwaga: Zaleca się zapoznanie z terenem, objętym przedmiotowym zamówieniem. Termin wykonania zamówienia: od podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 1 sierpnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 20000,00 zł (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy 00/100), w formach i w terminie określonych w SIWZ, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.: - zezwolenie na transport odpadów w zakresie objętym przedmiotem niniejszego zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, - wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Staszów, o którym mowa w art. 9b - 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r., poz. 2010 ze zm.), w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia (obejmujące następujące frakcje odpadów: zmieszane odpady komunalne, tworzywa sztuczne, szkło, papier, opakowania wielomateriałowe, metale, meble i odpady wielkogabarytowe, odpady ulegające biodegradacji);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz oferty według załącznika Nr 1 SIWZ, 2. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3). 3. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu udowadnia Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument ten winien określać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Ww. dokument należy dołączyć do oferty. 4. Jeżeli Wykonawca, zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3). 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt III.3), składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 6. Dokumenty, potwierdzające upoważnienie do reprezentowania wykonawcy przez osobę/osoby podpisujące ofertę. 7. Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 8. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne) w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. 9. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. W terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej, na której zamieszczono SIWZ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp- wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienie. Uwaga: - Zgodnie z ustawą z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów przez grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców, którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. - Ww. oświadczenie nie będzie brane pod uwagę, jeżeli złożone zostanie przez Wykonawcę wraz z ofertą. Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcja, spółki cywilne). 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt III.3) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy oddzielnie z Wykonawców występujących wspólnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i ust. 5 ustawy Pzp (art. 24 ust. 5 w zakresie określonym przez zamawiającego), spełnianie warunków udziału w postępowaniu oceniane jest łącznie. Składanie oświadczeń lub dokumentów wymaganych w postępowaniu następuje wg zasad określonych w pkt 12 SIWZ oraz w pkt III.3)- III.6). 6. Jeżeli oferta wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art.366 Kodeksu cywilnego. Dotyczy wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. III.4) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt III.4). 7. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt III.4), dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 8. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4), pkt III.5) i pkt III.7), które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 10. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 11. Zgodnie z art.26 ust. 3 ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 12. Zgodnie z art.26 ust. 3a ustawy Pzp, jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Dotyczy tajemnicy przedsiębiorstwa. 1. W przypadku, gdy informacje zawarte w ofercie, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca winien w sposób nie budzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być udostępniane oraz wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 2. W tym celu informacje zawarte w ofercie, które Wykonawca zastrzegł, że nie mogą być udostępniane, muszą być oznaczone klauzulą: „Tajemnica przedsiębiorstwa” i dołączone do oferty, np. w osobnej wewnętrznej kopercie (odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie) - zaleca się, aby były trwale, oddzielnie spięte. Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez tajemnice przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których, przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Wykonawca zastrzegając tajemnice przedsiębiorstwa zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne uzasadnienie w którym winien wykazać, że zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przywołanych powyżej przepisów, tj.: że zastrzeżona informacja: -ma charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub jest inną informacją posiadającą wartość gospodarczą, -nie została ujawniona do wiadomości publicznej, -podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu zachowania poufności. Zaleca się, aby uzasadnienie, o którym mowa powyżej było sformułowane w sposób umożliwiający jego udostępnienie pozostałym uczestnikom postępowania, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia. Zgodnie z art.8 ust.3 ustawy Pzp nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach