Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w Gminie Świętajno.

Gmina Świętajno ogłasza przetarg

  • Adres: 19-411 Świętajno, Świętajno 104
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 5215420 , fax. 087 5215414
  • Data zamieszczenia: 2013-05-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świętajno
    Świętajno 104 104
    19-411 Świętajno, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 5215420, fax. 087 5215414
    REGON: 79067131400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swietajno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w Gminie Świętajno.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest odbieranie odpadów komunalnych stałych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w Gminie Świętajno. Pojemniki do gromadzenia odpadów (pojemniki, kontenery, wyjątkowo worki), które zostaną ustawione w miejscach gromadzenia odpadów wskazanych przez Zamawiającego, zapewniają właściciele nieruchomości. DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE: Charakterystyka Gminy Świętajno. 1) Powierzchnia Gminy Świętajno - 215 km2 w tym 53 km2 stanowią lasy. 2) Długość dróg wojewódzkich - 13 km, 3) Długość dróg powiatowych - 95 km, 4) Długość dróg gminnych - 196 km, 5) Ilość osób zameldowanych w Gminie Świętajno - 4 097 (stan na 31.12.2012 r.), w tym zamieszkałych ok. 3 020. 6) Liczba budynków zamieszkałych jednorodzinnych - 785, 7) Liczba budynków wielorodzinnych - 28, 8) Liczba nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne: - placówki szkolno - wychowawcze - 3, - środowiskowy dom samopomocy - 1, - kościoły - 2 - cmentarze parafialne - 2, - obiekty sportowe (boisko orlik) - 1, - hotele, pensjonaty - 2, - obiekty użyteczności publicznej - 9 (GOK, Biblioteka, Urząd Gminy, Bank, Poczta, 2 świetlice wiejskie, GOPS, oczyszczalnia ścieków), - remizy OSP - 2, - sklepy - 16, - zakłady usługowe - 5, - gospodarstwa rolne zatrudniające pracowników - 9, - stacja paliw - 1, - nieruchomości letniskowe lub użytkowane jak letniskowe - 165. Dane dotyczące ilości nieruchomości, liczby mieszkańców w czasie realizacji umowy mogą ulec zmianom wynikającym z powstania nowych lub likwidacji istniejących nieruchomości. W tym przypadku nieruchomości nie ujęte w charakterystyce Gminy będą objęte dodatkową umową w ramach zamówienia uzupełniającego. Zakres przedmiotu zamówienia. Odbiór odpadów komunalnych wytworzonych na terenie Gminy Świętajno pochodzących z: 1) nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy (tzw. mieszkalne) tj. nieruchomości, o których mowa w art. 6c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2) nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy (tzw. niezamieszkałe) a powstają odpady komunalne, tj. nieruchomości, o których mowa w art. 6c ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r. poz. 391 ze zm.), 3) koszy ulicznych. Wykaz nieruchomości, z których następował będzie odbiór odpadów komunalnych ze wskazaniem ich adresów, liczby mieszkańców i sposobu gromadzenia odpadów na terenie danej nieruchomości oraz wykaz lokalizacji koszy ulicznych w poszczególnych miejscowościach Gminy Świętajno zostanie dostarczony Wykonawcy w dniu podpisywania umowy. Rodzaje pojemników do gromadzenia odpadów: 1) 110, 120 l, 2) 240 l, 3) 1100 l, 4) KP-7. Odbiór odpadów: Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z podziałem na: 1) odpady biodegradowalne (tzw. frakcja mokra), tj. resztki żywności, resztki surowców do produkcji żywności, przeterminowane produkty żywnościowe, zużyte ręczniki i chusteczki papierowe oraz odpady zielone i inne odpady biodegradowalne (nadające się do kompostowania). 2) odpady surowcowe (tzw. frakcja sucha), tj. papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma itp.), metale żelazne i kolorowe, drewno, tworzywa sztuczne (drobne elementy), szkło opakowaniowe i opakowania wielomateriałowe. 3) odpady zmieszane. 4) odpady budowlane i rozbiórkowe - odpady powstałe w wyniku drobnych prac nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości odpadów komunalnych bezpośrednio z pojemników (warunkowo dopuszcza się worki jeśli odpady sporadycznie nie mieszczą się w pojemniku) wystawionych przez właścicieli nieruchomości w miejscu dostępnym dla Wykonawcy. Od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady zgromadzone w pojemnikach wyłącznie w ilości i rodzaju zadeklarowanym w deklaracji. Ponieważ opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości niezamieszkałej stanowi iloczyn liczby pojemników o określonej pojemności i stawki opłaty za dany pojemnik, obowiązkiem Wykonawcy jest kontrolowanie, czy liczba pojemników i ich rodzaj (pojemność) jest zgodna z ilością zadeklarowaną przez właściciela nieruchomości niezamieszkałej. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy wykaz zawierający dane lokalizacyjne nieruchomości niezamieszkałych oraz ilości i rodzaje pojemników, w jakie nieruchomość została wyposażona. W przypadku rozbieżności między liczbą lub rodzajem pojemników zadeklarowanych a faktycznie odebranych Wykonawca odbierze wszystkie odpady a informację o tym uwzględni w miesięcznym protokole z realizacji umowy. Informacja powinna zawierać: dane lokalizacyjne nieruchomości niezamieszkałej, nazwisko i imię właściciela, liczbę i rodzaj pojemników faktycznie odebranych. Szacunkowa ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia. Szacuje się, że w okresie realizacji zamówienia (12 miesięcy) z terenu Gminy Świętajno zostanie odebranych łącznie około 700 Mg (tj. około 58,3 Mg na miesiąc), z podziałem na: - odpady surowcowe tzw. frakcja sucha - 270 Mg, - odpady biodegradowalne tzw. frakcja mokra - 15 Mg, - odpady zmieszane - 415 Mg. Podane ilości odpadów są wielkościami szacunkowymi i zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Częstotliwość odbioru odpadów. 1. Wymaga się, aby Wykonawca w trakcie trwania umowy zapewnił odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z częstotliwością wynikającą z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Świętajno (Uchwała Nr XXVIII-151-13 Rady Gminy Świętajno z dnia 30 kwietnia 2013 r.) oraz Uchwały Nr XXIII-133-12 z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, tj. co dwa tygodnie. 2. Zamawiający dopuszcza, aby odbiór odpadów z nieruchomości położonych w miejscach, do których dojazd jest okresowo utrudniony lub wręcz niemożliwy (drogi gruntowe w okresie roztopów lub nieodśnieżone) następował rzadziej niż co dwa tygodnie, lecz powinno to być uzgodnione z właścicielem nieruchomości i Zamawiającym. Obowiązki Wykonawcy w ramach świadczonej usługi. 1. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: a) w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego (w godz. 6.00 - 22.00), w dni robocze, z uwzględnieniem godzin pracy Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Siedliskach koło Ełku lub należącej do wymienionego Zakładu Stacji Przeładunkowej w Olecku, b) w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, c) niezależnie od warunków atmosferycznych, w tym oblodzenia lub zaśnieżenia dróg, d) niezależnie od utrudnień z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów itp., e) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie lub zanieczyszczenie poszczególnych frakcji odpadów, f) z pojemników wystawionych przed nieruchomością lub z innych miejsc przeznaczonych do ustawienia pojemników dostępny w prosty sposób dla Wykonawcy, g) niezależnie od wąskich oraz nieutwardzonych i utrudnionych dojazdów do posesji. Utrudniony dostęp do niektórych nieruchomości może wynikać między innymi z niewystarczającej szerokości niektórych ulic, dróg dojazdowych, stanowiących dojazd do nieruchomości, rodzaju nawierzchni niektórych dróg, ukształtowania terenu oraz znacznego nachylenia poziomego niektórych dróg. 2. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania rocznego harmonogramu odbierania odpadów komunalnych z uwzględnieniem częstotliwości odbioru poszczególnych frakcji odpadów. Harmonogram powinien zostać sporządzony w formie tabeli zgodnie z następującymi wytycznymi: a) odbiór odpadów powinien przypadać zawsze w ten sam dzień tygodnia, b) powinien być skonstruowany w ten sposób, aby właściciele nieruchomości w sposób przejrzysty mogli się szybko zorientować co do konkretnych dat odbierania poszczególnych frakcji odpadów jak też regularności i powtarzalności odbiorów. W przypadku, gdy ustalony do odbioru odpadów dzień miesiąca przypada w dniu ustawowo wolnym od pracy, Wykonawca odbierze odpady w następnym dniu przypadającym po dniu wyznaczonym w harmonogramie, nie będącym dniem ustawowo wolnym od pracy. Wykonawca w terminie do dnia 25 czerwca 2013 r. przekaże Zamawiającemu harmonogram w formie elektronicznej i papierowej celem zamieszczenia go na stronie internetowej Gminy Świętajno. Zmiana harmonogramu, w przypadku nieprzewidzianych okoliczności, może nastąpić za zgodą Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest o takiej konieczności zawiadomić Zamawiającego i właścicieli nieruchomości z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. 3. Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do objęcia systemem odbioru odpadów komunalnych wszystkich nowych nieruchomości zgłoszonych przez Zamawiającego, zarówno zamieszkałych jak i niezamieszkałych. 4. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości i porządku w trakcie odbierania odpadów komunalnych; przy transporcie ręcznym pojemników i ich opróżnianiu odpady nie mogą być rozrzucane lub wywiewane przez wiatr z pojemników lub samochodu. 5. W przypadku stwierdzenia, że jakaś nieruchomość jest zamieszkała lub jest niezamieszkała ale powstają na niej odpady komunalne i nie jest objęta odbiorem odpadów, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu w terminie trzech dni roboczych podając dane umożliwiające zlokalizowanie danej nieruchomości. 6. Wykonawca ma obowiązek realizować reklamacje przekazane przez Zamawiającego pisemnie, drogą elektroniczną lub telefonicznie dotyczące wykonywanych usług (np. nieodebrania odpadów komunalnych w terminie) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia. Po wykonaniu zgłoszonej reklamacji Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego. 7. Wykonawca ma obowiązek każdorazowego informowania o przypadkach niemożliwości odebrania odpadów z danej nieruchomości, pisemnie lub elektronicznie w terminie trzech dni roboczych od zaistnienia danej sytuacji. 8. Wykonawca ma obowiązek sprawdzenia prawidłowości segregacji odbieranych odpadów. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji odpady należy pozostawić na nieruchomości z informacją dla właściciela nieruchomości o konieczności ich posegregowania. Jeśli upomnienie nie przyniesie skutku i sytuacja taka powtórzy się dwukrotnie Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady jako zmieszane a o zaistniałej sytuacji powiadomić Zamawiającego nie później, niż do 14 dnia miesiąca następującego po miesiącu , w którym nastąpił odbiór. Zgłoszenie powinno zawierać dokumentację filmową lub fotograficzną bezsprzecznie dowodzącą, że odpady gromadzone są w sposób niewłaściwy. Dokumentacja filmowa lub fotograficzna powinna zawierać datę jej wykonania i w sposób jednoznaczny identyfikować daną nieruchomość. 9. Zamawiający nie dopuszcza aby odpady komunalne odebrane z terenu Gminy Świętajno były odbierane przez Wykonawcę wspólnie z odpadami z terenu innej gminy lub jakimikolwiek innymi odpadami nie pochodzącymi od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Świętajno. 10. Wykonawcy nie wolno, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, mieszać selektywnie zebranych odpadów. Obowiązkiem Wykonawcy jest odrębny odbiór: - odpadów surowcowych, tzw. frakcji suchej, - odpadów biodegradowalnych, tzw. frakcji mokrej, - odpadów zmieszanych. Wykonawcy nie wolno mieszać selektywnie zebranych frakcji z odpadami zmieszanymi. Zagospodarowanie zebranych odpadów komunalnych. Cały strumień odpadów komunalnych powstający na terenie Gminy Świętajno Wykonawca przekaże do Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami Eko-MAZURY Spółka z o.o. w Siedliskach k/Ełku, w zależności od odległości, do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów w Siedliskach lub do Stacji Przeładunkowej w Olecku, które to miejsca stanowią Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych. Zasady rozliczania z Wykonawcą. Za wykonane usługi Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe. Rozliczenia będą następowały w okresach miesięcznych. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy w ramach świadczonej usługi. 1. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania przez cały okres trwania umowy do rzetelnego sporządzania i dostarczania Zamawiającemu sprawozdań kwartalnych, zgodnie z art. 9n ust. 1-3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzane zgodnie z obowiązującymi przepisami na obowiązujących drukach. Ponadto, jeden egzemplarz sprawozdania, o którym mowa wyżej, Wykonawca obowiązany jest przekazać w formie papierowej i elektronicznej dla Związku Międzygminnego Gospodarka Komunalna w Ełku, ul. Mar. J. Piłsudskiego 2. 2. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego zostanie nałożony obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. Inne wymagania. 1. Zapewnienie gotowości zaoferowania pojemników oraz dostarczenia ich odpłatnie na wniosek właściciela nieruchomości w czasie realizacji przedmiotu zamówienia. Dostarczenie pojemników winno być na podstawie indywidualnej umowy pomiędzy Wykonawcą a właścicielem nieruchomości. Koszty dostarczenia pojemników nie mogą być wliczone w cenę zamówienia. 2. Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach, posiedzeniach (np. Komisji Rady Gminy) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą tematy związane z realizacją przedmiotu umowy. 3. Wskazanie co najmniej jednej linii telefonicznej w celu szybkiej komunikacji, tak, aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą. 4. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu, powstałe podczas i w związku z realizacją umowy. 5. Naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi odbioru odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenie chodników lub innych urządzeń infrastruktury). 6. Naprawa lub wymiana w terminie 7 dni od daty zgłoszenia przez Zamawiającego uszkodzonych w trakcie realizacji zamówienia kontenerów i pojemników na odpady na własny koszt, jeśli uszkodzenia powstały z winy Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 7 000,00 zł, słownie: siedem tysięcy złotych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.swietajno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach