Przetargi.pl
Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Borzechów oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Opadów Komunalnych (PSZOK)

Gmina Borzechów ogłasza przetarg

  • Adres: 24-224 Borzechów,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 815 111 702 , fax. 815 111 024
  • Data zamieszczenia: 2020-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borzechów
    24-224 Borzechów, woj. lubelskie
    tel. 815 111 702, fax. 815 111 024
    REGON: 53513200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.borzechow.eu/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Borzechów oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Opadów Komunalnych (PSZOK)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Borzechów oraz odbiór i transport odpadów komunalnych z gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). 2. Szczegóły realizacji przedmiotu zamówienia określono w Istotnych postanowieniach umownych stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Zadanie nr 1: 1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Borzechów w czasie obowiązywania umowy od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych. 2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest odebrać przetransportować następujące rodzaje odpadów komunalnych: 1) Zmieszane odpady komunalne (szacunkowa ilość: 315 Mg/rok, czyli ok. 26,25 Mg/miesiąc). 2) Odpady zebrane selektywnie tj. papier i tektura (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.), metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe oraz szkło i odpady opakowaniowe ze szkła, odpady ulegające biodegradacji, (szacunkowa ilość 125 Mg/rok, czyli ok. 10,42 Mg/miesiąc) zbierane w 4 worki: - frakcję odpadów, w skład której wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury – worek koloru niebieskiego oznaczony napisem „papier” (5Mg/rok), - frakcję odpadów, w skład której wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła – worek koloru zielonego oznaczony napisem „szkło”(55Mg/rok), - frakcję odpadów, w skład których wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe – worek koloru żółtego oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” (60 Mg/rok), - frakcję odpadów, w skład której wchodzą odpady ulegające biodegradacji – worek koloru brązowego oznaczony napisem „Bio” (5 Mg/rok), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017, poz. 19),. 3. Odbioru odpadów wymienionych w ust. 2 należy dokonywać różnymi samochodami dla poszczególnych frakcji odpadu tj. zmieszane odpady komunalne, selektywnie zebrane odpady komunalne. 4. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, położonych na terenie gminy Borzechów. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu , które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych trudno dostępnych. 5. Właściciel nieruchomości zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Borzechów ma obowiązek ustawić pojemniki i worki z odpadami w granicy nieruchomości lub bezpośrednio przy ogrodzeniu z posesją w sposób umożliwiający dojazd pojazdu do transportu odpadów oraz nie zastawiając ciągów pieszych i jezdnych. 6. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie odbierać odpady komunalne (zmieszane oraz selektywnie zbierane) z częstotliwością raz w miesiącu. 7. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie odbierania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 19.00. 8. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinien odbywać się z zachowaniem dotychczasowych częstotliwości odbiorów z poszczególnych miejscowości: a) Łączki - Pawłówek, Grabówka, Majdan Borzechowski, Borzechów Kolonia, Borzechów, Majdan Skrzyniecki, Kępa Borzechowska w każdy pierwszy roboczy dzień miesiąca. b) Kłodnica Górna, Osina, Dobrowola, Ryczydół, Białawoda, Dąbrowa, Kłodnica Dolna w każdy drugi roboczy dzień miesiąca. c) Łopiennik, Łopiennik Kolonia, Majdan Radliński, Zakącie, Ludwinów, Kaźmierów, Kępa, Kępa Kolonia w każdy trzeci roboczy dzień miesiąca. 9. Wykonawca jest zobowiązany przygotować (przed podpisaniem umowy) roczny harmonogram odbioru odpadów komunalnych, zgodnie z częstotliwością ich odbioru wymienioną w ust. 6. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do każdego właściciela nieruchomości harmonogram odbioru odpadów komunalnych. Harmonogram może ulec zmianie, jednak każda zmiana harmonogramu wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. 10. Wykonawca zobowiązany jest do opróżniania koszy ulicznych znajdujących się w obrębie przystanków autobusowych na terenie gminy i przy wiatach znajdujących się przy szlakach rowerowych w Majdanie Skrzynieckim i Kępie Borzechowskiej oraz opróżniania koszy znajdujących się przy placach zabaw zlokalizowanych przy budynkach Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowościach: Borzechów-Kolonia, Łączki-Pawłówek, Majdan Borzechowski, Kępa-Kolonia, Kępa, Łopiennik, Ludwinów, Białawoda i Dobrowola w terminach ustalonych dla odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości poszczególnych miejscowości. 11. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 120l, 140l, 240l, 1100l, 7000l i innych występujących na terenie gminy, oraz workach 120l z folii LDPE przeznaczonych do gromadzenia odpadów segregowanych. 12. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów zbieranych w sposób selektywny gromadzonych w pojemnikach typu Dzwon ustawionych przy Szkole Podstawowej w Kłodnicy Dolnej i Szkole Podstawowej w Borzechowie Kolonii po uprzedniej informacji telefonicznej lub drogą elektroniczną o napełnieniu się pojemników. 13. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia w dniu odbioru odpadów właścicieli nieruchomości w worki 120l z folii LDPE posiadające logo Gminy Borzechów w ilości odpowiadającej wystawionym workom w danym dniu, przy czym przed pierwszym odbiorem odpadów komunalnych Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość po 3 worki każdego koloru. Dodatkowo wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamawiającemu w każdym miesiącu 200 sztuk worków o kolorze w zależności od potrzeb zamawiającego (zgłoszenie telefoniczne lub mailowo). 14. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart ewidencji odpadów. Przekazanie odbywać się będzie raz na miesiąc, do 7 dnia następującego po miesiącu odebrania odpadów. 15. Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania sprawozdania, o którym mowa w art. 9n ust. 1-3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po okresie sprawozdawczym, którego dotyczy. Sprawozdanie zawiera: 1) informacje o masie poszczególnych odebranych odpadów komunalnych; 2) informacje o masie odpadów komunalnych ulęgających biodegradacji: a) przekazanych do składowania na składowisku odpadów, b) nieprzekazanych do składowania na składowisku i sposobie ich zagospodarowania; 3) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; 4) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady niezgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Borzechów. Do takiego wykazu należy dołączyć dokumentację fotograficzną na przenośnym nośniku danych) lub dokumentację filmową każdego stwierdzonego przypadku zbierania odpadów komunalnych w sposób niezgodny z regulaminem. 16. W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o którym mowa w ustępie 15 Wójt Gminy Borzechów może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzonych na potrzeby ewidencji odpadów. 17. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych odpadów komunalnych do instalacji EKOLAND POLSKA S.A. ul Piłsudskiego 14, 23-200 Kraśnik – składowisko Lasy, ul. Jodłowa 70, 23-200 Kraśnik. 18. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 19. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości regularnie (permanentnie) pozostawia odpady obok kontenera lub nie wywiązuje się z obowiązku segregacji odpadów, tzn. gromadzi odpady niezgodnie ze złożoną deklaracją, Wykonawca odbiera odpady komunalne jako zmieszane. W takim przypadku Wykonawca umieszcza na pokrywie pojemnika znacznik informujący właściciela nieruchomości o obciążeniu za odbiór odpadów zmieszanych. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o powyższej sytuacji na piśmie w trybie ust. 15 wyszczególniając nieruchomość. 20. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego (nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od zakończenia odbioru odpadów na terenie Gminy) powiadomienia Zamawiającego o niedopełnieniu przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca na tę okoliczność sporządza dokumentację filmową lub zdjęcie w postaci cyfrowej dowodzące, że odpady nie są zbierane w sposób selektywny. Dokumentacja filmowa lub zdjęcia musza być wykonane w taki sposób, aby nie budząc wątpliwości pozwalały na przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomości. Informacja o nieprawidłowej segregacji odpadów powinna być przekazywana do Zamawiającego według załącznika nr 10 do SIWZ, do którego Wykonawca dołącza nośnik danych (płyta CD, lub inny) z wykonaną dokumentacją fotograficzną. 21. W celu kontroli wywiązywania się właścicieli nieruchomości z obowiązku segregacji odpadów Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz właścicieli z informacją o sposobie gromadzenia odpadów komunalnych. 22. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w czasie wskazanym w ofercie nie dłuższym niż 72 godziny od otrzymania zawiadomienia, (e-mailem, telefonicznie) od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić Zamawiającemu. Wynagrodzenie za wykonanie zadania nr 1 będzie stanowić iloczyn odebranych i przetransportowanych odpadów mierzonych w Mg i ceny za odbiór i transport odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany będzie w ofercie podać cenę za 1 Mg odebranych i przetransportowanych odpadów komunalnych w okresie od 01.01.2021 do 31.12.2021. Zadanie nr 2: 1. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru i transportu odpadów z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, który mieści się w Borzechowie, następujących rodzajów odpadów: 1) Szkło (17 02 02) – 5 Mg 2) Opakowania ze szkła (15 01 07) – 5Mg 3) Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury (20 01 01) – 5Mg 4) Tworzywa sztuczne (20 01 39) – 15Mg 5) Metale (20 01 40) – 2 Mg 6) odpady komunalne ulegające biodegradacji (20 02 01) - 2 Mg 7) Opakowania zawierające pozostałości Substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone (15 01 10*) - 10 Mg 8) Popiół z palenisk domowych (ex 20 01 99) – 2Mg 9) Odpady wielkogabarytowe (20 03 07) – 35 Mg 10) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne(20 01 35*, 20 01 36) – 6 Mg 11) Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć (20 01 21) – 0,1 Mg 12) Urządzenia zawierające freony (20 01 23) – 1 Mg 13) Zużyte opony(samochodowe i inne małe oraz rolnicze) (16 01 03) – 35 Mg 14) Zużyte oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe (13 02 08*) – 0,5 Mg 15) Rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, odczynniki fotograficzne (20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*) – 0,1 Mg 16) Detergenty (20 01 29*, 20 01 30) – 0,1 Mg 17) Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice (20 01 27*, 20 01 28) – 0,5Mg 18) Odpady budowlane (17 01 01, 17 01 07) – 50 Mg 19) Przeterminowane leki (20 01 32) – 0,1 Mg 20) Baterie i akumulatory (20 01 34) – 0,5 Mg 21) Materiały izolacyjne (17 06 04) – 4 Mg 22) Odpadowa papa – (17 03 80) – 3 Mg 23) Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, a w szczególności igieł i strzykawek – 0,01 Mg 24) Inne niewymienione po wcześniejszym uzgodnieniu ceny Wyżej Zamawiający podał szacunkową ilość odpadów danej frakcji, którą Wykonawca odbierze z PSZOK-u i przetransportuje w czasie trwania umowy. 2. Podane w SIWZ i formularzu ofertowym zestawienie ilości poszczególnych rodzajów odpadów mają charakter szacunkowy i służą do porównania złożonych ofert. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania ilości wskazanych w zestawieniu, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tego tytułu. 3. Częstotliwość odbioru odpadów będzie uzależniona od napełnienia pojemników lub kontenerów. Zamawiający poinformuje telefonicznie lub drogą elektroniczną o konieczności odebrania odpadów z konkretnych pojemników. Czas dokonania odbioru odpadów przez Wykonawcę wynosi maksymalnie 3 dni robocze od dokonania zgłoszenia. 4. Wynagrodzenie za zadanie nr 2 będzie stanowić iloczyn ilości wytwarzanych odpadów mierzony w Mg oraz ceny odbioru i transportu poszczególnej frakcji podanej w formularzu ofertowym. 5. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych oświadczeń zawierających informacje o ilości odpadów komunalnych odebranych z PSZOK: a. Ilości odebranego szkło Mg b. Ilości odebranych opakowań ze szkła Mg c. Ilości odebranego papieru, tektury, opakowań z papieru i tektury Mg d. Ilości odebranych tworzyw sztucznych Mg e. Ilości odebranych metali Mg f. Ilości odebranych odpadów komunalnych ulegających biodegradacji Mg g. Ilości odebranych opakowań zawierających pozostałości Substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone Mg h. Ilości odebranego popiołu z palenisk domowych Mg i. Ilości odebranych odpadów wielkogabarytowych Mg j. Ilości odebranych zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych Mg k. Ilości odebranych lamp fluorescencyjnych i innych odpadów zawierających rtęć Mg l. Ilość odebranych urządzeń zawierających freony Mg m. Ilość odebranych zużytych opon Mg n. Ilość odebranych zużytych olejów silnikowych, przekładniowych i smarowych Mg o. Ilość odebranych rozpuszczalników, kwasów, alkaliów, odczynników fotograficznych Mg p. Ilość odebranych detergentów Mg q. Ilość odebranych farb, tuszy, farb drukarskich, klei, lepiszczu i żywic Mg r. Ilość odebranych odpadów budowlanych Mg s. Ilość odebranych przeterminowanych leków Mg t. Ilość odebranych baterii i akumulatorów Mg u. Ilość odebranych materiałów izolacyjnych Mg v. Ilość odebranej odpadowej papy Mg w. Ilość odebranych odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, a w szczególności igieł i strzykawek Mg 6. Oświadczenia, o których mowa wraz z kartami ewidencji odpadów (jeśli dotyczą) musza być przekazane do siedziby Zamawiającego, do 7 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą, w formie papierowej oraz elektronicznej i podpisane przez Wykonawcę. 7. Oświadczenia będą podstawą do wystawienia faktury za wykonaną usługę. 8. Przekazanie powyższych oświadczeń nie zwalnia Wykonawcy ze złożenia sprawozdania, o którym mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości(t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z późniejszymi zmianami). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr: 47 8687 0009 2002 2500 0127 0025. 5. Wadium wnoszone w innych formach należy załączyć do oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 7. Wadium wniesione przelewem musi wpłynąć na rachunek przed upływem terminu do składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach